رواية جعلتني مجنونا بقلم هموسه عثمان
رواية جعلتني مجنونا الفصل التاسع 9
لو حبيت تجنن تعالي نتجنن يا صديقي
أنا في الجنان معنديش ياما ارحميني
قمر قامت من النوم لقت شمس صاحيه وقاعدة على السرير وبتفكر
قمر راحت تقعد جنبها وهي بتقولها : صباح الخير..
فيه حاجة ولا يا شمس ؟
شمس بتنهيدة : صباح الورد ...
لا والله يا قمر مفيش حاجة
قمر بخوف : امال بتفكري فيه ها قوليلي
شمس بخوف : بفكر في مصيبة لياسين مش عارفه اعمل معاه ايه والراجل مغلطش بس عايزة انكد عليه وخلاص
قمر اتثبتت شوية كدا راحت قايلة ليها : تدري يا شموس اني كنت هتشل هالحين والله الله يكون في عونه والله
شمس بحزن : يا قمر افهميني بس والله ظلمتيني أنا بس صاحبة عايزة اعمل كدا شعور جوايا بيقولي اعملي كدا معملش يعني
قمر بتفهم : فهمتك شموسي ايه رايك ترني عليه تقوليله أنا عايزة الفرح معرفتكس ليه أو قوليله الشقة مش عاجباني الحاجات دي بتجلط صدقيني ولو اضايق اقفلي الفون ف وشه واقفلي الفون واختفي حتى من البيت
كل ده و عمر واقف ورا الباب راح داخل وهو بيضرب كف علي كف وهو بيقولهم : يخربيت ابوكم دا انا معرفتش اربي والله ما عرفت اربي اقول فيكم ايه حرام عليكم الراحل منكم لله منكم لله يا بعدا
تلفونها فكان هو بصت للفون وعيونها بتلمع راحت قايمة ترد ياسين بيقول : صباح الورد شموسي
شمس في سرها لا دي مش طريقة كدا مش هعرف اتخانق
شمس ببرود : صباح النور
ياسين بحب : عاملة ايه يا شموستي وحشاني
شمس بضيق وتافف : ياسين دي مش طريقة كلام عالصبح ايه ده
ياسين بصدمة : عملت ايه؟ أو حصل ايه ايه ال مضايقك
شمس بعصبية : يعني مش عارف ايه ال مضايقني كمان دا انت ليلتك مهببه كدا ويومك مش فايت
ياسين بخوف : أنا آسف والله يا شمس بس مش عارف حصل ايه
شمس : طب سلام لم تعرف كلمني
بعد شوية كان ياسين جه البيت وكله خوف اول ما دخل قعد مع عمر عمر قاله : مش عارف اقولك ايه يابني بس ربنا يعينك عليها والله أنا ابوها بس ربنا يعينك والله
اول ما شمس جات راح ابوها طالع وهو واقف قدامها وهو بيقولها :مالك يا شمس حصل ايه فيه ايه
شمس باستفزاز ما تتنيل تقعد قال يعني أنا قادرة اشوف اخرك وانت قاعد عشان تروح تقفلي اهو دي من الأسباب الي هنتخانق عليه احفظ متنساش
ياسين بحزن : طب فيه ايه طيب
شمس قعدت وراحت قايلة وهي حاطة أيدها علي خدها : والله يابني أنا فضلت افكر الليل كله حاجة نتخانق عليها ملقتش لقيتك ماشي كويس والاكيد انك مخبي عني حاجة إذن فمرحبا بالخلاف والخناق يا سنسون
ياسين قعد وميل رأسه وراح قائل بحزن : هو انتي عرفتي ؟
شمس بصدمة : يعني مخبي عني فعلا ؟
ياسين بحزن شديد قال : اه فيه شمسي فكرتك معرفتيش بس خلاص مفيش مجال لازم اقول
شمس وهي هتبدا تعيط : ايه مخبي عني ايه متجوز عليا ولا ايه نيلت ايه انطق
ياسين بحزن : أنا مش بحب الكريب وانتي بتحبيه ممكن تسيبينى عشان كدا ولا ايه
شمس وهي رافعة حاجبيها : نعم يا عنيا
ياسين بحسرة : لا مش كدا الصراحة أنا بحبك اوي والله ومش حمل انك تزعلي مني والله
شمس ضحكت وضربت كف علي كف وهي بتقول : باظت الخناقة خلاص يا سنسوني
بعد عدة أيام كانت حنتهم اخيرا
شمس وهي بترن على ياسين في اخر اليوم وهي بتقوله بجدية : يا سنسوني اقولك حاجه مهمة اوي
ياسين بحب : قولي يا شموستي
شمس بتحمس : تيجي نطلق يا سنسوني والله دا الحوار كله كبيرة وانا عيلة هبله وغلباتة ملياش في الشقا ده
ياسين بتنهيدة : تاني يا شمس أنا تعبت من كدا
شمس بعصبية : وفيه ايه يعني اتعب تاني وتالت وعاشر ولا انا مستاهلش يتعب عشاني ولا ايه
ياسبن بحب وبسرعة. : لا تستاهلي يا شموسي تستاهلي يتمشي عشانك بلاد الله
شمس بتوهان : هاااا
ياسين بضحك : مالك يروحي
شمس بضحك : يا سنسوني أنا شفقانة عليك من ال بعمله فيك والله
ياسين : وانا قلبي سعيد من ال بتعملي والله
شمس بفرحة طفل بتقوله : ياختي ابننا سكر اوي يالهوي يالهوي عالسكر ده خدت طبعي يا ولا
ياسين بحب : اين انا من عينيكي يا شموسي
شمس بحب : روح يابني الهي تنستر عينيك احلي والله
ياسين بضحك : ليلة أخري سينام القلب سعيدا بسببك يا شموسي
تركت القلب لكِ ولن اقول اسعديه فمجاورتك وقربك فقط تسعد
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية جعلتني مجنونا) اسم الرواية