رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل الثامن و الثلاثون 38
استيقظ ادم وهو حاسس بص*داع ج*امد بيمسح علي عينه بسبب شعاع الشمس ولسه جاي بيقوم لقي ساره نايمه جنبه بتعب ودموعها في عينيها اتصدم عندما رأها بد*ون ملاا*بس إقتر*ب منها ببطء
ادم بخوف . ساره ساره
لكن مش بترود قام من علي السرير وراح للناحيه التانيه عشان يفوق ساره
ادم بألم . ااااه اي ده ؟
كان قطع الزج*اج استقرت في قدمه
ادم وهو بيخرج الز*جاج من قدمه تذكر أحداث امس وجحظت عينيه بشده
ادم بيحاول يفوق ساره وهي غ*ائبه عن الو*عي ارتدي ادم ملا*بسه المل*قاه علي الارض بإهمال
ولب*س ساره إسدالها ولسه هي*شلها لاحظ تلك البق*عه علي مفرش السرير تنهد ادم بضيق من نفسه ونزل الي العربيه بسرعه وانطلق الي المستشفي
بعد وقت قليل وصل ادم أمام المستشفي حم*ل ساره ببطء وصعد الي اعلي
ادم بصراخ. الدكتوره فين
الممرضه بسرعه. تعالي هنا معايا
جري ادم خلف الممرضه
الدكتوره . حطاها هنا براحه انت جوزها
ادم بسرعه . اه انا انا
الدكتوره . اتفضل اطلع بره عشان اعرف اكشف عليها
بقلم florida maged
••••••••••••••••••••••••••••
اسد بصوت واطي . يعني اي اتمسكو
،،،،،،،،،،،،،،
اسد بعصبيه. انتو متخل*فين معرفش اعتمد علي واحد فيكو
،،،،،،،،،،،،،
اسد. أما اجيلك اقفل انت دلوقتي ومحدش فيكو يتحرك
قلب . انت بتكلم مين يااسد
اسد . انتي واقفه هنا من امتي
قلب بنوم . انا لسه صاحيه قول كنت بتكلم مين
اسد . اجمل حد يصحي من النوم ام العيال عامله اي
قلب بضحك . ام العيال كويسه انت لاابس ورايح فين علي الصبح
اسد . رايح علي الشركه يعني هروح فين المهم متروحيش في اي حته لوحدك وكلي كويس وبا*سها من خدها وخرج
بقلم florida maged
••••••••••••••••••••••••••
علي . يابنتي حرام عليكي انا تعبت بجد
زينب . انت اللي مستعجل وخليت كتب الكتاب بدري انا مالي استحمل بقا
علي . يا حبيبتي انا جهزت الفيله ومفيش حاجه ناقصه الا وجودك هناك
زينب وهي تمسك بيدها فستان . طيب اي رأيك في الفستان ده
علي وضع الاكياس علي الارض . تعالي ورايا انا هجبلك حاجه جامده
زينب مشيت وراه وهو بينقي
علي بغمزه . ها اي رأيك في ده
زينب بشهقه . انت قلي*ل الاد*ب ومتر*بتش
علي وهو يقت*رب منها . تؤ تؤ بلاش غلط فيا دلوقتي لأنك هتق*عي تحت إيدي في الاخر مش هس*يبك
بصتله زينب بغضب ومشيت راحت جابت الاكياس والشنط اللي علي الارض وخرجت
علي بضحك . يامجن*ونه انتي استني
زينب كل اما تحس ان علي قر*ب منها تطلع تجري وعلي بيجري وراها لحد م م*سكها
علي بضحكه خبيثه . فاكره اني مش هلحقك
زينب بتوتر من قر*به . ابعد بقا يا علي عيب كده
نزل علي يده من علي خص*رها
علي بإبتسامه اجيبلك حجات حلوه
زينب بحماس شديد وبتسقف . ايوه يالاه بسرعه وشدته من إيده وراحو قسم الحلويات
زينب . بص عاوزه ده وده كمان ايوه ايوه وده هات ده ياعلي
علي . اي ياماما حيلك حيلك اي كل ده
زينب بدلع . عشان خاطر زينب حبيبتك
علي بغمزه . يالهوي علي القمر لما يدلع
سبقت زينب علي بخطواتها السريعه وهي ماسكه عربيه السوبرماركت وعامله تحط شبسي وحلويات وحجات ساقعه
وعلي متابعها وهو بيضحك علي طفولتها
بعد وقت طويل زينب ملت العربيه كلها
زينب . بس هات دول
علي . كل ده وبس تعالي يابنتي نحاسب يالاه ونروح علطول انا كده هفلس خالص
:كده الحساب 3500
علي بصدمه . 3500علي حلويات بس
زينب ببرأه . مستكترهم عليا
علي بغمزه . الغالي يرخصلك ياجميل
حست زينب ان في حد بيل*مس كتف*ها من ورا
زينب بضيق ابتعدت عن ذالك الشاب وإقت*ربت اكتر من علي
لكن ظل يلم*س علي كتف*ها مره اخري وإق*تربت اكتر من علي
لاحظ علي حركات زينب ونظر امامه في المرأه وجد يد ذالك الشاب علي كتف زينب ام*سك علي زينب من يد*اها ب*قوه واصبحت هي خلف ظه*ره
علي . بت*حط إيدك فين ي*اروح امك
:انت اه*بل ولا اي انا معملتش حاجه هي اللي كانت بتحاول
قبل ان يكمل كلاامه وقع علي الارض اثر ضر*بات علي ولكن لم يكتفي علي بذلك
بقلم florida maged
•••••••••••••••••••••••••••
بعد وقت طويل
كان ادم قاعد علي اع*صابه وعامل يجي ويروح قدام غرفه الكشف وهو بيدعي من قلبه ان ميكنش حاجه حصلتلها هو ادم عارف انو لما بي*شرب مبيبقاش شايف قدامه
خرجت الدكتوره وجري عليها ادم
ادم بقلق . طمنيني هي عامله اي
الدكتوره . مكدبش عليك حضرتك كنت عني*ف جدا معاها وهي كانت أول مره بالنسبالها وده غلط وادي لمض*عفات كتيره هتحصلها في المستقبل ويمكن يأ*ثر عليها لما تحمل وغير كل ده انا مردتش اديها مهدئ عشان تفوق وياريت تبعدها عن أي ضغط
ادم بحزن . شكرا
وظل واقف أمام الباب مش عارف يدخل ولا لا ولا هيدخلها لما تفوق هيقولها اي كان واقف متكتف فعلا مش عارف يعمل اي ولا يوصل لحل هيقولها اي لما تفوق هقولها انا عملت كده بسبب شكوك ه*بله في دماغي هقولها انا عملت كده عشان مراد هقولها اي مش عارف دماغي هتنف&جر من كتر التفكير
قاطع تفكيره رنين هاتفه وكان المتصل اسد
اسد. الو اي ياادم انت فين
ادم . انا في المستشفى
وقف اسد العربيه فاجأة
اسد بترقب . وانت في المستشفي ليه
ادم بتوتر . كنت كنت
اسد بعصبيه . كنت اي اخلص قول انت في مستشفى اي
ادم . انا في ،،،،،،،،،،،
أغلق اسد هاتفه قبل ان يكمل ادم واتجه الي المستشفي
بعد وقت وصل اسد ووجد ادم يجلس علي الكرسي أمام الغرفه بإهمال
اسد ببرود . عملت اي
ادم بخجل من نفسه . كنت إمبارح شا*رب و
قاطعه تلك الصفع*ه اللتي نزلت علي وجهه ادم
اسد بغضب . ساره ورقتها توصلها وانت مش عاوز اشوف وشك تاني ومش عايزها تلمحك امشي يلا
ادم بحزن . انا مكنتش في واعي انا بس
قاطعه اسد للمره التانيه بغضب . بقولك امشي ومش عاوز اشوف وشك تاني
تنهد ادم بضيق وذهب من أمام اسد
دخل اسد غرفه ساره وجدها نائمه بتعب وإرهاق
خرج من الغرفه وجد امامه ممرضه
اسد . لو سمحتي هي مدام ساره احمد في غرفه رقم 3 عندها اي
حكيتله الممرضه عن حاله ساره بالتفصيل وذهبت
اسد بصوت مسموع اه ياب*ن الك*لب
بقلم florida maged
••••••••••••••••••••••
في القسم واقف علي وذالك الشاب الذي يدعي محمد أمام الظابط
:وانت بقا اللي فاردلي عضل*اتك وعمال تض*رب في ولاد الناس
علي بإستهزاء. ولاد ناس اي ده متر*باش
محمد . انا وحي*ات ام*ي مهس*يبك
علي وهو يقت*رب منه . كلمه كمان واخلي الست الوالده تت*رحم عليك وعلي شبابك
:انت يابني انت وهو لو مسكتوش هرم*يكو دلوقتي في الحجز
انطق يالاه انت وقول اي اللي حصل
محمد بكدب . انا كنت واقف بحاسب علي الكاشير لقيت البت اللي معاه بتلغ*يني وانا
علي بغضب . مين يار*وح ام*ك ده انت وقعت اهل*ك سو*داء علي اللي انت بتقوله ده
الظابط بغضب :ياااااامين
:أمرك ياباشا
الظابط بعصبيه ، خود الواد ده علي الحجز وهيتعرض بكره علي النيابه
فور خروج علي ضحك كل من الظابط و محمد
الظابط :الله ينور عليك ده الباشا هيفرح بيك اوي
محمد ، بس مين اللي هيحاسب علي الخريطه اللي في وشي دي
الظابط بضحكه سخريه :الباشا هيظبطنا متقلقش
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية