رواية حياة ظابطة كاملة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل العاشر 10
وقفنا البارت الي فاتت ان الدكتور خرج وقال ان مراد اتو*فى...
سارة بعياط هستيري......لاااااااااااا مراد لاااااااااااااا اخويا عااااااايش لااااااا
حياة بتهز سارة...
حياة.....سارة سارة اصحي انتي بتحلمي اصحي
سارة قامت بخضة وقامت وقفت تلف حاولين نفسها
سارة بعياط شديد.....مراد فين هو عايش صح قوليلي
حياة بزعل على حال اختها......اه يا سارة لسه في العناية المركزة
سارة.....طيب تعالي نطمن عليه من الدكتور
حياة....طيب يلا
راحو يسألو الدكتور...
الدوك....هو الحالة لحد ما مستقرة ان شاء الله خير
حياة....متشكرة يا الدكتور
ومشيت لقت حمزة في وشها ومعاه ابوها...
حمزه.....مراد كويس
حياة....الدكتور بيقول حالته مستقرة
حمزة....طيب خير ان شاء الله روح ياعمي ارتاح انت
احمد....لا يابني انا هقعد استنى مراد يفوق
حياة....لا يابابا انا معاه خش انا دخلت ماما تستريح بعد ما تعبت اوي
وبعد محاولات كتير معاه دخل يريح بس وهو عقلوا مع ابنوا...
حياة.....وانتي كمان يا سارة
سارة.....لا انا هقعد لحد ما مراد يصحى
حياة مضغطتش عليها عشان عارفة ان سارة بردو مش هتقوم..
حمزة رن على يونس لما لاقى مش موجود..
حمزة.....الو يا يونس انت فين
يونس.....كنت بتمشى ولقيت عمي وحازم باشا جاين على هنا جايبني معاهم احنا جاين اهو
حمزة......ماشي يايونس
وقفل معاه وبعد شوية يوسف وحازم و يونس جم...
يوسف.....حياة مراد فين
حياة......في العناية المركزة
حازم......طيب هو اتحسن
حمزة......اه الدكتور بيقول انو حالته بقت مستقرة الا حد ما
يونس....طيب هو هينتقل اوضة عادية امتى
حياة.....بعد 24 ساعه لو عدى مرحلة الخطر هينتقل اوضة عادية
بعدها قعدو شوية وكل واحد بيدعيلو وسارة قاعدة في دنيا تانية زعلانه وخايفة على اخوها لأنها شافت كل دا بعيونها....
حياه قاعده تفتكر احمد...
فلاش باك من ٧سنين...
مراد....تعالو نلعب صراحه
هما...اوكي
احمد....ساره مين اقرب حد ليكي مننا
ساره...صراحه من غير زعل مراد😂♥
مراد....حبيبت قلب مراااد♥
احمد....وانتي ياحياه
حياه....من غير زعل انت يا احمد
قام احمد حضنها... روح قلب احمد انتي
بااااك...
حياه لنفسها....ربنا يرحمك يا حبيبي ويقومك بالسلامه يامراد
...
بعد شوية ساره نامت من التفكير والتعب على كتف حياة...
حياة افتكرت تليفونها.....ايه دا فين تليفوني
حمزة.....يمكن نسيتي في البيت
حياة.....لا تلاقي جوا في اوضة بابا وماما
صحت سارة وراحت تشوف تليفونها وجابتو وجت...
شوية وحمزة لقى مكالمه من والدتوا...
حمزة.....ايوه ياماما
حنان.....انت فين ياحمزة
حمزة بتردد.....ااانا في شغل انا ويونس
حنان.....طيب وابوك معاكوا
حمزة.....اه ياماما معانا هنخلص الشغل ونيجي ان شاء الله
حنان.....خدوا بالكوا من نفسكوا
وقفلت معاه وبعدها ب10دقايق نورا رنت على حياة...
حياة.....دي نورا!!!
حمزة.....متقولهاش اي حاجة عن الموضوع
حياة هزت راسة ب ماشي وردت
حياة.....ايوه يانورا
نورا.....حياااة اخيرا قلقتيني عليكي فينك بتصل من الصبح ومش بتردي
حياة.....معلش يانوا رجعت من التدريب تعبانه ونمت ولسه صاحية وكنت عاملة فوني سايلنت
نورا.....اه معلش ياحبيبتي طب روحي كملي نوم
حياة.....هكلمك الصبح يا حبيبتي متقلقيش
نورا.....ماشي يلا باي باي
وقفلت معاها...
حمزة.....انا هروح اجبلك حاجة تاكلي انتي مسحوب منك دم وممكن يحصلك هبوط
حياة.....لا شكرا متتعبش نفسك
حمزة .....ياببنتي مينفعش انا قايم اجبلك حاجة تاكليها وهجيب ليا وليونس كمان
حياة....تمام ماشي
وراح جاب حاجة يكلوها وعصير وعمل حساب يوسف وحازم واهل حياة جوه وادها تاكل
حمزة بأبتسامه....اتفضلي يا انسة حياة
حياة بأبتسامه....شكرا
حمزة.....العفو ...خد يايونس
يونس....لا شكرا اديهم هما
حمزة....عامل حسابك خد بئا
يونس خد ويوسف وحازم خدو كمان وبعد شوية الممرضة دخلت اوضة مراد وبعدها خرجت جري وراحت لدكتور والكتور جه وراها
حياة بتوتر.....لو سمحتي هو في ايه
الممرضة....المريض نبضو بيقل تدريجياً
حمزة ويونس بخوف....يعني اييييه
حياة.....ممكن تسمحيلي ادخلو
الممرضة....يا فندم مينفعش
حياة....ايه الي مينفعش انا داخلة
وزقت الباب ودخلت...
حياة...مراد انا واثقة انك سامعني فوق يامراد عشان خاطري كلنا محتاجينك فوق يا حبيبي يلا كلنا عاوزينك يا بطل انت أنقذت سارة وكمان كل حاجة اتحلت ارجع بئا
الدوك شاور لحياة تكمل لما لقى النبض بيرجع
حياة....مراد انت عارف انك سندي بعد ربنا انا مصدقت رجعت يلا فوق يا اخويا فووق
الدوك قالها كفايا كدا وخرجت وبعدها الدوك خرج
الدوك.....حالتوا بقت كويسة دلوقتي وعدينا الخطر بس هنسيبوا تحت الملاحظه في العناية ساعتين
حمزة....ممكن تهدي ياحياة هو ان شاء الله هيفوق
حياة بعياط....يارب يارب انا قلقانه عليه اويي
يونس.....اهدي وادعيلوا
حمزة......روحي ارتاحي واحنا موجودين
حياة......انا هروح اصلي وادعيلوا
ومشيت
وبعدها ب ساعتين حالة مراد بقت مستقرة بس لسه في غيبوبة واتنقل اوضة عادية واية واحمد عرفوا ودخلو يطمنوا عليه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حياة ظابطة ) اسم الرواية