Ads by Google X

رواية ملكت الأسد (2) الفصل الخمسون 50 - بقلم فاطمة حسن

الصفحة الرئيسية

           رواية ملكت الاسد الفصل الخمسون 50

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني الفصل الخمسون 50

ندي بتوتر.في اي 
فريده بخوف.عايزكي تعرفي اللي حصل دا مكنتش هقدر اقولك عليه لأنه كان غضب عني .
ندي مسكت أيدها بتوتر .مالك ي حبيبتي حصل اي لكل دا
فريدة اخدت نفسها وبدأت تقولها كل حاجه حصلت من اول يوم شافت ياسين فيه تاني لحد ما اتجوزه
ندي كانت بتسمع كل حاجه بدهشة وهي مش مستوعبه كل دا حصل مع بنتها
فريده بتوتر  بعد ما خلصت .م.ماما
ندي بعياط معقول كل دا حصل مع بنتها وهي مخدتش بالها معقول كأن حازم عندو حق في كل حاجه قالها  
ندي قامت بسرعه وهي بتمسك أيدها وبتقول بغضب وهي بتمسح دموعها.يلااا حالاا انتي مش هتفضلي هنا دقيقة واحدة مع الحيوان دا .يلاا . وانا خلي حازم يتصرف معاااا 
فريدة بتوتر .ماما واطي صوتك واهدي بس واسمعني 
ندي بغضب . اسمع اي.بقولك يلااا .فاكرني هسيبك هنا
وبعدين مسكتها من كتفها .وانتي ثم اكملت بدموع.ازاي سكتي ازاي استحملتي كل دا .كنتي فاكرنا مش هنقدر نعمل حاجه
فريده.مش كده صدقني بس منه مين هيقدر يحميها أهلها مين يحميهم 
ندي .البسي يلاا إحنا مش هنتكلم هناااا يلاا 
فريده مسكت أيدها برجاء.طب خليني اكمل 
فريده.انا جبتك وقولتك مش علشان تعملي كده أنا دلوقتي بكلم الدكتورة ندي مش ماما 
ندي بغضب . الاتنين واحد انتي  فاهمه وكلامك دا ملهوش لازمه مش فاهمه انتي مش عايزه تمشي ليه
فريده بتوتر بكسوف.لاني بحبه .رجع ياسين بتاع زمان 
فريدة بدأت تقولها كل حاجه حصلت معها بعد الجواز واد اي ياسين كان كويس معها ومحاولش يقرب منها وكان بيحاول اد اي يثبت أنه بيحبها
ندي .وحضرتك عايزه اي هااا ي فريده هانم
فريده.عايزه ابدا أنا وياسين من جديد وعايزه اديلو فرصه ف.ف.ك.كنت عايزه رايك . راي ماما وراي الدكتورة ندي دكتورتي 
ندي كانت هترافض بس افتكرت كل حاجه وافتكرت أن حازم اخدت فرصه وان بعد الفرصه دي حياتها اتغيرت ودا اي بقت سعيده 
ندي اخدت نفسها واتكلم بهدوء مع أن اللي هتقولو دا مش عجبها .بصي ي حبيبتي أنا مش هقدر أفيدك في حاجه.انتي الوحيده اللي تقدر داا.طالما عايزه تخدي خطوه جديده ف علاقتكم وعايزه كده معنا كده انك سمحتي ياسين زي ما بتقولي لكن لو لسه خايفه ومتردد وخايفه ف دا مجرد وهم وانتي بتوهمي نفسك انك بتحبي ي ياسين لمجرد أنه بق كويس ودا غلط لو عايزه تعملي كده ف تعملي دا علشانك مش علشان حاسه بذنب أن ياسين اتغير وانتي لسه بتعملي كانو نفس الشخص متغيرش.اسالي نفسك تاني يفريده وشوفي عايزه اي 
تحت 
تلفون ملك رن 
ملك .اي ي حبيبي
ياسين . فريده عامله ايه ي ماما .هي نايمه
ملك بهدوء .اطمن ي حبيبي كويسه وندي معها فوق 
ياسين .معها .ماما أنتي متاكده انها كويسه
ملك.ي حبيبي  هي كويسه والله
ياسين.انا هجي اطمن عليها وافضل معها احسن .سلام 
ياسين قفل ولم حاجته ومشي من 
الشركه
ياسين ركب العربيه وطلع ع الفيلاا
..... .....
عند إياد وتمارا كانوا ف الاوضه بتاعتهم علشان يستريحوا شوي 
اياك وتمارا غيروا ورحوا يناموا
اياد نام ع السرير بعد ما دفن رأسه ف رقبتها بتلذذ وحب 
اياد بحب وهو بيضمها ليه جامد .عايز افضل أنا وانتي لوحدنا علطول 
تمارا بهدوء وهي بتلعب فى شعره.والكليه انت نسيت أنها هتبدا  ولازم اجهز نفسي 
اياد بضيق كان نسي موضوع الكليه .
إياد .أنا شايف انك تروحي ع الامتحانات احسن وأنا هساعد بنفسي 
تمارا اضايقت .بس 
اياد هو بيحرك شفايفه ع رقبتها بتلذذ
تمارا.ااياد 
اياد .مش هقدر اسيبك تبعدي عني عايزك علطول جانبي ثم أكمل.بقت مهوس بيكي 
تمارا بعند.ودي دراستي ولازم اروح
اياد بضيق .نتكلم بعدين.ممكن ننام بق 
تمارا معجبهاش اللي حصل وزقت اياد شوي وقالت بضيق .تصبح على خير
اياد مسح على وشه بضيق وقرب منها تاني.اسف مكنتش قصدي .كل الفكره انك.ي.يعني .هتوحشتني
تمارا بسخرية.انت محسسني اني هسافر يعني 
اياد وهو بيضمها.اتعود عليكي بقت عايزك. علطول جانبك حتي ف الشغل  لكن دلوقتي ثم أكمل بضيق طفولي .هتكوني مشغوله عني 
تمارا ابتمست ع اياد وع تعلقه اللي بق واضح جدا وبق فعلاا واضح أن اياد بيحبها وكان بيعمل كل حاجه علشان يوريها دا..
تمارا رفعت أيدها وحطتها ع شعره.انا مش هروح وهجي معك بردك الشركه يعني هفضل معك لحد ما  تهزق مني 
اياد وهو بيقرب منها.عمري 
اياد مره واحده بسها وتمارا اتجوابت معاا بكسوف 
اياد بق يحرك أيده ع جسمها و.....
..........
عند ياسين
كان وصل الفيلا
وطلع ع فوق علطول
ياسين رح يفتح الباب لكن مقفول  رح خبط
جوا فريده وندي سكتوا لما لاقوا الباب بيخبط 
فريده قامت .نكمل كلامنا بعدين
ندي حضنتها بهدوء وقالت بتحذير.كل حاجه تحصل أو تفكري فيها تقوليلي عليها انتي فاهمه ي فريده
فريده بهدوء .حاضر يماما
فريدة فتحت الباب
ياسين هو بيدخل بقلق وشك من تاخيرها.انتي كويسه
فريده بتوتر .اه الحمدلله
ياسين لندي . ازيكك .حضرتك عامله ايه
ندي بصتلو بغضب ومشيت من غير ما ترد عليه
ياسين بصلها باستغراب وبعدين بص ع فريده اللي كانت بتفرك ايدها بتوتر من اللي حصل.في حاجه 
فريدة.لاا مفيش. ه.هي اتضايقت ي
يعني لأنها افتكرت أنها تعبانه جامد وانت مقولتش في اضايقت 
ياسين مركزش اوي وشدها وقاعدها ع السرير.انتي عامله اي دلوقتي 
فريدة .كويسه.اطمن
ياسين بسها.طب ارتحي لحد ما الاكل يجهز يلاا .وأنا هغير هدومي وهفضل جانبك 
ياسين دخل يغير وفريده فضلت تفكر فعلاا هي بتعمل كده ليه
............
بليل 
عند ايهاب 
رجع من الشغل وهو مبسوط أنه رجع تاني لحياته ومش مصدق أنه ربنا كرمه
ايهاب قبل ما يدخل البيت
واحده كبيره.ايهااب .حمدلله ع السلامه ي ابني عاش من شافك
ايهاب بهدوء.الله يسلمك
الست بخبثه.الف مبروك يخويا ربنا يخليهولك 
ايهاب باستغراب.هو مين 
الست وهي بتحط أيدها ع صدرها بصدمه مصتنعه.هو انت متعرفش أن مراتك حامل ولاا اي غريبه صح  .
ايهاب طلع ع فوق علطول
الست مشيت شوي لاقت واحد .فين الفلوس 
الرجل ادها شوي فلوس وكان هيمشي
الست .هو حضرتك يعني عملت كده ليه 
الرجل بغضب .وانتي مالك خليكي ف نفسك
google-playkhamsatmostaqltradent