رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل التاسع و العشرون 29
استيقظ ادم علي رائحه طعام شهيه ظل يرجع أحداث امس إبتسم عندما تذكر ساره ومافعلته به امس نزل الي المطبخ سريعا لكنه اتصدم من هيئه ساره كانت ترتدي شو`رت اسود قص`ير وتيشيرت حما`لات رفي`عه قص`ير جدا إقتر`ب منها ادم كالمغيب وهي كانت مشغوله بإعداد الفطور إحتض`انها ادم من خصره`ا شه`قت ساره بخ`ضه
ساره . مش تعمل صوت
ادم بتوهان . انتي حل`وه اوي
ساره وهي بتبعد عن ادم . لو سمحت متقربش مني كده
ادم بتنهيده . وده ليه
ساره . لان احنا حاليا في حكم المخطوبين في واحد يقرب من خطيبته كده
ادم قرب اكتر منها ورف`عها وض`عها علي رخامه المطبخ وب`اس خدها
ادم . وفي واحده تلبس لخطيبها اللي انتي لبساه ده ي إما انتي عاوزني اعمل حجات تانيه بقا
ساره بتوتر . اكيد لا طبعا بس بس انا ملقتش حاجه اقعد بيها غير دول وكلهم كده وبعدين انت اللي جايب الهدوم مش انا
ادم بغمزه. طب اي مش هتحني عليا
ساره . لا ده ليه بقا عشان تنسي فرحنا وتروح تنام وده بردو ليه بقا عشان تفهمني انها خطوبه وكتب كتاب والفرح اخر الشهر وتطلع متفق مع ماما علي كل حاجه
ادم . قلبك ابيض بقا وبعدين حبيت اعملهالك مفاجأه
ساره بصوت عالي . مفاجأه ونزلت من علي الرخامه اقتربت منه بعصبيه وهي ترفع إصباعها السبابه في وجه بتحذير
ساره . انت عارف اني ممكن اعمل فيك حجات كتير بس انا قلبي طيب مش هكلمك
ادم . طيب مش هنفطر ولا اي
ساره وهي بتحط الاكل علي السفره . اتفضل
مسك ادم يد ساره . ساره في اي بجد
ساره بإبتسامه. مفيش بس اديني شويه وقت
إبتسم لها ادم . زي متحبي
_______
اما عند اسد استيقظ باكرا قبل قلب ونزل الي الغرفه المخصصه للرياضه
استيقظت قلب ولم تري اسد في الغرفه
قلب بضيق . يعني هو منمش معايا إمبارح ونزل كمان منغير م اصلحه قامت وأخذت شاور وصلت فرضها
نزلت عشان تعمل فطار سمعت صوت جاي من الاوضه اللي بيتمرن فيها اسد طلعت تجري علي هناك علطول كان اسد يرتدي شو`رت قصي`ر وعا`ري الص`در إقت`ربت قلب ببطء منه
قلب بفرحه . اسد
اسد وقف عن ل`كم كيس الملاكمه وإستدار لها
اسد . نعم
إقتربت قلب منه ووضعت يدها علي صد`ره للحظه تشن`جت أعضاء اسد من لمس`تها
إبتعد اسد عنها سريعا خائف من ان يضعف امامها
اسد بتمثيل القوه . عاوزه اي
قلب بدموع . انت لسه زعلان مني
انا كنت بهزر معاك علفكره
اسد . تمام انا مقولتش حاجه وابتدي ضر`ب في كيس الملاكمه مره اخري
وقفت قلب أمام كيس الملاكمه
بصلها اسد بتهكم
قلب . والله يعني تسيب مراتك حبيبتك كده ومترودش عليها
اسد لم يعيرها اي انتباه بصتله قلب بغضب طفولي وخرجت من الغرفه وهي تدبدب بقدمها علي الارض نظر اسد عليها وظل يضحك في نفسه
اسد . ده انا لسه هوريكي
خرجت قلب وهي بتتوعد ل أسد
قلب . انا تعمل معايا كده والله مهسيبك اتجهت للدولاب واخرجت قم`يص اسو`د ض`يق بحم`الات رفيعه ووضعت ميكب جري`ئ علي غير عادتها ووضعت برفانها الخاص ألقت نظره رضا علي نفسها و اتجهت الي المطبخ
اما عن اسد انتهي من تمارينه وكاد ان يصعد الي غرفته لكن استوقفه منظر قلب وقف بصدمه وبلع ريقه بتوتر
كانت قلب تنظر الي اسد بطرف عينيها وهي تتعمد ان تقوم بحركات ل إغر`اء اسد لكن خالف اسد ظونونها وصعد الي غرفته
نظرت قلب الي فراغه بصدمه
___
علي بألم . خلااص ياعمي هو انا عملت حاجه غلط
فهد بعصبيه . انت بتحطنا قدام الأمر الواقع ياب`ن ال`كلب
طارق . خلااص ياحج قلبك ابيض
فهد ضر`ب علي مره اخري
علي بألم. خلااص بقا ياعمي وبعدين مهي موافقه هو انا غص`بتها
نزلت زينب اثر سماع صراخ علي
زينب بشهقه . سيب جوزي يا بابا
علي بصدمه وابتسامه. جوزك
فهد بضحك بس حاول يخفيه . انتي موافقه علي الواد ده
زينب بإبتسامه . اصل الحركه اللي عاملها إمبارح دخلت قلبي بصراحه وانا هتجوزو بقا
إنفجر فهد من الضحك . قسما بالله انتو الاتنين اهب`ل من بعض ويصح ليكو الجواز فعلا
علي بتسرع يبقا اجي امتي طيب
فهد . تعالي بكره
جري علي الي فهد واحتض`نه بشده. حبيبي ياعمي والله صدقني مش هتندم
•••••••••••••••••••
اما عند ادم
كانت ساره تشاهد الكرتون وآدم ينظر لها بتأفأف
ادم بضيق . استفدتي اي مش فاهم من السفنجه الصفرا دي
بصتله ساره بتهكم . مسمهاش اسفنجة صفرا ياجاهل ده اسبونج بوب
بصلها ادم بضيق وذهب الي الجنينه الخلفيه نظرت له ساره بتأنيب ضمير وذهبت خلفه
ساره . اممممم انت اتخنقت من القعده معايا
لكن ادم مردش عليها
ساره . طيب تعالي وانا مش هتفرج علي كرتون
ادم بضيق . مش عاوز اقعد معاكي اصلا ولسه هيمشي ويسبها
ساره مسكت دراعه وشدته ليها
ساره . خلااص والله انا اسفه تعالي اقعد تاني معايا وفرجني علي ذوقك
إبتسم ادم الي يدها المحكمه علي دراعه ولف يده حلو خ`صرها ومسك`ها بش`ده
ادم بحب . انتي مش عاوزه تقعدي معايا اصلا ليه
ساره بتوتر . لا انا انا
ادم بيقرب منها اكتر وهمس في وجهها . انتي خايفه من ق`ربي ليه كده
ساره بتحاول تجمع شجاعتها . لا انا مقولتش كده
ادم وهو بي`بوس جبينها. خايفه لتض`عفي صح وتحبيني
بصت ليه ساره بصدمه مما يقوله خايفه احبه ازاي اصلا انا بعشقه بس هو اللي مبيفهمش ده كان تفكير ساره
شا`لها ادم واتجه بها الي غرفه النوم وشغل التلفزيون وجلس علي الفراش وهو مزال مم`سك بخ`صر ساره
ادم بإبتسامه. انتي تعبتيني علفكره
لكن ساره كانت بتستمتع بأحضانه ولم تجيب
_______
اسد كان بيبص ل قلب جامد وهي كانت واقفه قدام المرايه بتسرح شعرها
اسد في نفسه . طيب اعمل فيها اي دي اهدي يااسد دي حامل اهدي
قلب لحظت نظرات اسد ليها إبتسمت بإنتصار قام اسد من علي السرير وظل يقت`رب من قلب وهو مركز علي رق`بتها
اسد بتوهان. انتي مش هتهدي صح
قلب ببرأه . ليه انا عملت حاجه
اسد . لا والله
قلب . اه معملتش حاجه وانت اصلا مخاصمني وزعلان مني وانا معملتلكش حاجه
اسد وهو يقتر`ب من رقبته`ا ويقبل`ها بضع`ف . انتي هتمو`تيني انا عارف
لفت قلب يدها حول رقب`ته بدلع . انا معملتلكش حاجه
لكن قاطعته قلب شدت اسد ليها ووووووو
بعد مده صحي اسد علي صراخ قلب
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية