رواية حياة ظابطة كاملة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل الحادي عشر 11
......🌸(لا شعور)😔
وقفنا المره الي فاتت ان مراد اتنقل اوضة عادية
وبعد يومين وهو لسه في الغيبوبة
حياة.....دوك مراد بقالو يومين في الغيبوبة هيفوق امتى
الدوك....ربنا يسهل العلم عند الله ادعيلو
حمزة دخل المستشفى هو ويونس ومعاه نورا ويوسف وحازم
حمزة....ها يا انسة حياة في جديد
حياة.....لا لسه مافيش اي جديد
يونس.....خير ان شاء الله
نورا.....حياة انتي كويسة ياحبيبتي
حياة....كويسة ليه تعبتي نفسك يانورا
نورا....ازاي بس احنا اخوات اومال فين طنط وعمو وسارة
حياة....خليتهم يروحوا بالعافية عشان هما كمان تعبانين وخليت سارة تروح معاهم تاخد بالها منهم
يوسف....يابنتي روحي ارتاحي انتي بقالك يومين قاعدة روحي واحنا معاه
حازم.....ايوه صح لازم ترجعي واحنا معاه وابئي تعالي تاني
حياة.....لا انا بخير مس همشي غير لما اخويا يفوق
يونس....يا انسة حياة انتي شكلك تعبان اوي احنا معاه اهو
حمزة.....انا ويونس هنفضل معاه وانتي تعالي بيتي معاه بليل
نورا....يلا ياحياة وانا هاجي معاكي
حياة بأستسلام.....حاضر
تسريع الاحداث...
راحوا وحياة بدلت هدومها وكلت واطمنت على اهلها وقالت لسارة انتي هتخليكي معاهم وتاخدي بالك منهم ودخلت قعدت تتكلم شوية مع نورا لحد ما نورا استأذنت ومشيت وبعدها حياة راحت في نوم عميق وصحيت الساعه 8لبست ونزلت راحت المستشفى لقت حمزة ويونس قاعدين وباين عليهم التعب
حياة....اسفة بجد تعبتكوا معايا
حمزة ....تعب ايه مراد اخونا
يونس....ايوه وبعدين جيتي ليه كنتي جيتي بكرة
حياة....لا هقعد مع مراد مش هسيبوا
حمزة....طيب مينفعش تباتي هنا احنا حاطين حراسة لي اقعدي معاه زي ما انتي عاوزه واوصلك في الطريق
حياة....شكرا انا هطلب اوبر
يونس بضحك....يابنتي انتي مش بتقولي حاضر خالص ههههه
حياة.....هههه لا بقول بس مش عاوزه اتعبكوا معايا
حمزة....ولا تعب ولا حاجة
استأذنت الدكتور تخش لمراد و دخلت تقعد معاه
حياة.....مراد انا حاسة انك سامعني فوق يامراد بالله عليك فوق يابطل انتي اتغربت عن بلدك3سنين عشان تقبض على المافيا العالمية مافيا الصقر الاسود يامراد انت بطل فوق يا اخويا فوق ياحبيبي
برا .
حمزة....يونس روح انت انا هروح حياة واروح بعدها
يونس....حاضر ولو في جديد قولي
حمزة.....حاضر
وبعد شوية حياة خرجت
حمزة.....5د خليكي هنا هروح استأذن الدوك اخش لمراد وارجع نمشي على طول
حياة....تمام
استأذن الدوك ودخل لمراد
حمزة.... ازيك ياصاحبي فوق يا صاحبي كمل فريقنا تاني فوق استنيناك 3سنين ورجعت بطل فوق بئا يابطل دا حتى كانو هيكرموك على انجازتك لا مش هحسد هيكرموك تاني على انجازك التاني فوق يا صاحبي احنا محتاجينك معانا انا ويونس ناقص فريقنا واحد انا همشي وهرجع تاني ويونس هيجلك سلام يا غالي...
حمزة خرج وراح لحياة
حمزة.....انسة حياة يلا
حياة.....حاضر
وراحوا يركبوا العربية اول ماوصلو
حياة بأبتسامه....شكرا جدا يا حمزة باشا
حمزة بأبتسامه.....لا شكرا على ايه العفوا
حياة....اتفضل اشرب فنجان قهوة
حمزة.....لما مراد يفوق بأذن الله
حياة....ان شاء الله مع السلامه وخرجت من العربية
حمزة ابتسم ومشي بالعربية
حياة طلعت واول ما طلعت شافت مامتها قاعدة بتعيط وعماله تدعي ربنا
حياة....ازيك ياحبيبي عاملة ايه
اية...الحمد الله يا حبيبتي عاملة ايه وطمنيني على اخوكي انا كنت عاوزه اجي بس انتي قعدتيني
حياة....اتحسن ياماما ويومين وهيفوق ياحبيبتي متقلقيش
اية....يارب ياحياة انا ماليش غيركوا في الدنيا
حياة.....ربنا يخليكي لينا ياماما اومال بابا وسارة فين
اية.....ابوكي نزل الجامع يصلي العشاء وكلمتوا قال انو هيقعد مع عمو عبدالله
(صاحب احمد) وسارة قاعدة عماله تعيط..
حياة....ماشي لما يرجع نادي عليا وانا هخش اشوف سارة
حياة دخلت تشوف اختها
حياة....مالك يا سرورة
سارة بحزن .....مراد كويس ياحياة
حياة.....اه كويس ياحبيبتي
سارة.....طيب هو فاق
حياة.....لسه بس ان شاء الله هيفوق
سارة....يارب انا بجد خايفة عليه انا شوفت كل حاجة بعنيا وقعدت تعيط حياة اخدتها في حضنها تهديها
حياة.....اهدي ياسارة هيفوق ياحبيبتي متقلقيش
قعدت معاها شوية وبعدها سمعت صوت مامتها وهي بتنادي عليها خرجت هي وسارة لقوا باباهم
حياة.....بابا انت بخير
احمد.....اه ياحبيبتي بخير مراد عامل ايه
حياة.....كويس اتحسن كتير وبأذن الله هيفوق قريب
احمد بحزن.....يارب يابنتي
حياة....كلتوا ولا لا
اية.....لا كلنا ياحبيبتي ثواني هجبلك اكل
حياة.....لا لا انا هنام انا مش جعانه
احمد واية.....ماشي ياحبيبتي تصبحي على خير
حياة .....وانتو من اهل الخير
ودخلت بدلت هدومها ونامت وكمان اهلها دخلو ناموا
....
عند فيلا الهواري...
حمزة دخل لقى امو وابو ونورا قاعدين حكالهم على الي حصل وفضلو يدعولوا انو يفوق وبعدها بدل لبسوا و قعدوا ياكلو وطلع قعد على السرير يدعي لصاحبوا وبعدها نام من التعب...
في اوضة نورا...
بعتت لحياة رسالة بس ملقتش رد ف عرفت انها نايمه ف قفلت التليفون ونامت..
.....
في فيلا يونس الهواري...
يونس دخل لقى اهلوا قعدين سألوا على حالة صاحبوا ف حكالهم وكل وطلع بدل لبسوا وقعد يقرأ قرأن لحد ما نام...
.......
عدى الليل على ابطالنا بسلام...
في بيت احمد الدمنهوري...
وتاني يوم حياة صحيت ولبست وسارة كمان لبست واحمد واية قالتلهم يجوا على العصر كدا وخدت سارة ونزلوا واول ما وصلوا المستشفى...
لقوا الدكاترة بتجري والممرضات
حياة بخضة وقفت واحدة من الممرضات تسألها...
حياة بخوف..... في ايه
الممرضة.....الظابط الي جه من يومين متصاوب قلبوا بيدي اشارة انو قرب يقف
حياة وسارة بعياط ورعب...... ايييييييييه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حياة ظابطة ) اسم الرواية