رواية خادمة الصقر كاملة بقلم يوستينا سامي عبر مدونة دليل الروايات
رواية خادمة الصقر الفصل الواحد و العشرون 21
في اوضة خالد في المستشفى 🏨🌺
عساف كان جايب كوتشينه هو وجاسر وبيلاعبه خالد برغم تع*به
خالد بت*عب / انا ما شفتش حد بيبهد*ل حد تعبا*ن بالمنظر ده لسه خارج من العم*ليات وفايق من البن*ج سيبوني ار*تاح بجد
جاسر بتر*يقة / اه عايز يهر*ب يا عساف واضح كدة انه خا*يف احسن يخ*سر و يتح*كم عليه
خالد ضحك / يت*حكم عليه ايه يا اه*بل انت . هو انا قادر اقوم من مكاني اصلا .
جاسر / متخف*ش يا اخويا هنقولك احكا*م مافيهاش حركة ..اقعد ساكت بقي و العب .
و فاجاه و هما بيلعبوا عساف ز*عق / بصره دي ولا مش بصره شايفين يا ع*مي.. و بصره شكلي كدة انا اللي هكسب و احك*م عليكم
و خلصوا فعلا اللعب و عساف هو اللي كسبان وكان هيح*كم على خالد لانه كان اقل لحد فيهم
خالد/ بقولك ايه اظبط كدة دي لسه اول فورة .
عساف ضحك / حبيت دلوقتي اللعب علشان تعو*ض مش كدة يا ابن الحديدي.. المهم بقي حك*مك
انا عايز منك اعترا*ف حالا ، انت ايه بينك و بين نغم
خالد ضحك/ ولا حاجة.. و فضل يضحك جامد
جاسر / ايه يا عم جو التشو*يق ده ، ده انت كانت عينيك بتطلع قلوب ، بقولك اعتر*ف احسنلك
خالد / والله مافيش حاجة بيني و بينها .. بس ناوي ان يبقي فيه ..
و غمز خالد ليهم بعينيه ..
عساف / وربنا وق*عت قلبي .. قولت احسن تكون بتل*عب بيها كانت هتصع*ب عليا اوي
طيب مين يفرق بقي ..
___________________________________
في الاوضة عند صقر 😧🥰
صقر بخو*ف مسك ايد قمر / مالك يا قمر .. معقول مش فاكراني . قمر انا صقر بصيلي كويس
قمر مسكت راسها بتع*ب / انا مش فاكره حاجة و تعبا*نة اوي ممكن لشرب ماية
صقر قام بسر*عة / ايوة طبعا.. ثواني بس و الماية تبقي عندك و هكلم الدكاتره كلهم حالا
و قام صقر و هو خا*يف عليها و قمر كانت بتبصله بتركيز و كانه مبسوطة بالاهتمام بتاعه ..
صقر / خدي يا حبيبتي اشربي .. قمر قوليلي انتي حاسة بايه بالضبط
دخل معاذ الاوضة و جر*ي علي قمر / قمر وحشتيني اوي
صقر شا*ل معاذ بعيد عنها بسر*عة / لا معاذ هي تعبا*نة. كلمها و انت بعيد شوية معلش
معاذ بز*عل / يوووه حاضر هبعد عنها .. هو عساف مش هيجي انا عايز اروحله
قمر بحب / انت اسمك معاذ .. هو يطلع مين يا.
صقر بصد*مة / يطلع مين ؟؟ معقول بجد مش فاكراني و لا فاكره ابني
لا انا لازم اكلم دكتو*ر حالا ، معاذ خليك معاها و انا هنادي جدتي كمان .
و خرج صقر زي المجنو*ن علشان يكلم الدكت*ور بتاعها .
_____________________________________
في المستشفى. 🏨🌺
خالد / لا انتوا بتستغلوا اني تعبا*ن و بتخسرو*ني انتوا نصا*بين
جاسر / خلاص انا اللي كسبت بلاش مبر*رات .. بس انا مش هح*كم عليك يا خالد انا نفسي اطلب منك طلب واحد .. انك تسا*محني
خالد انا عمري ما ظلم*تك صدقني انا وقفت جمب صقر لانه كان في لحظة جنو*ن كان ممكن يبل*غ عنك و تتح*بس بجد
عساف / ايه لازمة الكلام ده بس يا جاسر
ما احنا كنا بنلعب و مبسوطين ، ليه هنقلبها نك*د
جاسر بحز*ن / لازم افتح الموضوع دوت .
علشان نعرف نتعامل مع بعض لازم نق*فل القديم وانا اكثر واحد فاهمه عارف ان عمره ما سا*محني
هو بيتعامل معايا دلوقتي عادي عشان يثب*تلي انه احسن مني صح يا خالد
خالد بضحك / صح يا جاسر .. تفتكر لما في يوم و ليلة اخس*ر اللي كنت فاكره اخويا و صحابي هتبسط
انت ضر*بتني ووقفت معاه ..و انت يا عساف حبس*تني في القسم بتاعك زي الك*لب
عساف / لااا لو ناسي افكرك .. كل بعملك كل حاجة انت عايزها اكل و شرب و لما مقدرتش علي صقر قولت لجدتك علشان تلح*قك و جاسر كان زي
جاسر / ايوة احنا حقيقي كنا متبهد*لين بينكم يا خالد
الحاجة الوحيدة اللي عساف قدرتش يعملها هو انه يطلعك من الحب*س تقعد معاه في المكتب او على الاقل ينزلك
خالد بو*جع / ياه بجد ده انا طلعت ظا*لمكم اوي
الاكل و الماية دول انا مكناش بقرب منهم انا كنت في حالة صد*مة من اللي حصلي ... حبستو*ني ظل*م علشان صقر بس ميز*علش و انا ايه ، كنتوا بتحبوني كد*ب ولاء لصقر برضو.
عساف بحد*ه / يا خالد مش علشان صقر ميزعلش
علشان كان مهد*دنا ان لو حد طلعك هيعمل مح*ضر رسمي و ساعتها كنت هتت*حبس بجد .. انا عملت كل حاجة علشان صقر يتناز*ل عن كلامه... كل حاجة ..
عارف الحاجة الوحيدة اللي مكنتش قادر اعملها يا خالد اني اشوفك وانت محبو*س او حز*ين لانك اخويا
انا عيشت طول عمري وح*يد ابويا و اني و ماليش غيركم يعني صع*ب عليا اوي اشوفك مو*جوع و اسيبك
جاسر حاول يه*دي عساف / اهدي يا ابني .. احنا بتتكلم مع بعض..ليه العص*بية دي
عساف بدا يد*مع / علشان انا تعب*ت اوي و محدش حاسس بيا .. كل واحد فيكم بيض*غط عليا بطريقته و ذ*نبي الوحيد اني صاحبك .. يا شيخ
الله يحر*ق دي صحوبية علي دي عيشة .
كنت خا*يق ابقى لوحدي بس انا باقولها ليكم انا مش عايز اعرف حد ثاني لا تكلمني يا جاسر ولا انت خالد ولا صقر ولا كريم سامعين انا مش عايز اعرفكم ثاني
وخرج عساف من المستشفى وجاسر ماكانش مصدق اللي حصل وجر*ي وراءه عشان يلح*قه بس عساف رف*ض تماما وهو يكلمه ومشي وجاسر رجع ثاني الاوضه لخالد
______________________________________
في اوضة صقر ..
صقر بصد*مه / يعني ايه يا دكتور فقد*ان مؤ*قت للذا*كره يعني مش هتفتكرني خلاص
الدكتور/ يا استاذ صقر ده مؤ*قت ومن نتيجه الحاد*ثه بس باذن الله هترجع احسن من الاول
بس ارجوكم تقعد في هدو*ء تام وبلاش عص*بيه و تمشي على الأد*وية بانتظام عشان الجر*وح والكد*مات
صقر بز*عل / طيب دكتور اتفضل
....وخرج مع الدكتور بره الاوضه سماح كانت واقفه جنب قمر / يلا بقي نامي قبل ما يد*خل .. يلا معاذ سيب قمر تر*تاح شوية
قمر/ لا سيبيه جمبي .. ينام في حضني
و اخدت قمر معاذ في حض*نها و ناموا هما الاتنين
____________________________________
في المستشفي .
خالد بحز*ن/ لو سمحت يا جاسر خليك وراه
عساف مجر*وح انا حاس*س بيه
جاسر / كده كده مش هاسيبه يا خالد ما تق*لقش انا هاحاول أوصله .. بس عايزك انت تر*تاح والله العظيم كان غص*با عني و مع ذلك بقولك انا ا*سف
تفتكروا هيسا*محواااا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خادمة الصقر ) اسم الرواية