رواية تلك الرقيقة يا سيدي هي كل جيشي كاملة بقلم نورا محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تلك الرقيقة يا سيدي هي كل جيشي الفصل الثاني عشر 12
روابة تلك الرقيقة ي سيدي هي كل جيشي
سمعت صوت اشعار وصول رسايل لموبيلها
نورا مسكت الموبيل: كذب كذب اكيد كذب
نورا بعيط رنت على ياسمين: الو ياسمين الحقيني
ياسمين بخوف: مالك ياروحي
نورا بعياط : انا بعتلك على واتس صور عايزه اعرفها حقيقيه ولا لاء
ياسمين: ماشي اهدي بقي
نورا بدموع اكتر: بسرعه يا ياسمين
ياسمين : حاضر هغير واروح
نورا واقفه قدام المرايا وبتكلم نفسها : انا لازم انهي اللعبه دي انا عمري ما كنت ضعيف جواز مؤقت وسكت عنده بنت قولت عادي وحبتها زي بنتي واكتر عصبي وقولت عادي بحكم شغله لازم يكون عصبي وكلم ست دينا يوم جوازنا وسكت إنما حكايه الصور دي والمسخره لاء بقي ومسكت كوبايه ورماتها على مرايه
________________________________
أسر راح القسم
ودخل بهيبته التي يخشاها الجميع وكل العساكر تلقي عليه التحيه دخل المكتب
أسر : عسكري
العسكريه بعد أن ادي التحيه الرسميه: تمام يا فندم
أسر : ضبط وإحضار امين الشرطه حازم الاسيوطي
العسكري : تمام يا فندم وخرج العسكري
________________________________
مراد : خرجت
..............
مراد : خليك وراها وابعتلي الكويشن
_________________________________
ياسمين: صور حقيقه ولا ايه
ثواني واقول لحضرتك
بعد دقائق
انسه ياسمين فعلا حقيقيه
ياسمين بحزن : شكرا
بصت على الموبيل وكميه المكالمات من نورا
ياسمين : افتح ولا اعمل ايه يارب ارحمنا برحمتك
ياسمين بتوتر: الو عامله ايه
نورا بتعب: الصور كدب صح
ياسمين بخوف: هتفرق اي حقيقه أو مش حقيقه انتي مش بتحبيه وكلها وقت وتطلقوا
نورا بدموع: يبقي طلعت حقيقه
ياسمين: ممكن تهدي شويه
نورا بدموع: متخافيش عليا يا روحي انا لازم اقفل روفينا بتعيط وقفلت قبل ما تسمع الرد
ياسمين كانت حزينه على اختها وهي ماشيه فى طريقها للبيت
مراد كان سايق العربيه بجوارها
مراد: بس بس بس
ياسمين يزهق:انت بتكلم قط
مراد: لسانك عايز يتقص
ياسمين بخبث: شكل القلم وحشك
مراد بسخرية:دا انا هطلع عين امك بس صبر
ياسمين بتحدي: شكلك متعرفنيش انا زي زيك
مراد رفع حاجب: ودا زي بقا
ياسمين وقفت وهو كمان وقف العربيه وقربت من شباك العربيه وقالت: يعني لو حد رفع عينه عليا بقلعها وميغركش اني بنت هكون كيوته تؤ تؤ
مراد بابتسامه : وعلشان كدا عجباني وهتيجي هتيجي
ولبس نضارة شمس وقاد العربيه بسرعه
ياسمين:عيل غتت ومتكبر بس قمر و كاريزما
___________________________________
عند نورا كانت بتعيط وفضلت ترن على أسر كان مغلق
فتحت دولابه وقطعت كل هدومه وبعده نامت من تعب والعياط
___________________________________
فى مكتب أسر
الامين حازم: تمام يافندم حضرتك طلبتني
أسر قام من الكرسي وبقي يلف حوليه : طبعا كسر دراعك كان انذار ليك علشان حولت تقرب من حاجه تخصني
حازم: يا فندم حضرتك فاهم غلط انا كنت بساعدها
أسر : وعلشان ساعدتها انا مش هأذيك فى شغلك خصوصا في ترقيات جايه وحضرتك لسه امين شرطه
بس مش غريبه تكون موجود في وقت متأخر فى المنطقة إلى انا ساكن فيها
حازم: انا
أسر بحده: على العموم خلص الموضوع بس نصيحه مني ابعد عن أي حاجه تخصني انصرااااااااف
حازم : تمام يا فندم وخرج
مراد دخل لأسر
مراد بمرح: انت عملت اي فى حازم
أسر : يستاهل علشان يقرب من حاجه تخصني المهم اخبار ماكس اي
مراد : كله تمام بس المعاد والمكان لسه متحددوش
أسر : الايام دي شايفك مبسوط
مراد: بجد يا هاني
أسر برفع حاجب :ولا اتلم وحكيلي
مراد بابتسامه يملئه الحزن: عارف يعني تقفل علي نفسك وتفكر بعقلك وحياتك تبقي شغل بس وفجأة حد يظهر في حياتك يغير دا وتبقي عايز تشوفه بأي طريق وقلبك يدق جامد لما تشوفه و تحس بسعاده لما تتخانق معاه بس خايف خايف اوي
أسر قام وحط أيده على كتف مراد : متخافش ياصاحبي من حقك تحب وتعيش
مراد بدموع: مقدرش مقدرش وانت عارف السبب
أسر لتغير الموضع: هتقلبها نكد اطلع بره
مراد اتنهد: وانت اخبارك
أسر قعد : مش عارفه انا لسه محبتهاش وهي كمان مش بتحبني
مراد بهدوء: نورا لسه محبتهاش دي قمر
وتلقي لكمه من أسر
أسر بغيرة: نورا خط احمر
مراد بابتسامه وجع: يبني ايدك تقيله وبعدين انت مش قولت مش بتحبه
أسر ببرود:بس مراتي
مراد :طيب انا ماشي
أسر : استني امشي معاك
____________________________
أسر دخل البيت بسعاده فهو مشتاق لرؤيتها وكانت الشقه شبه مدمره والخوف تملك منه داخل يشوفها فى أوضة النوم وجدها نائمه على وجهة باقيا من الدموع والغرفه مدمره والمرايه متحطمه اقترب من نورا بخوف
أسر بخوف: نورا نورا
نورا فتحت عينها وزقته
أسر باستغراب: مالك و مين إلى بهدل الشقه كدا
نورا بجمود:طلقني
أسر : هههه على فكره انا مش بحب الهزار
نورا قامت : وانا مش بهزر انا عايزه أطلق اظن كفايه لحد كد
أسر بهدوء : انت لسه زعلانه انا اعتذرتلك وصلحتك كمان وانا اسف تاني يا ست البنات
نورا بجمود:بقولك طلقني
أسر بعصبيه: وانا بقولك اي الحصل
نورا بصوت عالى: الحصل اني مش عايزاك بكرهك واتمني الموت ولا اني اقعد معاك دقيقه
أسر مسكها من شعرها : صوتك يا حلوه ميعلاش وانا كان على كره القلوب عند بعضها ولولا اني وعدتك اني ممدش ايدي عليكي كنت وريتك
نورا ببعض من القوه: وانت راجل اوي وبتوفي بوعدك صح
أسر شد اكتر على شعرها وهو بيجز على سنانه: متختبريش صبري
نورا بصراخ:اااااه لاء مش هسكت تاني ااااه الخيانه لاء الا الخيانه
أسر ساب شعرها: خيانه خيانه اي
نورا رفعت الموبيل لأسر :شوف صورك مع حبيبت القلب
أسر :دي دي
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية تلك الرقيقة يا سيدي هي كل جيشي) اضغط على أسم الرواية