رواية عشق الادهم الفصل السادس
رواية عشق الادهم الفصل السادسف المستشفي" معتز قرب من عشق المنهارة ببرود : مين ابو المرحوم عشق بتعيط ومش بترد اشرف بعصبية وهو بيرفع أيده : انطقيييييي الجد مسك أيده : انت اتجنيت عاد خبر ايه معتز بزعيق : انطقيييييي عشق بخوف : ا ا دهم عامل اي اشرف : ادهم ال عمل كدا فيكي عشق بعياط : ل ل لا الجد ببرود : اطلعوا برا حالا ( الكلام صعيدي بقي مش عاوزة اعك) اشرف : انت ازاي كدا ي أبا انت كنت عارف ولا اي الجد بعصبية : قولت براااااا اشرف شد معتز وطلعوا... عشق بخوف : ا ا انا اسفه ي جدو الجد بكسرة : انتي كسرتيني ي عشق عشق بعياط : حقك ع راسي ع خاطري سامحني ابوس ايدك الجد : مين ابو الطفل دا عشق بعياط: واحد اتعرفت عليه ف القاهرة وبدأت تحكي كل حاجة عن معرفة ادهم وطلب جوازه الجد : يعني ادهم اتجوزك ع يستر عليكي عشق بكسرة : ايوا الجد : تمام اعملي حسابك مفيش رجوع القاهرة تاني هتفضلي في الصعيد عشق بعياط : لا لا عشان خاطري ي جدي ابوس ايدك الجد بصلها وقام طلع برا : ادهم عامل اي اشرف : الدكتور طلع وقال إنه بدأ يفوق وهيتنقل أوضة عادية الجد : تمام وبص لمعتز : ازاي عملوا الاتنين حادثة سوا معتز : انا كنت بكشف ع عشق هنا والدكتورة قالتلي انها بنت عشق عيطت وطلعت تجري ف الشارع وادهم راح وراها وكان في عربية هتخبطهم بس هو شدها ووقعت فوقه وهو العربية خبطته هي سقطت ع الحمل مكنش ثابت اشرف : يعني مش بسبب الحادثة معتز بنفي وحزن : لا ادهم ال انضر الجد : أن شاءالله يفوق ويكون كويس ***** ف البيت" هند : ايوا يالي بتخبط ثواني فتحت لقت ست كبيرة ومعاها واحد الست : أهلا ي حلوة هند بفرحة : ادخلي ي خالتو ادخل ي مهاب هنية : تسلمي ي حبيبتي امال فين الجماعة هند : كلهم طلعوا برا مفيش غير مصطفي ال هنا مهاب بغضب : ونتي قاعدة مع مصطفي لوحدكم ليه هند : عادي يعني هنية : بس ي مهاب قوليلي يست البنات انتي بتتكلمي عادي ليه مش صعيدي هند : مانتي عارفة ي خالتو أن الجامعة بتاعتي ف القاهرة بقي ف بروح هناك كتير واتعلمت زي مهاب كدا زمان وزي مصطفي وعشق وادهم هنية بابتسامة : ماشاءالله ي حبيبت قلبي هند : ثواني وقامت جابت حاجة يشربوها وكيكة : اتفضلوا هنية : مفيش داعي ي بنتي هند : دا ولا حاجة والله كان نفسي تتغدوا بس انا معملتش اكل لسي للأسف هنية : قوم ي مهاب اعمل تليفونك برا مهاب فهم قصدها وقام طلع برا هنية : بصي ي حبيبتي انا كنت عاوزاكي لمهاب ابني هند بتوتر : ا ا ازاي هنية بابتسامة : انتي بنتي بعد امك الله يرحمها ونا عاوزة اجوزك الواد مهاب مصطفي من وراهم : الاه الاه هند هتتجوز يناس الف مبروك ي هنووود هند بصتله باستغراب وصدمة هنية : ازيك ي مصطفي عامل اي ي حبيبي مصطفي : الحمدلله انا بخير انتي عاملة اي هنية : الحمدلله وبصت لهند : اي رأيك هند بصت ف الأرض وسكتت كملت هنية : هسيبك تفكري ي بنتي وقامت سلمت عليها ومشيت هي ومهاب ... اول م طلعت من البيت هند قربت ع مصطفي : انت ازاي تقول كدا انت ناسي ال حصل بينا مصطفي قرب من هند وبا*سها من شفايفها وهمس : بحبك مش هتكوني لغيري ي هند بحبك هند ابتسمت وبادلته وشالها وطلع فوق ع الاوضة وساب الباب مفتوح ( سكتت شهرزاد ) ... **** ف المستشفي " ادهم بدأ يفوق لقاهم كلهم وافقين بيبصوله.. الجد : حمدالله ع سلامتك ي ولدي اشرف: الف سلامة عليك ي حبيبي معتز بخجل من نفسه : سلامتك ي ادهم ادهم بتعب : فين عشق اشرف بجدية : احنا عرفنا كل حاجة خلاص مش مضطر تتجوزها ادهم : هي فين عملتوا فيها اي الجد : اهدي ي يابني هي ف الاوضة ال جمبك ادهم بلهفة : ليه مالها الجد : سقطت العيل ادهم : عاوز اشوفها الجد : معتز روح هاتها معتز طلع ودخل الاوضة لقاها نايمة راح شد*ها من شعرها قامت بخضة : اي معتز بقرف : ادهم عاوز يشوفك عشق بعياط : هو فاق أمتي معتز بزعيق : قومي ونتي ساكتة هترغي كتير عشق قامت مشيت معاه بتعب ودخلت لادهم ادهم بتعب : سبوني معاها شوية كلهم طلعوا وادهم فتح دراعه لعشق ال جريت حضنته عشق بعياط هستيري : انا كنت هموت لما فوقت لقيتك مش جمبي ادهم بحنان : اهدي ي عشقي اهدي كله هيكون تمام وفضل يهدي فيها لحد م نامت ... **** مهاب رجع البيت لأنه نسي مفاتيحه كان ماشي سمع صوت ضحك هند ومصطفي طلع فوق لقي باب الاوضة موارب بص لقاهم ف وضع مخل تماما بص بصدمة ونزل تحت لهنية و قال*** •تابع الفصل التالي "رواية عشق الادهم" اضغط على اسم الرواية |