رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل الثلاثون 30
قلب بتعب شد،يد . اسد اسد
قلب بعياط وصوت عالي . اسد الحقني
استيقظ اسد علي ص،ريخ قلب
اسد بخضه . في اي مالك
قلب بعياط وصوت عالي . بطني مش قادره هم،وت
قام اسد بخضه من علي السرير ولب،س تيشرت بسرعه وبنطلون وجاب إسدال ل قلب ولبسهولها ش،الها بسرعه وركبها العربيه
اسد بحنيه . اهدي اهدي ياقلبي عشان خاطري
قلب بعياط . مش قادره يااسد مش قادره
اسد بحب . خلااص قربنا نوصل اهدي بالله عليكي
وصل اسد المستشفي بسرعه و،شال قلب
اسد بزعيق . الدكتوره اللي هنا فين
ممرضه . اهدي يااستاذ ميصحش كده
اسد بزعيق . اخر،سي خالص شوفيلي دكتوره
: تعالي معايا
اتجه اسد الي غرفه الكشف وهو يحم،ل قلب
الدكتوره بإحترام . معلش يافندم ممكن تتفضل بره خمس دقايق بس
اسد . حاضر بس خالي بالك منها وب،اس رأس قلب وخرج
كان اسد قاعد علي اعصابه بره ورايح جاي قدام الاوضه لحد اما الدكتوره خرجت
اسد راحلها بسرعه . خير يادكتوره مالها
الدكتوره بإبتسامه. الحمد لله هي بخير حاليا بس يعني حضرتك دخلت في علا،قه معاها من فتره قليله مظبوط
اسد بخجل. اه
الدكتوره بإبتسامه. حضرتك لازم تتعامل بحذر معاها شويه وبعدين هي ضع،يفه جدا حضرتك لازم تقلل العل،اقه معاها شويه ولما تدخل معاها في ع،لاقه هتتبع أساليب معينه عشان ميأثرش علي الحمل انا دلوقتي ادتلها مسكن وعلقتلها محاليل وتقدر تروح
اسد بحرج . شكرا ليكي
دخل اسد ل قلب كانت نايمه بتعب شا،لها وركب العربيه واتجه الي الفيله
___
في الشركه.
طارق. علي اسد فين
علي . معرفش ومبيرودش علي التليفون
طارق بإستفهام. ازاي ده عمره مجيه متأخر ولا مره اكيد في حاجه
علي . طيب مترن عليه اسألو
طارق . يابني انت مبتفهمش مهو مش بيرد
علي . حاول تاني ممكن يرد
طارق تنهد بتعب ورن مره اخري علي اسد
طارق . اي يابني مش بترد ليه
اسد خرج من غرفه قلب . مفيش بس قلب تعبت شويه وودتها المستشفي
طارق . ليه اي اللي حصل
اسد وهو بيمسح وشه . تعب حمل عادي ياطارق بس انا مش هعرف اجي النهارده
طارق . انت اهبل يابني ولا اي خاليك معاها
اسد . تسلم يا طارق يالاه سلام
طارق . سلام
علي . اي مالو
طارق بتنهيده . قلب تعبت وودها المستشفي ولسه راجع
علي . وهي عامله اي وتعبت ليه
طارق . بيقول تعب حمل عادي
علي . طيب هنروحلو بليل شويه
طارق وهو بيقوم . اكيد انا هروح اكمل
______
استيقظ ادم وهو يشعر بشئ علي صد،ره فرك عينيه ببطء واعتدل في جلسته إبتسم عندما رأي ساره محت،ضناه بقوه
ادم بحب . ساره قومي كفايه نوم ياكسلانه
ساره ……..
امسك ادم يداها وظل يق،بلها
ساره بهمهمه . بس بقا
ادم بضحك . قومي بدل معمل حاجه تانيه هم وت واعملها
ابتعدت ساره عنه . عاوز اي انا عاوزه انام
با،س ادم رأسها . خلااص علي راحتك واتجه الي الحمام اخذ شاور وادي فرضه ونزل الي غرفه التمارين
استيقظت ساره فور خروجه ونزلت وراه
كان ادم بيجري علي الماشيه بسرعه كبيره ذهبت اليه ساره وقالت بضحك في كلب بيجري وراك ولا اي وقف ادم الجهاز وابتسم لها انتي اي اللي صحاكي متخليكي للمغرب احسن
ساره . انا اصلا هموت وانام تاني
ادم وهو يقتر،ب منها . بعد الشر عنك
ساره بضحك . طب متخليني العب معاك
ادم . هتدفعي كام
ساره بضحك . انت استغلالي اوي علفكره
ادم بضحك. بيزنس فور بيزنس
ساره وهي هتخرج من الاوضه . ياعم مش عاوزه منك حاجه
امسك ادم يدها بضحك . خلااص تعالي اكسب فيكي ثواب
______________
اما عند اسد وقلب كان يجلس اسد بجانب قلب حتي استيقظت
اسد بحب . الف سلامه ياقلبي
قلب بتعب . الله يسلمك بس إي اللي حصل
اسد بضحك . مش قولتلك انتي مش هتجبيها لبر
ضحكت قلب بتعب
اسد بضحك . ابعدي عني بقا الكام شهر دول عشان متروحيش مني
كانت قلب بتحاول تعتدل علي السرير
اسد . استني اساعدك اقترب منها اسد وساعدها علي الجلوس
إقتربت منه قلب وطبعت ق،بله خفي،فه علي جبين،ه
بصلها اسد بيأس . انا عارف انك مش هترتاحي الا لما تجيبي اجلي
ضحكت قلب عليه بشده . الاه هو انا عملتلك حاجه
اسد . كل ده ومعملتيش
قلب . انا جعانه مو ت
اسد طيب استني انزل اجيبلك اي حاجه من تحت
نزل اسد الي المطبخ سريعا وعمل ساندويتشات ل قلب وهم ان يصعد لها مره اخري لكن قاطعه جرس الباب
اسد بإستغراب . عمي اي اللي جابك
فهد . انت مش عاوزني اجي يالاه
اسد بضحك . اكيد مش قصدي ده بيتك ياعمي اتفضل
دخل فهد وهو يضحك على اسد
فهد . ياعيني يابني قلب مظبطاك
اسد بإستهام . ليه
فهد بضحك . اي اللي انت عاملو في نفسك ده
لابس مريله مطبخ وبتعمل ساندويتشات كمان
نظر اسد الي نفسه وضحك وقال . مش اتجوزت مستني مني اي تاني
دخل طارق هو ورنا وحبيبه وزينب
اسد . اي ده انتو كلكو جيتو ليه
سحر من خلفهم . مش جاين علشانك جاين نطمن علي قلب
ودخل علي ايضا
علي . اذيك ياابو الصحاب
اسد . انتو كلكو ماشي بس الواد ده ليه
علي . عيب عليك يعني انت عاوز مرات اخويا تتعب ومجيش
سحر . هي فين قلب
اسد . فوق اانا لسه كنت طالعتها بالأكل
سحر . طيب تعالو يبنات
صعدو كلهم الي غرفه النوم اللتي بها قلب
سحر بإبتسامه. الف سلامه عليك ياجميل
قلب وهي تبادلها نفس الابتسامه . الله يسلمك يا ماما
زينب بضحك . من اولها تتعبي كده ياام العيال
قلب بضحك . والله انتي اللي جايباني ورا بقرك ده
زينب بتمثيل . انا مكنش العشم والله
سحر. بطلي بقا يابت انتي خودي ياقلب اسد عملك السندويشات دول عقبال معملك اكل
قلب . مش عاوزه اتعبك معايا ياماما انا بقيت كويسه
سحر أدت السندويشات لرنا
سحر . خودي اكليها عقبال م اجي
_______
علي بضحك . عملت اي في مراتك
اسد . وانت مال اهل،ك
طارق بضحك . لا بجد قول
اسد . هو انت كمان ولا اي
علي . طيب بكره لازم تيجي الشركه تمضي علي باقي الورق
اسد . هشوف بكره هعرف اجي ولا لا الولاه ادم فين صحيح
علي . يابني مهو اتجوز بقا هيعمل شبهك ويقعد بالأسبوع عقبالي
اسد بضحك . والله انا خايف علي زينب منك
بعد وقت انتهت سحر من إعداد الطعام
سحر بصوت عالي . يالاه ياجماعه الاكل جهز
اسد . ثواني هجيب قلب
قلب من علي السلم بضحك. انا وراك اهو
ذهب إليها اسد سريعا وحم،الها . اي اللي نزلك من فوق انتي مش تعبانه
خجلت قلب بشده . اسد عيب مش قدام الناس
اسد بضحك . يابنتي هو انا شا،قطك انتي مراتي
علي بغمزه . الله يسهلو ماشيه معاك حلاوه
اسد وهو بيخمس في وشه . الله اكبر
سحر. بس بقا يالاه ناكل
جلسو جميعا علي السفره وكان الجو ملئ بالضحك والحب
بعد وقت
فهد . يالاه ياجماعه عشان اتأخرنا
اسد . متخليكو ياعمي
فهد . كفايه كده عشان ترتاحو
سلم كل منهم علي قلب واسد وغادرو
قلب . علفكره كلهم بيحبوك اوي
اسد وهو يح،ملها . كلهم ميفرقوليش اهم حاجه ان انتي بتحبيني …
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية