رواية انتي ملكي كاملة بقلم نورهان اشرف
رواية انتي ملكي الفصل الثامن و الثلاثون 38
كان يجلس احمد في غرفته يقرا في كتاب الله الحكيم لكي يزيل تلك الاعباء التي تحيط قلبه فهو يشعر بضيق كبير بسبب تلك الافعال الصبيانيه التي تصنعها ريم ولكن هو يقسم انه لن يتراجع عن ما في راسه فهو قد قرر ما يجب عليه وسوف يصنعه دون تردد ولكن قطعوا دخول ريم التي تنظر الى الارض بخجل حيث كانت ترتدي فستان من اللون الاسود وتفرد شعرها
شعر مراد بالغضب الكبير عندما راها بذلك المنظر تتحدث بغضب : ازاى تخرجي من اوضتك بالمنظر دوت ولا انتى متعرفيش ان في رجاله في البيت
فركه ريم يدها بتوتر وهي تقول :انا اسفه بس انا كنت جايه اعتذرلك على اللي انا قلته على اللي عملته انا عارفه ان انا غلط بجد ماكنتش اقصد انا اسفه
نظر لها مراد بسخريه وهو يقول: اسفه على ايه وبعدين هو انتي مش كنت خائفه انك تقعدي معي حتى كنت خائفه تكلميني الاحسن اكون بادبرلك ماكيده زي ما كنت بادبر لمها او حتى اجننك
نظرت ريم الى الارض بدموعه وهي تقول: انا اسفه بجد علي اللى قلته ما كنتش اقصد وبعدين انا باعتذرلك وجايه لحد عندك
مراد بجديه: انا اسفه انا ندمت على اللي انا قلته
نظر لها مراد بغضب وهو يقول : اعتذرك مش مقبول واسفك مش مرغوب فيه لان اسفك بالنسبه لي ملوش اي اهميه انتي واحده اكتر واحده شكتي في مع ان انا كنت باحبك ومكنتش عايز حاجه في الدنيا دي غير انك تكوني معي بس طبعا انتي كبريائك بيمنعك من اي حاجه انتي كل شويه بتخليني اندم على اللي انا باعمله معاكي
ريم بحزن: ما كنتش اقصد انا مش عارفه انا قلت كده ازاي
نظر لها مراد بقرف وهو يقول :مش مهم مش مهم انتي قلتي اي عشان كده يا ريم
وضعت ريم يدها على شفايفها وهي تقول مراد ارجوك اوع تقول كلمه تكسر قلبي اوع تقول كلمه تجرحني لاني والله لو خرجت من الاوضه ديت من غير ما تسامحني انا معنديش مانع ان انا ام*وت نفسي
توسعت اعين مراد بغضب وهو يقول: انتي مجنونه اللي انت بتقوليه ده
تحدثت ريم :اه مجنونه مجنونه بحبك مجنونه بعشقك مجنونه لاني مش شايفه حد غيرك لو حبي لك جنان فعلا مجنونه بحبك
ابتسام مراد من تلك الكلمات التي اطربت اذنه ونظر الى ريم بحبه وهو يقول :لو انتى مجنونه بحبي انا مجنون كمان بحبك
ضحكت ريم بجنان وهي تقول: يعني سامحتني
نظر داخل عيونها بعشق وهو يقول: سامحتك سامحتك دي كلمه قليله قوي
اقتربت منها ثم نظرت داخل اعينها باعشقك جارف وهي تقول :يعني مش زعلان مني
اقترب منها ووضع انف داخل عنقها وهو يقول :هو انتي متوقعه ان انا ممكن ازعل منك انا عمري ما زعلت منك كل كلمه وكل حرف كان بيخرج من بقك كنت عارف انه هو من غير قصدك وبعدين تعالي هنا هو انتي فاكره ان انا ممكن ازعل منك هو في احد بيقدر يزعل من روحه ازاى بقا عاوزنى ازعل منك
اشتمت عبير رائحته وهي تقول قلت ممكن تكون ندمان على جوازتي زي ما قلت عارف يا مراد لما قلت انك هتطلقني حسيت ان قلبي واني روحي راحت واني عمري وقف لي دقيقه لما خرجت وسابتني كنت باعيط بس مش باعيط لانك قلت انك هتطلقني عيطت لاني ما عرفتش اقدر النعمه اللي في يدي ما عرفتش اضمك جوه حضني واقولك باحبك باحبك قد الحروف اللي في اسامي العاشقين بحبك
تلاوه مراد بقوه وهو يقول :انتي عارفه ان دي احسن لحظه في حياتي انتي عارف ان دي لحظه اللي عمري ما هاكون خائف ان ملاك الموت يجيء ويقبض روحي بالعكس هاكون سعيد سعيد وفرحان ومبسوط
وضعت ريم يدها على شفايفه وهي تقول: اوع تجيب سيره الموت خلاص انا عايزه ننسى كل اللي فات وننسى كل الحزن ونبدا من جديد نبدا بسعاده وحب وفرح مراد عايزه انسى كل اللي حصل عايزه ابدا معك وفي حضنك عايزه اعيش الايام الحلوه اللي ضاعت من بين ايدي بغبائي عايزه اعيش في الحب يا مراد مش عايزه اي حاجه ثانيه
نظر لها مراد بعشق واخذ يسبح داخل اعينها وهو يقول: مش باقولك باحبك قال ذلك ونقضي على تلك الكرزتين يقبلهم بكل عشق جارف يقبلهم كانه لم يقبل احد من قبل اما عن ريم اخذت تضمه الى صدره وذهبوا مع نفسهم الى عالم من العشق والحب والغرام عالم لا يكون فيه احد سواه عالم لا يحتوي سوى على الحب والعشق والموده والرحمه
نظره مها حولها وهي تبتلع ريقها بتوتر وتتقلب على الفراش تحاول ان تقنع نفسها ان ذلك هاجس ليس اكثر ولكن تردد تلك الكلمه اكثر من مره فاخذت تنظر حولها برعب ولكن صدك ذلك الصوت مره اخرى وهو يقول: هاق*تلك زي ما قت*لتي مش
انتي قتل*تي الطفل اللي في بطنك عشان تداري ج*ريمتك و*عارك انا ها*قتلك زي ما قتل*تيه كانت تقال تلك الجمله بهمس
جلست مها تصرخ وهي تقول :ما قتلت*وش ما قتلت*وش انا ماجتش جانبه هو مات لوحده انا عمرى ماق*تل حد
كدابه قت*لتيه عشان تداري عارك و هتم*وتى زايه
لا انا معملتش حاجه لا لا
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية انتي ملكي) اسم الرواية