رواية حنين الليل الجزء الثاني 2 البارت الثاني عشر 12 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر 12
لو سمحتي حضرتك زهره اللي جايه في حا*دثه عربيه
زهره باستغراب : اه انا انتو مين
ريما : طب انا كده وصلتكم ليها سلام انا بقا و قبل ماتمشو كلموني
حنين : ماشي
زهره : في حاجه
ماريا : لاء احنا بس جاين نطمن عليكي
هدي : طب اتفضلو اقعدو هنزل اجبلكم حاجه تشربوها
ماريا : لاء ي طنط تسلم ايدك احنا صايمين
هدي : صوما مقبولا ي حبيبتي طب اقعدو براحتكم وانا هخرج برا شويه
حنين قعد بتوتر وقالت : انا بشبه عليكي
زهره : متزعليش مني انتي جايه تزوريني وتقوليلي بشبه عليكي معلش انا مش فاهمه
حنين بتلقائيه : انا حنين ليل الحديدي معاكي في الكليه بس انتي اكبر مني تقريبا في سنه رابعه
ماريا بصوت واطي لحنين : الله يخربيتك احنا مش قولنا مش هنعرفها احنا مين
زهره بابتسامه : ايوا انا برضو بقول حاسه اني شوفتك انتي في صيدله
حنين بتوتر وخوف انها عكت الدنيا : اه
ماريا قالت بسرعه: احنا كنا هنا مع صحبتنا وشافتك وقالت لازم نزورك لانها تعرفك يعني وكده
زهره : نورتو بس انتو كنتو بتسالو عن اسمي واني جايه في حادثه
ماريا : م ما ماهو سالنا ريما الممرضه دي وهي اللي عرفتنا
زهره : اهلا وسهلا هو انتي قولتي حنين ليل الحديدي هو انتي اخوكي
ماريا بخوف وبتقول جواها : يالهووووي اوعي تكون عرفت عز
زهره: هو انتي اخوكي ايان
ماريا باطمانان : ايوووووا اخوها الكبير ويبقا ابن عمي
حنين بخوف : هو انتي هتقوليلو اني جيت زورتك
زهره : انتي خوفتي كده ليه
ماريا : اصل صحبتي كانت تعبانه وانا ختها معايا نزورها من غير ماتقول لايان وهو لو عرف هيتعصب عليها انها خرجت من غير متقوله
زهره : خلاص ي حبيبتي مش هقوله وعلعموم انا فرحانه بزيارتك ليا
#بقلمي_اميره_رمضان
_________
كارما نايمه والباب خبط قامت ملقتش عمر وعرفت انه نزل الشغل فتحت الباب
دنيا : عامله اي ي قلبي وحشتيني (وحضنتها)
كارما : وانتي والله
دنيا : منا لو كنت وحشاكي مكنتيش قعدتي الفتره دي كلها من غير متتصلي تطمني علي سلفتك
كارما : طب وانتي مكلمتنيش ليه
دنيا : دانا مش مبطله رن بس تلفونك مقفول هوصلك ازاي يعني
كارما بضحك : تصدقي صح
دنيا : والله كنت هجيلك بس انتي عارفه انا في حصن هنا مش بعرف اخرج
كارما : عارفه ي حبيبتي بس مش عارفه هما عرفو اني جيت ولا لسه
دنيا بضحك : لاء عرفو يا اختي منا عرفت منهم
كارما : بس انا زهقت منهم وهمشي تاني مش هقدر استحملهم
دنيا :نعااااام تمشي تروحي فين
كارما : هرجع بيت اهلي وانا وعمر كل واحد يروح لحالو
دنيا: تبقي عبيطه وهبله هتخليهم يفوزو عليكي هتخلي ميس الحربايه وسعديه وبنتها يخسروك حياتك وجوزك
كارما : وضيفي عليهم ابنك
دنيا بفرحه صادقه : حاااامل لولولولولوووووووووووووووي
كارما بضحك : بس بس فضحتينا
دنيا : فضيحه اي بس ده فرح وهيصه لولولولوووووووووووووووووي
#بقلمي_اميره_رمضان
سعديه وهي داخله: اااااي في اي عاملين دوشه كده ليه اي الصوت ده
كارما ببرود : سلامه السمع ي حماتي دي زغاريط
ميس بكره : ومالكم فرحانين كده ليه
دنيا : اكيد هتفرحي كمان لما تعرفي السبب
ميس : اي هتطلقي انتي وهي
كارما بضحكه مستفزه : لاء ده العيله هتزيد واحد
ميس بغيظ : يعني اي
كارما قعدت وريحت ضهرها وحطت ايدها علي بطنها وقالت : يعني في بيبي جاي في الطريق
سعديه بفرحه : بجد هتجيبي ابن لابني
كارما : ممكن بنت لسه مش عارفين
سعديه : لاء هيبقا ولد ان شاء الله اخيرا هشيل ولادك ي عمر قبل ماموت
كارما بصوت واطي : موتي انتي بس ومتشغليش بالك
دنيا بضحك : اسكتي يخرب عقلك
ميس : لسه جايه امبارح وانهارده تقولي حامل ده اي ده
كارما بصتلها بغضب وقالت ببرود: حامل في شهرين ي روحي مش هتقولي مبروك بقا
ميس سابتها ونزلت بغيظ
سعديه: مبروك بس خلي بالك علي الواد بلاش جنانك خلي الواد ياجي بسلامه
كارما : هو انتي هتعرفيني احافظ علي ابني ازاي
سعديه بغضب : انا نازله ولما ابني ياجي ليا كلام معاه
كارما باستفزاز :طب اقعدي اشربي حاجه
#بقلمي_اميره_رمضان
بعد مانزلت
كارما : شوفتي الشر كان في عين ميس ازاي
دنيا : قولتلك حرصي منها وحافظي علي جوزك وابنك وبيتك بلاش تخسري اي حد فيهم وانا معاكي متقلقيش
كارما : والله انتي اللي مصبراني علي البيت الهم ده
دنيا : انا برضو ولا عوووومري
كارما : بس ي بت ده عمري انا
دنيا : طب ردي علي مامتك ي اختي بترن من بدري
كارما : الو
خديجه : كوكي عامله اي ي حبيبتي
__________
ماريا وحنين بعد مطلعو من المستشفي
حنين : انتي ليه مكلمتهاش في موضوع عز
ماريا : مش دلوقتي البت طلعت تعرف ايان ولو قولنا حاجه ممكن تقول لايان يبقا احنا كده خربنا الدنيا لازم نتصاحب عليها الاول وبعدين يبقا نكلمها
حنين : واحنا لسه هنستني انتي متعرفيش ان صحاب عز بيهددو مش معانا وقت
ماريا : عارفه وعارفه هتصرف معاهم ازاي متقلقيش
حنين : بتفكري في اي
ماريا بضحكه خبث : هقولك
_________
وجدان : كل ده عشان ترد عليا
حيدر : بترني علي امي يعني عشان تحطيني قدام الامر الواقع واكلمك
وجدان : يعني انت مش عايز تكلمني
حيدر : لاء مش حابب اتكلم مع حد مش بيقدر وجودي في حياته
وجدان بحزن: والله مكنتش اقصد
حيدر : والمطلوب
وجدان : ي حيدر خلاص بقا انا اسفه ومكنتش اقصد اقول كده انا بس كنت عايزه اخرج وانت بترفض
(وبعد كلام كتير اقنعت حيدر انه يسامحها)
حيدر : انا عارف ان دماغك ضاربه بس خلاص سماح المرادي بس الكلام الاهبل ده لو اتقرر تاني
وجدان بتسرع : خلااااص والله ما هيتقرر
#بقلمي_اميره_رمضان
حيدر : وعشان متقوليش كاتم علي نفسك ومابتخرجيش ان شاء الله اليومين اللي بعد العيد مش هتكوني فاضيه اصلا
وجدان : ليه
حيدر : لانك هتبقي مشغوله في تحضيرات الفرح
وجدان بفرحه وجنان : انت بتتكلم بجد لولولولوووووووووووي
حيدر بضحك: بس ي بنت الهب*له
_________
نيفين : اخلص انا دماغي هتنفجر
سراج : ده نوع بقا اجمد من اي حاجه انتي جربتيها
نيفين : اي ده حقن لاء ياعم البر*شام احسن
سراج : انتي خايفه من الحقن ولا اي هههههههه
مصطفي : هات انا بحبها (ومسك الحقنه ملاها ماده مخد*ره وحطها في دراعه)
سراج : خدي انتي خليكي في البرشا*م
(وفجاء الباب خبط جامد )
نيفين : يالهوووووي مين اللي جاي
سراج : انتي مستنيه حد
نيفين لسه هتتكلم كانت الشرطه كسرت الباب ودخلو قبضو عليهم متلبسين
_________
جنه قاعده تزاكر علي السفره
ميرا : بت ي بتاع ثانويه عامه هتقضي معانا العيد ولا يعيني هتقضيه مع الفيزياء
جنه وهي بتمثل البكاء : انا نفسي مره تدعموني اني في ثانوي مش تزلوني
يوسف : اي ده انتو لسه بتمتحنو ده احنا زهقنا من الاجازه
ميرا : هو انت بتروح اصلا في الدراسه عشان تزهق من الاجازه
جنه : ده فاشل وخساره فيه اي كليه بيدخلها
يوسف : يابنتي دي كاريزما اسكتو انتو متعرفوش حاجه
جنه : طب يلا امشو من هنا عايزه ازاااااكر
يوسف : منتي عماله تدحي من اول السنه اي مزهقتيش
جنه : وانت ماااااالك انت مفكرني فاشله زيك
يوسف : قومي ي بت من هنا السفره للاكل مش للمزاكره
جنه : هو انا بزاكر علي دماغك
يوسف : ايوا رجل السفره عايزه تتصلح وانا هصالحها دلوقتي
جنه : يعني هو لازم تصلحها دلوقتي
يوسف : لا تؤجل عمل اليوم إلى غدا
ميرا : ي سلاااام علي الحكم
يوسف : طبعا يلاااااا ي بت قوووووومي خليييييينا نشووووووف شغلنا
جنه : ي مامااااااااا تعالي شوفي الزفت ده مش عارفه ازاااااااااااكر منه
يوسف : مامتك مش هنا ولو مقومتيش هخبط دماغك بالشاكوش ده
ميرا : ههههههههه طب يارب انكل نوح ولا ايان ولا رعد يسمعوك وهما هيعملوك انت شخصيا شاكوش بس للاسف كلهم خرجو
يوسف : انا مابخفش من حد
عز : جو بتقول حاجه
يوسف : زيزو الكبير بتاعنا
ميرا : يخربيتك نفسي مره تكون اد كلامك
جنه : الحقني ي عز مصدعني ومش عارفه ازاكر منه وبيقولي هيصلح رجل السفره دلوقتي
عز : مين ده اللي هيصلحها
جنه : هو
عز : يوسف ده مره مات من العطش بسبب انه كسل يقوم يشرب تقوليلي هيصلح السفره
ميرا : هههههههههه بيقولها لا تؤجل عمل اليوم إلى غدا
عز : هههههههههه سبحان الله زاكري ي بنتي محدش هياجي جنبك وانت غور خليها تزاكر (وضربو بالقفا)
يوسف : لااااا بقولكم اي انا عندي شغل في مكان تاني اوعي ي حجه خليني اخلص شغلي وامشي مش عايز لوكلوك
عز : لوكلوك ، تعالي جاي اقولك حاجه (وهجم عليه بالضرب)
ماريا وحنين وصلو
ماريا بضحك : الله يرحمك ي جووووو
يوسف : اااااه حد يبعد الواد ده عني اه رجلي
تليفون عز رن وساب يوسف ورد عليه
حنين : ربنا يستر ويكون البلاغ جه في وقته
ماريا : هو بنسبه كبيره اوي جه في وقته بس انتي قولي يارب
حنين : يارب
يوسف : ربنا ياخدك انتي واخوكي اااااه جسمي اتكسر
جنه : احسن عشان تبطل رخامه
يوسف : والله لما يمشي لانفخكم بس استنو
ميرا : جوووو اسكت ي قلبي انت مفيش حته في جسمك سليمه
يوسف : يعني اخوكي يتضرب وانتي واقفه ساكته ومدفعتيش عني
ميرا : طب والله كنت فرحانه انك بتضرب قلبي من الفرحه بيرفرف
جنه بصراخ : كتاااابي
ميرا : ياعزززززز تعالي اقت*ل الواد ددددددده
حنين وماريا قربو من عز وسمعوه بيقول : اتقبض عليهم ايمتي
حنين : هيهيهييييي اتقبض عليهم دانتي دماغك جاااااااامده
ماريا : بس ي بت لحد يعرف ان احنا اللي بلغنا عليهم
عز من وراها : انتي اللي عملتي كده
حنين وماريا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية حنين الليل) اضغط على أسم الرواية