رواية حور ياسين الفصل السادس
رواية حور ياسين الفصل السادس
•♡البارت6♡•
حور: كنت الكلام دا قبل ما تم 18سنة عشان كنت واصي عليا اما دلوقتي لا انا مسؤالة عن نفسي
May Abdo
.....ليقاطعهم صوت غير معروف: ايوآ صح انتي مسؤالة عن نفسك و دلوقتي تقدري تحددي تعيشي مع مين معايا ولا معاهم
حنان وياسين وحور وملك وسيف بصدمة: ........
حنان: انتي اي اللي جابك هنا امشي اطلعي برا
....: لما اخد بنتي الاول
حور بسخرية: بنتك.... غريبة بنتك دي اللي سبتيها ومشيتي بنتك اللي مهنش عليكي تسألي عليها ولو مرة واحدة بنتك اللي كانت بتعيط وبتتوسل ليكي عشان تفضلي معاها وبرضو سبتيها ومشيتي راجعة دلوقتي تقولي بنتك
هناء ام حور: يا بنتي انا
حور بجمود وغضب: متقوليش بنتك انا مش بنتك بنتك ماتت في نفس اليوم اللي مشيتي في
ياسين بهدؤ: سمعتي هيا قالت اي اطلعي برا عشان مخليش الحراس يخدوكي يرموكي برا
بقلم May Abdo
هناء: حور تعالي معايا صدقيني هعوضك عن كل السنين اللي فاتت
حور: لو تقدري ترجعي حور الميتة تبقي تعوضيني ودلوقتي اطلعي برا
هناء خرجت من الاقصر ومشيت وحور وقعت على الارض بأنهيار وعياط ياسين اول ما شفها جري عليها وحور اغما عليها ياسين شالها وطلعها اوضتها
حنان: سيف اطلب الدكتور بسرعة
سيف: حاضر ورن على الدكتور
والدكتور جه وكشف عليها
وياسين: مالها يا دكتور هي كويسة
الدكتور: عندها انهيار عصبي وانا دلوقتي ادتها مهدأ هتنام وهتصحا الصبح وياريت بلاش اي حاجة تزعلها او تعصبها
حنان: شكرآ يا دكتور سيف وصل الدكتور
سيف: حاضر اتفضل يا دكتور ونزل معاه
حنان وياسين وملك دخلو لي حور
حنان: روحو اوضكم وانا هنام معاها النهاردة
ياسين: ماشي يا ماما انا صاحي لو احتجتي حاجة
حنان: ماشي يا بني خرج ياسين وراح اوضتو
ملك بعياط: ماما هي حور ممكن تبعد عنا
حنان: لا طبعآ يا حبيبتي روحي نامي يلا
ملك: حاضر تصبحي على خير وخرجت وهي داخلة اوضتها قبلت سيف
سيف: ملك حور عاملة اي
ملك: خدت المهدء ونايمة لسا مصحيتش وها تصحا الصبح وماما نايمة معاها روح نام يلا والصبح نروح عندها
سيف: ماشي تصبحي على خير
ملك: وانت من اهلو ملك دخلت نامت و سيف راح اوضتو ونام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ادهم كان قاعد ماسك فونو وفاتح صورة حد
ادهم: امتا بقا تحسي بيا وتعرفي اني بحبك وانتي تحبيني حتى قطع كلامو رنت فون رد
ادهم: خير يا ياسين معأني انا عارف انت والخير متعرفوش بعض
ياسين: رجعت تاني رجعت تاخدها
ادهم بقلق عل صحبو: مين هناء
ياسين: هو في غيرها رجعت النهاردة
ادهم: رجعت تاني لي هي مش خدت فلوس بشرط انها ملهاش دعوة بي حور تاني
ياسين: ايوآ المهم عايزك تعرفلي عنها كل حاجة
ادهم: تمام اعتبرو حصل بكرا بليل يبقا عندك
ياسين: تمام سلام وقفل
ادهم بعد ما قفل اتنهد بضيق
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo
عند ياسين بعد ما قفل مع ادهم راح اوضة الجيم
ياسين: يارب وبدأ يلعب ملاكمةيطلع فيها كل غضبو و يفتكر الماضي
May Abdo
««فلاش باك»»
حنان: انتي اتجننتي هتجوزي يعني اي جوزك لسة ميت مبقلهوش شهرين وانتي عايزة تجوزي
هناء: انتي مالك انتي انا حرة اجوز اموت اعيش ملكيش في
حنان: طب ولما انا مليش في جاية تقولي لي
هناء: اصلي اللي هيبقا جوزي مش عايز حور معانا وانا مش هوقف حياتي عشانها مش كفاية السنين اللي ضاعت مع ابوها
حنان بصت لها بأرف: اه واي المطلوب
هناء: خمسة مليون جنيه وحلال عليكي حور لأخر العمر
حنان بصدمة من جحود هناء: انتي بتقولي اي عايزة تبعيلي حور انتي اتجننتي انتي اكيد مش ام
هناء ببرود: خلاص بلاش هرميها في اي ميتم اطفال
حنان: هديكي الفلوس ومشوفش وشك تاني جنب حور فهمتي ولا لا ولا واني اللي اخدتهم من ورث مراد واللي هو حق حور مكنش قليل
هناء: معلش بقا ما البحر يحب الزيادة
حنان: ماشي بكرا الفلوس تبقا معاكي اما دلوقتي تغوري من وشي
حور نزلت من على السلالم اول ماشافت امها
حور: ماما ماما كنتي فين انتي واحشتني اووي انا خوفت احسن تكوني سيبتني زي بابا
هناء سابتها ومشيت حور جريت وراها ووقفتها
حور: ماما انتي رايحة فين
هناء: متقوليش ماما دي تاني انا مش ناقصة قرف وبعدين انا ماشية ومش عايزة اشوفك تاني كتك الاقرف. وسابتها ومشيت وحور بتعيط حنان راحت لها
وخدتها في حضنها
بقلم May Abdo
حنان: خلاص يا حبيبتي انا معاكي مش انتي بتحبيني
حور: انا عايزة ماما هي ليه سابتني
حنان بحزن عل الطفلة الصغيرة:هي مسافرة وهترجع تاني
حور: لا هي مش هترجع تاني خلاص هي قالتلي كدا
«««باااااك»»»
بعد سعات كتير ياسين وقف ملاكمة وراح اوضتو واخد دش ونام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور كانت نايمة وصحيت مفزوعة لقت حنان بتصلي الفجر حنان خلصت صلاة وراحت لي حور
حنان: حبيبتي انتي صحيتي انتي كويسة اتصل بدكتور
حور بدموع: لا انا كويسة يا ماما
حنان: حبيبتي متزعليش الزعل هيوجع قلبك انتي
حور: هي رجعت ليه انا اه منستهاش بس اتعودت على قلة وجودها يا ماما انا تعبت يارب خدني بقا
حنان خدتها في حضنها: بعد الشر عليكي يا حبيبتي حور لو عايزها ترجع الاقصر وتقعد معاكي انا معنديش مانع انا مستعدة ارجعهامقابل اني مشوفش دموعك ياروح قلبي انتي
حور: لا انا مش عايزاها ترجع يا ماما ولا هقدر في يوم اسامحها على اللي عملتو فيا
حنان: معلش يا بنتي ربنا يهدي
حور: ربنا يخليكي ليا يارب
حنان: يلا نامي دلوقتي انتي لسة تعبانة
حور: بشرط تنامي جنبي عشان خايفة
حنان: من غير ماتقولي انا محتلة الاوضة دي اصلآ هههههه
حور: تصبحي على خير يا ماما
حنان: وانتي من اهلو يا قلب ماما ونامو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح صحيت حنان وكانت حور لسة نايمة سابتها وراحت اوضتها دخلت ملك من غير اي صوت وقربت من حور ودلقت عليها مياه
حور: الحقوني بغرق البيت بيولع حد يجيب الشاحن من الدرج وعلبة النوتيلا من التلاجة.. وبعدين بصت ملقتش في حاجة بس لقت ملك واقفة ميتة من الضحك
ملك: يعني بذمتك واحدة بتغرق والبيت بيولع هتفكر في الشاحن والنوتيلا
حور: اه يا كلبة البحر وحدفتها بي المخدة
ملك: معلش بقا يلا عشان نفطر
حور: ماشي روحي وانا جاية وراكي
ملك: ماشي بس متتاخريش
حور: ما قولت حاضر خرجت ملك وقامت حور خدت شور ولبست وصلت ونزلت وكان سيف وياسين وملك وحنان قاعدين
سيف: قلبي عاملة اي
حور: الحمدالله بقيت احسن
ياسين: كلو و بطلو كلام ياريت
كلو وبعد وقت خلصو اكل
سيف بستغراب: اي ياسين مش رايح الشركة
ياسين: لا و اوعى تنسا عقابك
سيف: مش ناسي
ملك: ابيه صدقني سيف ملوش ذنب احنا اللي اتحيلنا عليه وهو مرضيش يزعلنا يعني ملوش ذنب والله
ياسين: خلصتي كلامك خلي لنفسك عشان مش ياسين الصاوي اللي يرجع في كلامو المهم عايز اقولكم على حاجة
حنان: خير يا ياسين
ياسين: خير بأذن الله انا عايز..........
•تابع الفصل التالي (رواية حور ياسين) اضغط على اسم الرواية