رواية عشق الفهد بقلم زولة وحيدة
رواية عشق الفهد الفصل السابع 7
فهد :مش هقدر تبعدي عني اكتر من كدا
عشق بدموع :ارجوك سيبني ف حالي
فهد :عشق حبيبتي انا هعملك اي حاجة انتي عايزاها ارجوكي ماتسيبينيش
عشق :انا عايزة اروح لفؤاد
فهد بغضب :فؤاد لا فؤاد لأ ياعشق عشق انتي بتاعتي انا وبس ومش هتكوني لحد غيري فاهمة
عشق بدموع :طلقني يافهد وانا اوعدك اني مش هتجوز حد مش عايزة جواز طلقنيييي
فهد :لا لالا متقوليش طلقني انتي ليا انا وبس ياعشق
ووقف العربية قدام القصر وراح نزلها وشالها
عشق وهي بتضربه في صدره :سيبني عايزة اروح انا كرهت نفسي وكرهت اي حاجة انا مش عايزة اعيش معاااك
فهد كان ساكت ومتجه ع الاوضة
دخلها الاوضة ونزلها وقفل الباب
عشق بخوف :لالا فهد انت مش هتعمل حاجة
فهد :انا اسف
وهجم عليها
عشق بدموع :فهد ارجوك لأ
فهد مكنش سامعها وبيبوس'ها بعنف
بعد مدة فؤاد خبط الباب
فهد بنوم :ايييه
فؤاد :اطلع عملت ايه في البنت
فهد قام لبس ملابسه وطلع بغضب
فهد بغضب :خليك بعيد عن مراتي يافؤاد
فؤاد بغضب :عملت فيها ايه ياحيوا' ن
فهد بغضب :فؤاد صوتك واسلوبك
فؤاد :مش هوطي صوتي... عشق اطلعي
عشق كانت بتعيط في صمت ومش قادرة تتحرك
معتز ورانيا طلعو ع صوت فؤاد
معتز :في ايه يابني
فؤاد :بابا انت غلطت اوي لما جوزت البنت دي لفهد
معتز :ليه في ايه
فؤاد :اسأله هو
معتز :عملت ايه يافهد
فهد نزل راسو ع الارض
رانيا دخلت بسرعة
ولما شافت عشق حطت ايدها ع بوقها بصدمة
رانيا ساعدت عشق واخدتها ع الحمام
بعد مدة رانيا طلعت
رانيا بغضب :فهد انت لازم تطلق البنت دي حرام اللي بتعمله فيها
فهد :مش هطلقها
فؤاد :مش مهم تطلقها أو لأ بس انا هسفرها بعيد عنك
فهد بغضب :فؤاد احسنلك خليك بعيد عنها
معتز :فؤاد انت هتروح معها؟
فؤاد :آه يابابا
معتز :تمام سافروا احجزو أقرب طيارة لأنه البنت دي مش لازم تعيش مع الحيوا'ن دة
فؤاد :اوكي
فهد اتجه ع الاوضة بس معتز مسكه من ايده
معتز بغضب :خليك بعيد عنها وانا مش عايز حد يدخل ليها... رانيا انتي خليكي معاها اوكي
رانيا :حاضر
بعد مدة رانيا كانت قاعدة مع عشق اللي نايمة
فؤاد دخل
فؤاد :هي كويسة؟
رانيا :متخفش بقت كويسة
فؤاد :محتاجين حاجة؟
رانيا :لأ ياحبيبي
فؤاد :اوكي
واتجه ع الباب
رانيا :بتحبها؟
فؤاد دار وشو ع رانيا
رانيا بابتسامة :بعرف انك بتحبها مفيش حد بيهتم بحد للدرجادي
فؤاد :آه بحبها اوي يا أمي بس هي بتخص فهد وانا مقدرش ابص لوحدة اخويا بيحبها
رانيا :بس...
فؤاد :صح انه بيعملها بقسوة بس ياماما دي طبيعة فهد هو دايما قاسي وبص ع عشق وانا بظن انه هيتغير بسبب عشق
رانيا :ربنا يديك احسن منها
فؤاد ابتسم وطلع
في صباح يوم جديد فؤاد وعشق كانوا في الطيارة متجهين ع دبي
عشق :هنقعد هناك كام سنة
فؤاد :لحد ماتخلصي دراستك ولو عايزة ترجعي مصر في أي وقت انا هرجعك وانا هكون معاكي
عشق :اوك
فؤاد :انا اسف ع اي حاجة حصلتلك مع اخويا هو بيحبك بس حب تملك ومش عايزك تبعدي عنه
عشق سكتت واتذكرت امبارح ودمعت
فؤاد مسحلها دموعها
فؤاد :ابتسمي الزعل مش بيلبقلك
عشق ابتسمت بألم
عشق :شكرا ع كل حاجة يافؤاد
فؤاد :دة واجبي ياعشق انتي زي اختي
عشق ابتسمت ليه
والطيارة أقلعت
فهد وصل المطار بس اتأخر
فهد :عشششششق
وبدأ يبكي لأول مرة ف حياته
عشق حست بوجع في قلبها بس اتجاهلته
وبعد مرو سنين عشق بقت دكتورة أسنان
فؤاد بابتسامة :انا مبسوط انك حققتي حلمك
عشق :وانا كمان شكرا ليك يافؤاد بجد شكرا انت ساعدتني كتير
فؤاد :العفو حبيبتي
تلفون فؤاد رن
فؤاد :ثواني
عشق بابتسامة وغمزة:خد راحتك
فؤاد ضحك عليها وراح يتكلم
زينب :حبيبي امتى هتتقدملي
فؤاد :قريب اوي انا وعشق راجعين دلوقت ع مصر وأول حاجة هعملها اني اتقدملك
زينب :واخيييرا
عند عشق كانت قاعدة مع بنتها (بنت فهد واسمها تالين بنت زي القمر عمرها 5 سنين تقريبا)
فؤاد دخل
فؤاد :ازيك تالينا حبيبتي
تالين :......
فؤاد :مالها الحلوة زعلانة من مين
تالين ببراءة :من ماما
فؤاد :ليه
عشق :قالت عايزة شيكولاتة
فؤاد :طب اديها
عشق :لا يافؤاد سنانها هتوجعها بالليل
فؤاد نزل لمستوى تالين
فؤاد بهمس :تالينا حبيبتي انا هجيبلك شيكولاتة لما نرجع مصر
تالين بفرحة :بجد
فؤاد :آه
تالين بتنطيط :انت احلى بابا في العالم
فؤاد :حبيبتي
عشق :يلا روحي العبي حبيبتي
تالين طلعت بسرعة
عشق :لأمتي البنت هتفضل تقولك بابا وانت هتتجوز قريب
فؤاد :انا ههتم بالقصة دي أجهزي علشان زمن الطيارة قرب
عشق حاضر
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق الفهد ) اسم الرواية