Ads by Google X

رواية حياة ظابطة الفصل الرابع و العشرون 24 - بقلم سما الحملاوي

الصفحة الرئيسية

 رواية حياة ظابطة كاملة بقلم سما الحملاوي


 رواية حياة ظابطة الفصل الرابع و العشرون 24


وقفنا لما حياة راحت تحت برج عاصم وعاصم نزل وشافها...

(حياة كانت حاطه لينسز بني غامق وحاطه حاجات تغير في ملامحها عشان محدش يقدر يتعرف عليها)

عاصم... انتي ميين؟ وقاعده هنا ليه وبتعيطي ليه ؟ 

حياه بعياط... انا انا معملتش حاجة سبوني وصرخت بعياط

عاصم... اهدي اهدي انتي اسمك ايه؟ 

حياه... انا انا اسمي تالين 

عاصم... طيب ممكن اعرف بتعيطي ليه 

حياه... اااا 

وفجأه..

༺༺༺༺༻༻༻༻

عند مراد ويونس... 

في بيت حمزه... 

مراد... حمزه اتأخر ليه 

يونس... اهدأ يا عم تلاقي واقف مستنيها عقبال ما عاصم يشوفها متقلقش 

مراد....مكنتش متصور اني اقلق عليها كدا ربنا معاها يارب 

يونس....اهدأ بس وصلي على النبي (عليه افضل الصلاة والسلام) وهي ان شاء الله هتم كل حاجة على خير احنا مدربنها بنفسنا متقلقش

مراد...عليه افضل الصلاة والسلام ..ان شاء الله ادينا مستنين 

༺༺༺༺༻༻༻༻

في فيلا يوسف الهواري...

نورا....بابا هو حياة مشيت خلاص 

يوسف...اه ياحبيبتي ربنا معاها 

نورا...يارب هي كلمتني قبل ما تروح بس انا قلقانه 

يوسف...لا متقلقيش صحبتك قوية وان شاء الله هتنجح في مهمتها خشي انتي نامي وانا مستني اتصال من حمزة وهطمنك بكرة 

نورا...ان شاء الله هروح انا تصبح على خير يابابا 

يوسف...وانتي بخير ياحبيبتي 

༺༺༺༺༻༻༻༻

 في بيت احمد الدمنهوري...

اية....ربنا معاكي يابنتي يارب 

احمد....ان شاء الله حياة قدها 

سارة...انا واثقة في حياة 

ياسين....هو ايه نوع المهمه اصلا 

نعمه...والله يابني منعرفش 

احمد... واخده تعليمات من مركز المخابرات انها متخرجش كلمه برا خالص

كلهم...ربنا معاها ياارب

༺༺༺༺༻༻༻༻

عند حياة...

حياه طلعت على الطريق تمثل انها هت*نتحر وعاصم جري عليها شدها وراحوا وقفوا قدام البرج تاني... 

عاصم...انا مش فاهم انتييي مييين وعاوز افهم حالا..

حياه...انا انا ت تالين 

 عاصم....ايوه عرفتتت بتعيطي ليه بئا ووليه كنتي قاعدة هنا 

حياه رفعت رسها وعيونها لعيونه وهو ركز فيهم اوي 

حياة...انا انا هربانه 

عاصم بتساؤل...من ايه هربانه من اييه 

حياة بقصة كدب....انا اهلي ما*تو من سنتين في حادث مكنش في غيري كنا على قد حالنا وملناش لا اهل ولا حد بعد ما اهلي ماتوا اشتغلت خدامه ومن 6شهور اشتغلت خدامه في بيت ناس اغنيا ابنهم مكنش كويس وكان بيبصلي نظرات وحشة اوي وفي يوم حاول يعت**دى عليا ولما قولت لأهله هددوني اني لو مسكتش ه ه ه 

عاصم...سكتي ليه كم...

سكت لما تليفونه رن...

رد وراح وقف بعيد عنها..

عاصم...الوو 

مجهول...انت فين مجتش ليه 

عاصم....معايا مصلحة بس انما اييييه ههههه هخلصها واجيلك 

مجهول...طيب يلا بسرعه 

وقفل معاه...

حياة كانت مركزة في كل كلمه في المكالمه...

عاصم...يلا كملي عملوا ايه 

حياة...هيدخلوني السجن بتهمه اني سر*قة  من عندهم حاجات ابنهم دخل  بعدها المطبخ وانا كنت واقفة بنضف وقالي لو اتجوزتك هحميكي من كل دا بس لما رفضت خدني من دراعي فوق الفيلة وضربني جامد.. بليل بئا هربت وفضلت اجري لحد ما وصلت لهنا وتعبت وقعدت بس دي كل حاجة 

عاصم بخبث....طيب انا ممكن اساعدك 

حياة بخبث...بجد ازااي 

عاصم...هشغلك عندي وكدا كدا اختي بتجيلي كتير وكمان عندي داده علياء ف مش لوحدي 

حياة بتمثيل الخوف....لا لا والنبي مش عاوزه مساعدة 

عاصم بكدب....لو كنت وحش ماكنتش قعدت وعرفت حكايتك 

حياة....لا لا انا همشي دلوقتي والله 

عاصم...بصي نصف البرج دا بتاعي ابئي اقعدي في اي حتة في لو مش حابه تبئي معايا واعتبريني اخوكي ياستي  

حياة...احم تمام 

وافتكرت كلام يوسف باشا....

فلاش بااااااك...

يوسف...حياة انا عاوز عاصم يثق فيكي كويس عاوزك تخشي البيت بتاعه ومتقلقيش احنا ديما جمبك لو اذاكي ونصف البرج بتاعه والباقي بتاع ابوه 

حياة....طيب وحضرتك متأكد انو هيثق فيا 

يوسف...عاصم معروف بعلا*قته النس*ائية الكتير بس هو مش هيقدر يعملك حاجة طلاما مش عاوزه ولو حاول ف انتي متدربه ازاي تفقديه الوعي 

حياه... ايوه

يوسف... وحمزه ديما جنبك

باااااااك.... 

عاصم... يلا 

حياه... حاضر 

طلع الدور الخامس وهي معاه... 

عاصم.... داده علياء داده

داده علياء... ايوه ياعاصم يابني 

عاصم... دي تالين هتشتغل هنا معاكي جهزلها اوضه معلش

علياء.... ماشي ياعاصم تعالي يابنتي 

عاصم.... انا نازل

ونزل... 

وصفهم... 

(داده علياء عندها ٤٨ سنه ست طيبه جدا تبع ربنا هي الي مربيه عاصم وهو عنده ١٢ سنين وعاصم بيحبها اوي متعرفش اي حاجه عن شغله  الخارج عن القانون) 

(عاصم عنده ٢٩سنه خريج كليه التجاره قسم محاسبه عنده شركات استيراد وبيداروا وراها شغلهم الخارج عن القانون بس وسيم و وذكي) 

عوده... 

علياء... انتي هتنامي في اوضه جمب اوضتي على طول وفي اوضه فوق متجيش نحيتها لأن عاصم بيضايق لما حد بيجي نحيتها 

حياه... حاضر

علياء.... تعالي يابنتي ادخل تبدلي هدومك شكلك متبهدل اوي انتي كنتي فين 

حياه حكتلها.... 

(الشقه دوبلكس يعني طابقين) 

علياء... ياحبيبتي تعالي يلا معلشي ربنا ينتقم منهم 

حياه... يارب

علياء....يلا اسيبك ترتاحي بئا

حياة...لو سمحتي هو حضرتك تعرفي البيه بقالك كتير 

علياء....اه انا الي مربياه

وخرجت وحياة اتأكدت انها دخلت اوضتها طلعت موبايلها الصغير تكلم حمزة ...

حياة بصوت واطي...الو ايوه يافندم 

حمزة...ايوه ياحياة كلو تمام

حياة...اه وفي هنا واحده اسمها دادة علياء وهي الي مربياه وبتقولي في اوضة في الطابق التاني ممنوع اجي نحيته وانا شاكه في الاوضة دي 

حمزة...طب خدي بالك من نفسك يا حياة وقوليلي كل المعلومات الي توصللها لو مش عارفة ترني ابعتي مسدج...

حياة...حاضر يافندم

وقفلت وبدلت هدومها وخرجت برا للصالة ...

وافتكرت كلام يوسف باشا...

فلاش بااااك...

يوسف...حياة اتأكدي انو مافيش كاميرات في البيت 

حياة...هو ممكن يبئا في 

يوسف...اتأكدي بس حاسبي حد ياخد باله 

حياة...حاضر يافندم

يوسف...ولو عرفتي لازم تعرفي مكان الاوضة الي فيها ممكن نعطل الكاميرات المهمه محتاجه تركيز وخفة ربنا معاكي ياحياة

باااااااااااااك....

مشيت حياة في الطابق الي تحت ملقتش اي كاميرات ف طلعت الطابق التاني...وعملت اكنها بتشوف البيت وشافت كاميرا باصة ناحية اوضة وكاميرا تانية مقابله لها وشكت ان ممكن تكون دي الاوضة الي فيها حاجة عشان الكاميرا باصه عليها...

خدت بعضها ونزلت اتوضت ودخلت اخدت مصلية من شنطتها تصلي...

صلت ودعت كتير ربنا يوفقها ...

وبعدها بعتت رسالة لحمزة ان هي شافت كاميرات ...

عند حمزة في العربية...

حمزة...يارب وفقها يارب وخليك معاها 

واتصل على مراد...

مراد....الو الو ياحمزة حياة كويسة..

حمزة...بخير وحاليا هي في بيت عاصم وشافت كمان ان في كاميرات في الطابق التاني و....(حكاله كل الي حياة قالته)..

مراد...ربنا معاها يارب طب انا هقفل اطمن ماما وبابا بئا سلام...

حمزة...تمام سلام..

وقفل حمزة واتصل على يوسف باشا...

حمزة...ايوه يا باشا

يوسف....ايوه ياحمزة عملت ايه 

حمزة...حياة حاليا في البيت وهو خرج من نص ساعة كدا وبعت حد من الي معايا يمشوا وراه من غير ما يشوفهم  وحياة بتقول ان ...و(قاله الي حياة قالته)..

يوسف...طيب ياحمزة تقدر تتحرك دلوقتي واي معلومات توصلك تعرفني سلام...

حمزة...تمام ياباشا سلام...

اتحركت عشان ارجع الشقة بتاعتي واشوف هنوصل لأيه..

༺༺༺༺༻༻༻༻

في شقة حمزة...

يونس...ها حمزة قالك ايه 

مراد....قال ....و(قاله)

يونس...ان شاء الله تعرف تدخل الاوضة..

مراد كلم اهله وطمنهم وقالهم يناموا هو هيقعد انهاردة عند حمزة...

بعد شوية حمزة جه...

حمزة...سلام عليكم 

يونس ومراد...وعليكم السلام ورحمه الله 

مراد...ها وصلت لحاجة..

حمزة...اهدأ يبني اولا انت متوتر زيادة حياة احنا مدربنها بنفسنا وانا اخر اسبوع انا كنت الي بدربها على النهائيات وكانت كويسة جدا والمهمه ممكن تطول لحد ما تخلص بئا انت هتفضل متوتر كدا يبئا عمرك ما هتعرف تساعدها 

يونس...حمزة عنده حق يامراد ما هو لازم تشجعها مش تتوتر وتوترها 

مراد...ان شاء الله خير انتو عندكم حق 

حمزة...يلا نقوم نصلي يهدي من توترك شوية يامراد ...

قاموا اتوضوا وصلوا كلهم..

وقعدوا يستنوا الي بعته حمزة يراقب عاصم هيوصل لأيه...

الساعه بئت 5ونص الصبح وهما لسه قاعدين غلبهم النوم وهما قاعدين ...

༺༺༺༺༻༻༻༻

عند حياة...

اتمنى ان يوفقني الله في محنتي وان يقف بجانبي وانتهي من هذه المهمه على خير وانظف هذه البلد من هذا التلوث اللعين...

الدعاء الي حياه قالته وهي قاعده ...

حياة...ياااااارب يارب خليك معايا ..

༺༺༺༺༻༻༻༻

عند عاصم...

بعد ما خرج راح مخزن غريب كدا وكان مع عاصم رجالته...

جوا المخزن....

مجهول....اهلا اهلاا ايه التأخير دا كله 

عاصم...كنت بخلص مصلحة ياكبير 

مجهول...مصلحة ايه دي

عاصم....بنت لقيتها حالها متبهدل وقصتها صعبة شلغتها عندي مع الدادة.. وضحك ضحكه سخريه

مجهول...طب يلا ياخويا اه واختك جت انهاردة وهتجيلك بكرة اوعي حد يشوفها امن عليها كويس 

عاصم....تنور متقلقش انت بس 

المجهول.... طب روح المينا يلا هات الشحنه الي جايه يلا 

عاصم... حاضر ياباشا

وخرج من المخزن... 

عاصم لرجالته... تطلعوا ورايا على المينا

واحد من رجالته... تمام ياعاصم بيه

ركب عربيته.. 

عاصم للسواق... اطلع على المينا.. 

السواق... تمام ياعاصم بيه

اتحرك عاصم على المينا ورجالة حمزه وراهم... 

في المينا... 

عاصم لواحد من المينا.... الشحنه كامله

الراجل... ايوه ياعاصم بيه كامله

عاصم... تمام وزي كل مرا ترجع من غير ما حد يشوفک 

الراجل... حاضر ياعاصم بيه

ومشي.. 

عاصم لرجالته.... خدوا الشحنه على المخزن 

واحد من رجالته.... عاصم بيه في حاجه لازم تعرفها 

عاصم.... قول يا غالب

غالب.... احم **** رجع وبدأت حياته عادي 

عاصم ابتسم بخبس.... هه انا سايبه بمزاجي متقلقش 

وخبط غالب على كتفه.. يلا روح على المخزن

مشي عاصم بالعربيه عشان يرجع  البيت... 

༺༺༺༺༻༻༻༻

في شقه حمزه... 

الساعه ٦.. 

رن تيليفون حمزه ف صحي مفزوع... 

حمزه... ايوه ها وصلت لأيه 

عادل من رجالة حمزه... ايوه ياباشا راح لمخزن صغير في #### قعد في تلت ساعه.. وبعدها طلع على المينا خد شحنه من هناك ووقف اتكلم شويه مع رجالته وبعدها مشيوا واحنا وراهم حاليا بس عاصم راجع على ما اعتقد 

حمزه... امشي ورا رجالته

عادل... حاضر يافندم 

وقفل.... 

مراد ويونس كانو صحيوا... 

مراد... ها 

حمزه... كلو تمام(وقالهم الي عرفوا) 

يونس... يلا خير بأذن الله 

مراد...انا هنام وهصحى الصبح 

حمزه... ولا اكن بيتك انت وهو😂

يونس... ياعم اقعد انت هتوجع دماغنا😂

مراد... حمزه انا هخش انام في الاوضه الي على اليمين دي تصبح على خير😂

يونس... وانا معاك يابرنس 😂

حمزه... اكني خلفتكم ونسيتكم😂

دخلوا يناموا لأنهم تعبوا..

بعد شويه اتصل عادل على حمزه وقالو مكان المخزن وحمزه قاله يرجع... 

حمزه لنفسه... كدا يا عاصم الك*لب جمعت عنك حبه معلومات وهنقدر ننضف البلد من اشكالك ...

وقام يدخل يرتاح شوية... 

༺༺༺༺༻༻༻༻

عند عاصم...

رجع البيت وطلع على طول ينام ..

الساعه 11الظهر ..

صحيت حياة وقامت تتوضى وظبطت نفسها وحطت اللينسز وحطت الحاجات الي تغير ملامحها وخرجت...

 شافت داده علياء بتحضر الفطار..

حياة...اسفة صحيت متأخر هعمل انا مكان حضرتك 

علياء...لا يابنتي انا خلاص خلصت 

حياة...معلش هدخل اصلي وارجع اساعد حضرتك 

دخلت حياة تصلي وخرجت وساعدت علياء في الباقي...

علياء...خلاص كدا ياحبيبتي روحي نضفي الصالة وانا هعمل الحاجة الباقية...

راحت حياة تنضف الصالة ورجعت تاني...

صحي عاصم..من النوم مضايق لأنه مخدش راحته في النوم وقام خد شاور وبدل لبسه لبدلة سودا ونزل تحت...

عاصم...صباح الخير يادادة

علياء...صباح الخير يا عاصم يابني 

عاصم...تالين 

حياة...ايوه 

عاصم...بتهيقلي دادة قالتلك على الاوضة الي فوق..

حياة...اه قالتلي 

عاصم بغرور...تمام اول انا في العادة بصحى الساعه ٧ص وبفطر ٧ونص وبنزل من هنا ٨ الاربع انهاردة بس اتأخرت تماام 

حياة...تمام

وراح يفطر وخلص...

عاصم....داده علياء اختي جاية انهاردة ياريت كل الاكل الي بتحبه يكون جاهز واه وياريت تعلمي تالين 

دادة علياء...تمام يابني تنور 

ولبس نضارة الشمس ونزل راح الشركة...

دادة علياء...بقولك ياتالين يابنتي انا نازلة اجيب حاجات خليكي انتي هنا 

حياة...طيب انزل انا

علياء...لا ظبطي انتي البيت وانا هنزل

نزلت دادة علياء وحياة دخلت بعتت لحمزة ان مافيش حد معاها وهتستغل الفرصة و تدور على الحاجة..

طلعت حياة فوق وكانت لسه جاية ناحية الاوضة سمعت صوت قوي وزعيق جهوري..

༺༺༺༺༻༻༻༻

في بيت احمد الدمنهوري...

جيسيكا في الفون...ياسين انا نازلة اجيب حاجات 

ياسين...طب خدي سارة معاكي 

جيسيكا...لا لا انا عارفة كام مكان هنا متقلقش وكمان سارة نزلت بعدك انت وعمو راحت الجامعة

ياسين...اه ماشي طيب خدي بالك من نفسك

وقفلت عشان تجهز عشان تنزل...

جيسيكا...طنط اية طنط نعمه انا نازلة اجيب شوية حاجات 

هما...طيب حبيبتي خدي بالك على نفسك

جيسيكا...حاضر ونزلت

༺༺༺༺༻༻༻༻

عند سارة..

بعد ما خلصه المحاضرات..

هدى...مالك ياسارة

سارة...حياة راحت مهمه وانا خايفة عليها 

هدى...لالا متقلقيش ان شاء الله ربنا معاها متقلقيش نفسك انتي 

سارة...يارب يا هدى يارب

هدى...انتي راحة فين دلوقتي

سارة...راحة الشركة

هدى...طيب انا اخويا جه ياخدني تعالي نوصلك في طريقنا

سارة...لا لا بلاش اتعبكم 

هدى...يلا يابنتي بلاش لكاعه 

ومشيت معاها ووصلتها الشركة

هدى... يلا يا حب سلام

سارة...سلام ياقلبي

ومشيت هدى ودخلت سارة الشركة..

 ودخلت على مكتب يامن..

طق طق طق

يامن...ادخل 

دخلت سارة ...

سارة...اسفة على التأخير يابشمهندس 

يامن بأبتسامه...ولا يهمك 

 خرجت وراحت لمكتب نورا...

سارة...بشمهندسة نورا موجودة يارندا 

رندا بخبث وابتسامه مزيفة...اه ياحبيبتي 

طق طق طق 

نورا....ادخل 

دخلت سارة...

نورا...ازيك ياسارة اقعدي 

سارة...الحمد الله انتي عاملة ايه 

نورا...مش كويسة خاالص خايفة جدا على حياة 

سارة...ومين سمعك وانا والله

قطع حدثهم خبط على الباب...

نورا...ادخل

دخل عم نورا احمد..

نورا...اتفضل ياعمي اقعد 

احمد...ازيك ياسارة يابنتي 

سارة...الحمد الله يا انكل وحضرتك عامل ايه 

احمد...الحمد الله يابنتي 

بقولك ايه يانورا في مشروع عاوزك تخلصي 

نورا...حاضر ياعمي فين 

احمد....اهو 

بصت نورا في..

نورا...دا سهل اوي حتى اخلي سارة تساعدني 

احمد... يلا ربنا معاكوا ياولاد اسيبكم انا

 وخرج...

وقعدوا سارة ونورا يشتغلوا...

🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼

عند حياة....

قطعها صوت جهوري...

عاصم....انتي بتعمليييي اييييييييه عندككككك انا مش قولللت الاوضههه ديييي متجيييش نحيتهااا

حياة...انا والله ما ما كان قصدي اجي نحيتها 

عاصم ...لأخر مره هقولها الاوضة دي متعبيش نحيتها فاأاااااهمه

حياة...فاهمه

كانت دادة علياء جاية من برا وسمعت صوت عاصم عالي...

دخلت بسرعه تشوف في ايه ...

علياء...في ايه في ايه ياعاصم حصل ايه 

عاصم...دادة لاخر مره هقولها محدش يجي ناحية الاوضة دي تاني ممكن

علياء...حاضر يابني 

عاصم...دارين جاية كمان نص ساعة عشان كدا رجعت 

علياء....تمام يا عاصم يابني هحضر الاكل اهو يلا يا تالين 

نزلت حياة من فوق وراحت مع دادة علياء..

علياء...يابنتي مش قولتلك متجيش ناحية الاوضة عاصم صعب جدا يابنتي كويس انو عداها بسهوله 

حياة...هي الاوضة دي فيها ايه يعني وليه بيتعصب اوي كدا عشانها 

علياء...والله ياتالين مش عارفة حاجة عن الوضة دي غير انو بيتعصب على اي حد لو جه ناحيتها ويلا بئا نحضر الغدا 

حياة...يلا 

وجواها بيأكد تأكيد كبير ان جوا الاوضة دي في كل حاجة هي محتاجاها ...

بعد شوية الجرس رن راح عاصم يفتح وحياة وعلياء خرجوا من المطبخ...

عاصم فتح الباب ودخلت بنت...

عاصم بصوت عالي في ضحك....اهلا ب برنسيس جيسيكاااا 

حياة...😳😳



وقفنا لما جيسيكا دخلت وحياة اتصدمت...

عاصم بصوت في ضحك....اهلا ب برنسيس جيسيكاااا 

حياة بصدمه وفي نفسها...ايههه دااا هي بتعمل ايه هنااا... طب ازاي طب هي تعرفه منين يعني يعني جيسيكا كدابههه؟؟!

الف سؤال بيدوروا في عقل حياة ومحتاجة بسرعه اجابة عليهم..

ودادة علياء مستغربة مين جيسيكا دي...؟!!!

جيسيكا بضحك....واحشني يا ماي برووو 

عاصم حضنها...وانتي اكتر 

حياة في نفسها....يعني جيسيكا طلعت اخته😳 طب طب ازااااي 

راحت عليها دادة علياء...ازيك يا دارين يابنتي عاملة اييه 

دارين...الحمد الله يادادة انتي عاملة ايه اخبارك 

علياء...بخير يابنتي بشوفتك اومال ايه جيسيكا دي يابنتي 

عاصم....مافيش يادادة دا هزار بيني وبين دارين 

حياة لنفسها....يعني جيسيكا طلع اسمها دارين ازاي اومال ايه جيسيكا دي وياسين ويالهوييي ممكن تتعرف علياااا؟!

دارين لمحت تالين واقفة بعيد...مين دي يا عاصم 

عاصم....دي شغالة جديدة 

تالين....اممم ازيك ياااا هي اسمها ايه 

علياء...تالين

دارين....ازيك يا تالين 

حياة بتوتر....ها اه الحمد الله ازي حضرتك 

دارين...الحمد الله 

عاصم بهمس....دارين يلا تعالي نروح للباشا ونبئا نرجع تاني هنا نتكلم 

دارين بنفس الهمس...ماشي يلا 

عاصم بصوت عالي...تالين اوضة المكتب نضفيها عقبال ما اجي انا نازل يادادة سلام 

علياء....سلام يابني 

ونزلوا...

علياء...يلا ياتالين روحي نضفي اوضتة المكتب عقبال ما اعمل انا الغدا 

حياة...حاضر هي فين 

علياء....اهي هناك على اليمين 

حياة... تمام حاضر 

دخلت حياة اوضة المكتب....

اول ما دخلت فضلت تشوف في كاميرات مراقبة ولا لا بس ملاقتش اي حاجة ...

طلعت فونها من لبسها وكلمت حمزة...

حياة بصوت واطي...حمزة الحقني 

حمزة بخضة....في ايه ياحياة 

حياة بتوتر....جيسيكا هنا 

حمزة....جيسيكا ميين 

حياة...مش مهم اسأل مراد عليها المهم انا خايفة تتعرف عليا دا غير ان هيا اخته

حمزة....طب هسأل مراد وهبعتلك رسالة وردي عليا برسالة واتصرفي طبيعي 

قفل معاها...

حياة لنفسها....طيب ما انا احط المسجل هنا واسمعهم لو بيقولوا حاجة ومنها اعرف حاجات 

وخرجت راحت على اوضتها طلعت من شنطتها مسجل صغير وراحت تاني اوضة المكتب....

حطيت المسجل في مكان محدش يشوفه خالص وهو اصلا صغير وشافت لو في اي اوراق توصلها لحاجة بس ملقتش حاجة ونضفت المكتب ورجعت تاني لدادة علياء....

.......................

عند حمزة....

حمزة....مراد هو مين جيسيكا

مراد بأستغراب....ليه بتسأل 

حمزة....اصل اصل (وحكاله على الي حياة قالته) 

مراد...اييييه دا خطيبة ياسين يلااااهوي ممكن تتعرف على حياااه لا لا يارب 

يونس...طب يلا يا جماعة نروح ليوسف وحازم باشا نعرفهم 

وراحوا فعلا ليهم....

حمزة...يوسف باشا مصيبة اللحق حياة 

يوسف...في ايه في ايه يا حمزة 

مراد...حياة قالت ان جيسيكا الي هيا خطيبة ياسين قريبي تبئا اخت عاصم وهي هناك دلوقتي

يوسف....طب ازاااي وبعدين بص بشك وكمل...هو ممكن يامراد يكون قريبك ياسين 

مراد بمقاطعة....لا ياباشا ياسين عمره ما يعمل كدا انا واثق من حاجة زي كدا

حازم....طيب دلوقتي ممكن جيسيكا دي تتعرف على حياة 

يونس....انا مظنش كدا لأن شكلها متغير بسبب الحاجات الي بتحطها تغير ملامحها 

يوسف.....اه صح طيب انتو هتفضلوا هنا انهاردة وعلى تواصل مع حياة 

هما....تمام يافندم 

وخرجوا كلهم الا مراد...

مراد....يوسف باشا بعد اذن حضرتك هروح لوالدي ووالدتي اطمن عليهم وارجع على طول 

يوسف....تمام يا مراد روح متتأخرش 

خرج مراد وكان حمزة ويونس واقفين مستنينوا ...

يونس....ايه يابني مخرجتش على طول ليه 

مراد....انا هروح اطمن على ماما وبابا وراجع 

حمزة....تمام يامراد متتأخرش 

خرج مراد وركب عربيته....

وفضل ماشي بيها بيفكر في اخته وفجأة وقف العربية...

مراد بخوف على اخته....انا خايف تتعرف عليها يارب لااا اختي لااا لو جرالها حاجة انا انا اموت فيها انا السبب انا السبب انا الي مقدرتش اقضي على كل الما**فيا وخبط على دريكسيون العربية بأيدة..يارب خليك معاها يارب لو كشفوها هيأذوها يارب خليك جمبها يارب 

ورجع ساق العربية تاني واتجه لبيت اهله.....

................................. 

عند اش في الجامعة.... 

عائشه.... ياسمين يلا نروح المحاضره دكتور رشاد هيهزقنااا

ياسمين... جايه جايه اهو 

راحو المحاضره وخلصوا... 

دكتور رشاد.... عائشه معلش ممكن تروح لأبني في كليه طب بشري تديلو الورق دا لحسن ورق مهم جدا ومقدرش ادي لأي عامل

عائشه... حاضر يادكتور 

(دكتور رشاد عنده ٤٦ سنه مع عائشه من اولى كليه وبيثق فيها جدا وهي عارفه ابنه لأنه كان بيجيلو كتير وكانت بتودي ورق لي )

رشاد....شكرا ليكي يا عائشه 

عائشه...العفو على ايه

عائشه....ياسمين تعالي معايا 

ياسمين....اشطا والمره اشوف ابن خالتي

عائشه بهزار....تشوفي ابن خالتك ولا تقلبي ابن خالتك😂

ياسمين...التنيين😂😂

(ابن خالة ياسمين محمد وكمان اخوها في الرضاعة )

اش...طب يلا ياختي 

راحوا الكلية...

دخلت حياة تسأل على مازن..

شافت واحد واقف بضهره ف سألته...

عائشه...لو سمحت حضرتك تعرف مازن رشاد 

لف الشاب...

....الله انتي نقلتي ولا ايه

.................................. 

عند حياة....

خلصت وراحت تاني عند دادة علياء...

علياء....ها يابنتي خلصتي 

حياة....اه يادادة 

علياء....طب يلا تعالى ساعديني 

حياة....حاضر 

ووقفت تساعدها في الغدا...

حياة...دادة هروح الحمام واجي 

علياء....ماشي ياتالين 

راحت تالين وطلعت فونها...

وكتبت الرسالة دي*(حمزة باشا انا حطيت المسجل في اوضة المكتب في مكان مش باين تقدروا تسمعوا دلوقتي اي حاجة لو في حاجة مهمه قولي)*

وخرجت تاني...

...........................

في المخزن بتاع عاصم....

دارين(جيسيكا)وعاصم المخزن....

دارين...اناا جييييت 

مجهول...نورتي 

وحضنها...

المجهول... ها قولي عملتي ايه مع سي ياسين 

دارين... كل خير وضحكت بسخريه... متقلقش انت ياباشا 

عاصم.... من الواضح ان دارين مسيطره 

دارين... طبعا يابني 

المجهول... على العموم محدش يجيب سرتي ابدا لحد ما اظهر في الوسط عقبال ما اقضي على الكل*ب الي اسمه التعلب (مراد) 

عاصم... هتقدر ياباشا متقلقش 

المجهول.... عاوزك يا دارين

استووووووووووووووب...

فلاش باك على المشاهد الي في البارت 18....

(دارين)جيسيكا....انا مش عارفة قرر القرار دا ليه فجأة 

ماجد والد عاصم ودارين....طب هنعمل ايه 

دارين....هنرجع مافيش غير كدا ونخطط واحنا هناك بئا ونلعب دا حتى اللعم هيبئا اجمل هناك 

ماجد....تمام فهمت

دارين....ومنها نقرب من مراد ونخ*لص منه 

ماجد....دماغك تتقل بدهب شبه ابوكي 

بااااااااااك.....

فلاش باااك البارت  19....

ماجد....كنت واثق فيكي وانك قدها

دارين....متقلقش كلو هينتهي قريب ويبئا معانا كل حاجة 

ماجد...وانا واثق انك هتعملي كدا 

دارين....ياسين تحت ايدي عقبال ما مراد نخل*ص منه بئا 

ماجد....عارف انك هتقدري 

باااااااااك.....

فلاش بااك البارت 20....

دارين....عنيد بس بردوا هفضل وراه 

ماجد....مش مهم الوقت المهم انو يبئا ديما تحت سيطرتنا 

دارين....هيبئا ولو مش برضا هيبئا بالعافيه حتى لو على رقبته 

ماجد....احب اصرارك ودماغك 

دارين....عيب دا انا بنتك وتربيتك 

باااااااك....

فلاااااش باك البارت21....

كانوا يتحدثون اسباني...

دارين....كارثة جايه علينا 

ماجد...اتكلمي في ايه 

دارين....بدأو يشكوا فيا 

ماجد....ازاي قولي وعشان كدا بتتكلمي معايا اسباني 

دارين...ايوه عشان كدا بتكلم اسباني 

ماجد....طيب انتي متأكدة انهم بدأو يشكوا فيكي 

دارين....ايوه 

ماجد....طيب خليهم يثقوا فيكي تاني 

دارين....ماشي يا باشا بس متخليش ماما تتصل بيا تاني 

ماجد....حاضر كدا كدا هي سافرت انهاردة وانتي غيري الاسم او شيلي الخط اتصرفي 

دارين....اوامر ياباشا سلام 

باااااااك..... 

فلاااااش بااااك البارت23....

ماجد....لازم نخلص الموضوع دا بسرعه 

دارين....اعمل ايه يعني منا بحاول اخلص بسرعه وما يشكش فيا 

ماجد....المهم جبتي الراجل الي اسمه عمرو

(الموظف الي عند ياسين)

دارين... اه معايا 

ماجد....نورتنا والله..اسمع يالا الي هنقولك عليه يتسمع من غير نقاش الا ادفن*ك مكانك 

عمرو....في ايه انتو عاوزين مني ايه 

ماجد....عاوزينك تجبلنا كل حاجة تخص ياسين ولازم نوقعه والا انت واهلك هنقول عليكم يا رحمن يارحيم 

عمرو....لا انا عمري ما اقدر اخو*ن ياسين 

دارين...ولااا مش ناقصين صداع لو معملتش كدا هتكون م*يت انت واهلك افتكر امك التعبانه 

عمرو....طب طب ارجوكم سيبوني ومحدش هيعرف اني اعرفكم 

ماجد....انا قولت الي عندي ولو نفذت مش هيبئا ليك علاقة تاني بالموضوع وهتعيش ملك 

عمرو....لاااا عمري ما اعمل كدا ومش عاوز حاجههه لاااا

ماجد....يبئا انت الي جنيت على نفسك خدووووه واعملو معاه الواجب لحد ما يوافق

دارين....باشا عاوزاك في كلمه 

مشي معاها ماجد...

ماجد....في ايه 

دارين....ياسين ذكي اكيد مش هيخرج معلوماته لموظفينه 

ماجد....بس دا الي بيثق في 

دارين...ولو انا ممكن اوقع له الشركة من غير تعب بس سيب ليا الموضوع دا لما نرجع مصر 

ماجد....طب ازاي والواد دا ممكن يقوله 

دارين....متقلقش ياباشا دا غلبان اديلو قرشين وخلصنا 

ماجد....طيب روحي انتي وانا هتصرف 

وفعلا وعمرو رجع وخاف يقول حاجة لأنهم هددوه هي*أذو اهله وهو بيخاف عليهم اكتر من نفسه....

باااااااااك ...

في الواقع...

ماجد....ها هتعملي ايه دارين انا سايبك تتصرفي بس لو في اي خطأ هتحصل مشكلة كبيرة انا رجعت عمرو عشان انتي قولتي عارفة اتصرف 

دارين....متقلقش ياباشا كلو خير 

ماجد....طب يلا 

وراحوا تاني لعاصم...

دارين....هي فين ماما 

عاصم....عاوزه تقعد شوية في ايطاليا 

دارين....اه طيب يلا ياعاصم نمشي بئا 

ماجد....يلا خدو بالكم من نفسكم يا اسودي 

ومشيوا....

رجعوا بيت عاصم....

.........................🥀

يا لهم من اُناس يستمتعونَ ب إيذاء الاخرين..

.........................🥀

عند عائشه... 

ادهم... الله دا انتي نقلتي هنا ولا ايه

اش... هو انتت افف المهم تعرف مازن رشاد 

ادهم... اه دا زميلي ليه 

اش... والده عاوز ا.. انت مالك🙂

ادهم بضحك...خلاص خلاص تعالي معايا 

ومشيت معاه... 

ياسمين بهمس.... بدأت احس ان الواد دا شبه عفريت العلبه 😂

اش بنفس الهمس.... اه والله وانا 😂

ادهم.... اهو 

اش.... دكتور مازن 

مازن.... اهلا ازيك يا انسه عائشه خير 

اش... الحمد الله اتفضل الورق دا والد حضرتك بعتهولك 

مازن.... اه شكرا ليكي جدا 

وادهم واقف مستغرب خالص... 

فجأه جه من وراهم محمد اخوه ياسمين 

محمد... ايه يا شباب بتعملوا ايه 

ياسمين.... محمااااد 

محمد.... يارب ما تكون هيااا 

ياسمين... هو هو انا 😂

محمد... عاوزه ايه يا بلوه 

ياسمين... عاوزه فلووس 🙂

محمد... منا عارف انتي بتيجي تقلبيني بس 😂

مازن واش وادهم واقفين يضحكوا عليهم... 

(مازن وادهم ومحمد التلاته صحاب) 

اش... يلا ياختي عشان نروح ورانا محاضره 

ياسمين.... هات يابنيي يلاا 

محمد... خدي خدييي🙂

ياسمين.... حبيب اختك وربنا😂

ضحكوا واش وياسمين مشيوا..

محمد.... اه يااني اااه فلوسي بتاعتي مش ملكاااي😂

مازن.... ياعم اقعد 😂

ادهم... هو انت تعرف عائشه منين يامازن

مازن.... تبئا طالبه عند بابا وبيبعتلي معاها ورق لأنه بيثق فيها 

ادهم... اه طيب 

محمد... وانت تعرفها منين 

ادهم بضحك.... مواقف زي الز*فت.. وحكالهم.. 

مازن... يلااهويي😂

محمد... دا انتو مجانين😂

قعدوا يضحكوا وبعدها قامو يشوفوا محاضراتهم... 

................................ 

عند حياه.... 

وصل عاصم ودارين البيت... 

عاصم... داده داده 

علياء... ايوه ياعاصم 

عاصم.... خلي تالين تبعتلي انا وجيسيكا قهوه على المكتب 

علياء... حاضر يابني 

ودخلو المكتب... 

عاصم.... ها احكيلي عملتي ايه مع ياسين 

دارين.... كل خير😂

عاصم.... مجنونه والله 

دارين بشر.... انا هوقعله شركته وحياته ههد*مها عشان بس يفكر يلعب معايا 

عاصم بشر.... واحنا بئا هن"نهي على مراد واي حد معاه عشان يبئا يتجرأ يقضي على حاجه ملكنا 

الباب خبط... 

عاصم... ادخل 

دخلت حياه بالقهوه... 

حياه... القهوه 

عاصم.... حطيها على المكتب 

حطتها وخرجت... 

بعدها بشويه عاصم ودارين خرجوا من المكتب عشان يتغدوا... 

اتغدوا وقعدوا في الصاله... 

حياه شافت رساله مبعوته من حمزه بيقولها حاولي وتعالي في مكان **** مراد وبونس مستنينك هناك... 

فكرت في حاجه وخرجت برا... 

حياه... عاصم بيه لو سمحت ممكن انزل اجيب حاجه من تحت 

عاصم.... اممم تمام متتأخريش 

حياه.... حاضر 

ونزلت... 

راحت المكان...

مراد متنكر هو ويونس...

مراد...حياه انتي كويسة وحضنها 

حياه....انا بخير متقلقش 

يونس....ربنا معاكي ياحياه 

حياه...ربنا يخليك يارب بقولكم لازم تقولو لياسين 

مراد....لا طبعا مينفعش لو عرف ممكن يبوظ كل حاجة 

حياه....طب هنعمل ايه 

يونس....اتعاملي عادي بس خدي دا 

حياه....ايه دا 

مراد....دي كاميرا تصوري بيها اي حاجة تشكي فيها او اي حاجة تشوفيها 

حياه...اه ماشي 

(ادوها كاميرا صغيرة)

يونس....اوعي حد يشك فيكي 

مراد...وصحيح انتي نزلتي ازاي 

حياه...قولت اني هشتري حاجات 

مراد...طب يلا روحي وهاتي اي حاجة وانتي راحه عشان ميشكش فيكي

حياه....تمام سلام

يونس ومراد...سلام وخدي بالك من نفسك 

ومشيت وهما كمان رجعوا 

.........................🦅

في شركه احمد الدمنهوري...

عبدالله...مالك ياحمد 

(صاحب عمر احمد)

احمد....خايف على حياه بنتي في مهمه 

عبدالله....لا لا بإذن الله خير 

احمد....يارب ان شاء الله 

عبدالله....حياه بنتك عاقله وهتعرف تحل كل حاجة ان شاء الله 

احمد....ادينا بنقول يارب

قطع كلامهم دخول ياسين..

ياسين....ازيك ياعمي عبدالله 

عبدالله...بخير يابني وانت 

ياسين....الحمد الله 

عبدالله...ديما يارب انا هقوم انا ياحمد اشوف الشغل 

احمد....ماشي ياعبدالله 

مشي عبدالله...

احمد....اقعد ياياسين

ياسين....خلاص كدا ياعمي كل ورق الشراكه خلص 

احمد....على خير يابني يارب 

ياسين....ان شاء الله 

وقعدو يتكلموا في الشغل...

............................... 

في بيت احمد الدمنهوري...

ايه في الفون....الو ياسارة هتيجي امتى 

سارة....الساعه 5بإذن الله 

ايه....تيجي بالسلامه ياحبيبتي 

وقفلت معاها...

نعمه....عاوزين نشوف شقه حلوة قريبه منكم

ايه....ليه يانعمه بس 

نعمه...ليه ايه يا آية هنفضل طول العمر هنا😂

ايه...ومالو تنورونا طب بصي لو مصممه في شقه فوقينا فاضيه حلوة ممكن تاخديها واهو منها نفضل سوا 

نعمه...خلاص نطلع نشوفها 

آيه...لحظه اكلم صاحب البرج 

اتصلت بي ووافق...

ايه...يلا نطلع 

نعمه...يلا 

طلعوا وعجبت نعمه اوي وقالت لما ياسين يجي يبئوا يطلعوا يشوفوها تاني ونزلوا...

تحت في البيت..

نعمه...يااا فاكره يا ايه لما كنا صغيرين ونقعد نقول هنعيش فوق بعض وهنفضل مع بعض 

ايه....كانت ايام واهو بتتحقق يلا يلا نقوم نصلي ونحضر الغدا 

نعمه....يلا ياحبيبتي 

وقاموا يصلوا...

ايه وهي بتدعي....يارب يارب ولادي في امانتك ولادي تحت رحمتك يارب احميهم ليا يارب وخليك مع حياه وارحم احمد واسكنه فسيح جناتك يارب 

وقامت تحضر الغدا هي ونعمه....

 عند سارة في الشركه...

خلصت شغل مع نورا وراحت لمكتب يامن عشان طلبها....

يامن....سارة انتي مروحتيش التدريب انهاردة ليه 

سارة....بشمهندس احمد طلب مننا انا ونورا نعمل مشروع ف قعدت معاها 

يامن....اه طب روحي كملي معاها 

سارة...حضرتك مش عاوز مني حاجة 

يامن في نفسه....كنت عاوز اقعد معاكي بس يلا مش مشكلة 

وكمل بصوت عالي....ها لا ابدا روحي انتي 

سارة....تمام وخرجت 

............................... 

عند اش في الكليه...

اش....يلا يا ياسمين اتأخرنا ودكتور سليم الي عندنا 

ياسمين....يادي النيله طب يلا يلا بسرعه 

ومشيوا بسرعه ولكن ملحقوش كان هو دخل...

طق طق طق 

سليم....ادخل 

دخلوا...

عائشه بتوتر....احنا اسفين يادكتور والله دكتور رش..

سليم بمقاطعه....انا مش قولت 100مره محدش يخش بعدي 

ياسمين....يادكتور والله دكتور رشاد بعتنا بورق لكلية طب البشري

سليم....انسه عائشه انتي هتخشي وانسة ياسمين تتفضل برا 

ياسمين....طب ليييه 

سليم....لأن انتي كل مره بتخشي بعدي انما انسه عائشه لا 

عائشه....بس يادكتور دا مش بذنبها 

سليم....يلا اتفضلي 

عائشه...مش هخش يادكتور من غير ياسمين 

ياسمين....خلاص يا عائشه خشي 

عائشه....لا 

سليم....خلاص اتفضلو برا انتو بضيعوا الوقت 

عائشه....تمام يادكتور وشدت الباب وراها 

ياسمين....ليه عملتي كدا يا عائشه 

عائشه....مش هيسيبك يلا ورايا 

ياسمين....فين 

شدتها وراحوا لعميد الكليه ...

دخلوا...

عميد...اتفضلوا 

عائشه....انا عائشه احمد الهواري

عميد بترحيب....اهلا اهلا ازيك يا عائشه 

عائشه....الحمد الله ازي حضرتك 

العميد....الحمد الله... خير 

عائشه....حضرتك دكتور سليم كل مره يطرد ياسمين صحبتي عشان بتدخل بعدي ب2د او5د 

ياسمين....والله حضرتك كل مره بقول لي عذر حقيقي و بردو بيخرجني برا وانهاردة خرجني وقال لعائشه تخش مع انها متأخره معايا 

عائشه....ولما سألنا قال اني مش بتأخر هي بتتأخر ديما 

العميد...طيب لحظ واتصل بحد في التيليفون وقال ابعتلي دكتور سليم ...

بعد 5د دخل دكتور سليم...

العميد...في ايه يادكتور مينفعش الي بتعمله دا 

سليم...حضرتك دا نظام 

العميد...مافيش الكلام دا هما مش بيتأخره عمدا 

سليم بموهاوده...حاضر حضرتك 

ووشكروه البنات وخرجوا وسليم بص لياسمين نظره هي مفهمتهاش...

وخلصوا يومهم وروحوا..

وسارة كمان رجعت...

ومراد وحمزة ويونس لسه في الشقة وسمعوا التسجيلات ومنتظرين اي حاجة....

 عند حياه...

دارين فضلت قاعدة شويه وبعدها قامت روحت...

عاصم....دادة انا نازل كام مشوار 

علياء....ماشي يابني 

ونزل عمل كام مشوار وراح بار وفضل يشرب ونسي نفسه في الشرب...

ورجع بليل مع السواق وهو مش قادر يصلب طوله...

فضل ماشي لحد ما دخل اوضة حياه وهي كانت لسه صاحيه واتفزعت...

عاصم....انتي انتي حلوة اوي 

حياه...عاوز مني ايه 

عاصم....ششش اسكتي وبدأ يقرب..

حياه....اخرج برا لو سمحت 

وفجأة....

حياه.....لاااااااااا


google-playkhamsatmostaqltradent