رواية حورية الادهم كاملة بقلم زولة وحيدة
رواية حورية الادهم الفصل الثاني عشر 12
عند أدهم كان نازل من السلم بغضب بس اتصدم لما شاف حور واقعة ع الارض وبتبكي وزين واقف قدامها وبيبصلها بغضب
زين بغضب :انتي اللي امثالك المفروض يكونو ميتين دلوقت تعرفي اني بكرهك وبكره ابوكي وحتى امك
أدهم راح قعد جنب حور وقومها واخدها ع حضنه
أدهم وهو بيبص ع زين بغضب :في ايه ياعمي عايز ايه
زين بغضب :خليها تطلع من هنا وبعدين انت اهو بقيت كويس المفروض تطلقها بقا
حور كانت بتبكي وهي في صدر أدهم وسليم وليليان نزلو وسمعوه ليليان جريت ووقفت قدام زين
ليليان بغضب :شوف ياعم انت قد بابا المفروض اني احترمك بس انت رفعت ايدك ع اختي وانا مبرضاش حد يزعل اختي ع فكرة احنا مش عايزين بيتكم دة احنا عندنا واحد زيو ومكتوب باسماءنا وكمان عندنا عربية وعندنا مستشفى واكيد عندنا فلوس ودة معناه ان اختي متجوزتش ابن اخوك للفلوس علشان متفهمش غلط ابن اخوك بيحب اختي وهو اللي اتجوزها غصب ف علشان كدا الأحسن متمدش ايدك ع اختي تاني والا هروح للشرطة
سليم راح مسك ليليان
سليم :ليليان اهدي اكيد في سوء تفاهم
ليليان بغضب :مفيش سوء تفاهم ولا حاجة انا معرفش ليه عمك دة بيكرهنا كدا
أدهم :ليليان تعالي معايا
واخد حور وليليان ع اوضتهم
أدهم وهو بقعد حور ع السرير
أدهم :انا اسف ليكو بالنيابة عن عمي
حور وهي بتمسح دموع :ط طب هو ايه بيكرهنا
أدهم باس راس حور
أدهم :مش بيكرهكو هو بس واخد فكرة غلط عنكو.... انا هروح وهاجي
أدهم نزل وراح مسك ايد عمو واخدو ع المكتب
أدهم بغضب وصوت عالي:انت ازاي تمد ايدك ع مراتي
زين بغضب مماثل :أدهم صوتك
أدهم مسكو من ياقة قميصه
أدهم بغضب :دول بنات اختك ياغبي
زين نزل ايد ادهم
زين :ياقليل الأدب علشان واحدة تافهة بتقولي انا غبي
أدهم :آه هقول لأنك ياعمي زودتها اوي
زين :تمام بعد كدا انا ف طريق وانت ف طريق وانا هعرف اتصرف
أدهم وهو طالع :ماشي
عند حور وليليان
ليليان راحت ع حور
ليليان :حور انتي متأكدة انك اتجوزتي أدهم دة عن حب يعني اللي انا مش فاهماه ليه عمو بيكرهنا كدا لا وكمان مد ايدو عليكي
حور وهي بتمسح دموعها وبتبتسم :خلاص مش مهم متشغليش بالك
ليليان حضنتها وهي بتعيط
ليليان :حور خلينا نروح بيتنا احسن من الذل اللي احنا فيه دة من جهة انتي وعم أدهم ومن جهة انا والزفت اللي اسمو سليم وقلة ادبو
حور بخوف:قصدك ايه هو عملك حاجة
ليليان مسحت دموعها بسرعة :لالا مفيش حاجة
حور :ليليان متكدبيش عمل ايه
ليليان :.......
حور بغضب :لـيلـيان
ليليان :بيبوسني كل مايلاقيني ف مكان وبسببو كان في شباب في الجامعة بيتحر'شو فيني
حور بغضب :كل دة ومقولتليش
ليليان ببراءة :مكنتش عايزة ازعجك وبعدين متخفيش هو جا وض' ربهم وبعدها نقلني ع جامعة زينب لانو ضر'ب المدير
حور بغضب :طب ليه مقولتليش
ليليان :حور مانتي كمان مقولتليش انك بتحبي اللي اسمو أدهم دة
حور :مش بحبه يا ليليان مش بحبه انا اتجوزتو غصب عني والله هو هددني بانو هيقت'لك إذا ماوافقت
ليليان بصدمة :يقت' لني
حور :اه
ليليان :حور انتي لازم تطلقي من الإنسان دة كفاية بقا العيلة دي كلها مجانين
أدهم دخل
أدهم :مش هتطلق ويلا ياليليان روحي ع اوضتك
ليليان قامت وراحت بغضب
أدهم قفل الباب وراح قعد جنب حور
أدهم :بقيتي كويسة
حور :آه
أدهم با'سها من شفايفها
وفجأة هو كان يعتليها وهي تحته
حور :ا ا أدهم ابعد
أدهم بتوهان :لا مش قادر
ودفن راسو برقبتها
حور :سليم
ادهم وهو مازال ع وضعه:مالو
حور :هو هو بيقلل ادب مع اختي ابعد سليم عن ليليان
أدهم :آه شكلو بيحبها خلينا نسهل الموضوع ونجوزهم
حور بغضب :انت اتجننت انا مستحيل اجوز اختي من عيلتك اللي كلها مجانين دول
أدهم بعد عنها بضيق وقعد ع السرير
ادهم:حور انتي مش متذكرة انا مين؟
حور :انت أدهم الشرقاوي القا'تل اللي انقذتو وبسبب اني انقذتو انا واختي بنعاني
أدهم :طب ماتدايقي انا هبعد سليم عن اختك وكمان عمي مش هيسالكو
حور :انا عايزة ارجع بيتي
ادهم بغضب :انتي اتجننتي انتي مراتي والمفروض تقعدي في بيتي وبعدين دة بيتك
حور بغضب :أدهم انا مبخفش من حد واحسنلك مترفعش صوتك عليا ها
ادهم :يالله صبرني ايه الست دي
حور :ايه مالي مش عاجباك
أدهم وهو بيبص ليها بخبث :لا عاجباني وعاجباني اوي كمان
حور :قليل ادب وقامت من السرير بس أدهم مسكها من ايدها وزقها ع السرير
حور :أدهم ابعد
ادهم :مش باعد
حور زقتو وقامت جري ع برا بس خبطت في حد
حور :انا انا اسفة
الشاب وهو بيبصلها بإعجاب ولشعرها المفرود :ماشي ولايهمك
فجأة أدهم طلع وبص للشاب ولحور بغضب
أدهم بغضب :حووووور
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حورية الادهم ) اسم الرواية