رواية حياة ظابطة كاملة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل الثامن عشر 18
اية بخضة....في ايه ياحياة
حياة بعياط....فار ياماما فااار
اية.....يامااا اتصلي بأبوكي اخوكي واقفلي عليه المطبخ
حياة بخوف....حاضر حاضر
واتصلت على بابا مردش اتصلت على السكرتيرة قالتلي انو في ميتنج اتصلت على مراد
حياة بخوف....مرراد تتعالي بسرعه
مراد بخضة....في اييه ياحياة
حياة....في فار في الشقة
مراد....فار متصلة تخضيني عشان فار طيب ياستي جاي
عند مراد...
مراد....طيب ياشباب انا مروح
حمزة....لسه فاضل ساعتين
مراد....لا ما حياة اتصلت قالتلي في فار في البيت تعالى اللحقنا
حمزة....تحب نروح معاك😂
يونس ....اهو منها نساعد ولو في غدا نتغدا😂
مراد....خفه منك لي ..او اقلكوا تعالو ونتغدا سوا
حمزة....بس يايونس انت همك على بطنك😂
يونس....فين دا دا انا جسمي كلو رشاقة😂
مراد....يلا بس تعالوا
و روحنا ماشين
....
عند يامن في الشركه..
طق طق طق
احمد.....ادخل
يامن.....خير يا يابشمهندس طلبتنا
احمد....اه بص خد هتشترك انت ونورا في المشروع دا
نورا....تمام حاضر
يامن....ماشي يابشمهندس
..
عند اش وسارة ...
اش....بقولك تعالي نلعب لعبة
سارة....الله اشطا اوييي
اش....ايه رأيك نلعب كوتشينه او اونو او لودو. او او او
سارة....ماشي يلا كوتشينه شايب
اش....اشطا يلا
وجبت الكوتشينه وظبطها وبدأنا اللعب
بعد شوية الباب بتاع الاوضة خبط
اش...ادخل
يامن....ست عائشة الي بهدلت الراجل النهاردة وكمان خبطي العربية
اش....تاني هيقولي خبطيها
سارة.....ياجماعه خلاص حصل خير
يامن....سارة ازيك مخدتش بالي معلش
سارة....الحمد الله تمام
يامن رجع يتكلم اش ....عائشة هاتي مفتاح العربية ومش هتركبيها غير لما تتصلح وتتعلمي السواقة
اش بذمجرة....اففف خد
خد المفتاح وخرج
..
عند يامن..
اتصل بحد من الحراس والسواق بتاعهم يجوا ويودوا العربية للتوكيل وطلع بدل ملابسوا ونزل يقعد في الجنينه شوية.
............
في بيت احمد الدمنهوري...
ترن ترن ترن جرس الباب...
روحت افتح..
حياة....يلا خش بئا مشي بسرعهههه
مراد....طيب طيب ادخلي انتي وماما عشان معايا يونس وحمزة
حياة....حاضر بس يلا
دخلوا وخلصوا منوا وخرجوا ليهم عشان يخشوا ينضفوا بعدها عملو تسبيكه للمحشي تانية وخرجوا يقعدوا برا
حياة....احم معلش معرفتش ارحب بيكوا
حمزة...لا عادي ولا يهمك
حياة....يعني سارة عندكوا يا يونس باشا وانتو عندنا😂
يونس....ايه دا بجد عندنا
حياة....اه مع عائشة
يونس....امممم كويس +احنا في البيت قولي يونس من غير باشا عادي
حياة....حاضر
مراد....ها ياشباب تشربوا ايه
حمزة...لا احنا هنتكل على الله
يونس.....اه يلا احنا
مراد.....ايه دا انتو هتتغدوا معانا
حمزة....يام..
حياة قطعتوا....مافيش خلاص هتتغدوا معانا النهاردة ودخلت احضر باقي الحاجات مع ماما
بعد شوية خرجت ولقيت تلفوني بيرن برقم دولي غريب..
حياة بستغراب....الو مين معايا
....وكمان نسيتي صوتي ياجز*مه
حياة....انت مين احترم نفسك
....انا ياسين ابن خالتك ياتخ*لف😂
حياة بفرحه وصوت عالي.....هيييييييييه ياااااااسوووووو كنت فين يا بني أدم انت😂
مراد وحمزة ويونس واية جم على صوتها
اية.....في ايه يابت تاني
حياة بفرحة....ياسين ابن خالتيييي بيكلمنيييي
ياسين....شغلي الاسبيكر
شغلت الاسبيكر..
ياسين.....ازيك ياخالتي عاملة ايه وحشاني والله
اية....حبيب خالتك وانت اكتر ايه كنت فين الفترة دي
مراد....ايه مش هتسلم عليا
ياسين بفرحة....مرااااد انت رجعتتتتت
مراد....اه رجعت من شهر كدا
ياسين....حمدالله على سلامتك ياباشا اومال سارة فين وعمي احمد
حياة....عند صحبتها وبابا في الشغل
ياسين ...طيب انا اتصلت اقولكوا ان راجع انا وماما وخطيبتي مصر اخر الاسبوع دا
حياة....ايه دا انت خطبت
ياسين....اه وهعرفكم كل حاجة لما ارجع يلا باي
حياة....باي
وقعدوا شوية بعدها بابا جه وحكنالو الي حصل وقعد يضحك وفرح ان ياسين جاي وقعدوا يتغدوا سوا وبعدها بشوية سارة جت ويامن وصلها
سارة....اتفضل معايا
يامن بأبتسامه....شكرا ليكي
سارة بأبتسامه....تمام شكرا انك وصلتني ونزلت وهو وقف شوية بالعربية
يامن.....قد ايه عسولة انا شكلي اتهبلت😂 و مشي بالعربية
ودخلت ولقتهم قاعدين كلهم..
سارة.... الله دا لسه يامن موصلني
يونس... ايه دا بجد
سارة.... اه بس مرضاش يطلع
وبعد شوية حمزة و ويونس استأذنوا ومشيوا
وحياة وسارة دخلوا بدلو لبسهم وحياة دخلت المطبخ جابت كوبيتين عصير و قعدت في البلكونه وسارة دخلت تنام
حياة....مراد تعالى اقعد معايا
مراد....حاضر هبدل لبسي واجي
وبدلت اللبس وروحت قعدت معاها
مراد....ها ياستي عاوزه تقولي ايه
حياة....بص ياسيدي ماما اتكلمت انهاردة معايا في موضوع الجواز وعاوزاك تجوز😂
مراد....ايوه في عروسة
حياة....وافق بس وانا اجبلك احلى عروسة
مراد....ان شاء الله هفكر
حياة.....جميل جميل
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حياة ظابطة ) اسم الرواية