Ads by Google X

رواية عشق العز الفصل الثالث عشر 13 - بقلم سلمي عادل

الصفحة الرئيسية

      رواية عشق العز كاملة بقلم سلمي عادل عبر مدونة دليل الروايات


 رواية عشق العز الفصل الثالث عشر 13

عز بغضب دخل الاوضه وقفل الباب 
داليدا اول ما شفته داخل متعصب كده انكمشت ع نفسها وقالت : و و و والله مفيش حاجه مش الي قالتها صح انا والله ما حد لمسني صدقني ي عز والله ما بكدب 
عز بغموض سبها واخد حاجاته ونزل 
قدام الفيلا 
عز : جاسر
جاسر : ايوا ي باشا 
عز بغموض : جبتها 
جاسر : ايوا ف المخزن 
عز وهو بيمشي: تمام 
ف المخزن
الدكتوره قعده ع الكرسي وايدها مربطه
عز دخل بهبيته المعتده وبصها بجبروت 
عز ببرود: هااا هتقولي مين بعتك وقالك تقولي كده ولا اخلص عليكي 
الدكتورة بخوف من نظرات عز الي هتموتها : هقول هقول والله ب بس ترحمني ونبي ي عز باشا 
عز بصلها بطرف عينه وقال : اخلصي يروح امك انتي لسه هترغي 
الدكتورة بعيط : ف ف واحد كلمني وقالي أن ف ست هانم عاوزني اجي اقول كده و بعتني ل الست دي وهي اسمها يسرا
عز بهدوء: طلبت منك اي
الدكتورة : أن أن اكتبها دوء ل الاغماء وبعدها ترن عليا وانا اجي اقول انها حامل 
عز بغموض: تمام وبص للحارس وقال: فكوها وخليها تمشي واه قبل ما تمشي لو عرفت انك كلمتي الست دي تاني ولا بس قولتلها انك كونتي هنا او اني اعرف حاجه همحيكي من ع وش الدنيا 
الدكتوره : لا والله ولا اكني شوفتك انا اسفه ي بيه 
عز بعصبيه : برااااااااااااااا
الدكتوره جريت من الخضه
..................................
عند داليدا كانت قعده ع السرير عامله تعيط و روايد و تالا جانبها
تالا : طب اي رايك نخلي عز يروح معاكي المستشفي ويخلي حد واثقه فيه هو الي يكشف عليكي كده كده المستشفي بتاعته هو ورحيم وسليم يعني محدش هيقدر يكدب
روايد بحزن ع صديقتها : ايوا ي داليدا اي رايك نروح واخلي رحيم يجيب دكتورة كويسه
داليدا بعيط: عز اكيد مش هيصدق وهيطلقني وزاد عيطها اكتر لما افتكرت أنها هترجع لعمها تاني ويتحرش سالم بيها وكمان مش عاوزه تبعد ع عز لأنها بتحبه
روايد وتالا حضنوها وهم بيعيطه ع عياطها لحد ما باب الجناح اتفتح ودخل عز وشافهم كده وقلبه وجعه ع داليدا وهو شيفها بتعيط كده
روايد وتالا شافه عز اخدو بعض وطلعه من الجناح عز قفل الباب ودخل غير هدومه وطلع قعد ع السرير واتجهلها تماما
داليدا بعيط : عز
عز بهدوء ركز معاها : نعم 
داليدا بحزن : انا والله ما حد لمسني
عز ببرود : عارف
داليدا بصدمه : يعني انت واثق فيا 
عز ببتسامه : ايوا ممكن تبطلي عيط بقي 
داليدا مسحت دموعها بظهر أيدها زاي الاطفال وقال ببتسامه : حاضر 
عز ف نفسه يخربيت ضحكتها اي القمر ده 
..................................
تالا كانت دخله اوضتها سليم شافها 
سليم : خدي هنا
تالا رجعت وقالت : نعم
سليم بغضب: اتكلمي عدل مالك يبت 
تالا بغيظ : ما انا بتكلم حلو اهو ف اي 
سليم : تمام انا هعرف هربي الاشكال الي زايك دي ازاي وسبيها ومشي 
تالا وقفه بزهول : انا اشكال ما ي سليم الكلب انا هوريك
..................................
رحيم كان قعد ع السرير و بيبص ع روايد وهي بتسرح شعرها  ويتمالها رحيم قام واخد منها المشط وسرحلها شعرها
روايد بخجل : ع فكرة أنا انا خلاص خلصت 
رحيم : هششش ونزل بصوابع أيده ع رقبتها روايد جسمها قشعر رحيم نزل بشغف يشم ريحتها الي بتجننه يستمتع وبقي يباسها بشغف و جسمه سخن لما لمس بشرتها الناعمه 
روايد بهمس : رحيم عيب كده مش هينفع 
رحيم كان ف دنيا تانيه وأيده نزلت ع جسمها بشوق و فتح زراير البلوزه بتاعتها وبدأ يتفحص منحنياتها واخدها ف قبله من شفايفها وشلها وراح نيمها ع السرير واعتلها وبدأ يبوسها من كل انش ف وشها وأيده ع جسمها وفجاء تسكت شهرزاد عن الكلام المباح😂♥️
..................................
يونس كان قعد ف جناحه وسهيله دخلت وهي شيله الصنيه وحطه الاكل قدام يونس
سهيله بغيظ : اتفضل كل 
يونس بضحك: شكرا يقلبي
ممكن بقي ولسه هيكمل كلمه سهيله قطعته وهي بتقول : لا بقي بقولك اي انا اتخنقت هو انا الخدمه الفلبينيه بتاعتك ولا اي سهيله جهزي الحمام سهيله جهزي الحمام سهيله اعمليلي قهوه سهيله متجيبي بوس وفجاء استوعبت هي كانت هتقول  اي 
يونس بضحك: هههه هههه هههه مش قادر بقولك اي يسهيله متجيبي بوسه😂♥️
سهيله مسكت المخده وخبطته بيها وقالت : انت مش هتبطل قله ادب بقي اي السفاله دي
يونس شدها وثبتها تحته وقالها؛ اتهدي بقولك اي انا مش قادر اصبر اكتر من كده انا تعبانه اوي وجبت أخري مش ناوي بقي 
سهيله وهي بتقاوم عشان تقوم بضحك : يعيني ده انت حالتك صعبه اوي😂
يونس :شوفتي بقي وقرب منها عشان يبوسها وهي استغلت الفرصه عشان تقوم وراحت زقته وجريت ع الحمام وقفلت الباب 
يونس : بقي كده ماشي مصيرك تيجي ي حيوانه ومش هعتق امك 
سهيله من جوه : قليل الادب 
..................................
تاني يوم الصبح سليم صحي بدري لان كان عنده قضيه مهمه جدا
وقبل ما يمشي راح خبط ع عمه زين 
زين فتح : اي ي حبيبي الي مصحيك بدري كده ف حاجه 
سليم: لا ي عمي مفيش حاجه بس انا كونت حابب اتطلب منك ايد تالا 
زين : بس ي ابني مش هينفع لان وووووووووووووو

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق العز) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent