رواية عشق الفهد بقلم زولة وحيدة
رواية عشق الفهد الفصل الخامس 5
فهد :يازفتة انتي قومي
عشق :.....
فهد :قووومي
عشق :........
فهد اتجه ناحيتها ومسكها من ايدها لقا حرارتها مرتفعة اوي
فهد بخوف :دي حرارتها مرتفعة اوي
سلمى :خليها تموت ونخلص منها
فهد بغضب :انتي اتجننتي.... انا هتصل ع الدكتورة
واتصل عليها
بعد مدة الدكتورة طلعت
الدكتورة وهي بتبص ع فهد بغضب :باين انها اتعرضت لضرب لانو عامل علامات ع جسمها
فهد بغضب :ملكيش دخل هي دلوقت كويسة ولا لأ
الدكتورة :آه هي لازم ترتاح
فهد :اوك بعد طلعت الدكتورة فؤاد مسك فهد من ياقة قميصه بغضب :ضربتها ليه
فهد ببرود:مراتي وانا حر فيها
فؤاد :اذا هي مراتك مش المفروض تضربها وتعاملها بالقسوة دي.... طلقها يافهد البت دي مابتنفع معاك
فهد بغضب :مش هطلقها وبعدين روح شوفلك بنت تتجوزها بلاش تبص لمراتي
فؤاد :انا مش ببص لمراتك يافهد بس هي صعبانة عليا حرام اللي انت بتعملو فيها يااخي
فهد :مش هطلقها ومش هغير اسلوبي
فؤاد :يبقا انا هتصرف
وراح ع اوضة عشق وشالها وطلع بيها ع عربيته وفهد بيجري وراه
فهد بغضب :فؤاد رجعها هتندم ع اللي بتعمله
فؤاد ركب العربية وساقها بسرعة وفهد ركب عربيته وراح وراه
بعد مدة فؤاد قدر يضيع فهد
بعد مدة في فيلة فؤاد
عشق فاقت بتعب
عشق :ااااه انا فين
فؤاد :انتي كويسة؟
عشق :آه
فؤاد :انتي في الفيلا بتاعتي وانا هطلقك من فهد قريب منه
عشق :ليه في ايه
فؤاد :انتي إذا فضلتي مع فهد انا متأكد انه هيقتلك شوفي حالتك عاملة ازاي دة كله بسبب اخويا بس انا هصلح كل شي اول حاجة احنا هنرفع عليه قضية خلع وبعدها ه نسافر برا البلد دي وهتكملي دراستك برا وانا هكون معاكي في كل خطوة بعرف انك مابتحبيني ممكن تعتبريني اخوكي
عشق :شكراً ليك اوي
فهد :انتي دلوقتي ارتاحي انا جهزتلك الفطار ثواني
وراح جاب الاكل وفضل يأكلها
عشق :انت اكلت؟
فؤاد :آه.... ايه رايك نروح ناكل آيس كريم
عشق :لا انا مش عايزة
فؤاد :طب نتفرج ع فيلم
عشق بفرح :اه
فؤاد :عايزة فيلم ايه
عشق :الفيلم بتاع فول الصين العظيم
فؤاد بضحك :حاضر هجيب اللاب
وراح جاب اللاب توب وقعد جمبها في السرير وفضلو يتفرجو لحد ما نامو
بعد مدة عشق فاقت بخضة
عشق :انت انت
فؤاد فاق ع صوتها
فؤاد :في ايه
عشق :انت ليه نمت جمبي
فؤاد :ها أنا معرفش انا اسف بجد ياعشق انا بس كنت بتفرج واخدتني نومة
عشق راحت ع طرف السرير وبتبصله بخوف
فؤاد :عشق انا بجد اسف ماتاخدي عني فكرة سيئة انا انسان كويس
عشق :.......
فؤاد :طيب انا هسيبلك الفيلا علشان تتاكدي اني مش سيء ومش هجيكي الا لما تتصلي عليا
وراح لبس الجاكيت
فؤاد وهو متجه ع الباب :في حرص تحت متخفيش
عشق كانت ساكتة وبتبصله بخوف
فؤاد راح ع القصر
فهد راح مسكه من ياقة قميصه :فين مراتي ياحيو'ان
فؤاد وهو بيبعد ايد فهد :الفاظك
فهد بغضب :فين مراااااتي
فؤاد :دي مش هتبقا مراتك هي هترفع عليك قضية خلع
فهد :لالا انا مش هطلقها مستحيل أطلقها يافؤاد
فؤاد :هطلقها
وراح ع اوضته
في اوضة سلمى
فهد دخل بغضب
سلمى بمياعة :حبيبي في ايه
فهد بغضب :اخررررسي كلو بسببك انتي السبب انا كنت بقسى عليها بسببك
سلمى :حبيبي اهدأ
واتجهت عليه وحطت ايدها ع صدره
فهد زقها ع الارض بغضب. فهد :لالا انا مش هسيبها انا لازم اتصرف هي ملكي ملكي انا لوحدي
وطلع من الاوضة
سلمى وهي بتقوم من الأرض :الظاهر انك حبيتها بس مش مهم المهم دلوقتي انه فلوسك كلها بقت ملكي انا وضحكت بشر
عند فهد
فهد :اتصل ع كل حد بتعرفه من معارفك لازم تعرفلي هي فين
مجهول :حاضر ياباشا
فهد قفل السكة وراح ع البار وشرب كتير
تلفونو رن
المجهول :فهد بيه احنا عرفنا مكانها
فهد :فين
المجهول :******
فهد راح ع الفيلا
الحرص :مش ممكن تدخل يافهد بيه
فهد بغضب :انا فهد الشرقاوي ممكن انهي حياتك دلوقت احسنلك ابعد انا عايز اروح لمراتي
الحرص بعدو
فهد دخل
عشق كانت قاعدة بتتفرج ع التلفزيون
فهد دخل وهو بيسند نفسه ع الحيط
فهد :عشق مراتي انا بحبك بحبك اوووووووي
عشق بخوف :ف ف فهد
فهد راح عليها وحضنها
فهد :آه انا فهد ياعشق انتي هترجعي معايا
عشق بشجاعة :مش هرجع انت واحد حقير وواطي
فهد بغضب :اييييه انا حقير وواطي؟
عشق :اه
فهد وهو بيقلع قميصه :انا هوريكي الحقير دة هيعمل ايه
وزقها ع السرير وووووو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق الفهد ) اسم الرواية