رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل الثالث و الثلاثون 33
قلب . بصي انتي هتعملي حجات معينه يعني في اوض هنا هتنضفيها و اوض لا ومن ضمنهم اوضه النوم والاكل هتساعديني في شويه حجات تمام كده
هنيه بإحترام. تمام فهمت ياهانم
قلب . اولا انا مش هانم انا اسمي قلب
هنيه. اه مدام سحر قالتلي
قلب . كده تمام روحي بقا شوفي هتبدئى منين
__
اسد نزل بسرعه ولسه هيركب عربيته لقي طارق في طريقه
طارق بإستفهام. في اي مالك
اسد . تعالي ورايا بسرعه
ركب اسد عربيته وطلع ووراه طارق
إستغرب طارق ان اسد طالع علي طريق جامعه زينب
بعد مده نزل كل من اسد وخلفه طارق
طارق بتسأول . زينب مالها
اسد . هنشوف دلوقتي
دخل اسد مكتب العميد بدون إستئذان
اسد بسرعه . زينب الدمنهوري فين
العميد بإحترام . اهدي يااسد بيه هي بقيت كويسه دلوقتي
اسد . انا عاوز اعرف اي اللي حصل بالتفصيل
طارق . هي فين بس الاول
العميد . في المكتب اللي جنبنا
ذهب طارق الي زينب
العميد . اتفضل اقعد وهحكيلك اللي حصل
جلس اسد علي الكرسي بزهق . اتفضل احكي
اما عن طارق فخرج من المكتب اتجه الي زينب
طارق اول مدخل لقا زميلها متجمعين حوالين زينب بمجرد ان رأته زينب قامت بسرعه وكادت ان تقع لكن امسكها طارق بإحكام
زينب قعدت تعيط في حض،ن طارق وهو بيحاول يهديها
طارق بحنيه . ممكن تهدي بقا وتفهميني اللي حصل
لكن لم تكن زينب قادره علي الكلاام
**
حكي العميد كل حاجه حصلت ل أسد
اسد . مين الشخص ده
العميد . زميلها قالو ان هو جالها هنا قبل كده لكن ميعرفوش هو مين
اسد وهو بيسلم علي العميد . شكرا ليك
العميد بإحترام. العفو علي اي
خرج اسد من مكتب العميد واتجه الي غرفه زينب
اسد بصوت عالي . كلكو اطلعو بره
ماهي إلا ثواني وخرجو جميعهم من الغرفه اتجه اسد الي زينب وجلس بجانبها ارتمت زينب في احض،انه وظلت تبكي
بعد مده هدأت زينب وابتعدت عن اسد
اسد . دلوقتي بقيتي احسن
زينب بإبتسامه ضعيفه. الحمدلله
اسد . طيب يالاه بينا نروح دلوقتي ووجه كلاامه لطارق
اسد . شي،لها وديها العربيه و وصلها الفيلا وانا جاي وراكو
شا،ل طارق زينب واتجه الي سيارته وانطلق الي الفيلا
***
وصل اسد أمام منزل علي نزل من سيارته سريعا وظل يدق علي الباب لكن لم يأتيه رد وقف 5دقائق علي هذا الحال ولكن بلا جدوي
اتجه الي سيارته مره اخري وأخرج هاتفه ورن علي ادم
اسد. بقولك ياادم علي مجاش لسه الشركه
ادم . اه مجاش وبعدين انت روحت فين كده انت وطارق
اسد . هبقي اقولك اقفل دلوقتي وانطلق الي فيلا فهد
*****
اسد بعصبيه. يابن الكل،ب والله مهسيبه
طارق . انا مش فاهم انت بتعمل ليه كده
اسد . انا معرفش أن هو متخلف كده
فهد . انت مستني منو اي غير كده ده كويس انه مخطافهاش
اسد . انت علي قلبك مراوح ليه كده ياعمي دي بنتك اللي حصل فيها كده
فهد . يابني انت اللي عملت ده كله
طارق . بابا عندو حق
اسد . انا كنت عاوز اربيه مش اكتر بس هو اللي اتمادي فيها
طارق. طيب هو فين
اسد . انا روحتلو البيت ملقتوش ومراحش الشركه كمان
طارق . انا خايف يعمل في نفسه حاجه ده عبيط
تنهد اسد بضيق. انا ماشي ولو وصلت لحاجه بلغني
****
في الشركه
ساره . هو مفيش حد من المهندسين هنا ليه
ادم . مش عارف في اي بس شكل فيه حوار كبير
ساره . ليه
ادم . اسد كان بيسألني عن علي وشكله متعصب جامد
ساره . ليه هو ممكن يكون عمل حاجه لزينب
ادم بإستنكار . لا علي ميعملهاش خالص
ساره . طيب هو مجاش ليه
ادم . معرفش
ساره . طب مترن علي مستر اسد افهم منه
ادم . اسد مش بيرود بقولك انا رايحله تعالي معايا
*******
وصل اسد المنزل فتحت له هنيه
اسد . انتي مين
هنيه بإحترام. انا الشغاله الجديده مدام سحر بعتتني عشان اساعد ست قلب
اسد . اه افتكرت تمام هي فين قلب
هنيه . الهانم فوق في اوضتها
اسد . تمام
صعد اسد الي قلب كانت قلب بتاكل شوكلاته
اسد بخضه من منظرها. اي اللي انتي عامله في نفسك ده
قلب وهي بتمسح الشوكلاته اللي علي وشها . مرفعتش عليا سماعه التليفون ليه ياباشا هو انت مش متجوز ولا اي
اسد بتعب . معلش هاخد شاور ودخل الحمام علطول
إستغربت قلب من ضيق اسد قامت وشالت الشوكلاته وغسلت وشها وغيرت هدومها ونزلت جابت الاكل واستنت اسد عقبال ميطلع من الحمام
بعد وقت طويل خرج اسد وهو يرتدي بنطال قطني وعا،ري الص،در إق تربت قلب منه ووضعت يدها علي كتفه بخفه
قلب . مالك فيك اي
امسك اسد يداها وباسها . انا بخير متقلقيش عاوز انام بس
قلب . لا مينفعش تعالي بس تاكل الاول بعدين نام براحتك انت مفطرتش الصبح قبل متنزل
اعتدل اسد في جلسته و بدأت قلب تأكله جذب،ها اسد اليه وجلست علي رج،له بعد وقت انتهو من طعامهم
قلب . ممكن تفهمني بقا اي اللي حصل عشان تبقي مدايق كده
اسد بتنهيده . علي راح كليه زينب واتخانق معاها هناك
قلب بخضه. يالهوي طب وهي عملت اي
اسد . اغمي عليها وزمايلها فوقوها
قلب . طيب مسألتوش هو عمل كده ليه
اسد . عشان اللي حصل إمبارح
قلب . منا قولتلك مينفعش اللي انت عاملتو ده بس انت اللي مبتسمعش الكلاام
اسد . خلااص اللي حصل حصل بس انا مش عارف هو فين اصلا
قلب . ازاي هو مجاش الشركه عندكو
اسد . اكيد لا
قلب . ولا حتي في البيت
اسد . لا عديت عليه ملقتهوش
قلب . طب والعمل دلوقتي
اسد . مش عارف بس ممكن قاطعه رنين هاتفه
اسد . اي ياادم
ادم . انت فين
اسد . انا في البيت
ادم . انا تحت انزلي طيب
اسد . طب متدخل يابني في اي انا نزالك اهو
قلب . رايح فين
اسد وهو يرتدي التيشيرت . ادم تحت انا نزله خاليكي هنا
قلب . حاضر بس متتأخرش
___
ادم . اي اللي حصل يااسد
اسد . عامله اي ياساره
ساره . الحمد لله انا كويسه
اسد . طيب اطلعي قلب فوق
اسد . تعالي نقعد بره
وخرجو الي الجنينه الخلفيه
ادم . ها قول اي اللي حصل
اسد …………..حكاله اللي حصل
ادم . طيب المفروض ندور عليه فين
اسد . مش عارف الواد ده اما بيختفي محدش بيلقيه حتي ملوش قرايب نسأل عليه عندهم
ادم . خلااص انا هحاول اشوفه بس براحه عليه انت الغلطان في كل ده
اسد . لا كله الا زينب انا مكنتش اعرف انه اه،بل كده
ادم. طيب انا همشي انا اطلع نزل ساره
اسد . ماشي
طلع اسد . إنزلي ياساره ادم مستانيكي تحت
احت ضنت ساره قلب ونزلت
قلب . ها عرفت مكانه
إقترب اسد من قلب ونام في احض انها
اسد. لا لسه
تاني يوم في الشركه
وصل علي الي الشركه وكان في حاله صعبه جدا كان باين علي وشه الإرهاق
ادم بصدمه . علي اي اللي انت عاملو في نفسك ده
لكن لم يرد عليه علي واتجه الي مكتب اسد خبط علي علي الباب علي غير عادته ودخل
علي ببرود . امضي علي الورقه دي
لكن لم يرد عليه اسد وظل ينظر له
علي بعصبيه . انت هتصورني بقولك امضي علي الورقه دي
لم يرد عليه اسد وقام من المكتب واقت،رب من علي وظل ينظر اليه في صمت حتي قاطع تلك الصمت اسد وهو بيض،رب علي بوكس في وشه……….
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية