Ads by Google X

رواية حمواتي الثلاثه الفصل السادس 6 بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

   رواية حمواتي الثلاثه كامله بقلم هويدا زغلول عبر مدونة دليل الروايات

رواية حمواتي الثلاثه

 رواية حمواتي الثلاثه الفصل السادس والاخير

حسنيه 
عرفت مكان ما عرفت هو انت اي يا اخي 
بعد العشره دي تعمل فينا كده وكمان 
عايز تدي فلوسك لعيل مش من صلبك
ابراهيم 
كلمه كمان. هتحصلي اللي مشيت 
حسنيه 
لو فاكر أن هكون العبيطه بتاعت زمان 
اللي هتقولك لا والنبي سامحني تبقي 
غلطان انا هرفع عليك قضيه 
وهاخد كل فلوسي وبعدها خرجت من الاوضه 
وفي الوقت ده حمايا تعب ووقع وانا دخلت 
الاوضه لقيته عالارض 
حنان 
يوسف الحقني يا يوسف وبعدها فاق حمايا 
وقال ليوسف 
حمايا 
خرجني من الأوضه دي مخنوق 
وفعلا خرج وقعد في الصاله 
يوسف 
انت كويس يا بابا رجلك مالها 
ابراهيم 
تعباني اوي مش قادر اصدق اللي كنت عايش 
معاهم يعملوا فيا كده معقول انا كنت 
متجوز ناس عامله كده وفي الوقت ده 
دخلت روحيه 
روحيه 
الاصل بيبان في الوقت ده انا عشت معاك 
وانت فقير ومش معاك فلوس اول لما 
ربنا كرمك روحت واتجوزت عليا مره واتنين 
كنت عارف انهم بيعملوني وحش وكنت بتسكت 
ابراهيم 
حقك عليا يا بنت الاصول. والله فعلا 
انا عرفت قيمتك دلوقتي إنا غلطان في حقك 
وانا هطلق حسنيه بدون مشاكل وهديها 
حقها 
حنان 
عين العقل والله يا عمي وعدا كام يوم 
وانا كنت عند الدكتور علشان بتابع الحمل 
وبعد ما خرجت دخلت انشراح 
انشراح 
ها عملت اي في اللي اتفقنا عليه يا دكتور 
أنا شايفه حملها لسه موجود يعني 
وبعدين انت واخد فلوس كتير مش شويه 
يا اخويا 
الدكتور 
براحه بس انا لو كتبت ليها دوا تقدر تحبسني 
بالروشته أنا اتفقت مع صداليه 
تديها علاج ولو راحت ليه يقول إن العلاج مش 
من عندة 
انشراح 
طيب وافرض هي مرحتش الصداليه دي 
هنعمل اي يا اخويا سعتها 
الدكتور 
هو أنا بلعب برضه أنا كاتب ليها علي 
كذه دوا مستورد وهي بقالها فتره مش لقيتاهم 
وقولت ليها انهم موجودين في الصداليه 
دي الا انتي عايزه تعملي فيها ليه كده 
انشراح 
ملكش دعوه انت ليك أن اخد فلوسك وبس 
خلصنا خلاص يا دكتور وبعدها مشيت من عندة 
وانا كان الحمل تعبني. مقدرتش اروح 
الصيدليه وروحت علي البيت 
روحيه 
مالك يا حبيبتي شكلك عامل ليه كده 
أنا قولت اجي معاكي عند الدكتور احسن 
حنان 
والله الحمل تعبني اوي غير أن فيه 
علاج مش لاقيه في الصداليه 
ومش عارفه اعمل اي بس الدكتور قالي 
علي صداليه موجود فيها افوق شويه واروح 
اجيبه 
روحيه 
هاتي الروشته لا حبيبتي وانا هروح اجيبه ليكي 
وفي الوقت ده لقيت الباب بيخبط وفتحت 
روحيه 
ابتسام 
مساء الخير فين حنان أنا عايزها ضروري 
روحيه 
مالك يا ابتسام فيكي اي تعالي ادخلي هي جوا 
اهي وفعلا دخلت 
ابتسام 
فين الروشته اوعي تجيبي العلاج من الصداليه 
اللي الدكتور قالك عليها 
حنان 
هو انتي عرفتي منين أن مش لاقيه العلاج 
والدكتور قال ليا علي صداليه 
ابتسام 
من انشراح وبدأت ابتسام تقول 
اللي حصل واللي سمعته 
                     #فلاش باك 
ابتسام عامله تتكلم في التلفون 
ابتسام 
معلش يا حاج ملقتش قطر رايح الصعيد
 دلوقتي حجزت علي بكره باذن الله أنا 
عارفه أن اتاخرت بس بكره باذن الله هكون 
في البلد وفجاه سمعت انشراح وهي عامله تتكلم في التلفون 
انشراح 
بقولك لسه راجعه من عند الدكتور. وقالي 
خالص عمل اللي قولنا عليه 
حسنيه 
أنا عايزه أبرد ناري من اللي حصل ده 
ومش هسكت 
انشراح 
هو مش ملاحظه ان أنا اللي بعمل كل حاجه 
لوحدي ولا اي يعني لو الدكتور ده بلغ عني 
انتي هتبقي برا الموضوع 
حسنيه 
واي اللي هيخلي يعمل كده مش هو واخد 
فلوس وبعدين هينفذ ازاي يعني 
انشراح 
مش هينفع هو يعمل حاجه هو بعتها 
علي صيداليه وكان الصداليي ادها علاج 
غلط علشان يفرح يوسف بقي واقفلي 
بقي مش عارفه افتح باب الشقه 
وابتسام اول لما سمعت الكلام ده 
خافت جدا عليا.وجت البيت 
                  #رجوع 
روحيه 
أنا مش قادره اصدق الغل اللي فيهم 
ده هما ازاي كده والله بجد كل يوم بكرهم 
عن اليوم اللي قبله 
حنان 
وانا هعمل اي دلوقتي مهما كده مش
هيسكتوا. هيفضلوا يفكرو علشان 
ياذوني 
روحيه 
سيبي الموضوع ده عليا. وانا هروح معاكي 
للدكتور المره الجايه وسبيني اتصرف وفعلا 
روحنا للدكتور 
الدكتور
هو انت ازاي ما جبتيش الدواء اللي قلت ليكي عليه انا قلت لك فيتامينات كويسه لك وللبيبي
روحيه 
راحت الصيدليه لحضرتك قلت عليها وتهات  في العنوان يا دكتور ما تحاول تكتب لنا حاجه من صيدليه هنا قريبه
الدكتور 
تاهت ازاي ده العنوان سهل جدا وبعدين الفيتامينات دي كويسه قوي ما ينفعش اكتب حاجه غيرها عالعموم هاتي وانا هبعت الممرضه 
تجبهم ليكي وفعلا راحت الممرضه 
وجابت الدوا ودخلت وبعدها أنا رنيت 
علي يوسف وطلع هو والظابط 
الدكتور 
اي ده فيه اي ازاي تدخلوا كده هنا 
الظابط 
اتفضل معانا مش عايزين مشاكل وفعلا 
راح القسم واعترف علي كل حاجه وبلغ 
عن انشراح واتقبض  عليها. وهي بلغت كمان عن روحيه ووفي بيت حمايا 
ابراهيم 
مش عارف ازاي بعت بنت الاصول واتجوزت 
دي 
روحيه 
كلنا بتغلط وانا برضه بحبك يا ابراهيم ده انت 
عشره عمري والله ربنا يخليك ليا وفعلا 
حملي كمل وفي يوم ابراهيم كان قاعد مع 
روحيه 
ابراهيم 
أنا مش اديت حاجه ليوسف من فلوسي 
يوسف تعب معايا اوي وهو اللي كبر 
ليا المحلات ف اي حاجه هو اخدها 
دي تعبه هو 
روحيه 
وانا عمري ما أسألك علي حاجه ده مالك 
وانت حر فيه وانا بحب يوسف وطول 
عمري بحس أن هو ابني 
وعشنا مع بعض وفعلا روحيه كانت بتعامل 
يوسف كأنه ابنها وبتحبه اوي وهو 
كان بيسال علي ابتسام من الوقت للتاني 

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حمواتي الثلاثه ) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent