Ads by Google X

رواية طفلة الصقر الفصل الحادي عشر 11 - بقلم مريم محمد

الصفحة الرئيسية

    رواية طفلة الصقر كاملة بقلم مريم محمد عبر مدونة دليل الروايات

رواية طفلة الصقر

 رواية طفلة الصقر الفصل الحادي عشر

صقر بغضب:إيه الهبل اللي انتي بتقوليه ده يا تيا؟!
تيا بدموع:لأ ده مش هبل يا صقر.. انا بقول الحقيقة اللي شوفتها في الصور.. اللي حضرتك متصورها مع الهانم مايا
صقر:اهدي بقى عشان تفهمي كل حاجة
تيا:اتفضل
صقر:كل الحكاية أن انا كنت خارج من الشغل ولسة هركب العربية
لقيتها قربت مني وعمالة تقول كلامها اللي دايماً بتقوله.. وفجأة عملت انها هتقع ومسكت فيا وفي نفس اللحظة في حد أخدلنا الصور
وهي عاملة كدة... لكن وغلاوتك عندي يا تيا انا ما في حاجة بيني وبين مايا... انتي مصدقاني ولا لأ؟!
تيا بدموع:يعني كل ده كان من تخطيط مايا؟؟
صقر:أيوة
تيا:خلاص انا مصدقاك يا صقر
انا اصلاً مكنتش مصدقة أن انت ممكن تعمل كدة
صقر وهو يأخذها في حضنه:عايزك تثقي فيا يا حبيبتي عشان أنا مستحيل اعمل اي حاجة تضايقك
تيا:واثقة فيك يا حبيبي من غير اي حاجة
صقر:عايزة الفرح امتى يا تيا؟!
تيا بإستغراب:الفرح؟؟.. بس ده لسة بدري اوي يا صقر.. يعني انا لسة بدرس وكدة
صقر:متقلقيش يا حبيبتي دراستك هتبقى الأولى دايماً ولو عملنا الفرح مش هيعطلك عن دراستك
تيا بتفكير:مش عارفة بس مادام انت عايز كدة تمام انا موافقة
صقر:هكلم بابا ان شاء الله النهاردة
وهنتفق على الميعاد بالظبط
تيا:كنت عايزاك تيجي تذاكر معايا شوية عشان تشوف المواد بتاع طب حلوة ازاي
صقر:اذاكر معاكي لحد الصبح يا قلبي...انا عايزك أشطر دكتورة
تيا:حاضر
وجلسوا على المكتب وبدأ صقر يذاكر مع تيا
تيا بضحك:بطل ضحك عشان مضحكنيش معاك.. انا بحب اكون جادية وقت المذاكرة
صقر:وانا مش عايز حاجة غير اني اشوف ضحكتك دي
عند حور وعاصم
داخل سيارة عاصم
حور بضحك:والله يا عاصم هزعل منك لو متصورتش معايا الصورة دي
عاصم:يا بنتي إحنا اتصورنا كتير أوي كفاية كدة بقى
حور بزعل:خلاص متكلمنيش تاني يا عاصم.. واوعي تفكر تتصل عليا عشان تصالحني
عاصم:وهو أنا عملت حاجة عشان تزعلي؟؟
حور:تقدر تقولي مش راضية تتصور معايا ليه بوز البطة 😂😂😂
عاصم بضحك:يابنتي بطلي هبل بقى الناس هتبلغ عننا ويقولوا اتنين مجانين
حور وهي تظبط الموبايل لإلتقاط الصورة:يلا اعمل بوز البطة يا عاصم
عشان هزعل منك 😂😂
عاصم:والله ما هعمل غير ده
بدل ما اوديكي العباسية 😂😂
حور:طب يلا
وأخذت معه الصورة وهي تبتسم
حور:عايزة مصاصا
عاصم بتساؤل:بالله عليكي لتقوليلي انتي عندك كام سنة بذمتك؟؟
حور:الحقيقي ولا التاني ده
عاصم:والله انا اعرف ان الواحد بيبقى عنده عيد ميلاد واحد ومنه بتقدري تعرفي سنك.. ولا انتي بتعملي انتين؟!
حور:متهزرش يا عاصم انا فعلاً بشوف تاريخ فوق وتاريخ تحت
عاصم:ربنا يصبرني.. انا مش عارف عقلي ده كان فين لما حبيتك يا شيخة
حور بضحك:كان في دماغك 
عاصم:اسكتي خالص وإلا هروح واقول لمامتك على اللي بتعمليه معايا ده... ده انا كنت مرتاح ياربي
حور:قصدك أن انا مش مريحاك يا عاصم
عاصم بضحك:اه
حور:والله لازم تصالحني وإلا هزعل زعلاية جامدة أوي
عاصم:خلاص يا ستي هجبلك مصاصا.. عايزة حاجة كمان؟!
حور:وهو مش إحنا خلاص قربنا على رأس السنة؟!
عاصم:أيوة.. بس بتسألي ليه؟!
حور:عايزة هدية من بابا نويل
عاصم:وده اجيبه منين ان شاء الله؟!
حور:من أي حتة بس اوعي عينك تروح يمين ولا شمال.. انت عارف انا هعمل إيه كويس اوي!
عاصم:متهزريش بقى أنا اصلاً مش بحب الحاجات دي
حور:تصدق وانا كمان مش بحبها
بس كنت عايزة اختبرك.. إذا كنت بتروح هنا ولا هنا في اليوم ده
عاصم:حرمت من يوم ما عرفتك حرمت كل حاجة كنت بعملها
حور:شاطر.. عشان انت عارف لو انا عرفت إنك كلمت دي او ضحكت مع دي.. انا هخليها شبه البطيخة وانت شبه الموز
عاصم:اشمعني البطيخة والموز
ما في فاكهة كتير؟!
حور:كيفي كدة
عاصم:إيه رأيك اشغلك ويجز كيفي كدة
حور بغناء:كيفي كدة كيفي هنا واللي اقوله هنمشيه
عاصم بمقاطعة:بس يا ماما هو انا فاتحها هنا للأغاني ولا إيه؟!
انا كنت بهزر وبعدين انا بغير وماتسمعيش اغاني تاني للرجالة
اسمعي لنانسي لأصالة بس بلاش حد خارج النطاق ده
حور برفعة حاجب:حد قالك ان انا بسمع اغاني اصلاً؟؟.. انا سمعتها عند البت أماني صاحبتي هي اللي بتحب الأغاني دي
عاصم:امممم..طب يلا نروح بقى؟
حور:يلا
وعاد الجميع إلى منازلهم.. وذهبوا إلى النوم
في صباح يوم جديد
استيقظ الجميع وذهبوا إلى أعمالهم
في الجامعة عند تيا
دخلت المحاضرة وتعلم أن ذلك الدكتور غير مريح وينظر إلى البنات نظر'ات غير مريحة
دخل الدكتور طلعت
وهو ينظر إلى الجميع وراي تيا ولم يستطيع منع نفسه من النظر إليها
تيا بضيق:بت يا أماني هو عمال يبصلي كدة ليه؟؟
أماني بضيق:راجل عينيه زا'يغة
مش عارفة بقى دكتور ازاي بس؟!
تيا:عندك حق
بعد شوية
انتهت المحاضرة وبدأ الجميع في الخروج من المحاضرة
دكتور طلعت:يا انسة
نظرت إليه تيا بضيق ثم وردت عليه:حضرتك بتكلمني انا؟!
طلعت بإبتسامة مكر:اه
تيا:خير في حاجة
طلعت:كنت عايزك في مكتبي
تيا:مش هينفع عشان أنا لازم امشي دلوقتي حالاً
طلعت:مش هتتأخري ده هو دقيقتين بالكتير أوي
أماني بضيق:ما تقولها هنا اللي هتقوله في المكتب وتخلصنا بقي
طلعت وهو يتجاهل كلام اماني:ها قولتي إيه؟!
تيا:مش هينفع برضو
طلعت:هي دقيقة وامسك بيد تيا غصب عنها وجذبها معه
تيا بعصبية:انت ازاي تمسك إيدي بالطريقة دي؟؟
طلعت:فيها ايه يعني لما امسك إيدك
دخل إلى مكتبه وكانت أماني تتصل على صقر حتى تخبره بما يحدث
دخل طلعت مكتبه ولسة هيقفله أماني حطت رجلها ودخلت وهي عمالة تتكلم بصوت عالي:وبعدين معاك يا جدع انت مابتفهمش ولا انت عامل فيها عبيط
طلعت بخبث:هو الواحد يكره يبقى معاه اتنين ده إحنا هنتسلي أوي
وبدأ في فك قميـ"صه
أماني وتيا بصدمة:انت بتعمل إيه يا مجنون انت؟؟!!
أماني جريت عشان تضر"به بأي حاجة ولسة هتضربه مسك إيديها وضر"بها على دما'غها
تيا بصراخ:يخربيتك انت عملت إيه
اماااني.. فوقي يا امااااني
اقترب منها طلعت وجذبها من
شعر"ها..
وامسك بيد تيا وتحكم في حركتها
وبدأ يتقرب منها وهو يقترب من وجهها محاولاً تقبـ*يلها ووووو....

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية طفلة الصقر) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent