Ads by Google X

رواية ملكت الأسد (2) الفصل الاربعون 40 - بقلم فاطمة حسن

الصفحة الرئيسية

  رواية ملكت الاسد الفصل الاربعون 40

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الفصل الاربعون 40

عند ياسين وفريده
فريده فضلت تبص لياسمين وهي مضايقه
ياسين .الخدامه هتعرفك اوضتك .بس ممكن تساعدني انزل تحت  
فريده كانت هتقرب لكن
ياسين .خليكي انت  
ياسمين بخوف واضح .ليه خليك مرتاح احسن 
ياسين بهدوء .لاا أنا عايز افضل معهم تحت
ياسمين ساعدت ياسين ونزلوا وفريده وراهم بتبص عليه 
اسد قام بسرعه.نزلت ليه ي حبيبي
ياسين بضيق  بسيط .أنا كويس ي بابا اطمن .حبيت اكل معكم .مش عايز افضل لوحدي 
ملك بحب .تعال ي حبيبي.يلا اقعد 
اياد وتمارا سلموا ع ياسين 
وبعدين كلهم راحوا اقعدوا علشان يأكلوا بعد ما ياسين أصر أن ياسمين تاكل معهم
ياسين كان قاعد ف النص بين فريده وياسمين
فريدة كانت عايزه تساعدو بس خايفه يرفض قدامهم 
ملك لما شافت ياسين بياكل بصعوبة وقبل ما تتكلم لاقت ياسمين بتاكلو 
ندي بصت ع ياسمين بغضب واتكلمت . فريده حبيبتي ساعدي جوزك . علشان حتي الممرضه تعرف تاكل 
فريده هزات رأسها وبدأت تأكله هي بهدوء وخوف
ياسين متكلمش علشان هما موجودين
اسر كان بيبص ع حور اللي بتاكل من غير ما تبص عليه حتي 
اسر مسح على وشه بتعب منها
واياد بياكل وعينه على تمارا اللي شكلها عايزه تنام بستغراب
كلهم خلصوا اكل 
وفضلوا قاعدين مع بعض بعد ما ياسين طلع مع فريده وياسمين
فوق 
ياسمين رحت أوضتها وفريده فضلت قاعده مع ياسين اللي نايم على السرير
فريدة.تحب اساعدك في حاجه.عايز حاجه اعملهلك
ياسين بسخرية.شكرا ي فريده هانم.انا مليش اني اطلب منك حاجه.غير كده ياسمين موجوده وهي موجودة هنا علشان كده علشان تساعدني 
فريدة حطت أيدها ع أيده بخوف .ا.انا ا.اسفه 
ياسين سحب أيده.فريده خلاص .اتفضلي برا علشان محتاج ارتح يلاا 
فريده خرجت هي بتكتم دموعها ونزلت تحت 
ملك اول ما شافتها .ياسين كويس 
فريدة بهدوء .ايوه .ه.هو نام بس 
ملك هزات رأسها بهدوء
بعد شوي كلهم قاموا علشان يمشوا 
ندي سحبت فريده واتكلمت بهدوء.خلي بالك من جوزك.لاني مش مستريحه لنظرات الممرضه ولا حتي لبسها 
فريده هزات رأسها.اطمني ي ماما.ياسين مش كده 
ندي بحب .ربنا يخليكم لبعض
ندي سلمت عليها ومشيت 
كل واحد ركب العربيه بتاعته وطلع ع الفيلاا
عند إياد وتمارا كانوا ركبوا العربيه سوا ومشيوا 
في العربيه
تمارا بستغراب.انت رايح فين 
اياد بقلق . هنروح نطمن عليك .حاسس انك مش كويسه وبتنام كتير 
تمارا مره واحده اتوترت وقالت بصوت متوتر.اي اللي بتقولو دا .ما انا كويسه أهو 
اياد مسك أيدها.نطمن بردك يكون احسن 
تمارا بدلع مصتنع وهي بتقرب منه.بس أنا مش عايزه  اروح مستشفيات . وبعدين أنا عايزه نفضل مع بعض كده هنضيع وقتنا
اياد.بس 
تمارا مسكت أيدها.انا كويسه اطمن .بلاش نروح لدكتور .أنا مش عايزه
اياد بهدوء.حاضر 
اياد طلع ع الشقه مرجعش الفيلا
.......
عند أسر وحور كانوا وصلوا الفيلا
وحور طلعت من غير ما تكلم اسر 
اسر دخل وراها ومسكها من أيدها بهدوء.ممكن نتكلم
حور سحبت أيدها بغضب.لاا بعد اللي حصل إحنا مفيش بينا كلام انت فاهم 
حور دخلت غيرت هدومها وطلعت نامت علطول
اسر فضل يبص عليها بتعب ودخل يغير ورح نام ع الكنبه
...........
عند حازم وندي
كانوا وصلوا الفيلا بتاعتهم
حازم كان تعبان لانه فضل ف المستشفي مع أسد 
ندي .امال اياد وتمارا فين 
حازم بهدوء.اياد قالي أنهم رحوا الشقه بتاعته 
ندي بتوتر .ليه 
حازم بضيق .معرفش 
حازم سابها ودخل  ياخد دش
ندي بصت ع حازم عرفه أنها بدأت تبعد عنه ودايما مشغوله بتمارا
حازم  بعد شوي خرج وهو بيمسح شعره
ندي قربت منه بحب ودخلت ف حضنه .انت زعلت علشان بسال عليهم
حازم وهو بيبعدها.لاا علشان مش فاهم مالك حاسك بقتي تبعدي عني ف حاجه مش عايزه تقوليها وأنا مش فاهمها
ندي وهي بتتدخل ف حضنه تاني .مفيش حاجه يا حبيبي انا بطمن عليهم.انت عارف ظروف جوازهم واياد .دا مخوفني شوي مش اكتر
حازم حضنها بتملك.مش عايزكي تخبي عليا حاجه او تبعدي عني ابدا 
ندي بحب .عمري ما هقدر اعمل كده
حازم شالها وحطها ع السرير واخدها ف حضنه ونام
......
عند مراد وروح
مراد طلع اخدت دش 
وروح  رحت غيرت هدومها
مراد اول ما خرج رح ونام علطول 
روح خرجت لاقت مراد نايم رح ابتمست عليه وقربت منه وبسته بهدوء ودخلت ف حضنه
.........
عند إياد وتمارا
كانوا وصلوا الشقه 
وطلعوا 
اياد بعد ما دخل . قرارات طالما عايزه نفضل مع بعض اكتر نجي هنا علشان نكون لوحدنا 
تمارا لنفسها.لاا شاطره
اياد قرب منها وبسها.غيري هدومك . يلاا وتعالي 
تمارا دخلت الاوضه ورحت اخدت دش وفضلت قاعده جوا كتير مكنتش عايزه تخرج 
برا اياد بعد ما زهق  خبط ع الباب
تمارا انتي كويسه 
تمارا غمضت عيونها بضيق.اه . ثانيه واحده
تمارا قامت ولبست وخرجت 
اياد .كل دا
تمارا بتوتر.معلش .
اياد ابتسم .مش مهم وسحبها معاا وخرج برا 
برا
كان اياد عمل فشار وعصير دا غير الحلويات 
اياد .هنسهر انهارده نتفرج على فليم ثم أكمل بخبثه .بس لو مش عجبك أنا عندي حاجات تاني احسن
تمارا  بكسوف وتوتر .اياد بس بق 
اياد سحبها وشغلو الفليم واخدها ف حضنه وفضلنا يتفرجوا
تمارا كانت بتاكل الفشار وهي بتبص ع الفليم بتركيز
عكس اياد اللي مركز معها هي 
عايزها معاا مبسوط وهي قاعده ف حضنه كده حاسس مشاعر غريبة
اياد فاق وقال بضيق مصتنع .اي هتخلصي الفشار كله
تمارا بصت عليه بضيق ورجعت تبص ع الفليم وهي ماسكه الفشار جامد 
اياد ابتسم عليها وبق يلعب في شعرها
اياد قفل التلفزيون
تمارا بغضب . ليه
اياد . نتكلم مع بعض أحسن
اياد قرب منها وبسها بشغف.احسن مش كده 
تمارا هزات رأسها بتوتر 
واياد فضل يسألها في حاجات حصلت زمان علشان يعرف عنها اكتر 
فضلوا ساعات يتكلموا واياد يسألها ويقولها ع زكريات مميزه معااا
تمارا بنوم . كفايه كده . 
إياد شالها ودخل بيها الأوضه وحطها ع السرير بهدوء
اياد كان قريب منها وهو بيرجع شعرها ورا ودانها فصل يبوسها بشغف
تمارا كانت بتحاول تبعد بهدوء بس مقدرتش
...........
عند  ياسين وفريده
كانت فريده قاعده جانب ياسين ع الكرسي من لما مشيوا 
فريده قامت وقعدت ع السرير بتوتر وفضلت تحرك أيدها ع شعره 
فريدة بدموع.مكنتش عايزه حاجه تحصلك
فريده نزلت ايد براحه ع جروح صدره وبطنه بوجع وحزن عليه 
فريدة قربت منه وبسته من خده وقامت رحت تنام على الكنبه
اول ما فريده رحت ف النوم ياسين قام 
ياسين وهو بيحط أيده السليمه ع خده وبيفتكر حركه أيدها ع جسمه.كويس اني مش قادر اقوم .
ياسين نام بعد صعبه 
......
تاني يوم الصبح
عند منه 
قامت بنوم بعد ما فضلت طول اليوم نايمه منه قامت خدت دش 
وفضلت تبص ع نفسها في المرايا وتعيط 
منه مسحت دموعها ولبست مسكت المكيب تحاول تخفي الضرب اللي ف وشها ونزلت تحت اتخانقت من الشقه بقت تكرها
بعد ما نزلت تحت وخبطت ع الباب كريمه فتحت
كريمه بضيق .ادخلي .لسه فاكره .افضل ساعه اخبط عليكي وحضرتك مش هنا 
منه بخوف .معلش ي ماما .كنت نايمه
كريمه بصت عليها وع الحزن اللي فى عينها
كريمه حضنتها لأنها افتكرت زعلانه علشان ايهاب.متزعليش ي حبيبتي.بكره يرجع وبعدين دا شغل يعني غضب عنه
منه كانت عايزه تصرخ وتقولها أنها بتكر-ه ومش عايزه تشوفه تاني بس 
منه وهي بتمسح دموعها.مااما ..م.ممكن ادخل انام جوا لاني تعبانه ومش عارفه انام فوق 
كريمه بحزن عليها.ادخلي ي حبيبتي
.... 
عند ياسين وفريده
كانت فريده قامت بدري قبل ياسين وفضلت قاعده معاا لحد ما يقوم 
ياسين فتح عينه بنوم لاقه فريده قاعده ع الكرسي جانبه
فريده.صباح الخير 
وقبل ما يرد كان الباب خبط
ياسين .ادخل 
دخلت ياسمين الممرضه .ازيك ي ياسين ثم اكملت بدلع .سوري ي استاذ ياسين
ياسين بهدوء.احسن .وممكن تقولي ياسين عادي 
ياسين حاول يقوم رحت جريت تساعدو 
ياسمين .رايح فين بس . أنت لازم تستريح
ياسين .محتاج اخد دش 
ياسمين .تحب اساعدك 
هنا فريده فتحت بوقها بصدمه وفضلت تبص عليه عكس ياسين اللي بصلها بهدوء

google-playkhamsatmostaqltradent