رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل التاسع عشر 19
انهي اسد مكالمته مع قلب
طارق . يعم ربنا يرزقني عاوز اتنحن’ح انا كمان
اسد . ودي مين اللي هتبصلك بشكلك ده بلة قر’ف
____
أسر . هو ده اللي حصل
…يعني اي هو ده اللي حصل وازاي اصلا تعرفه ان احنا عاوزين مراته
أسر بغضب . يعني بعد الخريطه اللي عملها فيا وانت كمان بتغلطني
…انت غ’بي غبيي’يي دلوقتي هو هيدور ورانا
أسر . لا اسد بقا يخصني خلااص وديني ل اند،مه علي كل اللي عمله
________
زينب بإنبهار . اي الحلاوه دي ياقلب
رنا . حلاوه اي ده انتي خطفتي قلبي يابنتي
حبيبه . يابختك ياابيه
قلب . للدرجه دي شكلي حلو
مسكتها زينب وشدتها ناحيه المرايا بصي يابنتي انتي مش عارفه قيمه نفسك
قلب بإنبهار . الله بجد اي ده شعري حلو اوي وكمان اللون جميل
زينب . يابنتي الأحمر جامد في اي حاجه
رنا . استني بكره عشان هنخ،ربها
قلب . ليه هنروح فين
حبيبه . هنروح المول نشتري شويه هدوم وكده وانتي هتيجي معانا
قلب . بس انا مقولتش ل أسد
حبيبه . ياستي بكره ابقي كلميه وهو هيوافق علطول
زينب . يالاه بينا ننام
قلب . طب انا هنام فين
زينب . بصي جناح ابيه اسد اخر واحد هناك
بس لو حابه تباتي هنا معايا او مع حد من البنات
رنا . اي رأيكو ننام كلنا سوا النهارده
حبيبه . فكره حلوه اوي
قلب .طيب ممكن اروح الجناح بتاع اسد اتفرج عليه
زينب . اه طبعا روحي واحنا هنستناكي
ذهبت قلب الي جناح اسد فتحت الباب واتفجئت بجمالها كان اللون السائد فيها هو اللون الاسود لكن استغربت قلب ان لسه فيها ريحه البرفيوم بتاعه فتحت قلب الدولاب واخرجت تيشيرت ليه وخدت في حضنها وقعدت تشم في رائحته وسرحت في اسد قد اي هو حنين معاها وطيب غير اول مره قبلتو فيها كانت واخده عنه فكره وحش،ه اوي بس هو قدر يكسب حبها بطيبته وجدعنته معاها
فاقت من شرودها علي صوت سحر . القمر بتاعنا بيعمل اي
قلب بإحراج كنت بتفرج علي جناح اسد
اقتربت منها سحر وجلسو سويا علي السرير
سحر . بتحبيه ياقلب
قلب بحرج . اه
إبتسمت سحر علي كسوفها . عارفه انا كل إسبوع كنت بدخل انضف الجناح وانتي اكيد مستغربه من ريحه البرفيوم اللي ماليه الاوضه دي انا كنت برشاها دايما عشان احس ان هو موجود معايا دايما
إبتسمت سحر بحزن وأكملت. كنت دايما اقول ل فهد يرجعو لكن هو كان بيقولي انه كده حاله هيتظبط وهيفهم ان انا بعمل كل ده عشانه اسد من ساعه اللي حصله زمان وجالنا هنا انا بعتبره ابني ميفرقش عنهم حاجه
ضحكت سحر وقالت . بس طلع بيفهم ومكسفنيش يالاه تعالي ننام عشان هتروحو بكره الصبح المول
_____
في الصباح استعد كل من ادم وطارق وعلي واسد للخروج من المستشفي
اسد . الدكتور مش عاوز يكتبلي خروج
ادم . انت لو عاوز الموضوع يخلص هتخلص
اسد. هو بمزاجي
طارق . طيب اروح اخلص انا معاه ولا اي
اسد . روح يااخويا انا هقعد افطر عشان مكلتش
علي بنر،فزه . متوطو صوت اللي جاب،وكو بقا عاوز اتني،ل انام
اسد . اسكت الاه صوتك احنا في مستشفي مش في خرابه
علي . لا ياشيخ قول ل نفسك علي اساس الممرض اللي جه من شويه يصحيك انت ختو بالحضن مهو مر،مي في العمليات اهو
ادم . إخلصو انتو الجوز انا همشي
طارق . انا رايح اهو خلاص
_____
زينب. يالاه ياقلب بقا اتأخرنا
قلب . لبست اهو خلااص هاتي بس تليفونك اقول ل أسد
زينب . خودي اهو بس بسرعه
قلب . الو
اسد . احلي الو صباح الخير ياقلبي
قلب . انت فين يااستاذ قال اي هتصحي من النوم هتلقيني في حضنك
اسد . والله جايين اهو بنخلص ورق اهو وجاين
قلب . طيب انا عاوزه استأذنك في حاجه
اسد . اي ياقلبي
قلب . انا والبنات هنروح المول اروح معاهم ولا لا
اسد . ماشي ياقلبي بس متروحيش في حته لوحدك تفضلي معاهم دايما
قلب بفرحه . حبيبي حبيبي والله يالاه سلام
ضحك اسد . سلام
___
قلب . ياجماعه رجلي وجعتني كفايه
رنا . انتي مالك يابت خفيفه ليه كده
حبيبه . لسه لسه هندخل نجيب بدل رق،ص
قلب بصدمه . ليه بدل رق،ص
زينب . احنا بنحب نفرفش ياستي تعالي هجبلك واحده علي حسابي
قلب . لا لا عيب مش هجيب وبعدين اسد يقول عليا اي
زينب . والله يابت انتي خايبه بدل ميروح يابنتي يتفرج علي رق،اصه بره
قلب . لا لا اسد ميعملش كده
رنا. يابنتي الر،جاله كلهم عنيهم زايغ،ه تعالي بس تعالي
بعد وقت وصلو الفيلا
قلب . انا مش عارفه انا سمعت كلامكم ازاي
رنا . يابنتي احنا قولنا حاجه عيب
حبيبه . يالاه يالاه ننزل نتغدا عشان نطلع نقسهم يالا
_____
في العربيه
طارق . طب بزمتك انت هتروح الشركه بتاع اي
اسد. يابني مينفعش احنا بايتين في المستشفى ومحدش راح
علي . انا كلمت ساره وقالتلي انه كله تمام وكمان النهارده مفيش اجتماعات
اسد بتفكير . ياجماعه بس
ادم . مفيش بس إطلع يابني علي الفيله ده حي،وان
طارق . يعم احنا لسه المغرب اهو احنا نروح ناكل لقمه ونغير هدومنا المنتن،ه دي وبعدين نطلع علي الشركه
اسد . خلااص ماشي بس انت اللي هتروح انت وعلي
علي . الاه وانا مالي
اسد . كيفي كده
علي بضيق . ماشي ياعم ويجز
______
وصلو الي فيله فهد واستقبلتهم سحر
سحر ل ادم بدموع. الف سلامه عليك ياحبيبي
ادم . الله يسلمك ياسوسو بتعيطي ليه طب
طارق . ياسوسو انا ابنك حني عليا شويه حتي
فهد ل أسد. عرفتو مين اللي ورا أسر
اسد بتنهيده . اه بس محتاج اعرف اكتر
سحر . انتو هتتكلمو في اي احنا نجيبلكو تاكلو الاول
علي من المطبخ. اه ونبي ياسوسو انا علي لحم بطني من الصبح
اسد . اومال فين قلب
سحر . فوق ياحبيبي مع البنات
جذبها اسد اليه وهو طالع السلم .طيب تعالي نديهالي
اما عند البنات
زينب . يخرابي عليكي ياقلب البدله هتاكل منك حته
قلب . انا معرفش انها هتطلع حلوه كده
رنا. دي هتاكل منك حته وبعدين ماشيه مع لون شعرك اوي
حبيبه . مش إختياري يابنتي لازم تطلع حلوه
قلب . بس انا خايفه حد يشوفني بيها
حبيبه . يابنتي محدش بيجي الجناح الغربي بتاعنا الا ماما عشان لو بنقعد براحتنا وكده
قطع حديثهم دخول سحر وهي بتقول اسد بره ياقلب ولكن وقفت سحر في صدمتها بينما قلب لم تنتبه إليها وخرجت تجري الي اسد
كان اسد يقف ساند ضهره علي سور السلم ولكن اتصدم من هيئه قلب …
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية