رواية حورية الادهم بقلم زولة وحيدة
رواية حورية الادهم الفصل الخامس 5
حازم :مش هطلع انا عايز اقابل حور
حور طلعت وأول ماشافت حازم فرحت وجريت عليه وحضنته
حور :وحشتني ياحازم
حازم :وانتي كمان
أدهم مسك ايد حور وجذبها عليه
أدهم :اطلع لاني هضربك بعد شوية
حور :يا أدهم دة رفيقي
أدهم :برضو يطلع
حازم :انا مش طالع عايز اكلم حور في موضوع مهم
حور :خير ياحازم
حازم :تتذكري المريضة رقم 23
حور :آه الطفلة وجدان
حازم :هي محتاجاك وليها يومين مش راضية تاكل ولا تاخد العلاج الا انتي تيجي
حور بخوف :ط طب انا هاجي انت اتصل ع جنى خليها تجهز الأدوية والاكل
وطلعت بسرعة ع الاوضة أدهم راح وراها
حور كانت بتلبس العباية
أدهم :حور انتي مش هتروحي
حور :......
أدهم :حور انا بكلمك
حور:........
واتجهت ع الباب أدهم قفل الباب وحاصرها مع الباب
أدهم بغضب :لما اكلمك تردي
حور بغضب :انا هروح في بنت هتموت إذا أنا ماروحت
أدهم :وانا قولت مش هتروحي
حور بغضب :انت مجنون اكيد ابعد
أدهم :مش هبعد
حور زقته بكل قوتها
حور :مش حور المنشاوي اللي يجي راجل يتحكم فيها
وجريت ع العربية بتاعت حازم
أدهم بغضب :انا هوريكي
عند حور راحت ع المستشفى للبنت
حور :وجدان حبيبتي وحشتيني
وجدان بدموع :وانتي كمان وحشتيني ياحور ليه مش بتيجي تزوريني... هوانتي بتكرهني علشان بطلب منك طلبات كتيرة؟
حور بضحك :حبيبتي اطلبي زي ماعايزة انا مليش غيرك انتي واختي وانا مش بكرهك تاني متقوليش كدا
وجدان :طب ليه مش بتزوريني
حور :انا اتجوزت وجوازي كان سريع وكان في شوية مشاكل في حياتي بس خلاص كلها هتتحل بعد ماشوفتك ياحبيبتي
وجدان :طب جوزك فينو انا عايزة اشوفو
حور :هو تعبان شوية علشان كان دخل في حادث بس اول مايبقى كويس انا هجيبه علشان تشوفيه
وجدان حضنت حور
وجدان :انا بحبك دكتورة حور
حور :وانا بحبك وجدان القمر يلا كلي علشان تاخدي الدوا وترتاحي
وجدان :حاضر
وجدان اكلت واخدت الدوا ونامت
حور طلعت لحازم وجنى
جنى حضنتها :وحشتيني يامجنونة
حور :وانتي كمان وحشتيني ياهبلة
وفضلو يتكلمو
حور بصت للساعة كانت الساعة 4 عصر
حور :يالهوي انا اتأخرت اوي لازم اروح حازم ممكن تاخدني بعربيتك علشان اروح اشوف بيتي وعربيتي
حازم :اوكي يلا
في الطريق
حازم :حور انتي بتحبي أدهم يعني اتجوزتو ازاي بالسرعة دي وانتي اصلا مكنتيش تعرفيه
حور بتوتر :لا انا وهو حبينا بعض من النظرة الاولى
حازم :بجد
حور :اه
حازم :اوكي
حور :شكرا
ونزلت بسرعة ع البيت شافته وامنتو
حور :يا حازم انت روح انا هروح بعربيتي
حازم :اوكي
حور ركبت عربيتها وراحت ع القصر
دخلت الاوضة
أدهم مسكها من ايدها ولفها ورا ضهرها وزنقها مع الحيط
أدهم بغضب :كل دة بتعملي ايه
حور :كنت مع البنت وبعدها روحت اشوف بيتي وجيت
أدهم بغضب :انتي طلعتي10
ورجعالي دلوقت 5
حور :يعني ايه ماكلها 7 ساعات بس انت لازم تتعود ع دة لاني عادي ببيت في المستشفى
أدهم :مفكرة نفسك هتطلعي من البيت تاني
حور :طبعا هطلع وهعيش حياتي عادي زي قبل الجواز
أدهم وهو بيلوي ايدها اكتر :انا جوزك وانا اللي كلمتي بتمشي في البيت دة مش انتي اللي هتعملي اللي في دماغك
حور بوجع :ابعد ايدك ياحيوان
أدهم بغضب :بتقوليلي انا حيوان
حور :اه
أدهم ضربها قلم
حور كمان ضربتو قلم
حور :انا مفيش حد اتجرا يرفع ايدو عليا عايز تيجي حضرتك وتصربني قلم
أدهم :انتي ضربتيني دلوقت....
حور :قلم حور محمد المنشاوي ضربت جوزها أدهم الشرقاوي قلم ليييه لأنه هو اللي ضربها ع فكرة انا مش زي باقي البنات انا مبخفش إلا من ربنا حط الكلام دة حلقة في ودنك
واتجهت ع الحمام
بس أدهم مسكها من ايدها بغضب
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حورية الادهم ) اسم الرواية