رواية خادمة الوحش كاملة بقلم سارة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية خادمة الوحش الفصل السادس و العشرون 26
رعد فقد السيطره علي نفسه أخذ يضربه بشده
رعد يمسك سلاحه ويوجهه ناحيه الشيطان قائلا: هقتلك هقتلك
الشيطان بخوف :لا لا لا
ولكن في اللحظه الاخيره جاسر رفع يد رعد عاليا قائلا: لا يا رعد
رعد بغضب :سيبني يا جاسر سيبني
جاسر أشار لفارس وادهم الذين أتوا وأخذوا الشيطان
جاسر محدثا رعد قائلا: احنا عمرنا ما قتلنا حد يا رعد
جاسر :خلاص احنا أخدنا حق اللي راحوا خلاص هنبعد عن كل دا يا رعد خلاص هنرتاح
رعد وهو يحضن جاسر :هنرتاح من العذاب دا
ثم خرجوا
وجدوا فارس وادهم ومعهم البرت في انتظارهم
رعد بابتسامه موجه كلامه لالبرت: شكرا لك صديقي
البرت بابتسامه: لا تشكرني هذه الأوراق التي طلبتها بخصوص الشيطان لقد انتهينا الان منه وحان الوقت أن نعيش هذه الحياه كما تمنينا دايما
رعد بابتسامه :معك حق
البرت :ماذا ستفعل مع الشيطان قبل أن تسلمه
رعد :فقط ساذكره بما فعله معي
البرت: أهذا صحيح انك لم تقتل الزعيم او اللورد
رعد بابتسامه :نحن لا نقول أحد البرت
البرت :انا فخور بك صديقي علي الرغم من دخولك لهذا العالم لم تلوث يدك بالدماء حقا فخور بك والان اسمحوا لي
ثم تركهم وذهب
ادهم :اومال ليلي فين
فارس: ايوا صح راحت فين
رعد: في القصر
جاسر :انت جبتها معاك
رعد :مسكت فيا زي الطفله
رعد :جيتوا في وقتكم صح
فلاش باك
رعد في طريقه الي قصر الشيطان
فجاه يرن هاتفه
رعد: الو
جاسر :رعد انت فين
رعد :رايح له
جاسر بغضب: اوعى تروح ارجع
رعد :متقلقش انا مجهز كل حاجه
جاسر :الشيطان عارف بكل حاجه عارف بخطتك انت والبرت
رعد :مش هينفع ارجع النهارده نهايته حتي لو فيها موتي
ثم اغلق الخط
جاسر :رعد رعد
ادهم :في ايه
جاسر: قفل الخط
فارس: والحل لازم نلحقه
ادهم :الرجال كلهم جاهزين
جاسر :تمام
باك
رعد: بس انتو عرفتوا ازاي
جاسر: في واحد من الحرس بيشتغل لحساب الشيطان وكان بيوصل له كل حاجه مسكناه وخليناه يتكلم وبعد ما عرفنا جينا هنا علطول
رعد وهو يحتضن اخوته قائلا بابتسامه :واخيرا خلصنا
جاسر بابتسامه :صح هنرجع النهارده
رعد بابتسامه :ايوا النهارده
ادهم بابتسامه :ايوا بس لازم نحتفل و ندلع نفسنا شويه
لم يكمل جملته بسبب كف ثلاثي الابعاد نزل علي مؤخره رأسه
ادهم :ااااااه يخربيت اللي يهزر معاكم يا جدع
الجميع: ههههههههههههههه
رعد بابتسامه: مش هتعقل ابدا
ادهم :وانا مالي انا زي الفل اهو
ادهم وهو يشاور علي جرح رعد: لازم تروح المستشفي عشان جرحك
رعد :متقلقش انا تمام المهم نروح القصر دلوقتي عشان ليلي زمانها قالبه الدنيا
ثم توجهوا الاربعه الي القصر
في القصر
ليلي: طيب يا رعد بس انا اشوفك والله لوريك
قاطع حديثها دخول رعد قائلا بابتسامه: وانا عملت ايه بس
ليلي بغضب: كنت في..عااااااا ايه الدم انت كويس حصلك حاجه رد عليا
رعد بابتسامه :اهدي اهدى انا تمام دا جرح بسيط متقلقيش
ليلي بدموع: مقلقش ازاي انت بتنزف
ادهم: هي مش شايفانا ولا ايه
فارس: هههه تقريبا كده
ليلي: ايه دا انتو هنا من امته
جاسر :يعني من شويه كده
ليلي موجه كلامها لرعد: لازم تروح المستشفي
رعد :ليلي انا كويس هاتي بس شنطه الاسعافات وانا هتصرف
ليلي: حاضر
ثم اختفت من امامهم
دقيقه واتت ليلي ومعها الشنطه قائله: اتفضل
جاسر بابتسامه: مش عايزه تعرفي ايه اللي حصل
ليلي :ايوا صح ايه اللي حصل
حكي لها جاسر كل ما حدث معهم
جاسر: بس يا ستي دا كل حاجه
ليلي بفرحه: الحمدلله الحمدلله
ليلي: هروح اجهز الغدا اكيد جعانين صح
الكل :جداااااااا
ليلي: من عيوني
ثم ذهبت
فارس موجه كلامه لرعد :ها نطقت ولا لسه
رعد :احم احم لسه ما اعترفتش بحاجه
رعد بخوف: في ايه بتبصولي كده ليه
وفجاه هجموا عليه الثلاثه وبدأوا يضربونه
رعد :هههههه اوعي يا لااااا
تعالت أصوات ضحكاتهم حتي ملئت القصر كله
مساءا
في القبو
رعد بابتسامه موجه كلامه الي الشيطان الذي ينزف بشده: هاا أاعجبك المكان هنا لا يختلف كثيرا عن تلك الغرفه التي كنت تحتجزني بها اليس كذلك
الشيطان :ههههههههه أجل تشبهها كثيرا كنت طفلا جبانا للغايه ترتجف حين تسمع خطواتي كان هذا يسعدني كثيرا هههههههههه
رعد بغضب: سااجعلك تتمني الموت
لحظات وسمع الجميع صراخ وتوسلات الشيطان بسبب تعذيب رعد له
بعد عده ايام
في مصر
في قصر الوحوش
جاسر: لقينا مكان للشركه
ليلي :شركه ايه
فارس :بما أننا يا ست لولو سيبنا كل حاجه قررنا نبدأ من جديد قررنا نفتح شركه كده علي قدنا
ليلي بفرحه: فكره حلوه اوى
ادهم :طيب يا جماعه الحق اروح اعمل المقابلات مع الموظفات الجداد
ليلي :اه بتتعب اوى يا اخويا
ادهم :اه بشتغل ليل نهار يا ليلي ليل نهار مش برتاح
ليلي: اااه ما انا عارفه ربنا يقويك
الجميع :ههههههه
ثم ذهب ادهم
فارس قاعد يغمز لرعد عشان يكلم ليلي
فارس: ليلي
ليلي :نعم
فارس :رعد عايز يقولك حاجه
ليلي وهي تنظر لرعد: خير
رعد: احم احم ليلي انا ليلي انا اناا عايزه قهوه
ليلي بضحك :دا كله عشان القهوه حاضر دقيقه وتكون جاهزه
ثم ذهبت
جاسر وفارس ينظرون له بغضب
رعد: اقولها ازاي وانتو قاعدين
جاسر :ممكن اعرف هتقولها امته
رعد :النهارده النهارده هقولها النهارده
فارس :هنشوف
مساءا
ليلي دخلت غرفتها وجدت فستان جميل للغايه وبجانبه ورقه مكتوب فيها مستنيكي كمان ساعه في الجنينه اللي ورا القصر …رعد
ليلي بصدمه: معقول دا مش مصدقه
ثم امسكت الفستان قائله: بانبهار تحفه اوى
بعد مرور ساعه
خرجت ليلي الي الجنينه الخارجيه
وجدت رعد يقف يوليها ظهره
ليلي: رعد
رعد بابتسامه ذهب باتجاهها امسك يدها ثم بدأوا يمشون سويا حتي وصلوا الي مكان جميل ومزين بالكامل
ليلي :واااو تحفه اوي
رعد بابتسامه :كل دا عشانك يا ليلي
ليلي: عشاني انا
رعد بابتسامه :ايوا ليلي انا بحبك
نظرت له ليلي بصدمه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خادمة الوحش ) اسم الرواية