Ads by Google X

رواية احببت صعيدي الفصل السابع عشر 17 - بقلم عازفة على اوتار الحزن

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت صعيدي الفصل السابع عشر 17

رواية احببت صعيدي الفصل السابع عشر 17


وصل دياب و فيروز الفيلا وكان المحامي وعبير وهند متجمعين في الصالون
المحامي وهو بيقرا الوصيه: اعلن انا سالم المحمدي وانا بكامل قوايه العقليه انني كتبت الميراث باكمله لابنتي فيروز سالم المحمدي تعويضا لها لما تسببت فيه من الم وحزن لها
فيروز بتبص لدياب  بصدمه
وعبير وهند بيبصوا لبعض
عبير بجنون :ازاي كتب ليها كل حاجه يعني انا قتل*ت امها عشان الفلوس تبقى لي وفالاخر يكتب كل الفلوس ليها
فيروز بصدمه: أنتي بتقولي ايه
عبير بجنون: ايه مش مصدقيني  ليه ايوه انا اللي قتل*تها وهقتل*ك يا فيروز
عبير اخدت السك*ينه بسرعه وجريت على فيروز بس دياب كان اسرع والسك*ينه غرز*ت في يدو هو والمحامي مسك عبير
وصلت الشرطه وخدت عبير
عبير بصراخ:مش هسيبك تتهني بالفلوس يا فيروز ولو انا سبتك جمال مش هيسيبك وهو خرج من السجن  وهيجيلك
الشرطه اخدت عبير
هند كانت بتبكي فيروز راحت جمبها ولسه هتحضنها هند وقتها بس دياب لحقها قبل ما تقع
هند بكره:ابعدي عني أنا بكر*هك عمري في حياتي ما حبيتك
فيروز:بس انا عمري ما اذيتك
هند:لا  اذيتيني الكل كان بيحبك الكل بيطلب  رضاكي انما انا محدش يعرف اذا كنت عايشه ولا ميته حتى الانسان الواحد اللي حبيتو حبك انتي  انا بكره*ك
وهفضل اكره*ك طول عمري
انا همشي من الفيلا عشان تقعدي فيها براحتك
فيروز: لا خليكي انا مش هقعد هنا
هند بسخريه: ليه هتعملي دور الاخت الحنينه
فيروز :انا عارفه اني مهما عملت انتي هتفضلي تكر*هيني بس انا بعمل باننا اخوات هافضل احبك عن اذنك
مشيت فيروز من قبل ما تسمع رد هند
هند بدموع: كان نفسي نبقى زي الاخوات العاديين يا
 فيروز
بس مش قادره احبك
في العربيه عند فيروز
فيروز بخوف: انا خايفه يا دياب
دياب :خايفه من ايه
فيروز بتنهيده :خايفه من جمال
دياب بتصنع الخوف: يا نهار اسود اه صح حتى انا ه*موت من الخوف من جمال الحقوني
فيروز :دياب انا بتكلم بجد مش وقت هزار
دياب: اكيد لازم اهزر جمال مين ده اللي يتخاف منو انا مش بخاف غير من اللي خلقني
فيروز :ايوه انا معاك في كده بس جمال مش سهل خالص
دياب :لا متخافيش مش هيقدر يعمل حاجه واطمني طول ما انت معايا
ابتسمت فيروز وبعدين بس من شباك العربيه 
عند قاسم وسليم في القسم
قاسم :ايه ده انت بتعمل ايه في مكتب اللواء
سليم:والله انا معرفش هو قال لي تعال على المكتب بتاعي
قاسم :حتى انا كمان قا لي كده
سليم: يلا اقعد وهنعرف كل حاجه
قعد قاسم وسليم وبعد فتره دخل اللواء
اللواء :ازيكم يا ابطال عاملين ايه
قاسم وسليم: الحمد لله يا سياده اللواء
اللواء :طبعا انتو عايزين تعرفوا انتو هنا ليه
قاسم :ايوه يا فندم
اللواء :عارفين مين عاصم  الحلواني
 سليم:لا يا فندم منعرفهوش
اللواء: عاصم الحلواني ده من اكبر تجار المخدر*ات بس في نفس الوقت اكثر واحد حريص
سليم :وطبعا مش قادرين تمسكوا عليه دليل
اللواء: بالضبط كده بس برده حاطينه تحت المراقبه واخر تحريات جاتنا انه بيسافر اسبانيا كثير ده خلانا نتاكد منه ايه
قاسم :ان ليه علاقه بالمافيا الاسبانيه
اللواء :بالضبط تحرياتنا في اسبانيا اثبتت ان في عمليه كبيره هيعملها بكره لتهريب المخدرات
قاسم :وايه المطلوب مننا يا فندم
اللواء: انا كلفتكم انتم الاثنين بالمهمه دي لانكم اكفأ اثنين عندنا
سليم :تمام يا فندم وان شاء الله نكون عند حسن ظن حضرتك
اللواء :انا واثق فيكم بس لازم تحضرو حاجتكم عشان تسافرو النهارده بالليل
قاسم :ان شاء الله نكون عند  ثقه حضرتك عن اذنك احنا هنمشي
اللواء :تفضلوا
مشي قاسم وسليم وكل واحد راح بيتو
عند هند
هند اتصل عليها اشرف المحامي
هند :الو
اشرف: الو يا هند الحقي
هند :في ايه يا استاذ اشرف
اشرف :جالي خبر من السجن ان امك انتح*رت
هند بصراخ: ماما
تسريع الاحداث
راحت هند القسم وطلعو تصريح الدفن ودفنته*ا جنب ابوها
عند فيروز
في الصاله دياب حكى ليهم كل حاجه
هاله:طب وانتي هتعملي ايه دلوقتي يا فيروز
فيروز: هسيب الفيلا تعيش فيها هند لانها مهما كان اختي برضو 
ورد :هي ليه بتكرهك كده
فيروز: عشان عبير وامها كانت دائما بتكر*ها  فيا هند لما كانت صغيره كانت طيبه كنا بنلعب مع بعض بس امها كره*تها فيا
يونس:هي دي معقول انسانه طبيعيه
دياب: الحقد بيعمل اكثر من كده على صح كنت عايز اقولك بكره هنسافر مقر الشركه اللي في تركيا عشان في صفقه جديده وانتي  المترجمه الرئيسيه للشركه
فيروز :خلاص تمام
قاطعهم قاسم وهو شايل الشنط
قاسم :سلام انا همشي
هاله: انا قلبي مش مطمئن يا ولدي اعتذر على القضيه دي
قاسم قرب من ايد  امو وباسها قال: ما ينفعش يا ست الكل انا بعون الله هاقبض عليه دعواتك انتي بس
هاله:ربنا معاك
يونس: سلام يا قاسم هتوحشنا والله
قاسم :وانت كمان والله يا يونس
ورد :خلي بالك من نفسك يا قاسم
قاسم: حاضر يا ورد
فيروز:ربنا معاك
قاسم :اللهم امين
دياب :خلي بالك من نفسك انا عايزك بعون الله تقبض عليه يا بطل
قاسم :ان شاء الله يلا سلام عشان الحق سليم
مشي قاسم وسافر هو وسليم
ثاني يوم
يا ابو فايز راحوا الشركه اللي في تركيا يا ريتني كنت معاكم😂
الحوار مترجم
توم: لقد تشرفنا يا مستر دياب ما هم اولادي جاك وماشا
دياب:تشرفنا مستر توم
ماشا بدلع:اهلا مستر دياب
دياب بجمود:  اهلا سيده ماشا اعتذر منك انا لا اصافح النساء لانني اخاف على مشاعر زوجتك الحبيبه وحضن فيروز
ماشا بصت لفيروز بغضب وفيروز بصت ليها بانتصار
جاك باعجاب اهلا سيده فيروز ومد ايدو  ليها بس دياب سلم عليه
دياب بيبرد وهو بيضغط على ايده:معذره زوجتي لا  تصافح الرجال
جالك بعد ايده بالعافيه من ايد دياب 
توم :لقد حجزت لكم سويت في افخم الفنادق في بلدي
جاك :مستر دياب هناك سهره  الليله هل بامكانك ان تاتي هذا طلبي الوحيد
دياب: انا لا امانع ساذهب الى الفندق
في الليل في اوضه دياب و فيروز
فيروز :انا مش عايزاك تروح السهره دي
دياب وهو بيلبس: متخافيش يا حبيبتي انا هروح بس
فيروز :خلاص خذني معك
دياب :لا خليكي هنا انا مش مرتاح لجاك دا
فيروز :خلاص حاضر هقعد لما نشوف اخرتها
 راح دياب لمكان السهره
جاك: اوه اين زوجتك مستر دياب
دي ببرود :اعتقد انها ليس من شانك جاك
جاك بص ليه بغضب ودياب مردش عليه
ماشا بدلع: تفضل هذا الكاس مستر دياب
دياب شرب وحس الدنيا بتدور بيه
ماشا كانت بتبص لي بخبث لحد ما اغمى عليه خالص 
ماشا:هيا جاك  احضره الى غرفتي
جاك:وزوجته انا اريدها
ماشا: احضره الى غرفتي ثم احضر زوجته لتراه كما اتفقنا
جالك:اوك
تسريع الاحداث
دياب صحي لقي نفسه في اوضه غير اوضته وقميص مفتوح بعد كده لاحظ ماشا زقها من على السرير
دياب بشر وهو بيلبس القميص بتاعه: ايه اللي حصل
ماشا:  لقد شربت كثيرا ليله امس ثم حدث ما تراه الان
عند فيروز
جاك: لقد وجدت مستر دياب في غرفه ماشا
فيروز اول ما سمعت كده جريت على اوضه ماشا
عندي دياب قاطع كلام الخط على الباب دياب راح فتح وكانت فيروز في وشو 
فيروز اول ما شفتو  كده دموعها نزلت
دياب :فيروز والله انتي فاهمه غلط
فيروز بدموع: انا مش عايزه اسمع منك حاجه وجريت على الاوضه
ماشا بدلع: مستر دياب يجب أن تتزوجني ل.............
قطعها قلم دياب اللي نزل على وشها
دياب  بغضب :اخرسي يا******** انتي فاكره لعبتك هتدخل عليا  انا عارف انك كنتي حاطه منوم في الكاس وانا كنت عامل حسابي من العيبكم  ال*********كنت واخد  برشام بيفسد اي حاجه والشراكه اللي بيننا انا هالغيها وابقي قابليني لو حد من الشركات الثانيه اتعامل معاكم
وسابها ومشي وهي مصدومه انه عرف خطتها
راح اوضته
عند هند
رجعت الفيلا فجاه حد حط ايده على بقها
جمال بهمس: متخفيش انا جمال
هند: انت كنت فين
جمال:كنت مستخبي المهم كنتي فين
هند بحزن :رحت د*فنت ماما اتصلوا علي قالوا ان هي انتح*رت في السجن
جمال بلا مبلاه:طب بصي تعالي معايا دلوقتي الشقه بتاعتي يلا بينا مفيش ووقت
تسريع الاحداث
راحت هند مع جمال
عند جمال في الشقه
جمال وهو بيشرب سيجاره: بقى ابوك كتب كل حاجه لفيروز
هند وهي بتقشر تفاح :ايوه
جمال :طب بصي انا هخ*طف فيروز وه*قتل دياب  الهواري
هند بشك: تقت*ل دياب الهواري ليه
جمال ببروده :عشان هتجوز فيروز
هند بغضب: طب وانا
جمال :انتي ايه واحده*********قضيت معاها ليله وخلاص
هند :مش هسيبك يا جمال انتبهت بالسك*ينه اللي في يدها وبغضب غر*زتها في قلب جمال
هند وهي بتغ*رزها في قلبي كذا مره وراء بعض: مش هسيبك تاذي حد تاني يا جما
جمال روحه فرقت جسمه وهي سابت السك*ينه وايديها وجمال غرق*نين د*م
هند بدموع مسكت التليفون :الو انا عايزه ابلغ عن ج*ريمه قت*ل في العنوان**********وقفلت وبعدين مسكت السك*ينه وقطعت شرا*ينها
عندي فيروز
دياب راح الاوضه لقاها بتلم هدومها
دياب وهو بيمسك ايدها :والله انتي فاهمه غلط مفيش حاجه حصلت بينا
فيروز بسخريه: فاهمه غلط انا شيفاك في اوضتها
دياب:والله انا محبتش غيرك هو سوء تفاهم
فيروز بدموع :طب  فهمني الصح
دياب :حكى ليها كل حاجه
فيروز :مش انا قلتلك مش تروح السهره دي
دياب :ما حدش يقدر يلعب علي دياب الهواري انا بكره ها
فسحك في تركيا كلها والصفقه انا لغيتها وما حدش هيبص  لشركتهم
فيروز: يلا بينا انا هموت وانام داحنا  الساعه 12:00
دياب:يلا بينا
تليفون دياب رن
فيروز بنوم :دياب تليفونك بيرن
دياب صحي من النوم
دياب: الو مين معايا
اللواء :الو يا دياب بيه انا اللواء عادل الاسيوطي
دياب: اهلا وسهلا بحضرتك خير  في حاجه
اللواء باسف وحزن: انا عايزك تمسك نفسك للاسف سليم ابن عمك اتصاب وهو في مستشفى الجيش وقاسم اخوك استشهد في العمليه
دياب بصدمه:...............
google-playkhamsatmostaqltradent