رواية عشق الشهد بقلم شهد محمد
رواية عشق الشهد الفصل السابع 7
شهد لقت اللي بيبوسها من خدهل
شهد بفرحه سيف
وجرت عليه حضنته
يخربيتك واحشني والله
ثم اكملت لا انا زحلانه منك
سيف مقدرش علي زعلك ي شهدتي
شهد جيت امته وليه مولتليش
وبعدين اشتغلت اغنيه رومانسيه
سيف تعالي نرقص وبعدين احكيلك
شدها من ايدها ورقصوا وكان بيحكيلها ويضحكوا وهما بيرقصوا
كل ده تحت نظرات مراد
مراد شكله اتغير واتعصب وقام من الحفله
اما عند شهد
شهد احكيلي بقي يا سيف علي كل حاجه
سيف بصي يا ستي
وبدا يحكلها
وفي وسط كلامهم
اسلام حمدالله على السلامة يا سيف
وصلت امته
سيف سلم عليها وقاله لسه واصل انهارده
شهد طب هسبكم أنا
اسلام قعد مع سيف
اسلام كنت عايز اخد رايك في حاجه
سيف قول
اسلام طالب ايد انسه شهد
سيف 😯😯
عند زين وسما
سما لزين مالك يا زين
زين بضيق ماليش
سما بترفزه زين انت بقالك فتره متغير ليه كده
زين لا ي حبيبي عادي
سما بشك تمام يا زين
اما عند مراد
مراد واقف بره الحفله
سرحان
معقول اكون حبيتها
معقول اكون وقعت تاني
مراد وليه لا
قلبه دق بسرعه لا اكيد حبيتها
عقله مجرد اعجاب
قلبه حبيتها
مراد وهو بيضحك اكيد حبيتها
وبس كشر تاني
بس مين الي كانت بتحضته وترقص معاه ده لا لا شهد مش من النوع ده اكيد
وهو في تفكيره
صوت من وراه سرحان في ايه يا دكتور
مراد انتي
شهد بضحكه اه انا
مراد اصل كنت لسه بفكر فيكي
شهد ايه انت بتقول ايه
مراد وهو بيرجع شعره لورا باحراج
ههه بهزر
شهد طب سبت الحفله وطلعت ليه
مراد اتخنقت من جوه وطلعت عادي
مراد وانتي ليه بقي
شهد لنفس السبب
مراد هو انا ممكن اسالك سوال
شهد اتفضل
مراد مين اللي كنتي بترقصي معاه ده
شهد ده سيف اخويا الكبير
كان مسافر بره مصر ولسه راجع انهارده
مراد بارتياح بجد
طب مش هتعرفيني عليه
شهد طبعا تعالي
اما عند سيف
سيف لاسلام هشوف شهد وارد عليك
بس انت مش ميستعجل شويه
دا انا لسه واصل
اسلام الصراحه مستعجل اووي
سيف بضحك خلاص يا عم هسال شهد وارد عليك في اقرب وقت
في نفس الوقت شهد دخلت هي ومراد القاعه
سيف نادي علي شهد
شهد سيف ده دكتور مراد احب اعرفك عليه
سيف اهلا يا دكتور
وده اسلام ابن عم سما
اسلام بغيره اهلا
اسلام قام بعصبيه هستن رد في اقرب وقت
مراد قعد مع سيف
شهد طب اسيبكم أنا
وابدوا يتكلموا
وسيف صاحب مراد وبداو ياخدوا علي بعض
بعد الحفله مخلصت
تاني يوم
علي الفطار
سيف وحشني اكلك والله يا ماما
ساميه وهي بتمسكه من ودنه وانا يا واد اكلي مش وحشك
سيف ازااي بس داانتي في الاكل الشيف الشربيني
شهد ضحكت عليه بقولك ايه يا سيف انا مش هروح الجامعه انهارده عشان اقعد معاك وهي بتغمز لملكه ولا ايه يا ملكه
ملكه اه وانا كمان هنقعد عشان تخرجني
سيف يلهوي دا انا مكنتش ناوي اخرج ولا اجرج شهد بس عشانك ي جميل هخرجكم
حسن واد اتلم دي بنتي
سيف بقولك ايه يا عمي ماتجوزني بنتك ينوبك فيا ثواب
محمد بضحك علي ابنه واد افطر وقوم يلا
سيف بص لملكه وقام وقعد قدامها وقال هاتي طبق الكيكه ده يا شهد
شهد باستغراب اتفضل
ملكه قاعده محرجه
سيف عطاها سكينه وقالها اقسميها
ملكه قسمت باحراج
لقت فيها خاتم
ملكه بفرحه ايه ده يا سيف
سيف بصلها بحب وقال تقبلي تجوزيني يا ملكه
ملكه بصت لابوها لقته بيضحك
ملكه باحراج موافقه
سيف لولولولولوي
محمد بضحك ايه ده انت بتعرف تزرغط يا قلب امك
شهد بفرحه ههههههه
سيف هيتجوز اخيرا
شهد كانت مبسوطه وكانت نفسها حد يحبها كده ويعملها مفاجاه حلو زي دي
زين بص لشهد ولقهاها سرحانه
زين لسيف قوم يا عم النحنوح
سيف قام وقال وفي خبر كمان هيفرحكم
زين خير هتاخدها وتسافر وارتاح منكم الاتنين
سيف بضحك لا في عريس متقدم لشهد
زين بضيق مين ده
سيف اسلام
زين وانا مش موافق
محمد استني اما ناخد رأي شهد
شهد بصت لزين بسخريه وقالت
هفكر يا بابا وقامت وسابتهم
طلعت اوضتها
وزين طلع وراها
زين بضيق شهد انتي هتوافقي علي اسلام
شهد ببرود وليه لا
زين وانا مش موافق
شهد ببرود وانا مختش رايك
يا زين
زين بعصبيه شدها ليه وقال انتي لو مكنتيش ليا مش هتكوني لغيري
شهد وانا مستحيل اكون ليك وهوافق علي اسلام
زين زقها علي السرير
شهد دموع ٠٠٠٠٠٠
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق الشهد) اسم الرواية