رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل السادس عشر 16
إستدار كل منهم بحذر أثر سماع صوت ضر"ب النار
استقرت تلك الرصاصه في رجل ادم
علي . ادم
إستدار كل من طارق واسد وصوبو اسلاحتهم في وجه الرجل وهما بيض"ربوا ضر"بات متتاليه لحد م ما"ت
إقترب اسد من ادم
وخلع قميصه ربط بيها رجله
علي . خود دي حطها تحت لسانك
شال اسد ادم واتجهو الي المستشفي
___
كانت قلب في المنزل قلبها مقبوض بشده قعدت تصلي وتدعي ربنا انو ينجي اه هو اسد مقلهاش علي حاجه بس قلبها حاسس ان في حاجه
كان الجرس بيرن نزلت بسرعه علي امل انو اسد
سحر . السلام عليكم ياقمر
قلب بحذر . وعليكم السلام حضرتك مين
سحر بحب . انا مرات عم اسد
قلب . اه حضرتك طنط سحر
احتضانتها سحر وقالت انا مش طنط انتي تقوليلي ياماما بعد كده
بدلتها قلب الحضن . حاضر ياماما
إبتعدت سحر عنها وهي تتأملها. مشاء الله ياحبيبتي زي القمر
خجلت قلب بسبب نظرتها . ربنا يخليكي ياماما
سحر بإبتسامه. طب هنفضل وقفين قدام الباب كتير ولا اي
قلب . لا ياماما معلش مختش بالي اتفضلي طبعا اتفضلي
قعدت سحر جنب قلب
سحر . طلعتي قمر انا واثقه في زوق اسد
قلب بحرج . ربنا يخليكي هقوم اعملك عصير
مسكت سحر يدها . لا متعمليش عصير انتي اطلعي غيري هدومك وتعالي معايا
قلب . علي فين
سحر . هنطلع علي الفيله بتاعتنا
قلب . بس انا مقدرش اروح في حته منغير مقول ل أسد
سحر . هو اللي قالي ياحبيبتي
تجمعت الدموع في عين قلب وقالت . هو فين
سحر . هو راح شغل هو وآدم وعلي وطارق متقلقيش عليهم هما سوا
قلب . بجد يا ماما طب هو كويس اصلي برن عليه مش بيرود
سحر بتهرب . اه اه هو قال ان مفيش شبكه هناك فمش هيعرف يكلمك تعالي انتي اقعدي معانا وبليل ابقي روحي اما يجي
قلب . حاضر ياماما هقوم البس واجيلك
بعد فتره وصل كل من سحر وقلب الي الفيله واستقبلهم فهد
فهد . مشاء الله اي القمر اللي داخل علينا ده
قلب بحرج . ربنا يخليك حضرتك عمو فهد صح
فهد وهو يحضنها. اه ياقلب انا عمو فهد تصدقي اسد طلع بيفهم
قلب مردتش عليه واكتفت بإبتسامه
سحر . بس بقا عشان بتتكسف انا هخودها ونطلع عند البنات اعرفهم عليها
في المستشفي خرج ادم من العمليات
علي . الف سلامه ياصحبي
ادم. الله يسلمك اوما اسد وطارق فين
علي . راحو يجيبولنا اكل
ادم . ليه ياعم مش عملت العمليه والحمد لله
علي . اه الحمد لله
ادم . طب هنقعد ليه
علي . مفرقتش هنبات النهارده ونمشي بكره بس عشان نطمن عليك
ادم. لا ياعم يالا
اسد وهو يدخل من الباب . قعد يالاه مكانك رايح فين
ادم . انت عارف مبحبش المستشفيات يااسد
طارق . مينفعش بكره هنطلع يالاه ناكل
فتحو الاكياس وإبتدو ياكلو في جو ملئ بالضحك
علي . يااااه من زمان الواحد مقعدش القعده الحلوه دي
ادم . انت اهبل يالاه هو احنا بنصيف ده انا مضروب بالنار
علي . وم"موتش نقعد نلطم يعني ولا نفرح بالمه دي
اسد . انت ياطارق كلمت عمي
طارق . اه طمنتهم ان احنا كويسين بس مقلتلهمش ان حاجه حصلت عشان ميقلقوش
اسد . طب وقلب عامله اي
طارق . كويسه الحمد لله بس شكلها حست بحاجه لان سوسو بتقول ان اما هي راحت تجيبها كان وشها باين عليه العياط بس حاليا خدتها البيت وقعده مع البنات
اسد بحزن . مكنش ينفع اقولها
طارق . مخلااص اللي حصل حصل وبعدين قولتلك قاعده مع البنات يعني هيفرفشوها
اسد وهو بينام علي الكنبه. انا والله مخالف الا من اخواتك دول هيبوظوهالي
______
حبيبه. ياقلب كده ياقلب مبتعرفيش ترقصي
رنا. شكلها مكسوفه يابت براحه عليها
قلب . استنوني بس اخود علي الجو
زينب . بصي بصي وورتها رقصه تعملها بوس*طها
رنا . طب فكك منها اي رأيك نحط مناكير واعملك شعرك تعاليلي يابت وانا هظبطك
دخلت عليهم سحر . انتو مالكو يبنات متلمين ليه علي البت كده براحه عليه دي مش شبهكو
زينب . دي بتتكسف اوي ياسوسو
زينب وهي بتوجه كلمها ل قلب . ابيه اسد بيتعامل مع كسوفك ده ازاي والله ده بيتعصب بسرعه
قلب بحرج . لا اسد طيب ومبيتعصبش عليا
زينب بخبث . بتحبيه
قلب بتوهان . اوووووي
انفجرو كلهم من الضحك
حبيبه . ده الحب ولع في الدره بقا
رنا . لا لا انا لازم اظبطك
سحر . يالاه يابنات ننزل عشان نتعشا
علي السفره كان متجمع كل البنات وفهد وسحر
حبيبه . بس انتي طلعتي قمر خالص ياقلب غير م ابيه طارق بيقول
اتحرجت قلب بشده . انتو اللي طلعتو جمال اوي وحبيتكو بجد
سحر . معلش يابنتي متخديش علي كلاام البت دي هو فعلا طارق حكالنا عنك قد اي انك جميله ومحترمه ومتدينه بجد انا اتفجئت بيكي
فهد. انا مشكتش للحظه ان اسد هيختار واحده صالحه تكون ام أولاده عارف ان اختياره هيبقي صح
قلب بحرج . انا بجد مش عارفه ارود عليكو اقول اي بس اسد كان دايما بيحكيلي عنك ياعمو فهد وبيحكيلي عن ماما سحر كتير اوي وقالي ان هو بيحبكو بجد
سحر . احنا كمان بنحبو ياقلب وبإذن الله اما يرجع من الشغل هكلممو انو يجي يقعد في الفيله بتاعتو اللي جنبنا
قلب. ياريت والله ياماما لحسن انا بقعد لوحدي وهو بيجي بليل متأخر اوي
فهد . الواد ده لو زعلك في حاجه تيجي تقوليلي علطول وانا هظبط"هولك انتب بقيتي شبه طارق وحبيبه وزينب ورنا ومفيش فرق بينك وبينهم
زينب . خلااص ياجماعه احنا شبعنا والحمد لله واتجهت الي الكرسي اللي فيه قلب وشدتها . يالاه يالاه احنا عاوزين نقعد براحتنا قبل م ابيه يجي
سحر . يابت لسه هيجي بكره
زينب . ياماما بقا سلاام سلام وصعدو الفتيات للاعلي
_______
اسد كان قاعد أمام المستشفي بيفكر في المشاكل اللي عندو وبيقول في نفسه ليه كل اما بحاول اطلع خطوه قدام حاجه تيجي و ترجعني 100ورا
ليه الدنيا بتعشمو بالحلو وبعدين بتاخدو منه
حزن اسد من كل اللي بيحصلو
قاطع تفكيره يد طارق اللي علي كتفه
طارق . مالك ياخويا
اسد بإبتسامه ضعيفه. انا كويس ياطارق
طارق . كل حاجه هتتحل صدقني احنا في ضهرك انا وابويا وآدم وحتي الولاه الأهبل علي
كلنا هنفضل سوا زي موعدنا بعض زمان
إبتسم اسد . بس هما عاوزين مراتي في اي
طارق . انت قلب محكتلكش اي حاجه عن قرايبها او اي حاجه
اسد . مكنتش عاوز اسألها
طارق . ازاي يعني انت اتجوزتها كده وخلااص
اسد . انا حبيتها ياطارق حبيتها من قبل م اعرف إسمها اصلا حبيتها من عنيها بس هقوم اسألها انتي مين صدقني انا اصلا مصدقتش نفسي اما رديت تتجوزيني بعد القرف اللي في حياتي ده كله انت الوحيد اللي عارف اني كنت عامل ازاي
طارق . انا فهمك والله ومش بحاول اشكك فيها ابدا انا قاب اعتبرتها ةختي من وقت متجوزتها بس قصدي ممكن يبقا حد من عليتها ده صلاح نفسه طلع سو"ابق مبالك بالباقي انا حاسس ان احنا لو دورنا كويس هنعرف
اسد بتفكير . عندك حق لازم ندور في عيلتها بقولك اي متجيب تليفونك اكلمها
طارق بغمزه . حوش الحب اللي بيدلدق
___
سحر . الو
طارق . اي ياسوسو معلش متجيبي مرات اسد كده عشان المنحنح عاوز يكلمها
ضر*به اسد علي صدره
طارق . براحه يعم
سحر . يعني مفيش اذيك ياسوسو عامله اي ياسوسو
طارق . ياسوسو هو اللي مستعجل
سحر . اديني الواد ده
طارق . معاكي اهو
اسد. اي ياسوسو
سحر . سوسو اي بقا انت مبتسألش عليا
اسد. سوسو انتي اللي في القلب بردو
سحر . يابكاش انا اللي في القلب ولا قلب اللي في القلب
ضحك اسد بشده . بقيتي بتقولي اشعار ياسوسو
سحر . خلااص انا هبقي جدعه معاك وهديهالك
اسد . هي عامله اي ياسوسو انا عارف انها هتتعبكو شويه عقبال متاخد علي الجو
سحر.عيب عليك يااسد دي بنتي قبل متكون بنت ابني وطلعت قمر مشاء الله وبعدين ده زمان البنات فوق فرفشوها خالص
اسد بضحك . استر يارب انا خايف علي البت منهم
سحر . انت هتيجي تلقيها حاجه تانيه استني اهو هديلها الفون
سحر خودي ياقلب اسد علي التليفون
قامت قلب جري وخدت منها التليفون
رنا بضحك. اوعدنا يارب
قلب . بس يابت انتي
قلب خدت التليفون وطلعت الفرندا قالت بصوت مليئ بالشوق . اسدي
إبتعد اسد عن طارق قليلا . قلبي وحشتيني
قلب . انت كمان وحشتني اوي
انا زعلانه منك علفكره ازاي تمشي منغير متقولي
اسد . انا مكنتش عاوز اصحيكي وبعدين اي الجديد انا كل يوم بروح الشغل قبل متصحي
قلب . لا انا النهارده كان قلبي مقبوض اما ملقتكش جنبي
اسد . قبل متفتحي عيونك بكره هتلقيني في حضنك
قلب بدلع . طب وانا انام في حضن مين النهارده
اسد . يابنتي اهدي عليا بقا
قلب بضحك . انا قولت حاجه الاه وبعدين انا اصلا زعلانه منك
اسد . واهون عليكي ده انا اللي في الحته الشمال
طارق بضحك . متخلص ياعم روميو الرصيد
فاق اسد نفخ بضيق . اقفلي ياقلبي عشان الثقيل اللي جنبي ده
ضحكت قلب بصوتها كله مما أشعل قلب اسد
اسد . يابنتي ارحميني شويه
قلب . سلام يااسدي
اسد بحب . سلام ياقلبي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية