رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل السابع و العشرون 27
بحث عن
بحث عن
في الصباح كانو متجمعين علي طاوله الطعام
وكان علي يختلس نظرات لزينب من وقت لاخر
سحر . فين اسد ياولاد
علي . وراكي اهو ياسوسو
اسد بضحك . مين اللي بيجيب في سيرتي
سحر بحب . صباح الفل ياروحي
طارق . اشمعني ياست الكل هو ده انا ابنك بردو
اسد وهو يجلس. انت بتقارن نفسك بيا
سحر . اومال فين قلب
اسد . نايمه فوق مش عاوزه تصحي قولت اسبها علي راحتها
سحر . خلااص ياحبيبي روح انت الشغل وخاليها معانا عقبال م ترجع
اسد. مش عاوز اتقل عليكي ياسوسو
سحر . انت بتقول اي دي بنتي
طارق . يالاه ياجماعه عشان اتأخرنا
____
ادم . صباح الفل والجمال والحلاوة
ساره بضحك . صباح النور اي ياسيدي الروقان اللي علي الصبح ده
ادم . حقي ولا لا وبعدين بكره خطوبتنا مش لازم ابقي رايق ولا انتي عندك رأي تاني
ساره بكسوف. وانا اقدر اتكلم بردو
ادم بسرعه . طب اعملي حسابك ان احنا هنكبت كتبنا كمان
ساره بصدمه . كتاب اي اللي هنكتبه بكره الو الو
يالهوي بني آدم مس-تفز
____________________
استيقظت قلب بتعب اخذت شاور وادت فرضها ونزلت لقت سحر
سحر . صباح النور ياقلب
قلب وهي تحتضنها . صباح النور يا ماما
سحر . اسد مرضاش يصحيكي الصبح عشان تاخدي راحتك قومي يالاه بقا عشان تاكلي
قلب . لا يا ماما مش عاوزه
سحر وهي بتشدها من إيدها . يالاه ياقلب مينفعش كده وبعدين البيبي لازم ياكل كمان
قلب . حاضر هاكل بس تعالي كلي معايا
سحر . اقولك فكره احنا ناكل في الجنينه وننزل البنات كمان
سحر خدت الاكل ووديته الجنينه والبنات فعلا نزلو
زينب بضحك. ازيك ياام العيال
قلب بضحك. بس يابت هو انا لحقت
حبيبه . طب انتي نفسك في بنوته ولا ولد
قلب . انا عاوزه ولد شبه اسد
رنا بضحك . ياسلام علي الحب
سحر . سبوها بقا يابنات عشان تاكل
____
في الشركه
علي . انا خلااص هحجز تذاكر ل ادم يااسد
اسد . مينفعش يا علي الولاه كتب كتابه بكره وفرحه اخر الشهر
علي بضيق . احنا بنقع مش بنقوم
اسد . انا واخد بالي من كل حاجه وسايبهم علي راحتهم اوي
علي . هما عارفين انك مش اهبل واكيد واخدين احتياطتهم انا مش فاهم انت بتقاوح في حاجه معروف آخرها
اسد . احب اعرف انت شايف اخر الموضوع اي
علي . آخره ان احنا هنخسر كل حاجه
اسد . يبقا مبتشوفش احنا هنكسب وهنكسب كتير اوي كمان
علي بتنهيده . عشان تكسب ياصاحبي لازم تدخل في الموضوع بص،درك اوي عشان تكسب لازم يبقي مفيش حد في حياتك تخاف عليه انت دلوقتي متجوز وهتخلف كمان اسد بتاع دلوقتي مش زي بتاع زمان
اسد بضيق . عارف كل ده بس مفيش معركه اطلع منها خسران ابدا حتي لو الموضوع هيطول ياانا ياهما
علي بإستهزاء. انت لو خسرت حد فيهم بسببك صدقني مش هتقعد وتتكلم بالثقه دي متخليش كبريائك اللي يمشيك
اسد . سيبها علي الله
علي . علي الله كله انا هقوم احضر نفسي للاجتماع
اسد . مع نفسك انت بقا
خرج علي وتنهد اسد بضيق وقعد يفكر في حل لموضوع جاسر ومارك ويطلع بيه باأقل خسائر قاطع تفكيره رنين هاتفه
اسد بإبتسامه. صباح الفل
قلب . صباح النور كده متصحنيش قبل متمشي
اسد. انا في الطبيعي مش بصحيكي اقوم اصحيكي وانتي تعبانه
قلب بتوتر . احم انت كده شكلك هترفض
اسد . اه قولي بقا انك بتكلميني عاوزه مني حاجه مش بتطمني عليا
قلب بضحك . عيب والله ده انا قلبك حتي
اسد بضحك . كلي بعقلي حلاوه ها عاوزه اي
قلب . ساره رنت عليا وقالت إن هي عاوزني اروحها عشان لو محتاجه حاجه وكده
اسد . وبعدين
قلب بدلع . وبما إنك جوزي حبيبي اللي بسمع كلاامه في كل حاجه وانت كمان بتحبيني طبعا ومش هترفضلي طلب صح ولا لا
اسد بخبث . مبتقوليش الكلاام الحلو ده قدامي ليه
قلب . قصدك اني مبقولكش كلاام حلو
اسد بضحك. بهزر ياابو صلاح اي مبتهزرش
نص ساعه وهبقي عندك اجهزي انتي
قلب بفرحه . حبيبي والله سلام
إبتسم اسد. سلاام
______
بعد مده كانت قلب في عربيه اسد هيوصلها لبيت ساره
اسد بتنبيه . تقعدي تتنطتي وتتحركي كده وكده لا
قلب . حاضر
اسد . وتأكلي قسما بالله لو عرفت انك مكلتيش منتي خارجه من باب البيت تاني
قلب . حاضر حاجه تانيه
اسد . اه
قلب . طيب قول عشان انزل
اسد . هاتي بو.سه
قلب بشهقه. عييييب بقا مش هعمل كده
اسد . براحتك وبداء يدور العربيه ويتحرك
قلب بسرعه . خلااص خلااص
اسد . يالاه
قلب بكسوف. طيب غمض عينك
اسد فعلا غمض عينه
اقت.ربت منه قلب ببطء وطبعت قبل.ه خفيفه علي خد.ه
فتح اسد عيونه بصدمه . انتي بتب.وسي ابن اختك لاانا همشي فعلا
قلب بخجل . يووووه بقا خلااص غمض عينك
اسد .لا ويالاه عشان انا كده هتخنق واروحك
اقتربت قلب ببطء من اسد وهمت ان تطب.ع قبل.ه علي ش.فتيه تلقائي اغمض اسد عينيه كانت قلب تكاد ان تبتعد لكن مسك.ها اسد بق.وه وتع.مق في قب.لته
قاطعهم خبط علي باب العربيه
الظابط . انت ياعم ياللي مقضيها انت
تنهد اسد بضيق وطب.ع ق.بله اخري علي شف.تايها وابتعد
كانت قلب تكاد ان تنصهر من الخجل
اسد وهو بينزل من العربيه . خير
الظابط . يابجاحتك ياشيخ
اسد بعصبيه. دي مراتي
الظابط . وريني القسيمه
اسد . علي اساس اني همشي بيها في الشارع يعني
الظابط . تمام ياعم يالاه انت وهي علي القسم وشوفو حد يجبلك القسيمه هاتها يابني
اسد . هاجي معاك بعربيتي مش هنروح ب لبوكس ياإما مش هتحرك من هنا اصلا وهي مش هتخرج من العربيه ووجه كلاامه للراجل التاني خاليك مكانك ومتقربش
الظابط . انت اهب،ل يابني ولا اي وعاوزني اجبلك اتنين ليمون كمان ولا لا
اسد بعصبيه. ياكده بابلااش انا مش عاوز اقل منك قدام اللجنه دي كلها اطلع ياباشا علي القسم وانا وراك
الظابط بتنهيده . يالاه يابني انت والجدع ده هيطلع ورانا
ركب اسد العربيه واتحرك ورا الظابط
قلب بعياط. عجبك كده شوف شكلنا بقا عامل ازاي
اسد بضحك . طيب بطلي عياط عشان انتي بتحلوي اكتر
فتحت قلب عينيها بصدمه . انا بأمانه مش عارفه اقولك اي
اسد . استني طيب دلوقتي اشوف حد يجبلنا القسيمه
اسد رن علي علي
علي . اي ياكبير
اسد . بقولك هات القسيمه واطلعلي علي قسم ……
انفجر علي ضاحكا
علي . الله يخربيتك اتم.سكت
اسد . اخلص ياعم انا ملقتش غيرك اكلمه
علي وهو بيقوم من المكتب . يخر.بيتك ياعم منتو عندكو بيت يلمكو اقفل خلااص انا ركبت اهو دقايق وابقي عندك
بعد فتره قليله وصل اسد وقلب القسم
اسد كان محتضن قلب
اسد . اهدي بقا بتعيطي ليه
قلب.بالله عليك اسكت بقا دلوقتي
اسد . الزفت التاني ده مجاش ليه
كان ساعتها علي دخل المكتب
علي . اسد الدمنهوري فين
اسد . تعالي ياعلي
علي بغمزه. عقبالي اما اتمس.ك انا كمان
واكمل بجديه الظابط فين يابني
العسكري. راح يتغدي
علي بإستهزاء. يتغدي اه واحنا هنستنا عقبال ميحبس بالمره
العسكري . اهو جيه وراك يافندم
علي لف ليه . القسيمه
الظابط بتوتر . هو انت اسد الدمنهوري
علي بإستهزاء. اه هو والمدام مراته
الظابط . انا اسف بس مكنش ينفع اللي عملتو في الشارع ده
اسد قام وشد قلب . انا مرضتش اقل منك قدام حد وانت مش هتعرفني اعمل اي ومعملش اي لولا انك ظابط وملكش الا انك تنفذ اللي بيطلب منك كنت اتصرفت بنفسي معاك يالاه ياعلي
اخد علي القسيمه وطلع وراه
اسد لعلي . انا هروح اوصلها عند ساره اسبقني علي الشركه
علي بضحك . ماشي ياشق،ي وركب العربيه ومشي
اسد كان لسه هيتكلم مع قلب
قلب . لو سمحت متتكلمش معايا ووصلني وانت ساكت
تنهد اسد بضيق وانطلق مره اخري لمنزل ساره
فتحت قلب باب العربيه ولسه هتخرج اسد م.سك إيدها
اسد بحب. خلااص بقا قلبك ابيض وبعدين الحمد لله انها جت علي قد كده
قلب بعصبيه . ليه انت عاوز تعمل اي تاني
وظل اسد يضحك عليها
قضت قلب مع ساره اليوم كله وكان اسد بيرن عليها وهي مش بترود عليه
ساره . يابنتي ردي عليه بقا
قلب . لا بردو
ساره . يابنتي الساعه بقت 1 اومال هتروحي امتي
قلب . لا منا هبات معاكي
ساره بإستغراب. تباتي معايا ليه انتو متخانقين
قلب . حاجه زي كده هاتيلي حاجه البسها من عندك
بينما اسد كان بيرن علي قلب وهي مبترودش عليه وراح بات عند علي وهو بيتوعد ل قلب ……..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية