رواية احببت طفلتي البريئة البارت الثامن 8 بقلم شهد هاني
رواية احببت طفلتي البريئة الفصل الثامن 8
حازم: راح المستشفي لي امجد ودخل مسكه من هدومه وقال فين اختي انت عملت فيها رد ي كلب.
امجد:عمل اشاره بأيديه وقال امسكوا عشان مش قادر.
رجاله:بتاعت امجد كتفت حازم.
حازم بعصبية:سبوني عشان مش انادي علي الامن الي في المستشفي.
امجد ضحك:وقال ضحكتني ي زوما هههههه اه نخش في الموضوع كونت بتقول اختك مش اختك هي مين دي.
حازم:انت لحقت تنسا ولا اي اختي ابرار.
امجد ضحك جامد:وقال الي بعتها عشان الفلوس بتقول عليها اختك ضحكتني ولله وقال بصوت عالي انت ملكش حاجه عندي يالا.
حازم بعصبيه:فين اختي عملت فيها اي.
امجد:هو انا لسه هعمل ي مغفل انا عملت وعشان عجبتني كونت عاوزه اجرب التاني.
حازم بصدمه:انت....انت..انت ..عملت اي في ابرار.
امجد بسخريه:اختص""بتها ي حازم وكونت هعمل كدا التاني بس اختك طلعت شرسه وهي سبب اني نايم في المستشفي.
حازم بصدمه:ي حق'ير دا انا كونت بأمن ليك علي بيتي.
امجد:وه وه بيتك واختك الي انت اصلا كونت رميها في شوارع الي كونت بتحطلها منوم في العصير وانا كونت اغفلك واديك جرعه زياده ف تنام وانا ...
حازم بزعيج:متكملش متكملش وربنا لوريك واجيب حق اختي منك ومشي حازم بعد فوات الاوان.
المغني:احم ي استاذ دي بنت حضرتك انا المغني ولسن ومترجم الاغاني بالغه الاجنبيه واتشرف اني اخد بنت حضرتك من ضمن المواهب.
ابرار بفرحه:انا من ضمن مواهب.
ولسن:بطبع انتي عندك موهبه وصوتك جميل جدا انا بس عاوز الموافقه بتاعت ولدك.
براق: بص لابرار وشاف فرحتها وقال موافق بس انا رايح علي امريكا.
ولسن:وانا كمان رايح امريكا وطلع كارت بتاعه وقال اتفضل وبإذن الله الحفله الاسبوع القادم بس قبليها لازم البنوته تدرب على طبقات صوت.
براق:تمام ماشي اتشرفت بحضرتك.
ولسن:انا الي اتشرفت بحضرتك بي نجمتنا ومشي قعد علي كرسي.
ابرار بفرحه:قامت حضنت براق جامد وقالت بحبكككككككك جدا ي احلا بابا واحلا دكتور.
براق بحب:احم وانا كمان بحبك اوي ي ابرار وعمري م هسيبك .
وصلوا علي ارض امريكا وكانت ابرار فرحانه من منظر المكان والناس جديده.
عند حازم:قاعد لوحده في البيت بين اربع حطان ماسك راسه من صداع بيدور علي جر'عه من المخدر''ات مش لايق وعمال يزعج ويكسر لحد م وقع من طوله علي الارض.
براق:خد ابرار علي شركه بتاعته شركات زيني .
ابرار:واو بجد هي دي شركتك لوحدك .
براق:اه بابا سبهالي ربنا يرحمه قبل م يموت ومسك ابن عمي شركه هنا عشان انا بحب مجالي مجال طب.
ابرار:تمتمت وبتقول في حد يكون عنده شركه زي دي ويسبها ويروح يعالج مجانين يحسرك ي براق.
براق:بيقرب عشان يسمع هي بتقول اي ومش فاهم هي بتقول اي.
ابرار:قالت يلا ي بابا دخلني شركه خليني انحسر اكتر منا محسوره.
براق بضحك:انتي عندك كام سنه وبكل صدق.
ابرار:انا عايش من زمان انت بتحب حد.
براق سرحان: بحب ابرار.
ابرار:منا عارفه انك بتحبني دي اغنيه انت المفروض تقولي تقولي نسيت صراحه وضحكت.
براق بضحك:نسيتي ربنا علي ظالم والمفتري ي مجنونه.
ابرار:ربنا يسمحك ومشيت بتكبر وقالت امشي ي بني ادم انت ورايا ومسكلي شنطه عشان ورايا اجتماع مهم خصوص انفجار ابرار من ضحك.
براق:ضحك جامد وقال هبتي راحت في شركه.
وفعلاً دخلوا علي شركه وابرار كانت مبهوره ب منظر الشركه ومش مصدقه انها واقفه في مكان بالجمال دا.
براق: دخل وقال صباح الحلويات ي اخويا.
محمد بحب:قال براق جيت امتا وقام خده بالحضن وقال وحشتني ي صاحبي.
براق بحب:انت الي وحشني اكتر ولله حققك عليا انت عارف شغل.
ابرار: معلش يا عمو اصله كان مشغول مع المجانين وعملت حركه بايدها وهي بتتريق علي حركات مجانين.
محمد بضحك:ياختي علي العسل مين دي ي براق.
براق: احم دي دنيتي.
محمد:هو دنيتك اوعااا يلا تكون اجوزت ودي بنتك بس ازاي باردوا دي شكلها عشر 8سنين هتلحق.
براق:هبقا احكيلك المهم شغل عامل اي معاك.
محمد: الحمدلله استنا اطلعلك كل الاوراق بتاعت شركه.
براق:عاوزني ازعل منك صح انت اهب'ل انت اخويا ي محمد.
محمد:اسف ي عمنا .
ابرار:طلعت تتفرج علي شركه وكانت مبهوره وماشيه وبتكلم نفسها كأنها هي مديره شغل ف دخلت مكتب كان فاضي وعلي مكتب مناديل وفيها دم وسكينه وقفت وافتكرت امجد وسكينه ودم وفضلت تصوت وتعيط وتقول سبني ي عمو ي شرير ابعد عني ابعد عني أنا مش موتك انا انا وقعت من طولها.
براق:سمع صوت صوتها جري بسرعه وقال ابرار انتي فين ودخل لاقها وقعه علي الارض وجوا المكتب.
طلع صاحب المكتب باسم من الحمام وقال في اي حصل اي.
محمد: مال ايدك ي باسم ودم دا بيعمل اي علي منديل.
باسم:كونت بقطع تفاحه عشان افطر عورت ايدي من غير قصد.
براق بخوف:شال ابرار وقال لمحمد كلم حد من الجرد يجي معايا عشان مش هعرف اسوق.
باسم:في اي ي جماعه براق جه ومين دي.
محمد:لما اجي هفهمك سلام.
باسم: قال المهم تفاحه وقعد علي كرسي وبيقول تعالي ي تفاحه عشان انا هتمحرش بيكي النهارده يتبع
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية احببت طفلتي البريئة) اضغط على أسم الرواية