رواية خطايا عاشق مجنون بقلم نور ناصر
رواية خطايا عاشق مجنون الفصل السادس 6
_ بأحد الاماكن العشوائية بمصر، كان هناك مجموعه من الشباب متجموعون حول اثنين من الشباب الاخرين الذي يتصارعون بعنف...
وقفت سيارة اكرم بذلك المكان وهبط هو منها بشموخه المعتاد، واتجه الي هؤلاء الشاب..
ليجد شاب بدين بعض الشئ وطويل نسبياً يقوم بضرب شقيقه كريم بقوه والاخر مستسلم له تماماً رغم ان كريم صاحب بنيه قويه وجسد رياضي ويستطيع التغلب عليه بسهوله ولكنه كان يستسلم لذلك الشاب وكانه لا يشعر بأي الم...
اكرم بغيظ وصوت عالي: كريييييم..
نظر له كريم وهو يسقط ارضا والد*ماء تسيل من فمه بقوه..
نهض كريم سريعا وامسك بقميصه الملقااه ارضا وارتدااه وكاد ان يغادر حتي جذبه ذلك الشااب من كتفه بقوه واردف بسخريه: ع فين ي حلو جيبت اخرك ولا اي..
نفض كريم يده سريعا وبأقل من دقيقه كان ذلك الشاب يسقط ارضاً فاقد وعيه بسبب تلك اللكمات القويه التي نالها من كريم ع وجهه ورأسه..
_ ذهب كريم وصعد سيارته واردف لاكرم: تعالي معايا وخلي السواق بتاعك يروح..
تنهد اكرم بقلة حيله وذهب معه بسيارة كريم ليقودها نيابتاً عنه..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سماء بغيظ وهي تتحدث بالهاتف: نععم ي ختي وهو ماله هو ي تاليا مين يوصلني ومين ميوصلنيش..
تاليا: مانتي عارفه ان عمر بيحبك ي سمااء..
سماء بغضب: وانا مبحبوش ولا قولتله يحبني اي ي ربي ده..
تاليا بسخريه: حقك تقولي كده هو انتي هتسيبي الظابط القمر اللي مصحبااه وهتبصي لعمر اللي لسه طالب فأولي جامعه..
سماء بغضب: اي اللي انتي بتقوليه ده انتي كمان، اي صاحبك دي ع فكره شريف صاحب اكرم اخويا وبيعتبرني اخته الصغيره وانا بعتبره زي كريم واكرم بالظبط وع فكره هو خاطب وقرب يتجوز....
تاليا ببرود: خلاص خلاص اي اللي عصبك بس كده..
سماء بحده: كلامك السخيف هو اللي عصبني..
تاليا: خلاص ي سماء بقي، وقوليلي هو كريم اخوكي لسه بيحب بنت خالك ولا بنت عمك دي البنت اللي شعرها كيرلي دي اللي وريتهالي فالنادي..
سماء بتنهيده: اااه ي تاليا لسه بيحبها وبيعشقها ومش شايف ولاهيشوف غيرها..
تاليا بغيظ: ع اي يعني بيحبها كده هي عاديه جدا وهو احلي منها بكتير...
سماء بغضب: ي رخمه انتي مالك انتي وع فكره نور مش عاديه خالص دي قمر واي حد بيشوفها بيحبها و لحسن حظ اخويا انها هتتجوزه هو..
تاليا بغيظ: طيب ي سماء انا هروح اذاكر بقي انتي عارفه الجامعه بتبقي ليها مذاكره اكتر من ثانوي ولا سوري انتي مش بتذاكري اصلا هههههههه...
سماء ببرود: سلام ي تاليا هروح انضف الفون من البيض ده..
ــ اغلقت معها تاليا، لتنظر لذلك الشاب الذي يجلس بجوارها باحد الكافيهات..
تاليا ببرود: اديك سمعت مطلعش حبيبها ولا حاجه..
عمر بغيظ: هي لي مش شيفاني لي، فيا اي مش عاجبها..
تاليا بحقد: هي كده مش شايفه حد اصلا ومناخيرها فالسما..
عمر بغضب: اقسم بالله ي تاليا لاندمها ع اللي بتعمله فيا ده واكسر مناخيرها واخليها زي مزلتني قدامكم كلكم هذلها اكتر من كده..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شريف وهو يضع اللاصق الطبي ع جروح وجه كريم: اهو ي عم بقيتلك دكتور..
كريم بجمود: شكرا ي باشا تعبناك..
اكرم بغضب: عملتلها اي..
نظر له كريم بغضب وصمت..
شريف بهدوء: مش وقته ي اكرم..
اكرم بحده: لا وقته لان البيه مش بيعمل فنفسه كده غير لما يأذيها او يضربها بطريقته الهمجيه دي...
ثم تابع بسخريه لازعه: وفالاخر يروح يخلي حد يضربه هو كمان عشان هو بيعشقها ولازم يتألم زيها..
اغتاظ كريم واردف بحده: ايوه ضربتها واديتها علقة مو*ت كمان عشان مش بعد كل ده تيجي وتحب حتت عيل ميسواش فسوق الرجاله نكله..
_ صدم شريف واكرم من ما سمعوه، فهم يعلمون مدي عشقه لها وكانو يظنون بانها تحبه ايضا...
اكرم بهدوء: بس مش لدرجة تمد ايدك عليها في حلول تانيه..
كريم بسخريه غاضبه: عايزني اعمل اي وانا شايفه ماسك ايدها وبيحب فيها اطبطب عليها واقولها اتفضلي روحيلو...
اكرم بهدوء: لو بتحبها بجد وعارف انها هتكون سعيده اعمل كده..
كريم بسخريه غاضبه: اااه زي هايدي مبتعمل معاك صح..
اكرم وهو يمسكه من قميصه بغضب: انت مش متربي يالا وتستاهل انها تحب غيرك..
شريف وهو يحاول ان يهدأهم ويمسك يد اكرم الممسكه بملابس كريم: اهدو ي جماعه مش كده..
كريم بغضب: لا هتحبني وكلكم هتشوفو ان نور مش هتحب غير كريم وبس..
اكرم وهو يذهب للخارج: الله يعينها ع جنانك..
شريف بلوم: حد يدب الكلام كده ي زفت انت..
كريم وهو يخرج هاتفه ويقوم بمهاتفة سماء التي اجابت بمرح..
سماء: هلا هلا هلا والله بالغاليين..
كريم بهدوء: اسمعي ي سمااء تروحي دلوقتي تقولي لماما وبابا ان نور وكريم قررو هيكتبو كتب الكتاب بكره..
سماء بسعاده: بجدد نور وافقت..
كريم بجمود: ايوه وبكره ع العشاا كده تكونو هناك، عشان بعد بكره هنسافر الصعيد..
_ اغلق كريم بوجهها..
شريف بصدمه: اقسم بالله مشوفت فجنانك..
كريم بغضب: مش هينفع معاها غير كده...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_ استيقظت نور من نومها ع صوت والدتها وهي تفتح نوافذ غرفتها لتنزعج نور من ذلك الضوء..
نور بنوم: ي ماما اقفليهم انا كده كده مش رايحه الجامعه، اقفليهم وسبيني اناام..
لمياء بسعاده: لا قومي كريم بره عايزك شكله جاي يصالحك..
انتفضت نور بخوف واردفت: لا مش هخرج عشان خاطري ي ماما خليه يمشي ده جاي يكمل عليا انا عارفااه كويس..
لمياء بهدوء: ي بنتي متخفيش ده جاي وهو مبسوط وباباكي قاعد بره..
نور بدموع: ي ماما مش عايزه اشوفه وبعدين انتي مكفاكيش اللي عمله فيا المفروض تروحي بقي وتقوليلو يبعد عني..
لمياء بحده: تفي من بوقك قال يبعد عنك قال، عشان تيجي وحده غيرك تاخده وتتهني بيه وانتي تقعدي تغني ظلمووه، اتنيلي قومي البسي حاجه حلوه كده وظبطي نفسك عايزاكي تطلعي منوره بره..
_ذهبت لميااء للخارج..
نور وهي تمسح دموعها وتنهض من ع الفراش: اطلع منوره ازااي وانتو طفتوني اصلا..
_ رفعت شعرها الطويل الكيرلي بلونه الاسود للاعلي بشكل عشوائي وذهبت للخارج ببجامتها التي كانت عباره عن تيشرت موف فضفاض وبنطال اسود ضيق وقصير بعض الشئ، لترمقها والدتها بحده التي كانت تجلس وتضع بعض الحلويات امام كريم بابتسامه واسعه..
نور وهي تعقد زراعيها امام صدرها بغيظ: نعم..
نظر لها هو بخبث تعلم جيدا بان تلك النظره تحمل لها الكثير والكثير..
كريم ببرود: انا جاي اعتذر عن اللي حصل امبارح ي نور..
حسين بعدم فهم: اي اللي حصل ي بني امبارح..
نظرت له نور بخوف فوالدها رغم كل حنانه الا انه رجل صعيدي واذا علم بما بينها وبين احمد سيغضب كثيراً..
_ سرد لهم كريم ما حدث واكمل بحزن: وانا اتعصبت ومديت ايدي عليها وجاي اعتذر و..
حسين بغضب شديد: وجاي تعتذر ده انت كنت كسرت رقبتها الفا*جره دي...
نور بدموع: ي بابا انا مغلطش و...
حسين وهو يجذبها من شعرها بقوه: ليكي عين تتكلمي كمان...
لمياء بغضب: اخص عليكي وع ربايتي ليكي..
كريم وهو يبعد حسين عنها: ي خالو مش كده نور مغلطتش..
نظر له الجميع بصدمه من بينهم نور التي كانت تبكي بقوه وخوف من والدها..
لمياء بخوف: قصدك اي ي كريم انت خلاص مبقتش عايز نور ي بني دي صغيره ومتدركش الامور و..
نظر كريم لها بسخريه واردف بجمود: انا عمري مكرهت نور ولا مبقتش عايزها بس اللي يحب حد بيتمناله السعاده وانا عندي استعداد دلوقتي احمد صح ي نور اسمه احمد الدكتور بتاعك فالجامعه يجي دلوقتي لو هو قد كلمته يتقدملك وانا بنفسي اكلمه مع خالي حسين عشان اطمن عليكي ي نور..
حسين بحزن: ي بني كلام اي اللي بتقوله ده نور مش هتتجوز غيرك..
كريم بخبث: ي خالي مش هنخسر حاجه اهو يجي ولو كان راجل بجد هنتمني اي احنا غير سعادتها..
_ جلست لمياء ع الاريكه بغضب شديد وهي ترمق نور بنظرات قاتله..
كريم وهو يخرج هاتف جديد من جيبه: ده ي نور موبيل جديد بدل اللي اتكسر وفيه الخط بتاعك كلميه قدامنا دلوقتي وخليه يجي..
اخذت نور منه الهاتف بيد مرتجفه وهناك شئ بداخلها يخيفها من ما هو قادم..
قامت نور بالاتصال بـ احمد..
_ ع الجانب الاخر..
ــــــــــــــــــــ
كان احمد يجلس ع احد المقاعد بمنزله ومقيد ببعض الحبال وايضا امامه ع الاريكه والدته وشقيقته صاحبت ال16 عام مقيده ايديهم وينظرون لهؤلاء الرجال اصحاب البنيه القويه وهم يضربون احمد بقوه..
احد الرجال وهو ممسك هاتف احمد: امسك ياااه اهي بتتصل ياريت تكون الفت قصه كده تقولها ليها والا الباشا هيزعل..
احمد بألم: مش هقولها حاجه والباشا بتاعك قوله يتفلق..
الرجل وهو يتقدم من والدته وشقيقته، وامسك تلك الصغيره من شعرها بقوه واردف بصوت غليظ: هي المزه اختك صغيره بس هتكيفنا احنا والرجاله..
احمد بغضب شديد وهو يحاول النهوض وفك قيده: سيبها ي ابن ال*** سيبهاا....
الفتاه ببكاء: الحقني ي ابيه احمد والنبي..
_ اغمض احمد عينااه بألم واردف بكسره حقيقيه: موافق هقول اللي انتو عايزينه بس سيبهاا..
الرجل وهو يترك تلك الفتاه بقوه لتسقط ارضا: لااا انت اللي هتألف قصه حلوه كده تخلي الهانم تكرهك وتلعن اليوم اللي شافتك فيه دي اوامر كريم باشاا، ولو القصه معجبتوش هتزعل ع شرف اختك..
ــــــــــــــــــــ
لمياء بسخريه غاضبه: مبيردش عليكي ليه البيه..
نور بقلق: مم مش عارفه هكلمه تاني اهوو..
اجااب احمد: الو..
نور بلهفه وابتسامه واسعه جعلت كريم يتمني قتلهم سوياً: الو ي احمد عامل اي..
احمد وهو يغمض عيناه بالم: كويس، خير في حاجه ي نور..
_ نظرت نور لوالديها بقلق واردفت بتوتر: انا كنت هقولك يعني اني كلمت بابا ع موضوعنا وهو وافق يقابلك حح حتي كريم ابن خالي هيعتذرلك عن اللي حصل امبارح...
_ فذلك الوقت دلفت سماء للداخل، ليشير لها كريم بان تصمت..
ابتسم احمد بسخريه ع ذلك الشيطان وتفكيره اللعين واردف بدموع هبطت بالفعل: اي ي نور انتي صدقتي، بصراحه انا كنت حابب اقضي وقت معاكي بس امبارح لقيت ابن خالك ودلوقتي باباكي ودخل فالجد لا لا لا انا مليش فالجو ده غير اني اصلا هتجوز بنت عمي..
نور بصدمه ودموع: احمد انت بتقول اي، مم مش انت كنت بتقولي عايزني ابقي ليك قدام الناس مش ده كلامك..
احمد بألم وبكاء ولكن اخفاه خلف نبرته المتصنعه: وانتي صدقتي مكنتش فاكرك بالطيبه انك تصدقي اي حاجه اقولها ع العموم انا بعتذرلك وياريت من النهارده تقوليلي دكتور احمد وتحتفظي بالحدود اللي بينا..
حسين وهو يمسك الهاتف منها واردف بغضب: ااه ي و*سخ ي زبا*له اياك تقرب تاني من بنتي والا هقتلك اتفو ع اشكالك..
_ اغلق حسين الهاتف ونظر لسمااء التي كانت تبكي بعدم تصديق: اخص ع ربايتي ليكي...
كريم بخبث: خلصناا كده ي خالي..
حسين بقلق: خير ي بني..
كريم بخبث: يعني انا قدامكم اديتها فرصه اهوو تبعد وتختار صح رغم ان الواد ده سألت عنه وعرفت انه بتاع بنات ومش مظبوط الا اني سمعتها واديتها فرصه يمكن يكون بيحبها بجد بس كده خلاص للصبر حدود، النهارده بالليل هكتب كتابي عليها سواء موافقه او لا..
حسين بجديه تحت فرحة لمياء الشديده وصدمة سماء مما تستمع اليه: انا موافق ي كريم..
نور ببكاء: انا مش موافقه وانت لو اخر راجل ي كريم مش هتجوزك..
حسين وهو يصفعها ع وجهها بقوه: انتي تخرسي خالص وانا هربيكي من جديد، وطيتي راسي فالارض وبجحه وبتقاوحي كمان...
كريم بغضب ود لو يمسك ي حسين ويكسرها الان ولكنه تحكم بأعصابه واردف بغضب: سماء خدي نور لاوضتها وخليها تجهز..
ـــــــــــــــــــــــــــ
سماء بصدمه: ي نهاري كل ده حصل ي نور وازاي تخبي عني حاجه زي كده..
نور وهي تمسك يدها ببكاء: نور انا عارفه احمد كويس اكيد كريم ضغط عليه عشان يقول كده..
سمااء بنفي: لا لا لا كريم مش وحش اووي كده..
نور ببكاء: انتي متعرفهوش محدش يعرف كريم قدي ابوس ايدك ي نور روحيله وقوليله يلحقني قبل كريم ميتجوزني والنبي..
سماء بدموع وحزن ع حال تلك المسكينه: طيب حتي لو رحت مهو مش هيغير موقفه لو كان كريم ضاغط عليه..
نور: شريف ااه شريف خديه معاكي شريف حقاني وظابط شرطه واحمد هيطمن لما يشوفه..
سماء بخوف: ماشي بس افرض كريم عرف..
نور ببكاء: عشان خاطري ي سماء والنبي..
_ صمتت سمااء بتفكير...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_ دلف العسكري داخل مكتب شريف واردف بجديه بعد ان ادي التحيه العسكرية: تمام ي افندم، في عيله صغيره بره بتقول انها عايزه حضرتك..
شريف بغضب: انت بتستهبل ي عسكري حماده عيله صغيره اي دي اللي عايزاني...
العسكري بخوف ولهجة صعيديه: والله ي باشا مخابر هي قالتلي اقولك اكده وان اسمها سماء..
شريف بتعجب: سماء اي اللي جابها هنا دخلها بسرعه..
_ ذهب العسكري للخارح، ودلفت سمااء وهي تنظر حولها ببلاهه..
شريف بتعجب: بتعملي اي هنا ي بت انتي..
سمااء بمرح وهي تصفق بيديها: عاا الله ي شيري انت ظابط اهوو..
شريف بغيظ: يخربيت سنينك اي شيري دي مفيش شيري هنا..
سماء بابتسامه واسعه: حاضر، بس شكلك كيوت اووي وانت ظابط..
شريف وهو يضرب كف بالاخر: ياارب، قوليلي اي اللي جابك هنا..
سمااء وهي تذهب وتجلس امامه ع المكتب بفستانها الذي يصل لفوق الركبه بلونه الازرق الهادئ واكمامه الطويله وشعرها الذي كانت تعمله ع شكل ضفيرتين لتبدو حقاً طفله ولكن مكتملة الانوثه..
تنهد شريف بتوتر وهو يحاول عدم النظر لقدميها البيضاويتين: احممم روحي اقعدي ع الكرسي هناك..
سماء وهي تقترب منه لتجعل نبضات قلبه تزداد بقوه وهمست امام وجهه بنيه صافيه: لا مش هينفع احسن حد يسمعنا..
شريف وهو ينظر لشفتيها المنتفختين بشكل مغري: هاااا..
سماء وهي تتراجع للخلف: فتح مخك بقي ي شريف..
نهض شريف واقفا واردف بحده: عندك متتحركيش واحكي يلاا..
_ سردت له سمااء ما حدث..
شريف بحده: انتي اتجننتي وبعدين حتي لو كريم عمل كده انا مش هعارضه لانه بيحبها وهي اللي غفلته..
سماء وهي تقف امامه: ع اساس انها لو كانت قالتله كان هيفهمها ده كان قتلها..
شريف: خلاص تستسلم للوضع وتتقبل الراجل اللي هيبقي جوزها كمان كام ساعه..
سماء بحده: طيب واللي بتحبه..
شريف بهدوء: بصي ي سمااء عايزك تفهميها انه لو كان بيحبها بجد لو كان السيف ع رقبته عمره مهيطلع الكلام ده ليها فاهمه..
سماء باقتناع: فاهمه بس..
شريف بجديه: من غير بس فهميها كده وخليها تتقبل كريم ده بيعشقهاا....
سماء ببكاء: بس هو اذاها جدا و..
شريف وهو يمسح لها دموعها بانامله: طيب اهدي طيب واعملي زي مقولتلك وكل حاجه هتتحل وبعدين كريم اخوكي مش وحش صح..
سماء: ااه مش وحش ع الاقل ارحم من اكرم، ده لسه يعيني موال غزل بكره لما تشوف شخصية اكرم..
شريف: انتو هتسافرو بكره..
سماء وهي تذهب للخارج: ايوه، يلا باي..
شريف: استني هاجي اوصلك..
سماء بمرح: متشكره ي شيري السواق معايا تحت..
_ ذهبت للخارج، ليبتسم هو تلقائياً عليها وهو يتنهد بقوه من تلك الصغيره التي تفتنه بقوه...
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية خطايا عاشق مجنون) اسم الرواية