رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل الثاني عشر 12
في الصباح احس اسد بشئ علي صدره فتح عينه كان شعر قلب علي وجهه بالكامل ازاح قلب شعرها وهو مبتسم في تلك اللحظه أدارت قلب وجهها ناحيه اسد فظل اسد يتأملها
وازاحها قليلا عنه ببطء شديد حتي لا تستيقظ وذهب الي الحمام يأخذ شاور ولبس ملابس كاجول مكونه من بنطال رياضي ابيض وتيشيرت اسود وصفف شعره ووضعت عطره المميز ونزل الي المطبخ ل إعداد الفطار قبل ان تستيقظ قلب
فتحت قلب عينيها لم تجد اسد بجانبها جلست بضيق وذهبت الي الحمام وأخذت شاور ولبست بادي اسود ضيق بحمالات رفيعه وشورت جينز اسود وتركت الي شعرها العنان
جرت علي اسد احتضانته عندما رأته يقف في المطبخ قال اسد صباح الخير ياقلبي ردت قلب بإبتسامه جميله صباح النور يااسدي
ضحك اسد بشده عليها وقال انتي بتغريني بقا خالي بالك انا الحجات القمر اللي شبهك كده مقدرش امسك نفسي عليها
ابتسمت قلب بكسوف وقالت عامل اي دلوقتي
تنهد اسد وقال الحمد لله ياقلبي جهزي نفسك بقا عشان النهارده انا هبقا بتاعك لوحدك وهاخدك افسحك قفزت قلب عليه وباست،ه من خده وقالت انا هطلع البس هوااا
اسد بضحك. يامجنونه انتي تعالي افطري
قلب.اما البس استناني
_____
اسد.غمضي عينك يالاه وادخلي
قلب.اسد انا مش شايفه حاجه خالص يااسد
إبتسم اسد وهو يضع يده علي عينيها وقال منا مفتح اهو اتحركي انتي بس معايا
اسد.خلااص ياستي فتحي
فتحت قلب عينيها بإنبهار وقالت اي الجمال ده
اسد.عجبك ياروحي
قلب .اوي اوي يااسد بس الشاليه ده بتاعك صح
اسد .تؤ تؤ بتاعك انتي
قلب .بتهزر بتاعي انا ازاي
اسد.انا كتبته بإسمك ياقلبي
احتضنته قلب بشده
امسك اسد يد قلب ودخلو الي الشاليه
ادخلي غيري هدومك في الحمام وانا هغير هنا وتعالي عشان ننزل البحر
بعد وقت انتهت قلب ولكن اتكسفت انها تلبس الم*ايو قدام اسد فلبست شور'ت ابيض وبادي كت ابيض وقميص اسود مفتوح وخرجت ل أسد كان اسد ينتظرها علي السرير إبتسم لها وقال ملبستيش الم*ايوه ليه
لم ترد عليه قلب امسك اسد يديها وقال مش عيب كده اما تتكسفي من جوزك بس متقلقيش انا هكس،ر كل الحواجز دي
بعد قليل من الوقت عادو الي الشاليه مره اخري
غيري هدومك ياقلبي انا مستنيكي علي مهلك ومتطلعيش الا لما تنادي عليا
خرجت قلب بعد ان غيرت هدومها ولبست قم*يص ن*وم اسود ووضعت ميكب جرئ غير شخصيتها وربطت شعرها علي هيئه ديل حصان نظرت علي نفسها برضي وندهت علي اسد الذي فور دخوله وقف مصدوم أمام قلبه تحرك إليها وقال انتي كل يوم بتحلوي عن اللي قبليه أنزلت قلب عينيها بكسوف
لا لا تعالي نطلع بسرعه قبل متهور عليكي شالها اسد وقال لها غمضي عينك انزلها اسد وهمس لها في أذنها فتحي عينك ياقلبي فتحت قلب عينيها بإنبهار تفاجأت بالشموع والورد التي تملئ المكان وطربيزه صغيره عليها الطعام وصوت مزيكا هاديه جدا ظلت تنظر حولها بإنبهار بينما يتابعها اسد بنظراته اقترب منها ومسك يدها وقال تعالي نتعشا الاول همت قلب ان تجلس علي الكرسي المقابل لكن اوقفها اسد وهو يقول من امتي وانتي بتقعدي كده امسكها اسد من خ،صرها ووضعها علي رجله انتهو من طعامهم تحت مشاكسات اسد وخجل قلب انتهي اسد وقال انا هنزل احط الأطباق تحت خاليكي انتي هنا متتحركيش
إبتسمت له قلب وقالت حاضر
كانت قلب تنتظر اسد وهي تنظر الي البحر بشرود حتي قاطعها صوت اسد وهو بيقول لها تسمحيلي بالرقصه دي نظرت قلب إلي يده وامسكتها بإبتسامه اقترب اسد منها وحاوط خص،رها حتي قالت قلب بكسوف انا فرحانه اوي يااسد
قال لها اسد وهو يرفع رأسها انا قولت اعوضك عن ليله إمبارح اللي اضر،بت وشهر العسل اللي باظ والله يابنتي انا شاكك في الجوازه دي
ضر،بته قلب في
صدره بضحك وقالت كده طيب انا زعلانه منك
لمس اسد وجنتها بحب وقال انتي الحاجه الوحيده الصح اللي في حياتي ياقلب خاليكي متأكده من كده قال وهو مغيب وهو يشم رائحتها المغر،يه انا بحبك بكل تفاصيلك بشعرك البني الطويل و ريحته وعنيكي اللي فيها حب ودفا انا عمري محسيت بيهم كل تفصيله فيكي قال وهو يلتهم شف،تيها وشفايف،ك اللي اول مشوفتك حسيت اني عاوز اذوقهم
بدلته قلب بخجل ابتعد اسد عنها وهو يلهث وساند رأسه علي رأسها وقال انا عايزك تبقي مستعده ان احنا هنقابل حجات كتير وحشه في حياتنا لازم توعديني ان احنا هنعدي مع بعض اي حاجة عاوزك توعديني انك وقت متزعلي تيجي ل حضني وانا هصلحك انا وانتي ياقلبي ملناش غير بعض اوعديني ياقلبي ان مهما حصل مش هتبعدي عني قالت قلب وهي تحتضن اسد اوعدك اوعدك يااسد باس،ها اسد بشغف اكتر وحملها وذهبو الي الفراش وضعها اسد بحنيه وقال جاهزه ياقلبي
اكتفت قلب بأن تختبئ في صدر اسد نز،ع اسد التيشيرت واقترب من قلب ووو ( سكتت شهرزاد )
بقولك اكابتن متجيبلي إزازه مياه
الحارس : اسد بيه مانع ان احنا نديك اي حاجه
أسر بكدب: طب تعالي فكيني عاوز اعمل شبه الناس
الحارس :انت ياعم مبتفهمش ولا اي
أسر: ياعم خاليك واقف معايا عقبال م اخلص وبعدين انت هتفك رجلي بس اخلص انت .
الحارس : طيب تعالي تعالي
اقترب الحارس من أسر وفك رجله قبل ان يرفع الحارس نظره ل أسر
كان الحارس فاقد للوعي أثر تلك الض،ربه
إبتسم أسر بسخريه ومسك المفتاح اللي مع الحارس ووضعه في فمه وفك رباط يده
نهض أسر من علي الارض وهو يضحك بسخريه خرج سريعا من الباب الخلفي لقا كل الحراس نايمين
قال أسر في نفسه اهم الب،هايم اللي زي دول هما اللي بيضيعوك ياابن الدمنهوري
__
الحارس : أسر السيوفي تحت
أبتسم تلك الشخص المجهول بخبث وقال طلعهولي
دخل أسر الي المكتب بهيبته وجلس علي الكرسي بكبرياء وقال اذيك يا
بوص
اتجه اليه ذلك الشخص وقال انا عارف انك قدها وقدود
اجهز عشان المره الجايه هتبقا القاضيه وهنخلص علي اسد الدمنهوري
__
تململت قلب في الفراش وهي لم تقدر علي الحراك فتحت عينيها لقت راس اسد علي صدرها ويده محكمه علي خصرها كأنه خايف ان تهرب إبتسمت قلب وظلت تنظر اليه بحب وتلعب في شعره صحي اسد بسبب حركتها وفتح عينيه ببطء رأها تنظر له وهي مبتسمه إعتدل اسد وجعل قلب فوقه وقال بإبتسامه جميله صباح الخير يامدام الدمنهوري أنزلت قلب رأسها بكسوف وقالت بصوت واطي صباح النوم
قال لها اسد وهو يلمس علي كتفها الع*اري انتي لسه مكسوفه مني واقترب من شفت*يها وهو يقول لا احنا لازم نضيع الكسوف ده بادلته قلب قبل*ته وقالت ل أسد بخجل بطني بتوجعني اوي وحاسه إن جس*مي متكسر
تنهد أسد بضيق لانه عارف ان هو كان عني*ف معاها
إبتعد اسد عن قلب ولبس بنطلونه ودخل الي الحمام خرج بعد شويه واتجه الي قلب وهو يحملها فزعت قلب وقالت هتوديني فين قال لها اسد وهو يضعها في البانيو بصي انا شغلتك مياه دافيه انتي بس ريحي جس*مك كده وهتلاقي بطنك وجس*مك فك خالص
إبتسمت له قلب وقالت ايوه ايوه انا ارتحت كده
إقترب اسد منها بخبث وقال طيب هاتي الملاايه اللي اتبلت دي
شهقت قلب وقالت اطلع بره ياق*ليل الا*دب ضحك اسد وهو يخرج وقال الاه منا شوفت كل حاجة
___
الو ذيك ياطارق
طارق بضحك : اهلا باللي خاربها
اسد : الله يخربيت قرك ياجدع
طارق بضحك : الجواز حلو يالاه
اسد : بلاش بدل مقولك تسأل مين عشان متزعلش
طارق : خلااص ياعم مش عاوز اعرف بترن ليه صحيح
اسد بجديه : روحت ل أسر النهارده ولا لا
طارق ؛لسه اما اخلص الورق اللي قدامي الأول
اسد: تمام بس متنساش
طارق :طب انت راجع امتي
اسد : بكره وعليك خير يالاه سلام
قفل اسد مع طارق وحمل الاكل ونزل لقلب كانت لم تخرج من الحمام عدل اسد السرير و ظبط الغرفه وفتح الشبابيك إبتسم عندما تذكر ماحدث أمس وظل يأخذ نفس عميق بسعاده كبيره ظلت قلب تنادي عليه لكنه لم يسمعها إقتربت منه قلب وقالت اسد انت مبترودش ليه فاق اسد من سرحانه وهو ينظر لها بصدمه الله يخر،بيتك ملبستيش ليه أنزلت قلب عينيها وهي تقول قعدت انادي عليك عشان تجيبلي هدوم وانت ولا هنا ملقتش الا الفوطه دي ابعد اسد نظره عنها وهو بيقول أعوذ بالله من الشيطان الرجيم يارب صبرني يابنتي انتي مش هتجيبيها لبرر خودي ياماما البسي بسرعه عقبال مااخد شاور
خرج اسد بعد قليل ونظر الي قلب الواقفه أمام المرأه
بتسرح شعرها اقترب منها اسد ومسك الفرشه وبداء في تسريح شعرها عامله ايه دلوقتي ياقلبي
قلب .الحمد لله بقيت احسن
اقترب منها اسد وبا*سها من رقبتها وقال انا اسف ياقلبي
إبتسمت له قلب وقالت يالاه بقا انا جعانه موووت
شالها اسد ووضعها علي الفراش وجلس بجانبها وهو بيأكلها كانو بيتمنو لو يقعدو لوحدهم دايما بعيد عن المشاكل وهم الدنيا ويفضلو سوا فب حضن بعض
___
ادم :طارق امضيلي علي دول
طارق :تمام بقولك ياادم انت وراك حاجه
ادم :انا خلصت يعتبر كل الورق كده مفضلش الا إمضتك
دخل علي المكتب : ازيكو ياباشوات
طارق : يابني خبط علي ا*م الباب وادخل انت قطعتلنا الخلف
علي وهو يجلس علي الكرسي : فدايا ياعم
علي بجديه : انا في حاجه عاوز اقولهالكو
استغرب كل من ادم وطارق لان علي مش من عادته انو يتكلم بجديه كده الا لما يكون في حاجه كبيره
طارق بإنتباه: خير ياعلي
علي : الشركه اللي احنا اتفقنا معاها ان احنا نستورد منها اللي نقصنا اللي هي بتاعت واحد اسمو مارك
ادم : اه مالها
علي :دي بقا ياباشا من المفترض انها بتدينا العربيات اللي بنشتغل بيها في فرع الشركه اللي في إيطاليا اللي انت ماسك إدارتها هناك
ادم : اه يابني مالها بقا
علي :وانا براجع في الأرباح بتاعت الشركه اللي في إيطاليا لقيت ان احنا بس الشهر ده خسرنا 2مليون
طارق :وبعدين ياعلي
علي :قولت انا ازاي في شهر نقل ب ال2 مليون فتحت الملف بتاع الشهر اللي قبليه لقيت ان احنا الشهر اللي قبليه خسرانين 1 مليون بمعني ان الشهرين اللي انت رجعت فيهم مصر ياادم خسرانين بس 3 مليون اكتشفت بقا كل ده ازاي الشركه اللي كنا بنتعامل معاها قبل شركه مارك عمرنا معلينا في الخساره عن ربع مليون ده غير المكن اللي كان كله سليم متلقيش ولا واحده فيهم في عطل فني حاليا الشركه اللي اتعملنا معاها بقلنا شهرين المكن بيجي في منهم 500 مش شغالين وده باين اوي من الاحصائيه اللي معايا من الاخر الشركه دي مخسرنا الأرباح اللي المفروض بتدخلنا كل شهر
طارق : كده لازم تروح إيطاليا ياادم وانا هبقا أبلغ اسد لما يرجع وانت يا علي اعرفلي كل حاجه عن الشركه بتاعت مارك من اول عمال النظافة لحد هو شخصيا والمساعدين بتوعه كمان
علي :اكيد انا مش هستناك تقول الملف فيه كل حاجه انا ملحقتش اقرأ كله الا اللي انا قولتلك عليه انا حاسس ان احنا هنلاقي وراهم بلاوي
طارق وهو بياخد الملف ؛خير بس محدش يجيب سيره ل أسد اما يرجع نبقا نقله
دلوقتي ادم هتروح المخزن عند أسر
قومو يالاه
_
عند اسد كان مقعد قلب علي رجله وحاضنها
اسد :مبسوطه ياقلبي
قلب :اوي
إعتدل اسد ومسك رأسها وقال تيجي ننزل البحر
قلب : لا خاليني كده احسن
ضحك اسد بصوته كله وقال حضني عجبك ولا اي
ض،ربته قلب في صدره وقالت عيب علفكره
إقترب اسد من شف*ايفها لكن قاطعه رنه تليفونه
مسك اسد التليفون بزهق :اي ياعم طارق لحقت اوحشك
طارق ............
انتفض اسد وقال من امتي
طارق................
اسد :انا جاي حالا
قلب :في اي يااسد
اسد : أسر هرب
______
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية