Ads by Google X

رواية جمعتنا صدفة الفصل الثامن 8 - بقلم اسراء السيد

الصفحة الرئيسية

   رواية جمعتنا صدفة البارت الثامن 8  بقلم اسراء السيد

رواية جمعتنا صدفة كاملة

رواية جمعتنا صدفة الفصل الثامن 8

 يحيى قرب من كيان وشفايفهم لمست بعض وكيان قلبها دق وبعدها ادهم نزل 
ادهم :بصوت حاد كفحيح الأفعى كيااااان
كيان اتخضت ويحيى ابتسم بمكر
كيان :والله بص هفهمك انا....
ادهم قاطعها بقلم على وشها، اطلعي فوق يا كيان واقفة مع اخويا وبتبوسوا بعض
يحيي:ببرود هي اللي قربت مني بطريقة مستفزة  قولتلك طلقها
ادهم :أخرس حسابك معايا بعدين
ادهم :اطلعي فوق يا كيان واياكي اشوفك تنزلي لحد ما اجي
كيان بدموع :حاضر
طلعت تجري وكلارا شافتها بتجري طلعت وراها
كلارا :مالك يا كيان
كيان :انا بكرهكم كلكم
كلارا :اهدي يا حبيبتي حصل اي
كيان اترمت بحضنها وفضلت تعيط وكلارا أول مره تحس بالحزن وحضنته وعيطت هي كمان
كلارا :بس خلاص بتعيطي لي
كيان :لا مفيش حاجة مخنوقة بس
كلارا :احكي اعتبريني اختك
كيان حكت ليها اللي حصل وكلارا اتصدمت من يحيى
كلارا :بصي هقولك يا كيان مهما عمل ادهم هو كان بيحب مراتة جدا بس هي ما*تت فأنتي بما انك مراتة حاولي تقربي منه
كيان :ده مش بني آدم
كلارا :اعملي بس زي ما بقولك حاولي تقربي منه
كيان :عمري ما هسامحة على الضرب اللي اتضربت منه
كلارا:يا حبيبتي ده حقك بس والله ادهم قلبه طيب هو بس تعبان
كيان :خلاص فكك انا عمري ما هسامحة ابدا وكلها سنة ونطلق
كلارا :براحتك بس نصيحتي انك تقربي افضل
كيان :عايزه انام لو سمحتي صحيت من الساعة 5.
كلارا :هسيبك تنامي
يحيى راح الكلية لقى ريماس مستناية كالعادة
ريماس :مالك الايام دي يا يحيى
يحيى :سبيني في حالي
ريماس :مش احنا أصحاب لازم اعرف مالك
يحيي:مفيش تعبان شوية
ريماس:لما تكون تعبان صلى وادعي
يحيي:انا عمري ما صليت
ريماس :بجد؟ 🙂
يحيي:اه وما اعرفش اصلي لان محدش علمني
ريماس :طيب انا هعلمك
يحيي:طيب
كلارا بقت مهتمة بالمحاضرات وخصوصا محاضرات الدكتور يونس
كلارا حضرت المحاضرة وهو خلص طلعت عنده المكتب
كلارا :ممكن ادخل يا دكتور
الدكتور :ايوه اتفضلي
كلارا :كان عندي أسئلة
الدكتور :تمام قوليهم
كلارا كانت بتتناقش معاه وهو أعجب بذكائها بس طريقة لبسها مش حلوة خالص
يونس :عندك أسئلة تانية
كلارا :لا يا دكتور، هو ينفع اسأل سؤال لحضرتك
يونس:اتفضلي
كلارا:هو حضرتك عندك كام سنة وهل حضرتك مرتبط
يونس :مع ان مش المفروض اجاوبت فأنا هقولك انا عندي 28 سنة ولا مش مرتبط
كلارا :تمام يا دكتور
يونس:ممكن انا أسألك سؤال
كلارا :اه طبعا اتفضل
يونس :هو انتي مش بتكسفي من لبسك
كلارا :وانا هتكسف لي كل البنات بتتمنى تلبس زيي وتبقى بجمالي
يونس :بس ده مش لبس مسلمة
كلارا :انا اهلي مكنوش عندهم مانع اني البس كده فعادي
يونس:وده غلط  هحكيلك حكاية صغيرة
كان في اب اخد بنته في مطعم وحط قدامها أشهى انواع الأكلات وكان في طبق واحد متغطي هي بصت عليه وكانت عايزه تعرف هو فيه اي، الأب قالها ما انتي قدامك احسن الأكلات لي عايزه تعرفي اللي في الطبق، قالت ليه ان هو مغطي يعني اكيد فيه اكل احسن، الاب قالها عشان كده انا خليتك تتنقبي بالمعنى ان البنت اللي جسمها بيكون مش مستور او بالمعنى لبسها مغري الشباب بيبصوا عليها إنما البنت المحجبة والمنتقبة ده بيكون حلم بعيد ومحدش يقدر يبص عليهم عشان محترمين
كلارا:فعلا قصة جميلة وانا أن شاء الله هحاول البس لبس ما يكونش ملفت
يونس :لما نشوف وان شاء الله هتتحجبي
الليل جه وكيان جاعت نزلت عشان تشوف اكل وهي نازلة على السلالم وقعت من عليها وادهم كان جاي لقاها مرمية على السلالم ومغمي عليها  جري عليها شالها وركبها العربية ويحيى شافه ركب معاه وعرف ان كيان وقعت الاتنين قلبهم كان بيدق بسرعة من الخوف وماكنوش عرفين اي هو السبب وصلوا المستشفى والدكتور كشف عليها
وبعدها طلع
ادهم :أخبارها يا دكتور هي كويسة 
يحيي:طمني يا دكتور 
الدكتور :ما تقلقوش هي كويسة بس لازم تخلوا بالكم منها عشان هي حامل ولازم تهتموا بيها
ادهم :حامل 😳😳
يحيى بجد
الدكتور :ايوه هكتب ليها على أدوية تأخذهم
ادهم دخل شافها
كيان :مالك بتبصلي كده ليه
ادهم :انتي حامل
كيان نعم؟! 🙂
يحيي:دخل انا مستعد انك تطلقها يا أدهم و انا هتجوزها دي حامل مني انا
google-playkhamsatmostaqltradent