رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر كاملة بقلم مريم سمير عبر مدونة دليل الروايات
رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر الفصل الثالث 3
*دا احمد التاني
_التاني !
=التاني ؟
*اقصد احمد ابني
=مين ديي يحاج ؟
*متجوزها مبقالكش ساعه
=مخدش رأيي لي؟ هو انا كنت هوافق وكل حاجه بس بردو رأيي مطلوب
*معلش المرة الجايه
_مرة جايه أي هو فطار ! دا جواز يحاج
=اه مهو عادي اتجوز اربعه
_دا عند خالتك الكلام دا
=حلو دا ، احمم بقولك يحاج متصبح علي خير
*انت شايف كده ؟ يعني خلاص مش مفيش مشاكل ؟
=انا بعمل مشاكل ؟ أنا !!
_دا أنا اقتنعت !
*طب تصبحوا علي خير بقي
_حاج ، حاج متسبنيش لوحدي
قفل الباب =كنا بنقول ايي ؟
_اه يدماغي ، اه اصابه خطيرة دي خلي بالك
=اه منا واخد بالي ، انتي بتبعدي لي؟
_انت ملكش امان بربع ج هنهزر
=انتي شكلك مش بتحبي دنيا سمير غانم
_لا بحبها ، اشمعنا ؟
=مش هي قالت البنت تحب الولد الناصح الي بيبقي فلاتي؟ قالت ولا أنا بتبلي عليها ؟
=انت مش فلاتي انت متربتش دا اول حاجه ، وكمل متكمل؟ وتحبه مؤدب يعني عنيه في الأرض ، ولغايه دلوقتي عينك متشالتش من عليا
_لا الكلام دا مش عندي ، ف نشيله ونشوف الجزء الاول بيقول أي
=انا راسي بتوجعني اويي
_بجد؟ سلامتك
=ايدا سافل بس حنين
_لا أنا بقلس مكنتش خبطه وبعدين أنا عارف انه مغمي عليه مزاجك
=أي الاحراج دا ، طب فيه دوا كده يلزمني انك تاخده ف تاخده ب الزوق ولا اوريك الوش التاني ؟
_وريني الوش التاني
=ايدا انت صدقت دا انا بهزر
_لا لا قولتي كلمه خليكي قدها
=مهو لو وشي التاني ظهر هتزعل وهنزعل كلنا
_كويس انك مختلفه عن كل البنات الي عارفهم ، التجديد حلو
=كل البنات الي عارفهم؟ حاكم أنا دمي شطه مولع محبش الي بيدلع
_نعم !!
=معلش انت الي عصبتني
_طب ايي؟
=بص يا استاذ احمد
_لا انتي كده بدآها وحش اوي
=بص يا ابو حميد من الاخر يعني
_ايوة اخرك أي ؟
=لا انا مليش اخر أنا بجبلك اخر الحوار بس ، انت دي اوضتك والي في الوش هتبقي اوضتي والي مش عاجبه مينامش
_خلصتي ؟
=فيه حبايه كده معلش خدها قبل ممشي
_ثقتك الزيادة دي من عند مين ؟
=بص يا احمد أنا والله عاوزة انام مش ناقصه فرهده ف انجزني
_انا مبحبش الكلام الكتير علي فكره
=أيوة يعني عاوز اي بردو ؟
_مش احنا اتجوزنا؟ من غير علمي بس اتجوزنا يعني
=حاكم أنا مش ملزمه اسمع كلام عبيط
_كلامي أنا الي عبيط بذمتك ؟
روحت جبت الدوا من جمب الكوميدينو =مين هياخد الدوا ويبقي اشطر كتكوت ؟
_وحيات امك !
=بقولك أي خدها بدل مفتح دماغك بمولة السرير نصين
_انتي بوء لي ؟
قربت =متخلنيش انفذه
مسك أيدي وقربني منه اكتر _نفذيه
حطيت الحبايه في بوقه بسرعه ف شرق ، هو لازم اديله ميا يعني؟ اديته ميا وقعد يكح هو اكيد من الحسرة مفيش حاجه
=أي اتبلعت ؟
بصلي بعصبيه ف ابتسمت بسذاجه وقام من مكانه ف جريت علي الاوضه التانيه وقفلت عليا
_افتحي
=مش فاتحه ، وأمور السهوكه دي مبتكولش معانا
_وربنا لا اربيكي أنا اتغفل أنا !
=بقولك أي انزل من علي وداني عشان عاوزة انام
_منتي لو قدامي مش هتتسجري تقولي كده
=افتح الباب ونشوف؟
_افتحي
=يلا تصبح علي خير ، افتح اي يعسل روح نام
_ماشي ، هتروحي مني فين دي الفله قد الكحكه
=دي قد شارعنا
_الله اكبر يخربيت عينك
=جود نايت احمودي
_دا انتي مستفزة !
=أيوة فعلا هوينا بقي
سمعت صوت الباب وهي بيتقفل ، طب المرادي غفلته المرة الجايه هعملها ازاي !
نمت من كتر التعب بالفستان ، صحيت علي صوت خبط في الباب فتحت وانا بغمض عيني
_انتي هنا ؟ افتكرتك مشيتي
=انا كده فهمت ، انت دلوقت محترم صح؟
_يعني ايي؟
بصيت في عينه =خلاص عرفت ، المهم فطرت ؟
_لاء
=هعملك فطار حلو اويي
نزلت عملت فطار ل باباه قبل ميروح الشغل وعملت فطار ليا ول احمد وطلعت ب الصنيه ، لقيته ماسك كراسه رسم وقلم
=بترسم ؟
_اه
=وريني وريني
ابتسم ووراني ، كان رسمه حلو اوي ، راسم طفل مع أمه وهي حضناه ، ف ابتسمت
=جميله اوي
_بجد؟
=اه والله برافو عليك
كان بيضحك وفجأه زعل وبص في الأرض =مالك يا احمد ؟
_لما ماما كانت عايشه كانت بتحضني كده ، بس بعد ممشيت محدش حضني خالص
=اكيد هي في مكان احسن ، وبتشوفك كل يوم وبتطمن عليك ولو لقيتك زعلان اكيد دا هيزعلها
_بس هي وحشتني
=ممكن تجيب حضن حلو زي الحضن الي كنت بتديله لماما ؟
قرب مني _بجد ؟
=يلا يعم احنا لسه هنتناقش
حضنته وطبطبت عليه ، اول مرة احس الاحساس دا ، كان حضنه دافي اوي وحنين
=ولما تحتاج حضن كمان قولي
_كل يوم تديني حضن
=ماشي كلامك يعم احمد
_هنبقي صحاب صح؟
=اكيد
سلم عليا _اتفقنا
=انت طيب اوي يا احمد
_وانتي كمان
=يعني لو طلبت منك طلب صغير هتعمله؟
_اكيد
=ممكن تاخد الدوا ؟
_طعمه وحش اوي يمريم وكمان مر
=طب أي رأيك انزل اعملك عصير تشربه بعده ؟
_عصير مانجا؟
=حاضر
نزلت عملت عصير وحطيته في كوبايه ، اديتله الدوا وشرب بعدها العصير
_طعمه جميل
=انت الي جميل والله ، قولي صحيح بترسم من امتي؟
_من وانا عندي ٨ سنين يعني من استني 12345 ، خمس سنين
=حلو اويي ، وبتعرف تعمل اي كمان ؟
_بعرف ألعب كورة ، وأغني و..
=لا لا متقولش بتعرف تغني ؟
_ايوة
=سمعني اشجيني يلا
غني وفضلت بصاله وانا مبسوطه اني قاعده معاه ، فضلنا نتكلم كتير ، كتير اوي عن كل حاجه ومواضيع ملهاش علاقه ببعض ، زي أنه بيحب الشتا وبيحب يخرج في الصيف ! ، الوقت معاه كان حلو ببرائته وكلامه ، هو مينفعش يفضل كده؟ لازم باد بوي ! لازم اوي يعني ولا اي ؟ لا بس الحمد لله في الحالتين الواد حلو ودمه خفيف
_يمريم هما ساعتين حجر واجي
_بيجي غيري ازاي ؟
=لا متاخدش في بالك ، اوعي تنسي الكورة ، يلا في رعايه الله
مشي وانا طلعت فوق ، كان فيه مكتبه صغيره خدت منها كتاب وفضلت اقرأ فيه ، سمعت صوت ضحكه بنت عاليه ف نزلت بسرعه
_احيه ! انت بدل مترجع ب الكورة راجعلي ب واحده ؟ انت رايح تلعب رياضه ولا تلعب ببنات الناس !
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر) اضغط على أسم الرواية