رواية حور ياسين الفصل الثامن
رواية حور ياسين الفصل الثامن
حور ركبت هي وحنان وياسين ساق
حور فونها رن وكلسنت وفضل يرن وهي تكلسن
حنان: ما تردي يا بنتي
حور: رقم مش مهم يا ماما وجالها مسدج شافتو وابتسمت وكل دا وياسين هيموت من الغيرة وبعد وسعات وصلو اخيرآ والحارس فتح البوابة ودخلو المزرعة ونزل من العربيتين حور راحت عند سيف وملك وتاليا
حنان: يلا نطلع نستريح شوية عقبال ما يحضرو الاكل
ياسين: يلا كلهم طلعو اوضهم وملك ورت تاليا اوضتها طلعو وبعد ساعتين نزلو معادة حور
حنان: اومال فين حور
ملك: تلقيها فوق
حنان: طيب حد يندها
ياسين بي سرعة: انا طالع اجيب فوني عشان نسيتو واندها وانا نازل
حنان: ماشي يابني وقعدو كلهم سوا وياسين طلع
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور:
فتحت الباب وكانت نزلة لقت ياسين قدام الباب
حور: في حاجة يا ابيه
ياسين: ايوآ انزلي عشان الاكل جاهز
حور: حاضر يا ابيه ونزلت وياسين راح اوضتو جاب فونو ورجع تاني ونزل
حنان: اهي حور نزلت يلا ناكل
الكل قام و قعدو على السفرا
حور وملك وتاليا وحنان جنب بعض و سيف وادهم جنب بعض وياسين مترأس السفرا وبدأ اكل
حنان:بجد كان واحشني المزرعة والجو حلو جدآ
ملك: اه والله هو لحد دلوقتي حلو اما بعد كدا الله اعلم
حنان: قصدك اي قطع كلامهم صوت
....: حنا واحشتني اووي
ملك: اهووو الجو قلب صدقتوني سيف وحور ضحكو تاليا وادهم مش فاهمين حاجة
بقلم May Abdo
حنان قامت سلمت على اختها منال
حنان: منال عاملة اي ياحبيبتي واحشتني
منال: الحمدالله كويسة كدا تيجي من غير متقولي
حنان: معلش ياسين جبنا فجاء ملحقتش اقولك اومال في عيالك
منال: اسماء وايمان زمنهم جين واحمد ابني في مع صحابو
حنان: طب تعالي ادخلي نورتي يا حبيبتي
دخلو الكل قام من على الاكل
منال: راحت عند ياسين وحضنتو عامل اي يا حبيبي
ياسين: الحمدالل حضرتك عاملة اي
منال: الحمدالله ياحبيبي
وسلمت على سيف وملك وسلمت على تاليا وادهم عادي جت عند حور واتجاهلتها
حور: بعد اذنكم يا جماعة هخرج اتمشا شوية
سيف وملك وتاليا: هنيجي معاكي
ادهم: وانا كمان تعالي معانا يا ياسين
منال: لا سيبو ياسين يبقا يحصلكم لما يجو ايمان واسماء
ملك بضيق: لا يا خالتو معلش ابيه ياسين هيجي معانا هما عارفين الطريق كويس اما احنا لا مش فاكرين الطريق صح يا سيف
سيف: ايوآ صح
ياسين: خلاص يلا هروح معاكو بعد اذنك يا ماما بعد اذنك يا خالتو وخرجو وسط غيظ منال
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاليا: هي مسلمتش على حور ليه
ملك: مبتحبش حور
ادهم: اه ربنا يهدي
سيف: او ياخد مش هتفرق هههه
ياسين: سيف عيب كدا لاحظ انها خالتك
سيف: لأسف ملاحظ
ملك: تعالو نروح الاسطبل
حور: ياريت
ياسين: لا اسطبل لا
ادهم: لا ليه
ملك: احكيلك انا بقا اصلي من اربع سنين كنا هنا وحور ركبت حصان ووقعت من عليها وياسين من ساعتها مبيخلناش نركب حصانة انا وحور
ادهم: اه عشان كدا طيب نروح الصبيان بس تركب والبنات لا
ملك وتاليا: نعم لا طبعآ هنركب زيكم
سيف: بنات لا
ملك: حور اقنعي سيف بتبص ملقتش حور
ياسين خاف عليها فضل يدورو عليها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم May Abdo
عند حور راحت الاسطبل وهما بيتكلمو ودخلت عند الاحصنة وركبت واحد منهم وخرجت بي والحصان كل دقيقة بيسرع اكتر حور كانت مدايقة فا مكنتش واخدة بالها ومشيت بعدت بعيد اوووي عن الاسطبل
وكانت دموعها بتنزل منها و بعد شوية فاقت لقت نفسها بعدت جدآ عن الاسطبل وعن المزرعة اصلآ والحصان ماشي بأقسا سرعة عند الحصان وخافت جدآ حولت تسيطر على الحصان وتوقفو معرفتش وفضلت تصرخ لحد ما وقعت من على الحصان والحصان رجع تاني المزرعة كان في شوية شباب بيهزرو مع بعض
شاب 1:يلهوي دي ميتة ولا اي
شاب2:واحنا مالنا يلا نمشي
شاب3:مش عارف حاسس اني اعرفها
شاب1:واحنا مالنا انا ماشي خليكم انتو هنا
شاب2:خودني معاك ومشيو
شاب3:قرب شوية وشاف وشها عرفها: دي حور وسندها على الحيطة عدل وراح جاب مياه وجه وكان لسة مغما عليها رش شوية مياه عليها لحد ما بدأت تفوق
الشاب3:انتي كويسة
حور مسكت دماغها: اه انا كويسة انت مين
الشاب3:انا احمد لو تفتكريني ابن خالة ياسين
حور: اه افتكرتك معلش توصلني البيت
احمد: بيت اي انتي لازم تروحي المستشفى
حور: لا لا انا كويسة عايزة اروح بس عشان زمنهم قلقنين عليا
احمد: تمام خليكي هنا انا عربيتي هناك هروح اجيبها واجي
حور: تمام وراح احمد جاب العربية ورجع تاني لي حور وسندها وركبت العربية وهو لف وركب وساق ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين كان هيتجنن
ملك بعياط: هي متعرفش حاجة هنا هتكون راحت فين
حنان: روح ياياسين دور عليها تاني يمكن تكون قاعدة في الجنينة الغربية
ياسين: هروح اشوفها
ادهم وسيف مع بعض: استنا انا هاجي معاك
ياسين: تعالو خرجو على برا راحو يدورو عليها
كبير الحرس: مش لقينها يا ياسين بيه
ياسين: مش لقينها ازاي دورو عليها كويس غورو من وشي وراحو يدورو عليها تاني
ادهم: ياسين اهدي
ياسين: اهدي اي وانا معرفش هي فين ولا جرلها اي قطع كلامهم دخول الحصان اللي كانت راكبة عليه حور
سيف: اي دا الحصان دا مش بتاعك يا ياسين خرج ازاي يارب ما يكون اللي في بالي
ياسين بي خوف: لا هو اللي فس بالك اكيد جرالها حاجة انا هروح ادور عليها برا ولسة هيركب عربيتو دخلت عربية احمد ونزل منها ولف الناحية التانية وفتح الباب لي حور وحور وهي بتنزل كانت هتقع فا احمد شالها ياسين كان هيموت من الغيرة وراح عندهم
بقلم May Abdo
سيف: الله يرحمك يا احمد
ادهم: انا معرفوش بس من وشو شكلو كان طيب
سيف: ينهار اسود يلا نروح نلحقو وجريو الاتنين
ياسين: انت شايلها لي
احمد: كانت واقعة ومش قادرة تمشي فا شلتها
حور: خلاص يا احمد شكرآ نزلني هنا هحاول امشي
ياسين شالها من ايد احمد: انت ازاي تشالها انت اهبل
وسابو ودخل جوا وحور هتموت من الخوف حنان وملك اول ما شفوها جريو عل ياسين
حنان: مالها يا ياسين
ياسين بص لي حور بغضب: وقعت حد يبعت لي الدكتور
ملك: طلعها فوق يا ابيه ياسين طلعها فوق ونايمها على سريرها وملك وتاليا وحنان فضلو جنبها وياسين نزل تاني بغضب اعمي لي احمد ياسين قرب منو
ياسين: انت ازاي تشيلها او تيجي جنبها اصلآ
احمد: اومال كنت اسيبها مرمية في الطريق
ياسين: لا كنت اتصلت بيا وكنت انا هاجي اخدها
احمد ببرود: مش معني انت
ياسين: عشان هي بنت عمي اما انت متقربلهاش اصلآ
احمد: يعني هي كدا طب ياعم انا عايز اتجوز حور
ياسين لكمة لكمة وفضل يضربو
ياسين: عايز تتجوز م...........
•تابع الفصل التالي (رواية حور ياسين) اضغط على اسم الرواية