رواية انتي ملكي كاملة بقلم نورهان اشرف
رواية انتي ملكي الفصل الثلاثون 30
توسعت اعين مها وهى تصراخ وتقول:اى ده لا اكيد انا سمعت غلط اه اكيد فى حاجه غلط ثم أخذت تضرب واجهه بضعف وهى تقول:يا مرك يا مها يا همك يا مها نهار اسود اكيد الكل*ب مسعد هو اللى عامل كدا مفيش حد غيره يتجراء ويعمل كدا ثم نظرات الى نفسها بصدمه وهى تقول:اكيد ده حلم رجل انا اتفضح وبلسانى اه انا لو حد عارف حاجه ممكن اموت قالت ذلك واخذت تبكي بقوه ولكن أوقفها صوت الرسالة اتات من ذلك الرقم وهو يقول
اهدى شويه يا قمر وبعدين انا عاوز مصلحتك
ارسلت له مها رساله وهى تقول:ابوس ايدك قول عاوز اى وانا اعملهولك بس بلاش الفضائح انا من عيله وممكن اموت
:طب انا عاوزك زاى ما قصرت واقت حلو مع مسعد تقضي معايا واقت
مها ببكاء ودموع تنهمر على أعينها قاهر تري نفسها ليست رخيصه الى تلك الدرجه:بس انا مش رخيصه اوى كدا
لم تكمل دقيقة وكان يرسل لها :ههههه عارف المهم معاكى اسبوع واحد و ادينى الرد
قرات مها تلك الكلمات واخذت تبكى وهي تقول :يمرك يا مها هتعملي ايه يا مها فى الفضيحه دى اعمل ايه ده ابويا لو حاسه أو شم خبر هيموتني هو وحمي ده انا حطيت راسهم في الطين ده انا جبتلهم العار “ثم نظرت الى نفسها في المراه وهي تقول” يعني كده خلاص كده خلاص هابقى ببيع نفسي لكل واحد كانت
تبكي بخوف واخذت تضع يدها على فمها لكي تكتم تلك الشهاقات التي تخرج من فمها لكي لا يسمعها مراد اما ذلك كان يقف خلف الباب وعلى وجهه ابتسامه فهو يريد اولا يعذبها بالخوف ثم يجعلها تنصب المشنقه لنفسها لكي يكون العار اقل ترك على الباب بهدوء وهو يقول :ايه يا روحي ده كله في الحمام ده انا مشتاق لكي
جدا مها بدموعه :حاضر يا قلبي خارجه انا بس باحضر نفسي ” كانت تقول ذلك وهي تلطم على وجهها لا تريد ان تنفضح ولا تريد ان تبيع جسدها مره اخرى ولكن هي اختارت الطريق ويجب عليها ان تكمل فيه مسحت دموعها بقوه ونظرت الى نفسها وتقول” دموعك دى ملهاش لازمه كملي اللي عملتيه لازم تكملي لان ما فيش حل قدامك غير كده غسلت وجهها بالماء جيدا وحاولت ان تعد مظهرها ولو قليلا
وخرجت الى مراد الذي كان يجلس على الفراش بابتسامه وهو يقول :تعالي يا مها وحشاني جدا انتي مش عارفه انا كنت قد ايه زعلان منك عشان ما جتليش في قلب المستشفى
اقتربت منه مها وهي تقول بصوت حاولته ان يخرج: هادئ اسفه يا روحي عارفه اني غلطت لما مارحتش لكي المستشفى بس اعمل ايه انا ما عرفتش اجيلك لاني كنت في المستشفى انا كمان
مراد بعشق وهو يقترب منها :مش مهم تعالي دلوقتي في حضني وخلينا ننسى كل اللي فات
قال ذلك واحاول ان يضم مها الى حضنه اما مها ابعدت يده عن جسدها وهي تقول: معلش يا قلبي انا كمان انت واحشني جدا بس انا يعني مش هينفع تقربلي
نظر لها مراد مستغربه وهو يقول: ازاى انتي بتقولي كدا معقول انا بقولك انتي وحشاني وعايزك وانتي تقوليلي لا وترفضني
نظره له مها بهدوء وهي تقول :معلش يا قلبي والله غصب عني بس ان شاء الله هاعوضك
قالت ذلك وهي تنظر له بهدوء حرك مراد راسه وهو يقول: خلاص يا مها مش هاقدر اجبرك على حاجه
قال ذلك واعطاها ظهره ونام على الفراش وعلى وجهه ابتسامه سعيده للغايه
اما في الحديقه الخلفيه للمنزل كان يجلس محمد هو و حمزه الذي ينظر له بصدمه ويقول: ايه اللي انت كتبته ده يا عمي انا مش مصدق اللى حضرتك كتابته احنا ما كناش متفقين على كده
نظر له محمد بسخريه وهو يقول :امال كنت عايزني اكتب لها ايه انا عايزها تحس بعارها و عاوزها تخجل من نفسها
حمزه بسخريه :وهو حضرتك فاكر ان هي هتحس بكده فعلا يا عمي اللي زي دي بجحه و مش بيهمها حد
نظر له محمد بهدوء وهو يقول: حتى لو بجحا اكيد هتبقى خايفه وبعدين هو انت فاكرني ان انا باعمل الانتقام ده ليه يا حمزه مها كسرتني ثلاث مرات كسرتني اول مره لما حطت راس العيله كلها في الطين وراسي معها لما جبتلنا العار وثاني مره لما خانه ابني مع كلب ولا يسوى وكانت عايزه تنسب طفل له وهو مش ابنه وثالث مره لما خلت اخويا محني الظهر ومش قادر حتى يبص في وشي انت ما تعرفش تاري اللي بقى ما بيني وما بين مها عامل ازاي
نظر له حمزه بهدوء وهو يقول :فهمك يا عمي وفاهم كل دوت بس انا عايزه افهم ليه ايه الطلب ده والاهم من كده هنجيب لها واحد ازاي يعمل معها كده
نظر له محمد بسخريه وهو يقول: هو انت فاكر ان انا ممكن اجيب واحد يعمل كده في بنت اخويا لا طبعا مها هتوافق و هتروح وهاتنفذ اللي احنا قلنا عليه بس قبل ما تروح لازم يحصل حاجات ثانيه اهم
نظر له حمزه بهدوء وهو يقول: ايه يا عمي
نظر محمدي له بجديه وهو يقول :خبر موت مسعد يلف البلد كلها ويلاقوا جثته مرميه على الرشاح ووشه متشوه
نظر له حمزه بهدوء وهو يقول :بس احنا كده هنتفضح لو الموضوع ده تعرف ده ممكن يقلبوا الدنيا ويشوفوا مين اللي عمله فيه كده ويجيبونه
محمد بهدوء وهو يقول :اعمل اللي انا باقولك عليه وما تخافش واللي جاي هيبقا دمار ليها
ام عند ريم كنت تجلس علر الفراش وهى تبكى بقوه لا تصدق انه ينام مع مها لا تصدق ما يحدث
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية انتي ملكي) اسم الرواية