رواية اعشقني كما أكون كاملة بقلم رندا علي عبر مدونة دليل الروايات
رواية اعشقني كما أكون الفصل الثاني 2
مازن/ اكيد ي دكتور ادم مكنش ينفع تتبرع ...أو دكتور اللي عملت عندو مش شاطر
ادم / ايوا شكلها حزين اوي
مازن هو بيبصلها/ بس حلوه اوي بطريقه غريب...
ادم بصله
مازن بتسرع / مش قصدي ي دكتور.... طيب هي مش معاها اي إثبات..؟!
ادم / للاسف مفيش حاجه معاها توصلني لحد يعرفها حتي اسمها معرفهوش
مازن / اكيد هتفوق وتقول لحضرتك علي حد من قرايبها
ادم / أن شاء الله روح شوف الحال دي مع دكتور عمر
مازن/ عن اذنك ي دكتور ومشي
ادم واقف وبيبصلها وافتكر لما كانت بتعيط ونظرت عيونها اللي مش قادر تطلع من باله وجاب كرسي وقعد قدام السرير وسرح ف جمالها كانها رسمه من الجمال ف برواز وخصلات شعرها بني محروق غزالي نازل علي وشها لمس خدها وبعد خصلات شعرها وبعد ايدو بسرعه
وفضل قاعد سرحان ف جمالها
بعد ساعه
•بعياط ودموع وهي نايمه / لااالالا اياد خليك محتجاك متسبنيش لاا متسبنيش مقدرش اعيش من غيرك
ادم باستغراب ...مش عارف اياد مين اللي كل شويه تنادي عليه ...بعدها قال بصوت هادي/ انسه انسه
•بعياط جامد وعيونها مغمضه / مقدرش اسيبك خليك معايا
ادم بيحاول يفوقها/انسه انسه
•بعياط هستيري / لااااااا ومره وحده فتحت عيونها السماوي وبصتله وعيونها مليانه دموع /انا فين
ادم وهو سرحان في عيونها/هو انتي بجد...؟
•بصتله بعيونها اللي مليانه دموع وقالت ...نعم هو اي اللي بجد
ادم فاق من توهانه/اقص.د اقصد عامله اي دلوقتي
•بعياط وبتحاول تقوم/أن.ا.انا فين لازم امشي
ادم بيحاول ينيمها ويهديها/اهدي اهدي مينفعش تتحركي
• بزعيق وعياط/ سيبني بقولك لازم امشي والحق اياد
ادم / يخربي*ت اياد عماله تجيبي ف سيرته مينفعش تتحركي في خطر عليكي لو اتفك تاني
• بعياط جامد/ عاوزه امشي خليني امشي
ادم مسك أيدها بحنيه/اهدي هتمشي اوعدك ...تمشي بس اهدي ممكن
• بدموع وبتهز رأسها
ادم / انتي اسمك اي...؟
• مليكه
ادم بتوهان/مليكه وانتي ملكه فعلا
وشها حمر جامد واتكسفت
ادم فاق من توهانه وقال../شكلك صغير. اوي...؟
مليكه بدموع/١٩ سنه
ادم لاحظ أيدها بتترعش ف مسكها وبقي ماسك أيدها الاتنين وبيحاول يطمنه بعدها قال../صغيره اوي ١٩
مليكه اطمنت وحست براحه شويه بعدها بزعل جامد وبراءه قالت / انا كبيره محبش حد يقولي صغيره
ادم ضحك علي برائتها/متزعليش ي ستي كبيره وست البنات كلها
مليكه بعياط / عاوزه امشي
ادم/هششش ممكن تهدي مش حافظه رقم باباكي..؟
مليكه بحزن جامد ودموع/لا بابا متوفي
ادم بزعل جامد/الله يرحمه هو ف مكان احسن طيب معكيش رقم مامتك
بعياط مليكه/ ماما... معنديش غير اخت اصغر مني
ادم مسك أيدها بكل حنيه/متزعليش بطلي عياط انا هنا وجنبك
مليكه اول مره اسمع الكلمه دي من حد.. بصتله بعيونها السماوي بدموع/أن.ت.انت وعدتني همشي
ادم قرب منها ولمس خدها مسح دموعها وبعد وفاق من توهانه/هتمشي ممكن اسالك سؤال
مليكه بدموع/ اتفضل
ادم /مين اياد دا ولا اول مره كنت شوفتك بتعيطي جامد اوي كدا
مليكه بدموع بصتله
(مليكه ١٩ سنه أولي كليه الاسنان جميله بدرجه غريبه عيونها سماوي كأنها مرسومه رموشها كثيفه بشرتها بيضاء جامد وفيها نمش خفيف جدا شفايفها كريزي خدودها وردي حساسه جدا رقيقه جامد شعرها لون البني محروق غزالي ناعم اوي وتحت خصرها جسمها ممشوق قصيره عامله زي الرسمه ف البرواز معندهاش غير اخت وحده اصغر منها وهنتعرف عليها قدام شويه)
(ادم شاب من عيله كبيره ومعروف عندو ٢٧ سنه دكتور جراحه ومن اشهر الدكاتره واشطرهم عيونه زتوني غامق بشرته خمري طويل عريض عندو عضلات جذاب اوي شعره بني غامق شخصيه جامده اوي والكل بيخاف منه وعصبي جدا بس طيب جدااا من جواه وحنين عندو اخت وحده هنتعرف عليها قدام بردو)
(مازن ٢٣ سنه طالب ف كلية الطب البشري وبيدرب ف المستشفي تحت ادم طويل وعريض عيونه رمادي داكن بشرته خمري بردو عصبي جدااا بس طيب)
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية اعشقني كما أكون ) اسم الرواية