رواية حياة ظابطة كاملة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل الخامس و العشرون 25
عند ياسين....
ياسين....جيسيكا انتي فين
دارين....جايه دلوقتي
ياسين....طيب اجي اخدك
دارين....لا انا في الطريق
وقفلوا سوا....
نعمه....ياسين شوفت مع خالتك شقه في الدور الي فوق حلوة اوي اي رأيك تشوفها بكرة ولو كدا نشتريها
ياسين....عيوني ياحبيبتي..
.............................
كل حاجه ماشيه تمام وكلو رجع بيته بس كلو اتشقلب عند حياااه....
...........................
وقفنا البارت الي فات لما عاصم دخل الاوضه على حياه وبدأ يق*رب منها وهو س*ك*ران....
حياه....لاااا ابعدددد
عاصم كان مغيب..
حياه بدأت في العياط...
بس افتكرت لما حمزة علمها وضربته في مكان في رقبته فقد الوعي اتنهدت بصوت عالي و زقته وجريت على الح*م*ام....
اتوضئت وصليت وفضلت تدعي بعد ما خلصت راحت وقفت في البلكون...
حياه بقوه....انا مينفعش افضل كدا كان ممكن اضيع من النهاردة حياه هتبئا مختلفه وانا يا انت ياعاصم في البلد دي ..
ودخلت اطمنت ان عاصم مش هيفوق دلوقتي...
وفضلت تقلب في الشقه شافت باب صغير غريب في حته مخفيه في الطابق الاول...
قررت انها تحاول تفتحه وحاولت بس معرفتش...
دخلت تاني الاوضه دورت في جيوب عاصم لقت كذا مفتاح في ميداليه خدتهم وجربت اكتر من مفتاح وفي الاخر الباب اتفتح...
شافت سلم....
طلعت عليه وصلها لي باب....
جت تحاول تفتحه مفتحش وكان ببصمه عاصم....
حياه....اففف هتصرف ازاي دلوقتي انا
خرجت برا وقفلت الباب بالمفتاح تاني....
وخرجت دخلت جابت صلصال من شنطتها واخداه عشان لو في مفتاح او كرت او اي خاجه من دي تطبعها خدته تطبع عليه المفتاح وطبعته ورجعتهم تاني في جيب عاصم وخرجت...
راحت في ركن بعيد تتكلم...
حياه....الو ياحمزة باشا
حمزه....ايوه ياحياه
حياه....انا طبعت مفتاح بالصلصال الي حضرتك ادتهولي بيفتح باب
حمزة....والباب دا بيدخل فين وخدتيه ازاي
حياه..... مش مهم دلوقتي عملت ايه المهم انو بيفتح الباب بطلع سلالم بيوصلني لباب فوق بس ببصمه عاصم
حمزة....طيب هجيلك دلوقتي هتقابليني
حياه....مقدرش رجالته واقفه على الباب هتصرف واكلم حضرتك
حمزة....طيب اتصرفي وانا هجبلك طابع بصمات ولو معرفتيش دلوقتي هجيلك بكره المهم نعرف نحل الموضوع دا
.............................🦅
في شقة حمزة....
حمزة لنفسه....يارب انا ليه خايف عليها
عقله....اكيد عشان زي اختك وانها بنت وكدا
الجزء العاطفي....لا انا حاسس اني اني بدأت ..
عقله....بدأت ايه تحبها؟!
الجزء العاطفي....معرفش
عقله....لا لا دا عقلك الباطن متتخيلش
حمزة....اففف يارب معاها بئا وخلاص
.............................⛈️
في فيلا يوسف الهواري...
نورا قاعده على سجادة الصلاة....يارب يارب احمي حياه واحمي كل الي بيأمنه البلد والدول احمي شباب مصر يارب
وقامت....
دخلت عليها حنان....
حنان....صاحيه ليه لحد دلوقتي ياحبيبتي
نورا....قومت ادعي واصلي لحياه
حنان....ربنا معاها يارب يابنتي
نورا.....اميين يارب
حنان....طب يلا نامي علشان شغلك
نورا....حاضر ياحبيبتي تصبحي على خير
حنان....وانتي بخير ياحبيبتي
وخرجت برا....
...........................
فضلت حياه تفكر ملقتش حل غير انها تقابله بكره وكلمت حمزه قالتله...
دخلت الاوضه ولقت عاصم لسه نايم...
حياه بكره....حتت كل*ب دا حته الك*لب اخاف اشتمك بيه لأنه وفي عنك هه بتخون بلدك وبتخون دينك مل*عو*ن الي زيك
وزقته برجلها ومشيت...
خرجت برا قعدت على الكنبه وغلبها النوم...
تاني اليوم الصبح....
............................🌸
يستمتعون بأخطائهم لا يدركون ان كل طريقاً له نهاية...
.............................
في بيت احمد الدمنهوري....
الساعه8 الصبح...
في اوضه ساره...
بتصحا ساره بكل نشاط بتقوم تدخل الحمام وتغسل وشها وتاخد شاور وتخرج تقرأ اذكار الصباح وتلبس هدومها عشان تروح الكلية...
......
في اوضه احمد واية....
بتصحى اية تحضر هدوم احمد وتصحي ويقوم ياخد شاور وتكون اية روقت الاوضه وتخرج تحضر الفطار...
.......
بيجهزو كلهم وبيقعدوا يفطروا...
ياسين....خالتي ماما قالتلي على الشقه نطلع امتى بئا
اية....وقت ما تيجي ياحبيبي
ساره....مراد وصلني في طريقك للجامعة
مراد....عيوني ..بابا انا احتمال ابات انهاردة عند حمزة
احمد....ماشي...متعرفش حاجه عن اختك
مراد....اه هي بخير يابابا
اية....منعرفش يامراد نكلمها
مراد....والله يا امي هي بتكلمنا احنا بالعافيه بس هحاول
نعمه....ربنا يرجعها بالسلامه
ياسين.....يارب انا همشي بئا ياعمي لو عاوزه تيجي اوصلك في طريقي بدل مراد
ساره....طب يلا انا كدا كدا خلصت
ياسين وساره....سلامو عليكم
هما....وعليكم السلام
بعد شويه....
مراد...يلا انا نازل انا بئا
احمد....لحظه يابني هنزل معاك
ونزلو هما كمان....
...............................🌸
في عربيه ياسين....
ساره في الفون....هدى هقابلك في الكليه بئا ماشي
وقفلت....
بعد شويه وصلوا عند الجامعة....
ياسين....يلا يا ست ساره وصلنا
ساره....شكرااا على التوصيله دي😂
ياسين....العفو متاخديش على كدا بئا😂
ونزلت....
هدى....يلا ياحجه انتي لسه هتمشي تاته تاته😂
ساره....جيت اهووو
هدى....الا قوليلي مين المز الي في العربيه دا
سارة....بت ايه مز دي 😂
هدى....انجزييي
ساره....ابن خالتي ياستي وخاطب 😂
هدى....ياخساااره 😂
ساره....امشي ياختي يلا😂
ومشيوا دخلو المحاضره....
............................🌷
في بيت احمد الهواري....
قاعدين بيفطروا كلهم الا يامن...
احمد في الفون....يامن
يامن....نعم يابابا
احمد....معاك ملف مشروع ال####
يامن....اوبسسس لا يابابا عندك
احمد....يابني انت نزلت بدري وبردوا نسيته اعمل فيك ايه طيب انا مش هاجي ومحتاج انو يتقفل ويخلص حساباته
يامن....خلاص يابابا ابعته مع يونس لأن نورا جت ف مش هتعرف تجيبه
احمد....طيب يا يامن
وقفل...
احمد....يونس
يونس....عارف هتوديني اودي لي ملف
احمد....معلش يابني
يونس....يارب توب علينا😂
عائشه....انا قايمه بئا عشان الكليه
يونس...استني يابنتي نخرج سوا فين يا حاج الملف
وصفله احمد وطلع يونس جابه ونزل....
يونس....طيب انا ماشي بئا سلام ياجماعة
ايمان....سلام ياحبايبي
خرجوا وركب كل واحد عربيته ومشيوا....
............................💐
في فيلا يوسف الهواري....
حنان في الفون....نورا بصي ياحبيبتي لما ترجعي من الشركه عدي خدي اكل لأخوكي وديه وتعالي...
نورا...حاضر ياماما
وقفلت اتصلت على حمزه....
حنان....الو ياحبيبي عامل ايه
حمزه....الحمد الله ياست الكل وانتي
حنان....بخير يابني
حمزه....ديما يارب
حنان....هبعتلك نورا انهاردة بأكل
حمزه....ليه تعبتي نفسك بس
حنان....ياحبيبي ولا تعب ولا حاجه
حمزه....اذا كان كدا اعمل ي بئا حساب مراد ويونس😂
حنان....انا بقول تاكل من برا احسن😂😂
اتكلموا شويه وقفلوا....
...............................🍁
عند حياه....
صحيت على لمست ايد لكتفها....
قامت مخوضه...
عاصم...اهدي اهدي متخافيش
حياه....انت عاوز مني ايه انا لازم امشي من هنا
عاصم....انا اسف جدا على الي حصل مني امبارح مكنتش في وعي واوعدك عمره ما هيتكرر تاني
حياه....تمام
عاصم....مش زعلانه
حياه....لا حصل خير
عاصم....تمام انا داخل اللبس
ودخل لبس وهي دخلت تحضر الفطار وعليياء صحيت هي كمان ...
عاصم...تالين.. تالين
حياه...ايوه ياعاصم بيه
نضفي اوضتي انهاردة بس اوعي تقربي من ناحيه الاوضه دي
حياه....حاضر
بعد شويه عاصم خرج وعلياء وحياه في المطبخ...
علياء بتعب....معلشي يابنتي اخرجي هاتي الحاجات دي وهاتيلي الدوا دا لحسن انا تعبانه ومش قادره انزل
حياه....حاضر ياداده
في اوضه حياه...
لبست وجهزت...
وكتبت رساله لحمزه...
"انا هنزل دلوقتي ياحمزه باشا"
رد عليها بعد 3د وقال
"طيب قابليني في*****بعد تلت ساعه"
وقفلت ونزلت...
بعد شويه وصله المكان...
حمزه كان متنكر...
حياه....اهلا ياحمزه باشا
حمزه....اهلا ياحياه انتي بخير
حياه....الحمد الله اتفضل
خد منها الصلصال...
حمزه....ماشي وخدي بئا الطابع وخدي بالك من نفسك عاوزين نخلص بسرعه بالكتير اوي10ايام ونكون خالصين..
حياه....بأذن الله اقدر اعمل كدا
حمزه بأعجاب....ربنا معاكي
حياه بكسوف....شكرا همشي انا
ومشيت وحمزه فضل مراقبها شويه لحد ما اختفت من قدامه..
راحت تجيب الحاجات وهي ماشيه سرحت شويه...
حياه لنفسها....ليه لما بشوف حمزه بحس بأكتر من احساس وبعجب من شخصيته اوي يمكن يمكن اكون...لا لا لا اكيد الي بقوله دا هبل استغفر الله
وانتبهت للطريق وراحت تجيب الحاجه....
.............................🦅
في عربية يونس...
في الفون...حمزه انا رايح الشركه ليامن اودي لي نلف وهعدي عليك..
حمزه....انا برا اصلا كنت بقابل حياه بديها طابع بصمات
يونس....طيب تمام
حمزه.....طيب متتأخرش عشان هنقابل يوسف وحازم باشا انهارده
يونس....حاضر سلام.
وقفلوا مع بعض...
يونس....همممم يخربيت معرفتش يا يامن🙂
وهو سايق شاف تاكسي واقف في نص الطريق...
يونس بضيق...وقته هو ياااارب
عدا 3د ولسه متحركتش...
يونس...لا كدا كتير
ونزل من العربيه يشوف في ايه...
يونس....في ايه ياكابتن واقف كدا ليه
السواق...معلش ياباشا العربيه عطلت فجأه وبحاول اشغلها
يونس....طيب انزل زقها معايا عشان وقفتك كدا غلط
نزل السواق ونزلت بنت كمان من التاكسي...
يونس...انسه ونس
ونس....يونس باشا صح
يونس بابتسامه....اه انا ازيك
ونس....الحمد الله وحضرتك
يونس....بخير
وزق العربيه على جمب مع السواق وونس حاسبته...
يونس....تعالي ياونس اوصلك في طريقي
ونس....لا لا هوقف تاكسي تاني وخلاص
يونس....يابنتي بلا انا رايح الشركه ليامن تعالي اوصلك في طريقي
ونس....تمام
وركبو العربيه...
ونس....شكرا لحضرتك
يونس....العفو على ايه
ونس....حضرتك ظابط ايه
يونس....رائد في المخابرات
ونس....ما شاء الله انا بحب المخابرات جداا اعرف عنها شويه حاجات
يونس...اممم تمام عندك كام سنه
ونس....23 وحضرتك
يونس... انا 28
ونس....العمر كله يارب
يونس....تسلمي كدا بقينا صحاب بئا
ونس....ان شاء الله ... وصلنا
ونزلوا ودخلو مكتب يامن...
يونس....خد يا يامن الملف اهو
يامن....شكرا يا يونس تعبتك
ونس....بشمهندس يامن المشروع اهو حضرتك راجعه وانا هروح مكتبي
يامن....ماشي يا انسه ونس
بعد ما خرجت...
يامن....انتو جاين سوا
يونس...اه اصل (وحكاله الي حصل)
يامن....اامممم تمام
يونس....همشي انا بئا عشان متأخرش سلام
يامن....سلام
وخرج يونس وهو خارج قابل نورا وهو خارج...
نورا....يونس باشا منورنا يا اهلا يااهلا اتاريني بقول ليه ااشركه منوره😂
يونس....بت انتي امشي بدل ما اخلي كاريزمتك في الشركه في الارض😂
نورا....لا ياباشا الطيب احسن 😂
ومشيت ويونس خرج ركب عربيته واتحرك...
................................
عند حياه...
رجعت تاني بعد ما جابت الحاجه...
وطلعت تنضف الاوضه..
.................................
عدا الوقت وجت الساعه 1وخرجت ساره راحت على الشركه...
موظف....انسه ساره بشمهندس يامن عاوز حضرتك
ساره....حاضر
وراحت ليامن....
طق طق طق...
يامن....ادخل
ساره...حضرتك طلبتني
يامن....اه تعالي ياساره اتفضلي اقعدي
ساره....ايوه
يامن....ساره انا..
ساره....انت ايه
يامن....ساره انا بحبك
ساره بصدمه وفجأة قالت....*****
يامن اتصدم... 😲
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حياة ظابطة ) اسم الرواية