رواية شطرنج الحب الفصل التاسع
رواية شطرنج الحب الفصل التاسع
جرى عزيز ناحية نورا و قال بزعيق : نورا خلي بالك القنا"ص !
صوت الرصا"ص سيد الموقف
نورا وقعت على الارض أثر زقة عزيز لها و عزيز يقع جانبها
نورا تبص برعب و عزيز ياخد نفسه فقال بتوتر : أنتِ كويسة في حاجة وجعاكِ ؟
نورا : انا كويسة يا عزيز
نورا برقت برعب و قالت بصويت : عزيز ! دراعك بينز"ف
عزيز ابتسم و طبطب على وشها و قال : متقلقيش يا نورا
نورا بعياط : أنا السبب
عزيز قام براحة يشوف القنا"ص مشى و بالفعل كان هر"ب
عزيز قام و نورا قامت و قطعت حتة من فستانها فقال عزيز : تعملي ايه يا مجنو"نة
نورا : اسكت و بدأت تربط ناحية دراعه محاولة وقف النز"يف
غفران طلع من المبنى و قال : انتم كويسين ؟
عزيز قال : كويسين
نورا بعصبية : لا مش كويسين انا كنت همو"ت يا سيادة اللواء و عزيز اتصا"ب مكاني
غفران : انا هحل الموضوع دلوقتي هخلي اي عسكري يوصلكم المستشفى عشان نطمئن على عزيز
عزيز بهدوء : شكرا يا غفران بيه
في المستشفى
عزيز قاعد و نورا واقفة جانبه و الممرضة تخيط الجر"ح و نورا لاحظت أن عزيز يتألم فقالت للممرضة : براحة شوية عليه
الممرضة قلعت الجوانتي و قالت : يا فندم الجر"ح سطحي متقلقيش و وجهت كلامها لعزيز : واضح ان خطيبتك بتحبك اوي يا باشا ..الف سلامة
الممرضة خرجت و نورا بلعت ريقها بتوتر و قالت : هروح اطمن اللواء غفران
عزيز شد"ها ناحيته و قال : خايفة عليا لدرجاتي ؟
نورا بإندفاع : اكيد طبعا
لقيت عزيز مركز معاها فقالت بتوتر : عشان طبعا انقذت حياتي
عزيز قرب و قال : بس كده ؟
نورا ضحكت و قربت منه و با"ست على خده و قالت : ده جزء من العلاج و طلعت جري من الاوضة
عزيز حسس بأيده مكان بو"ستها و قال بصدمة : ده بجد !
عزيز طلع وراها و قال : و النبي حد يقولي ده حلم و لا ايه
عزيز و نورا قدام باب العمارة مسك ايدها و قال : هو اللي حصل في المستشفى ده بجد ؟
نورا بكسوف : هو ايه اللي حصل ؟
عزيز هيقرب فقالت نورا : عزيز بطل سخا"فة احنا في الشارع ..يلا بقا عشان تعبانة
نورا و عزيز طلعوا الشقة ، عزيز قعد على الكنبة بتعب و نورا فتحت التلاجة و قالت : على فكرة في حاجات كتيرة ناقصة في بيتك
عزيز اتعدل في قعدته و قال : قصدك بيتنا ...طب ايه رأيك ننزل بكرة نروح الهايبر ماركت نشتري الناقص بما اني واخد اجازة اسبوعين
نورا قفلت باب التلاجة و قالت : ماشي.. بس اللواء غفران مدنيش اجازة
عزيز حاط ايده ورا رقبته و قال : سيبيني انا هتصرف
نورا : تمام انا هدخل انام ..تصبح على خير
عزيز قال بصوت خافت : و أنتِ من أهلي
نورا دخلت اوضتها و غيرت هدومها و قعدت تتفرج على فيديوهات على اليوتيوب في كيفية الشراء و التعامل مع العروض في الهايبر ماركت و كانت تسجل الملحوظات المهمة
تاني يوم في الهايبر ماركت
نورا سايقة عربية التسوق و قالت : دلوقتي هنبدأ بأيه ؟
عزيز : هو أنتِ متعرفيش ؟
نورا : يعني بصراحة مش بهتم اوي بالحاجات
دي
عزيز : بسيطة ! ايه رأيك نبدأ بقسم الالبان ؟
نورا طلعت الكراسة اللي كتبت فيها الملحوظات و قالت : تمام يلا
بعد فترة
نورا واقفة في قسم اللحوم و فسألت عزيز : بتحبوا اللحمة شمبري و لا ضاني ؟
عزيز بتفكير : هي الضاني دي لحمة الخروف صح ؟
نورا : ايوة
عزيز : يبقى اه هي دي اللي بنحبها
تليفون عزيز رن فقال : انا هروح ارد و آجي .. اتصرفي أنتِ
عزيز رد و كان غفران
غفران : نورا مجتش ليه ؟
عزيز : هي كمان هتاخد اجازة لغاية ما اخف
غفران : أنتَ بتهزر في مليون حد ممكن يدربها.. أنت كده بضيع الوقت
عزيز : محدش هيدربها غيري ماشي يا غفران
غفران : غفران ! أنتَ حبيتها و لا ايه ؟
عزيز قفل لما لقى نورا تقرب و قالت : أنتَ كويس ؟
عزيز ابتسم و قال : اه ..في حاجة ناقصة و لا نحاسب ؟
نورا بصيت في العربية التسوق و قالت : لا كله تمام
في الجراچ
عزيز يحط الكياس في شنطة العربية و نورا واقفة جانبه عزيز خلص و قرب لنورا بشكل كبير فقالت : أنتَ بتقرب كده ليه يا عزيز ؟
عزيز حاو"ط نورا و قال بحب : نورا أنا بحبك
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية شطرنج الحب ) اسم الرواية