Ads by Google X

رواية جحيم القاصرات الفصل الثامن 8 - بقلم اسراء هاشم

الصفحة الرئيسية

  رواية جحيم القاصرات كاملة بقلم اسراء هاشم 


 رواية جحيم القاصرات الفصل الثامن 8

الام بتبص لبنتها بصدمه وخو*ف وشهد كانت فحاله ذهول وبتقول بغض*ب لا بقا ده انت اتجننت رسمي ومحتاج اللي يعقلك يا راجل يا كبير يا شايب وانا اللي هدب*ك وبت*تهجم  شهد علي مهران بكل غ*ل وغض*ب وبتخر*بش مهران فوشه ورقبته بكل غض*ب وبتقع العمه من علي راس مهران وهو بيز*قها 
الام واقفه في حاله ذهول وصدمه ومش عارفه تتصرف ازاي 
او مين ينجدهم من ايد مهران 
مهران بيزق شهد بكل غض*ب وبت*قع شهد عالارض بتجري عليها امها بخوف وهي بتقول بنتي وبتسندها عشان تقومها ولكن مهران بينزل لمستواهم بكل غ*ل وبيز*ق والده شهد عالارض 
وشهد بتصر*خ ماما مهران قبل ما تقرب شهد علي امها كان مسكها من شعرها بكل غض*ب وبيقول بصوت جهوري ورحمه ابويا لدفعك تمن اللي عملتيه ده وهوريكي الذ*ل 
شهد بتبصله بكر*ة دفين وغ*ل وبتقول ورحمه اخويا انا لتكون نهايتك علي ايدي يا مهران وهتشوف شهد العيلة الصغيرة هتعمل فيك اي 
مهران بينزل بالقل*م علي وشها بكل غض*ب وبيمسكها من شعرها وهو بيجر*ها عالارض وهيخرج بيها لبرا ولكن امها بتجري عليه بتو*سل ودمو*ع وض*عف ام وهي بتقول ابو*س ايدك يا مهران بيه بلاش بنتي حقك عليا انا مستعده اعملك كل اللي عاوزة ان شاء الله لو هشتغل خدا*مه عندك
شهد بغض*ب ماااااماااااا انتي بتقولي اي يا ماما انتي بتترجي لي واحد زي ده 
مهران بيشد شعر*ها اكتر بتت*الم شهد وبتخرج منها صر*خه
مهران بابتسامه خبي*ثه لي والده شهد هتجوز بنتك والحكومه لو سالوكي علي قت*ل ولدك هتقولي اي 
الام بتنزل راسها فالارض بكسر*ة ومبتنطقش ازاي هتجوز بنتها لواحد زي ده  هي لا حول ولا قوة لها قدام جبرو*ت مهران 
مهران بغضب هااااا مسمعتش ردك السكوت علامه الرضا 
الام بكسر*ة اللي تشوفه يا مهران بيه 
شهد بذهول مستحيل مستحيل اتجوزك يا مهران ماما انتي بتقولي اي متخافيش منه لو علي مو*تي مش هتجوزك يا مهران 
مهران امممممم يبقا نتر*حم علي امك الوليه الكبيرة اهو تونس اخوكي في تربته برضو وبيخرج مهران مسد*سه من جيبه وبيشد الز*ناد وهو بيوجه السلا*ح فوش والده شهد 
شهد واقفه مصدومه ودموعها نازلة وعيونها علي امها اللي بتب*كي بقهر*ة وكسر*ة وبتقول الشهادة وهي تستسلم لقدرها ولكن شهد اول ما بتشوف مهران بيضغط علي الز*ناد بتقول بسرعه موافقه موافقه 
مهران بيبتسم بخب*ث وانتصار وهو بينزل سلا*حه وبيقول عين العقل يا حلوة كدا احبك وانتي مطيعه وبيرفع مهران هاتفه وهو يتصل علي احد رجاله وهو بيقول هاتلي الماذؤن علي بيت الدكتور عادل 
شهد بتجري علي امها وبتحضنها بخو*ف وضع*ف 
الام بو*جع ودمو*ع كنتي سبيه يريحني يا شهد بدل منا معرفتش احمي ولادي 
شهد وهي بتبو*س ايد امها وبتقول بعد الشر عليكي يحبيبتي وبعدين متخافيش علي بنتك قوية وتربيه الدكتور عادل وتربيتك يا ماما وغلاوة عادل لجيب حقه ومن اللحظه دي شهد البريئة ما*تت وهعلم مهران واللي زاية ان الست مش ضعيفه والست قو*ية والشي*طان  في راس الراجل مش في ج*سد النساء 
الام بتبتسم لي بنتها وهي بتحط ايدها عليها كانها بطمنها انها بتدعمها ومعاها 
شهد بتمسح دموعها وبتبتسم لمامتها وبتمد ايدها تمسح دموع مامتها 
بيجي الماذؤن ورجاله مهران وبيتم كتب كتاب مهران علي شهد وشهد فضلها شهور وهتم 18 هي في تالته ثانوي عام
كانت قاعده شهد ومش باين علي ملامحها اي شئ وكانت بتفكر في شئ ما وبتسمع جملة الماذؤن بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير 
شهد بينها وبين نفسها هخليك تند*م يا مهران علي كل حاجه عملتها فينا وعلي اي بنت انت اذ*تها هي وعيلتها وعلي كل بيت خر*بته وهسبتلك ان الست مش ضعيفه والست تقدر تعمل اي حاجه والنسوية ليست كلمه سيئة المراة صوت الثو*رة بل هي الثو*رة المرا*ة ليست عا*ر استشعري بعظمتك لكونك امراة لا تهتمي وكوني قوية مهما كانت الظروف وكافحي مهما كان اكسر*ي صمتك ولا تستسلمي ابتسمي فانتي وصية الرسول (عليه افضل الصلاة والسلام) 
ويارب اكون قدرت اوضح رسالتي ليكم ونرجع لي احداث الرواية 
شهد بتقوم بكل برود تاخد هدومها وبتحضن ولدتها اللي بتبك*ي وشهد دموعها بتنزل هي كمان ولكن بتمسحها وهي بتوعد نفسها ان دمو*عها متنزلش تاني بسبب مهران 
مهران بيبصلها بعمق وبيخرح من البيت وشهد خلفه وبيركبو العربيه وفطريقهم لي البيت 
حازم بيشوف شهد اللي كانت ركبت عربيه مهران ومشيت بيخبط علي الباب بسرعه وبتفتح والده شهد اللي دمو*عها علي خدها 
حازم بحرج انا اسف يا امي انا جيت اطمن عليكم واشوفكم لو محتاجين حاجه 
الام وهي بتمسح دمو*عها وبتقول بتهرب شكرا يا ابني وكانت هتقفل الباب بسرعه ولكن حازم بيحط ايده حاجز بينهم وبيفتح الباب وهو بيقول مهران كان بيعمل اي هنا وحضرتك بتب*كي ليه وشهد راحت مع مهران فين 
الام بدمو*ع بعد اذنك يا ابني انا عاوزة ارتاح اتفضل امشي 
حازم برجاء يا امي ارجوكي احكيلي اللي حصل وانا اوعدك هساعدكم ارجوكي انا زي ابنك ساعديني عشان اعرف اساعدكم 
الام ببكا*ء مقدرش يا ابني مقدرش غص*ب عني بنتي هتتا*ذى ومعنديش غيرها فالدنيا مقدرش اخسر*ها زي اخوها 
حازم وهو بيمسك ايدها وبيقول برجاء اوعدك اني هح*ميكم بس احكيلي مهران كان هنا ليه وشهد فين وانا هساعدكم 
الام بتشوف الصدق في عيون حازم وبتحس بامل وانو يقدر يساعدهم وبتقول الام بدمو*ع شهد اتجوزت مهران 
الكلمه بتنزل زي الصا*عق الكهر*بائي علي حازم وبيبقا حاسس انه في حاله ذهول وبيقول بقل*ق ممكن تحكيلي كل حاجه بالظبط 
الام بتبداء تحكي كل حاجه حصلت من اول ما مهران دخل البيت لحد ما خرج هو وشهد 
حازم كان بيسمع وهو غض*به بيزيد وحاسس ببر*كان جواة وبيحاول يبان هادي وبعد ما بتخلص الام كلامها بيقول حازم وعد يا امي هرجعلك بنتك وحق ابنك مش هيرجع وهيجيلك 
الام بامل بتفضل تدعي لي حازم وان ربنا يحميه من ش*ر  مهران 
حازم بيستاذن وبيخرج من البيت بغ*ضب وهو بيتوعد لي مهران باشد الانتقا*م
دهب كان خلصت تنضيف البيت وبتروح اوضه البها*يم وكانت جابت اخرها وبتجر فنفسها عشان متقعش من طولها وبتقاوم الاغماء وبتبداء تنضيف بتع*ب شد*يد ولكن فجاه بتلاقي حد كمم فمها وهي ابتدت تصر*خ بصوت مكتوم ولكن بتسمع صوته وهو بيقول متخافيش يا دهب ده انا هشيل ايدي بس متصر*خيش فاهمه
دهب اول ما بتسمع صوته بتحس قلبه بيدق بعن*ف شديد وبتهز راسه 
يحيي بيشيل ايده من علي بو*قها 
دهب بتلف وشها بسرعه ليه وبتشوفه واقف قصادها بطولة الفارغ وبتفضل بصله 
يحيي بهدؤء دهب انا محتاج انك تساعديني 
دهب باستغراب اساعدك ازاي مش فاهمه 
يحيي وهو بيفتح الشنطه اللي علي كتفه وبيخرج منها شئ وبيفتح ايد دهب وهو بيحط فيها الشى ده 
دهب مش فاهمه حاجه وبتقول اي ده 
يحيي هفهمك ده اسمعيني كويس وركزي معايا قبل ما حد يشوفني وبيبداء يقول يحيي خطته _________________
دهب كانت مركزة معاه وبعد ما بيخلص بتقول بخو*ف مقدرش اعمل كده مهران ممكن يق*تل اهلي 
يحيي برجاء دهب افهمي اللي بعملو ده هيخلصك من مهران افهمي انا بعمل دهب عشان اخلصك واخلص البلد من ظل*م مهران 
مهران بيوصل البيت هو وشهد وبيدخل لداخل وبيلاقي المكان هادي عيونه بدور علي دهب وبيدخل المطبخ يلاقي الستات بس ودهب مش معاهم وبيسال عنها وبتقول واحده منهم راحت تنضف اوضه البها*يم يا كبير 
مهران بغض*ب وسايبنها لوحدها انا مش قولت عنيكم  عليها يا غج*ر حسابكم بعدين وبيخرج مهران بسرعه البر*ق 
شهد واقفه في الصالون ومش فاهمه حاجه ولكن لا يهمها 
دهب واقفه مع يحيي وهو ماسك ايدها وبيقول دهب افهميني وحاول تنفذي اللي قولتلك عليه دهب كانت بتبص لي ايده اللي ماسكها يحيي وبترفع عيونها ليه والاتنين عيونهم بتتلاقي في نظرة طويلة وكانو قريبين من بعض جدا ولكن فجاه بيسمعو صوت بيفز*عهم وبيدب الر*عب في قلب دهب وبتحس انها اتخشبت مكانها 
وهو بيقول بصوت جهوري دهههههههههبببببببببببببببببب
google-playkhamsatmostaqltradent