رواية انا والشرير البارت التاسع 9 بقلم روما
رواية انا والشرير الفصل التاسع 9
قرب منها عدي ومسك خدودها بغنج وقال وهو بيبص ل أمل :_ منتي عامله شبه المحقق كونان طبيعي تخاف منك ، بص لورد وقالها :_ يلا ياروحي ننزل لجدو عندنا حجات مهمه نعملها ..
حط ايده علي كتفها فقربها منه وهما نازلين ، نزلو كام خطوه فقالتله بهمس :_ شيل ايدك بدال ما اعمل منها صوابع كفته علي الغدا
_ ضحك و قالها :_ لي خايفه تضعفي
زقته ونزلت بسرعه ولما افتكرت ان أمل وراهم وشايفه اللي حصل بيت وراها وطلعتله لسانها :_ اممم ، ودخلت تجري علي الاوضه اللي محسن قاعد فيها ..
مالك يسما بتجري لي يحبيبتي ، قالها محسن بقلق
فقربت منه وقالتله :_ شايف يا جدو بقي اللي عمال يدايقني ده ، انا مش عاوزه تروح معاه مكان ، خليني هنا معاك
ضحك محسن وقبل ما يرد عليها دخل عدي وهو بيمثل :_ كل ده يحح عشان بقولها عاوزين نخلف خمستاشر ستاشر عيل ، ايي حقي ده ولا مش حقي يا متعلمين يا بتوع المدارس !
ضحك محسن وبص لورد وقالها :_ خدي علي هزاره البايخ ده عشان انتي خلاص اتدبستي
لوت شفايفها وهي بتبص علي عدي اللي راح شد الكرسي وقعد جمبها وحط ايده علي كتفها
وميل عليهاوهمس ف ودنها :_ انا هاتحداكي لو مرجعناش من شهر العسل وانتي بتحبيني ، هاجيبلك عربيه أحدث موديل يا افتحلك حساب ف البنك بتمنها بإسمك يوردتي
حمحم الجد :_ احمم ، لم نفسك ياولد وابعد عنها متنساش اني لسه قاعد
_ اله ، مراتي يعم وبراحتي
محسن بحزم :_ براحتك دي في اوضتك انما هنا تتلم عشان انا بغير
_ تغير علي مين معلش يحج ، شوفلك وحده علي قدك وابعد عينك عن مراتي
ضحك محسن وفتح الدرج خرج منه ظرف ومد ايده لعدي وقاله :_ خد ده
مسكه عدي وقاله :_ اي ده !
محسن :_ ده تذكرتين لشهر العسل ، 30 يوم بالتمام والكمال لو جيتو بدري يوم واحد بس هعرفكم شغلكم
_ تلاتين يوم اي يحج بس انا ورايا شغل
انا هتصرف ملكش دعوه ، انا عاوزكم ترجعولي بأخبار حلوه كدا شبه الاموره دي
ردت ورد ببساطه :_ اخبار اي يجدو !
ضحك محسن وقالها :_ جوزك هيبقي يحكيلك ، قدامكم شهر تحكو لبعض فيه براحتكم
_ هاحكيلها متقلقش ، اطلع انت منها
محسن بمزاح :_ طب براحه عليها وانت بتحكي
عيب يعم معانا قواصر هنا
كانو بيتكلمو وورد متابعه الموضوع من غير فهم ، خرجو من عند محسن خدو شنطهم وخرجو برا الفيلا ، ركبو العربيه واتحركو ، وهما ف الطريق سألته ورد :_ هتحكيلي اي ، جدو كان قصده اي ، اتكسفت من كلامها وحمحمت وقالتله :_ احمم ، اقصد جدك
ضحك وقالها :_ لما تكبري هاقولك
لوت بوزها وبصتله بطرف عنيها ..
*****
وصلو قدام بيت معزول مفيش حواليه بيوت تقريبا فقالها :_ انزلي ..
نزلت من العربيه وقالتله :_ احنا هنقعد هنا !!
اومأ براسه :_ ده بيت شيري صحبتي ، هنقعد عندها كام يوم لحد ما البيت بتاعي يخلص
هزت راسها وخرجت برا العربيه ، واستنته بعيد ، فتح شنطة العربيه وخرج الشنط وطلعو خبطو علي الباب ، فتحت وحده شقرا عيونها بني وجسمها ممشوق ، لابسه هوت شورت وبلوزه وماسكه سيجاره ، اول ما شافت عدي دخلت ف حضنه وهي بتقوله بدلع :_ دودو وحشتني
_ بادلها الحسن وقالها :_ انتي اكتر
كانت ورد بتابع المنظر بغيظ وهي بتجز علي سنانها بينما خرجت شيري من حضن عدي وبصتلها :_ اي ده معاك ضيوف ! مش هاتعرفني
_ استوعب عدي اللي حصل وقال بتوتر :_ ااه ، دي شيري ، شيري دي سما ، مراتي ...
ايييه ، انت اتجوزت !!
_ امم هاحكيلك وافهمك متتسربعيش
مدت شيري ايديها لورد اللي سلمت عليها بهدوء ودخلت ورا عدي اللي قال لشيري :_ هجيلك حالا
دخل عدي وورد اوضه وقفل الباب وراهم فقالتله ورد :_ انا عاوزه ارجع البيت مش عاوزه افضل هنا ، يا وديني اي مكان واقعد انت هنا
_ لي ، اي اللي حصل !
محصلش حاجه بس محبش ابقي تقيله علي حك
_ مش تقيله متخافيش
انا مبخافش ، ثم تعالي قولي كدا ، انت مالك حافظ البيت كدا ولا اللي عايش فيه ، ودخلت من غير حتي ما تستأذنها
قرب منها وهو بيضيق عيونه وقالها :_ انتي مالك بتسأليني زي اللي بتستجوب جوزها كده لي !
كانت بتبعد عنه وهو بيقرب منها ، تبعد وهو يقرب لحد.ما وقعت علي الكنبه ، فانحني بجزعه وحط ايده جمب راسها وسألها بفضول :_ بتغيري !
قولتلك ألف مره يوم ما احب مش هاحبك انت ، انت تروح لوحده زي اللي برا دي نحبك انما انا لا
رفع حاجبه وقالها :_ ومالها اللي برا بقي ، ماهي زي القمر أهي ..
جزت ورد علي سنانها وقالتله بغيظ :_ اسمع بقي ، طول ما بينا ورق بيقول اننا متجوزين يبقي لازم تحترمني وتحترم العلاقه دي
، قرب وشه من وشها وقالها :_ طب متيجي نكمل العلاقه ، دا حتي جدو عاوزنا نكملها
زقته بعيد عنها وقامت من ع الكنبه وقالتله :_ انت مش محترم علي فكره
بصلها بشر وقالها :_ متنسيش ان جوازنا علي ورق وبس ، متتعديش حدودك ، انتي فاهمه !
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية انا والشرير) اضغط على أسم الرواية