رواية سهام الانتقام كامله بقلم فاطمه وجيه عبر مدونة دليل الروايات
رواية سهام الانتقام الفصل السادس
خبط كل حاجه تجي في وشه بغ*ضب:يعني اي تتجوز جبل يعني اي وان مسك راسو بحيره لا لا مش بعد كل الي عملتو ده تتجوزه هو كور ايدو بغ*ضب لعبت في عداد ع*مرك يا جبل لما وفقت علي الجوازه دي ومسك تحفه كرستال وحدفه*ا علي المرايه الي بقت اشل*اء وقعت ق*دامو لف
وكمل بغيظ:شكلك هت*حصل اخوك وصدقني انا مش مش بهزر يا ابن شاكر
الماذؤن مشي بعد مكتب كتاب ليل وجبل
فهد:عملتي الي علي مزاجك
ليل قربت منو:يابابا انا
فهد بغض*ب:اوعي تلمسي*ني انتي مش بنتي انتي وحده معرفهش واي بابا دي من دلوقتي طبعك بطبعو ابن المصريه
جبل:انت
فهد بعص*بيه:انت تسكت ساكت فاااهم
ليل بحز"ن:انا
فهد بغض"ب:انتي تخدي الب*تاع الي اتجوزتي ده وب"را بيتي مشفش وش*ك ولا حته بصدفه
ليل بدم"وع وصد"مه:بابا
فهد جز علي سنانو: انا بنتي م"اتت وببرود برا
ليل بصت ل جدها الي شورلها تمشي
ليل خدت زين من جبل:انا همشي يا بابا لو انت حبب كده
فهد شاح وشه بق"رف بعيد عنها
ليل خرجت هي وجبل وعز عشان يوصلهم
قاعدت وراه وخدت زين في حضنها كنت فكره ابوها ي"زعل منها يتعص"ب لكن ي"طردها
عز كان بيسوق والصمت سيد الموقف
ليل حست بحاجه تقيله علي كتفها عقدت حاجبها وبصت لقتو جبل نايم بهدؤ اتفحصت ملامحو كنت هاديه ظهر الضي"ق علي وشها
ليل في سرها:الي يشوفك يقول ملاك نايم ميشفش تصرفاتك كس"رت قلبي ق"تلت اختي وح"رمتني من الشخص الوحيد الي وقف جنبي والي مخبي افظ"ع اكيد زي قلبك ال"اسود
عز بح"زن:الي يشوفك وانتي بصالو كده يقول محب"تيش غيرو
ليل بصتلو بج"مود:بتسال لي
عز:بسال عشان الغندور مجرد ما ما"ت نسيتي
ليل:الغندور ميتنسيش يا عز بس بصت ل الشباك وبهمس قلب"ي مش مقتنع فكرت انو ما"ت وكانو سامع نبضاتو
تنفصل الشاشه نصين ويظهر شخص نايم علي سرير متوصل بالاجهزه
بعد فتره مش قصير وصل عز ل شقة جبل نزلت ليل وسعدتو يطلع جبل وشالت زين ودخلت الشقه
عز:هستاذن انا
ليل:استني هحضر العشاء
عز:لا عشان جدي كان موصيني علي حاجه
ليل وصلتو ل الباب ورجعت شالت زين وكنت دخله بس وقفه صوته
جبل:كنت عايز اكلم معاكي
ليل لفت ليه بق"رف:لو فاكر اتجوزنا عشان اديك فرصه تانيه او حته عشان بحبك واخد بالي منك يبقا صلح افكارك ولا حته متجوزك عشان زين
جبل ب"صدمه:امال اتجوزتيني لي
ليل بكره:عشان تدوق من الي بدوقو ل الناس النفاسك الجيه عدها عشان قريبا هتحصل غندور وليلي
جبل بعص"بيه:انتي فكرني قت*لت"هم انتي مج"نونه
ليل بغ"ضب:انا مش فاكره انا متاكده وسابتو ودخلت ورزعت باب الاوضه قاعدت علي السرير ت"عيط وهي بتفتكر كلام ناصر
فلاش باك
ليل كانت بطبق هدوم غندور بعد مغسلتها كلها ورشت عليهم من برفانو الخاص الباب خبط
ليل:ادخل
ناصر دخل بست"نكر:انتي بتعملي اي
ليل ببتسامه:غسلت هدوم غندور عشان متتربش وتلمع عينيه بدموع كان بيحب حاجته نظيفه
ناصر بسخريه:جدي عايزك تتجوزي جبل وكمل بغض"ب هتتجوزي الي قت"ل الغندور
ليل عقدت حاجبه:انت بتقول اي
ناصر:خدي اسمعي
ليل خدت منو الموبيل وسمعتو وهو بيقول لو ليل مش ليل مش هتبقا ليك هق*تل"ك الفون وقع من ايديها بخ"وف:لا
ناصر بعصبيه:وعايزه تتجوزي لو جدي قالك ارفض"ي ده ق"تل اخوه هيعمل فيكي اي
ليل قاعدت علي السرير وضغطت علي الهدوم ب"دموع:كل ده بسببي م ما"ت بسببي
بااك
جبل مسك راسو بعصبي"ه:اعمل اي ياربي كان بيفكر يروح يخبط علي ليل لكن كان متردد شجع نفسو وراح لقاها طلعها
ليل اتجهلت وجوده وراحت المطبخ تحضر العشاء
جبل راح وراه:ليل لازم نكلم
ليل ببرود:نتكلم هو احنا بنا كلام
جبل:انتي فاهمه غل"ط انا مقت*لتش غندور
ليل بصتلو: وليلي
جبل سكت شويه وملامحو اتقلصت
ليل بعصبيه:شوفت انت واحد ق"اتل
جبل حط ايدو علي ايديها:ليل اسمعيني انا
ليل سحبت ايديها بعن"ف:اسمع انت لو فاكر ان انا وانت هنعيش زاي اي اتنين متجوزين تبقا حم"ار انا مش ممكن اعتبرك جوزي هنعيش مع بعض زاي الاخوات بس اوعدك البس اسو"د عليك وسابت المطبخ وطلعت
جبل بداء يك"س"ر في كل حاجه تجي قدامو بع"صبيه:ليلي مش سيباني حته لما انتي مو"تي
ليل كنت دخله اوضتها لقت اوضه جنب اوضتها بابها لونه مختلف قربت منو بفضول:اي ده حطت ايديها علي الاوكره تفتحو
جبل بغض"ب:انتي بتعملي اي
ليل انتف"ضت:الباب ده في اي
جبل بعص"بيه:انتي مالك خشي اوضك
ليل بصتلو بض"يق ومشيت
الساعه اتنين بليل
ليل نيمت زين براحه وقامت فتحت الباب عشان تروح الاوضه المقفوله مش عارفه تنام من الفضول لقت بابها بيتفتح وقفت في الزاويه تبص مين الي طالع شه"قت وحطت ايديها علي بؤقها بخو"ف:مستحيل بيمشي
حس انو سمع صوت بص لقي مفيش حد مشي علي اوضه
ليل دخلت اوضتها تاني وهي بتفرك ايديها بخ"وف هدومه كانت فيها د""م بيمشي يعني ضحك علينا وليلي شهقت بدموع:ليلي ممكن تكون جوه انا لازم اخش الاوضه
الصبح ليل صحيت علي عي"اط زين مسكت راسو لقتها س'خنها اوي قامت بسرعه ل اوضت جبل وقفت برا بخ"وف
ليل بخو"ف:اخش ولا لا حسمت امرها دخلت وهزتو بخفه جبل
جبل بنوم:مممم
ليل بض"يق:قوم
جبل فتح عينه براحه وابتسم:اول مره تطلعي بشعرك
ليل حطت ايديها علي شعرها:شعري
جبل ابتسم بحب:شعرك حلو
ليل بغض"ب:زين ع"يان
جبل شد الغطي بخضه وجي يقوم وفجاه ركز ل نفسو
ليل بش" ك:انت كنت عايز تعمل حاجه
جبل: ها لا بس اطلعي عشان اغير
ليل طلعت تلبس زين وتلبس الطرحه وستنت جبل الي طلع علي الكرسي
جبل:هاتي
ليل:انا هشيبو يلا
جبل بض"يق:انتي خليكي هنا مش هنتاخر
ليل بت"وتر وهي بتحضن زين:لواحدكم ازي
جبل بغض"ب:مش وقتك هاتي قبل ما حرارتو ت"علي
ليل بع'ناد:انا قولت لا
جبل قام من الكرسي بغض"ب:هو اي الي لا
ليل رجعت ل وراه بخو"ف وصد"مه:يعني الي شوفتو امبارح كان صح
جبل جز علي سنانه وبغ"ضب:شكلي اتسهلت معاكي خد زين منها ومسك راس ليل وخ"بطها كذه مره ف الحيط لحد ما اغم عليها وراسها اتع"ورت
(مش محتاجه اقولكم ليلي م*اتت ازاي 😂🤦♀️)
ليل فتحت عينيه بتعب لقت المكان مفهوش نور بربشت كذه مره لحد مبقت الرويه واضحه جت تقوم لقت نفسها مرب"وطه في الكرسي قعدت تتحرك بع"نف:فكني يا حي"وان
جبل:تؤتؤ متقوليش حاجه تندمي عليه
ليل بغض"ب:انت طف"ئ النور لي
جبل ول"ع النور:النور ده مطفئ من ايام المرح"ومه اختك
ليل بصت حوليها لقت سرير والفرش كلو د"م بقالو كتير وبصت ل الحيطان لقت بقع د"م عينيه اتجمعت فيها الد"موع بصت ل التربيزه لقت الازاز متك"سر كان حد ات"حدف عليها
ليل بدموع:انت مو*تها
جبل ببرود:ق"تلت"ها مش ده الي عايزه تقولي وبنفعال مش ده الي مصدقه ومقتنعه بيه متفجاه لي دلوقتي
ليل انتفض"ت من صوته العالي وب"عصبيه:مش دي الحقيقي انت ق"تل"تها زي مق"تل"ت غندور انت واحد زبا"له غير انك كذ"بت عليا
جبل مسك فكها وض"غط عليه جامد:اسمعي الي فات كوم والي جي كوم مش انا و"حش وزب"اله انا هوريكي الزبا"له
ليل بغض*ب:بقولك فكنيي*يييي وقاعدت تتحرك علي الكرسي جامد
جبل ضر*بها بالقلم بعص*بيه: متزع*قيش
ليل بغض*ب رفعت رجليها ضر*بتو في بط*نو:لو راجل فكني
جبل مسك بطنو بغض*ب: يا بنت ال ض*ربها بالبو#كس شفايقها نزلت د*م
ليل مسكت ايد الكرسي با"لم وبتحاول دمو*عها متنزلش وبعص"بيه:انت فاكر نفسك كده راجل
جبل قرب وشه منها بغي*ظ:تحبي اوركي
ليل فتحت عينيه بصدمه:انت حي*وان
جبل شد شعرها بغض*ب:حيوا*ن مش كده حاول يبو*سها بعن*ف
ليل بتبعد راسها وبعي*ط:ابعد عني انت مجنو*ن ابعد
جبل بعد بسخ*ريه:متقوليش حاجه بعد كده مش قدها سابها وطلع
ليل بعي*ط:اه ياربي عقلي فين لما اختارت اتجوز الحيو*ان ده
عدي شهرين وليل لسه محبو*سه في الاوضه في الض*لمه مش بتشوف حد ولا حد بيكلمها
جبل دخل وحط الاكل:اطفحي
ليل بت*عب وشها كلو مجرو*ح:عايزه اطلع من هنا
جبل قاعد قدامها ببرود:تطلعي
ليل بغض*ب:انت فاكر لما تحب*سني زاي الجم*وسه هسلم ليك انت متخل*ف انا مش شايفك غير واحد ق*اتل انا اتجوزتك بس عشان وسكتت
جبل قاعد قدامها:ايو عشان اي بقا
ليل ببرود مستفز:عشان اقت'لو وبصتلو بح*ده وبعد الي شوفته ده صدقني هقت*لك
جبل قلبه وجع*ه ض*ربها بالقلم ب*غل وبغ*ضب:انتي اي يا شيخه قلب*ك ده معمول من اي
ليل ضحكت:شوف مين بيكلم عن الق*لب السيد عد*يم الاح*ساس
جبل بغ*ضب:انتي صح انا عد*يم الاحساس يبقا متل*منيش علي الي هعملو
ليل بلعت ريقه بخ*وف
جبل قرب منها وفك ايديها بس رجليها لسه م*ربوطه وح*دفها علي السرير
ليل اتنف*ضت بخو*ف وجت تقوم بس هو كان اسرع منها وثبتها
جبل بس*خريه:تؤتؤ خليكي هاديه
ليل بغض*ب:ابعد عني
جبل بستفزاز:انا هق*رب وقرب كمان اصل زين ح*زين مممم شكلو عايز اخ
ليل بصد*مه:يعني اي
جبل وهو بيمشي ايدو علي اكمام الفستان:يعني الي فهمتي وفج*اه شدو اتش*ق في ايدو
ليل بصر*اخ:لا بقولك ابعد ع*نيييييي
جبل ثبت ايديها وحاول يبو*سه ب*عنف
ليل بصر*اخ:لا لا غندووور
في كمان تاني
بدات الاجهزه تض*رب بصوت عالي والمؤشرات تتل*خبط والدكتور يبص ل الاجهز بخ*وف وبداء يفحص المريض الي فتح عينه وهمس:ليل
الدكتور:انت فاكر اسمك اي
فتح عينيه بتعب:غندور
الدكتور:فكر جيد هنا ازاي
غندور بتع*ب:اضرب*ت بن*ار وبص حوليه انا فين
الباب اتفتح ودخل ناصر بفرحه:الحمدلله علي سلمتك اخيرا فوقت احنا مستنينك تفوق من بدري
غندور بتع*ب:انا بقالي قد اي
ناصر:تلت شهور
غندور بصلو بصدمه:بجد
ناصر هز راسو
غندور بص حوليه بت*عب:اومال ليل فين
ناصر بص في الارض:ليل
غندور حاول يقوم بس حاسس بت*عب:حصلها حاجه اي متنطق
ناصر بح*زن:ياريت حاصلها
غندور:يعني اي
ناصر:ليل اتجوزت
غندور عقد حاجبه:اتجوزت ازاي هي مراتي
ناصر بح"زن مص*تنع وكذ*ب:اول ما اتصب*ت اليوم الي بعدو رفض*ت تجي تشوفك في المستشفى وقالت ان انت م*وت واقنعت الكل بكده خو*فت عليك منها خبيتك هنا وتاني يوم طلبت تتجوز جبل قدام الكل ورف*ضت تعمل ع*زا ليك
غندور بصلو بصدمه وكل كلمه بيسمعه بتط*عنه في قل*به
ناصر بتردد:انا مش عارف اقولك اي بس
غندور حس بال*م شديد في قب*له ضغط علي ق*لبه جامد لا يعلم ان كان من تاثي*ر كلمات ذك الناصر ام شئ اخر
جبل شال ليل الي كلها د*م ودخل بيها المستشفي خدوها علي ترولي ودخلو بيها الانع*اش بعد بفتره الدكتوره طلعت
جبل بخ*وف:طمنيني مراتي مالها
حنين شدت لياقته بغض*ب:صدقني حب*سك هيكون علي ايدي مراتك......
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية سهام الانتقام) اضغط على أسم الرواية