Ads by Google X

رواية عشقت التميم الفصل السابع 7 بقلم الكاتبه رنوشه

الصفحة الرئيسية

  رواية عشقت التميم كاملة بقلم الكاتبه رنوشه عبر مدونة دليل الروايات

رواية عشقت التميم

 رواية عشقت التميم الفصل السابع

إيمان بتكون في الحفله وبتشوف احمد بتبص بعيد 
احمد بيمسك المايك وبيطلع علي المسرح:بحبك يا إيمان
(انزل يا مكنون يا متهور)
إيمان كانت مصدومه ومكسوفه ف نفس الوقت
يسري راح لبنته :أحمد كلمني وطلب ايدك 
إيمان بإحراج: وقولتله ايه
يسري:القرار قرارك يابنتي
حنان:اكيد هتوافق
ليلي بتصقف وتروح جمب إيمان :مبروك
إيمان بإستغراب:الله يبارك فيكي...تعرفيني؟!
ليلي:انا صاحبه مني وهي حكتلي عنكم
إيمان: اهلا بحضرتك 
ليلي:لا حضرتك ايه بقي انتي تقوليلي يا ليلي علي طول
إيمان بضحك:ماشي يا ليلي
مني:يا ليلي تعالي عوزاكي
ليلي:جايه...في ايه
مني: ايه يا رانيا مش ناويه تقولي لتميم ولا ايه
رانيا:لا اتقلي...صحيح هي البت اماني فين
مني:معرفش
رانيا:انا هروح اشوف تميم بيعمل ايه تلاقيه بيشقطلو واحده
مني بضحك:هههه حرام عليكي الراجل تاب
رانيا:الحمدلله
بتروح رانيا تدور علي تميم وبتشوفه واقف مع ندي بتضايق وبتمشي
مني: انتي مش قولتي هتشوفي تميم
رانيا: واقف مع ندى
مني:دى بت حربايه متخليهاش تاخدوا منك.....انتي شايفه الناس بتبصلك ازاي
رانيا:ازاي
مني:الكل معجب بيكي وده باين في عيونهم
قاسم بيجي يوقف جمبها:ونبي انا اللي معجب بيكي 
فارس بيروح جمب منه: منه
منه: خير
فارس:كنت عايزك تسامحيني
منه بتريقه: لعبه ايه الجديده دي يا فارس 
فارس:منه انا مش بهزر عايزك تسامحيني ونبدأ صفحه جديده 
منه بتريقه: هههه انسي ده في احلامك 
بتسيبه وتمشي
هبه بتتكلم في التيلفون:كل ده حصل
منه:اه والله يا ريت تلحقيها يا هبه 
هبه: هروح بسرعه 
اماني بتكون في ميكروباص هي وصحابها وراجعين من الدرس بيوقفوا في كمين
زياد هات رخصك
السواق بتوتر:معيش رخص ياباشا
زياد:طاب انزلي
السواق:معلش يا باشا والله الرخص بتطلع النهارده كنت رايح اجيبهم
زياد بحده:بقولك انزلي 
بينزل السواق 
زياد: فتشلي يابني العربيه دي ونزلي كل اللي فيها
الكل بينزل وبتنزل اماني وهي بتتخانق مع صاحبتها: وديني لو ايدك اتحطت في كيس الشيبسي تاني ما هحلك يا هاجر
هاجر:هتاكليه كله يا طفسه لوحدك 
اماني بمسكنه: حرام عليكي يا شيخه ده انا اهلي بيعذبوني في البيت ومش بيأكلوني
زياد مراهقبهم وكاتم ضحكته
(زياد وقف كمين اليوم ده عشان عارف ان اماني هتبقي في ميكروباص مع انه المفروض ميوقفش كمين)
ندى:تميم ارجوك وافق
تميم بعصبيه:ندى انتي عارفه انتي بتطلبي مني ايه
ندى:عارفه يا تميم بس ارجوك الحقني محدش غيرك هيلحقني
تميم: تلت شهور وهنتطلق
ندى:موافقه
ندى بتاخد تميم من ايده وبتروح عند رانيا ومني
  ندى هاي يا بنات
رانيا من بين سنانها:اهلا
ندي بخبث:عزماكم علي فرحي الخميس الجاي 
تميم بيبصلها بحده:ندى بس
ندى بتبصله:ليه يا حبيبي مش عايزهم يعرفوا ميعاد فرحنا
رانيا بإبتسامه مصطنعه:الف مبروك...عن اذنكم
رانيا بتمشي لحد ما بتوصل للمسرح وبتاخد المايك وبتتكلم:احب اعرفكم عن نفسي انا رانيا مش ليلي.
تميم بيفرح جدا ونفسه يروح ياخدها في حضنه ويحكيلها قد ايه وحشته وقد ايه كان نفسه يشوفها افتكر اتفاقه مع ندي
ندي اتصدمت ووشها بقي اصفر اكتر ماهو اصفر 
الكل مستمع بإندهاش
رانيا:طبعا كلكم بتسألوا انا عايشه ازاي ...بمساعده بابا وماما
اول ما رحت المستشفي كنت فعلا متصابه وبعد ما عالجوني اتفقت مع الدكتور انه يقولكم اتوفت....كملت بضحك:هههه طبعا بتقولوا ازاي ده حصل واحنا شوفناكي ما'يته.....اتفقت مع الدكتور يعملي غيبوبه اصطناعيه والفتره اللي هتدخلولي فيها يشيلوا من عندي اجهزه التنفس ولما تخرجوا اجهزه التنفس ترجع وحصل بالفعل واللي كانت في التلاجه دي مكنتش انا دي كانت ج'ثه واحده فيها شبه مني مع اثار الحادثه ف مكنش باين كويس وشها وهي اللي ادفنت وبابا رفض حد يشوفني وكل ده حصل بمساعده بابا وماما ومني ودكتور مصطفي(مني عرفت متأخر لما بعتتلها  قاسم)
مصطفي بيطلع علي المسرح:رانيا تتجوزيني؟!
 (الغيبوبه الاصطناعيه دي بتحصل لما بيكونو هيعملو عمليات كبيره وخطيره وبيلجأو ليها كوسيله اخيره الدكتور بيدي المريض دوا معين بيدخلو في غيبوبه وعلي حسب الدوا اللي اخدو ممكن يفوق في 12 ساعه وده اللي حصل مع رانيا او يفوق بعد72 ساعه او اسابيع او شهور ولازم يكون في اجهزه تنفس محطوطه للمريض لأنه اثناء الغيبوبه الاصطناعيه مش بيعرف يتنفس )

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت التميم) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent