رواية حياة ظابطة كاملة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل الاربعون 40
جه تاني يوم وحياه كانت راحه الشغل عادي...
بس راحت قبل مراد ونزلت الدنيا كانت زحمه معرفتش توقف تاكسي ف فتحت باقه تطلب اوبر....
لاكن ملحقتش وفي عربية جت وخدتها وهي تصر*خ لاكن دون فايدة....
حياه بصراخ...ابعدووو انتو مييين
فجأة حد فيهم حط منديل على مناخيرها فقدت الوعي...
في بيت احمد الدمنهوري...
مراد صحي ولبس وخرج....ماما هي حياه فين
ايه...سبقتك وراحت الشغل
مراد....طيب هنزل انا
نزل مراد وجه يركب عربيته لمح فون في الارض راح يجيبوا ولقى فون حياه قلبه نبض بسرعه كبيرة....ايه هيوقع فون حياااه ياترى انتي فيين ياحيااه
ركب عربيته بسرعه واتحرك بأقصى سرعه عنده....
وصل مبنى المخابرات....
نزل من العربية جري ودخل يسأل على حياه...
العسكري...لا يافندم حضرت الظابط حياه لسه مجتش
مراد بقلق....اااه اوماااال فييين
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في شقة حمزه....
صحي وقام يلبس وجهز ورن على حياه...
رد عليه مراد....
حمزه....ايوه ياحبيبتي روحتي الشغلـــــــ
مراد بقلق....حمزززه انا مرااد
حمزه بخضه....مراااد فين حياااه فيها ايييه
مراد حكالوا الي حصل....
حمزه بتوتر....هكلم يونس ونجيلك استنى في المبنى لحد ما نيجي
حمزه كلم يونس واتحركوا هما الاتنين...
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند حياه...
الي خط*فوها دخلوها مخزن ربطوها في كرسي ووقف قدامها ٤رجال مقنعين واحد منهم رش في وشها شوية مايه وبدأت تفوق...
حياه بدوخه...انا فييين ايه المكااان دا
واحد منهم بصوت خشن قوي...انتي في مكان الباشا
حياه بأستغراب...مين الباااشا داا
واحد منهم....هيجي دلوقتي متستعجليش
بعد قليل من الوقت يدخل شاب يضع على وجهه قناع اسود...
الشاب....نورتينا ياحضرة الظابط حيااه
حياه بقوة....ما دام انت عارف اني ظابط مش خااايف
الشاب بضحكه خبث....تعرفي اني كنت انا الي بكلمك انا عاوز التعلب اااه وحبيبك النمر وقريبه القناص اه وابن خالتك ياااسين هدمركم كلكمممممم
حياه بقوة....هيجوا ينقذوني وهتروح ورا الشمس مش حياااه الي تخااف
الشاب بعصبيه وغضب....محدش يدخل لهاااا اي اكل مفهوووووم
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في مبنى المخابرات....
مراد بغضب....انااا عااااوز افهممم اختي فييين
يونس....اهدى بس يامراد هنعررف
حمزه....استنى شوية نفكررر
قطع كلامهم دخول يوسف وحازم باشا....
يوسف بقوة....اقففف ثاااااابت
وقفوا كلهم وادوا التحيه...
يوسف....في اييه انا عاوز افهم
مراد حكاله كل الي حصل...
حازم....وايه اكدلك ان هي مخطوفة
مراد بهدوء....اصل ياباشا حياه كلمها مرا واحد في الفون وقالها انه هيدمرني
يوسف بعمليه....هات الرقم بسىع وتعالوا على غرفة الاجتماعات
راحوا غرفة الاجتماعات....
يوسف خد الرقم من مراد وعمل اكتر من حاجه لكن كان الخط مقفول....
حمزه....هنعمل ايه دلوقتي
يونس....اكييد فيه حل اصبروا
حازم....خير اهدوا ياشباب
قطع حديثهم رنة فون مراد...
مراد رد....الووو مين
شخص....اكيد دلوقتي عرفت ان اختك مش موجوده ساعتين زمن وهكلمك متحاولش توصلي الخط هيتقفل انا هكلمك عشان اصفي حسابي معاك كويس واه مش لازم تجيب البشوات معاكم
الخط اتقفل فعلا ومعرفوش يوصلوا لحاجه....
حمزه وقد وصل لأقصى مراحل غضبه....يعنييييي اييييه هنقعد كداااا منعرفش نتصرففف اكيييد في حللل
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في شركة ياسين...
تجلس هدير وياسين في المكتب....
ياسين بحب....انتي عوضتيني كتير اوي عن الي فات انا فعلا بحبك اوي
هدير بحب....انا حبيتك بالصدفه بجدد
قطع كلامهم فون ياسين....الووو مين
شخص....ساعتين زمن وهكلمك تجيلي انت والابطال التعلب والنمر والقنااص ااه وحياااه في حساب محتاج اصفي معاااك كبييير اوي
الخط اتقفل وياسين قال بقلق....ميين دا الو الوووو
هدير....في ايه يا ياسين
ياسين بتوتر وطلع يجري برا الشركة....هدير هكلمك كمان شوية روحي دلوقتي
رن على مراد بسرعه وحكاله وهو قاله يجيلوا المبنى...
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في شركة يامن....
قاعدة ساره بقلق...انا قلقانه اوييي على حياه معرفش ليه
يامن....اهدي بس انتي بتقلقي زيادة عن اللزوم
سارة بقلق....يارب يكون كداا ياااارب
يامن بحب....بس بقولك ايه
ساره....ها
يامن....بحبكك♥
ساره بضحك وحب....وانا كمااان♥
يامن بهزار....يلا نركز في الشغل عشان متهورش
ساره بكسوف....يلااا يلاااا
༺༺༺
في مكتب نورا....
قاعده سرحانه....ياترى مراد بيحبني بجد ولا انا بوهم نفسي
هو انا ليه قلقانه عليه اصلا يارب يكووون بخيير...
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في مكان اول مرا نروحوا...
في فرنسا...
عند هادي اخو ادهم...
«هادي عيونه اخضر عسلي بشره قمحاوي طويل وجسمه رياضي تخرج من كلية صيدلة من سنه و وتعلم ويعمل بفرنسا»
قاعد هادي هو وصديقته المقربه سلمى...
»سلمى بنت تمتلك من العمر ٢٣سنه تخرجت من صيدلة صديقة هادي المقربه من اكثر من سنه بيضاء عيناها لونها عسلي غامق وشعرها بني كيرلي وناعم بنفس الوقت ليست طويلة ولا قصيرة«
هادي...انا هنزل بكره مصر
سلمى بفرحه....بجد هننزل
هادي بأبتسامه....ايوه هننزل فرحانه
سلمى....جداااا فوق ما تتخيل وهشوف ماما واختيي
هادي....وفي مفاجأة ليكي لما نرجع مصر
سلمى بفرحه....ايييه هيااا
هادي بأبتسامه....لو قولتهالك مش هتبئا مفاجأة استني يوم واحد
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مبنى المخابرات....
ياسين....طيب عدا ساعه ولسه محدش رن
مراد....ادينااا قاعدييين مستنين بس وربنا هتجنن
حازم....طب في خطه
حمزه....انا هروح انا ويونس معاهم
قطع كلامهم رنة فون حمزه برقم تاني...
حمزه....الووو
شخص....حبيبت القلب بين اردي ممكن اخلص عليها او ممكن اتسلى بيها شوية
حمزه بغضب جحيمي....يابن ****لو لمست شعره منها هتكون في قبرك حي
الشخص....تيجي انت والقناص مع التعلب وياسين
وقفل الخط...
مراد بغضب....مش هسييبه
ياسين....اكيد دا حد عارفنا كويييس
يونس....ويمكن كانو من المافيا
يوسف....بس انتو دمرتوا المافيا كلهم وكان اخرهم ماجد وعاصم ودارين
حازم....ويمكن دول هربوا زي ماجد هنعرف هنعرف
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في كلية عائشه....
تخرج عائشه من المحاضرة ومعاها ياسمين ويروحوا الكافيه....
عائشه....هو اتأخر كدا لييه
ياسمين....يابت اهدي
عائشه.....تعالي نتمشى شوية ونروح جامعته
ياسمين....يلااا بينا
اتحركوا وراحوا ناحيه كلية ادهم ووصلوا وعائشه شافته من ضهره واقف مع صحابه...
عائشه....يلا نروحله اهو وننادي عليه
قربت عائشه وسمعت وهو بيقول....لا والهبله فاكره اني كنت بحبها سهل اوي اي حد يضحك عليها البت دي
عائشه وؤاسمسن سمعوا كدا وعائشه طلعت تجري...
ياسمين راحت لأدهم بغضب...ادهممم
ادهم بصدمه....ياسمييين بتعملي ايه هناا
ياسمين بغضب....ابعد احسنلك عن عااائشه ما دام مش بتحبهاااا فااااهم
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مبنى المخابرات...
الشخص اتصل بيهم وقالهم يجوا كمان نص ساعه...
مراد للقوات....هنتحرك وانتو ورانا بس تروحوا من طريق تاني عشان ميلاحظوش حاجه ومتدخلوش غير لما ابعتلكم اشارة...حمزه يونس ياسين يلا ورايا
خرجوا وركبوا العربيات واتحركوا على المكان...
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند حياه....
الشاب....فاضل دقايق وتروحوا تقابلوا وجه كريم تيك توك تييك توووك
حياه بأستفزاز وقوة....لو هنقابل وجه كريم بدفاع عن النفس وبشرف ف موافقه
الشاب بغضب....هنشوووف
خرج الشاب وبعد قليل من الوقت حمزه ومراد وياسين ويونس جم....
الشاب....اهلا اهلا نورتوا
مراد بغضب....حياااه فييين
الشاب....موجوده بس مش حابب تعرف انا مين
حمزه....كدا كدا هنعرف وهتدفع التمن
الشاب....هاااتو حضرة الظابط حياااه
جابوا حياه وهي متربطه قلبهم وجعهم على شكلها المتبهدل وزادوا غضب
ياسين....عاااوز ايه
يونس....وانت مييين
الشاب خلع القناع من على وشه....
مراد بصدمه....ماااازن انت عاااايش ازاااي
مازن بغضب....ايوووه عااايش وبنتقم منكم ومن ابوياااا ومش هسييب حددد
كلهم واقفين مستغربين مين مازن اصلا...
مازن....هقولك انتو عملتوا ايه من بداية اخوك.
فلااااش باااااك...
ماجد والد مازن اتجوز ام مازن بعد نيمار ب٤سنين وبعدها والدة مازن اتوفت لأنها كان عندها القلب وبسبب اهمال ماجد ليها في الفترة الاخيرة اتوفت ومن يومها مازن بقى يكر*ه ماجد نيمار حزنت جامد عليها لأنها كانت عرفاها وربت مازن مع دارين وعاصم...
ومازن في رابع جامعة كان عمره ٢١سنه هو عارف شغل والده بس مهدده ميقولش حاجه...
في يوم من الايام....
مازن قاعد مع صديقهُ المقرب بيعتبره اخ لي وبيحبه اوي وهو مصري...
مازن بضحك....استنى هقوم اشوف اي حاجه ناكلها كدا
وحيد....اشطا ماشي
راح مازن وعدا دقايق ومجاش راح وحيد يشوفه اتأخر ليه وهو ماشي في الجنينة شاف اوضة وفيها حد بيترجاهم يسيبوا...
دخل وحيد يشوف في ايه وشاف ماجد وهو بي**قتل واحد...
وحيدد...لااااا لييييه
ماجد بغضب....امسكوااا
بعد قليل من الوقت....
مازن جه وقعد يدور على وحيد مش لاقي وبعدها ماجد بعتله عشان يجي...
دخل وشاف وحيد وهما ماسكينوا...فييي اييييه ماسكينوا كدااا ليييه
ماجد بغضب....وحيد عرف شغلنا وشالنا واحنا بن**قتل واحد يا ي*موت يا يدخل في شغلنا
وحيد بخوف....لاااا والله مش هقول لحدد حاااجه ولا كأني شوفت حااجه
مازن....بلاااش يابابا ونبييي
ماجد....انا قولت كلاااامي وخلااص
وبعد فترة فعلا وحيد دخل شغلهم...
وبعدها احمد جه ومن ضمن الناس الي كشفوا احمد وحاربوا وق*تلهم قبل ما يتوفى كان وحيد....
واتربى جوا مازن كره اكتر من الاول....
وبعد ما مراد جه كان عاوز يساعده عشان ينتقم من ماجد بس اكتشف بعدين انه اخو احمد وقرر يصاحبه وينتقم منه...
يوم ما كان رايح عشان ينتقم من مراد زي ما عملوا في وحيد رجالة ماجد ضر*بوا بالنار من غير ما ياخدوا بالهم لأنه كان لابس قناع اسود...
بعدها ب فترة كان الجر*ح في صدره وقعد في غيبوبة ٣شهور لحد ما فاق وقرر ينت*قم تاني ونار الانتقا*م غطت على عيونه....
بعدها عرف ان دارين خدت مؤبد واخوه خد اعدام اتوجع عليهم اوي وخلاص فقد السيطره على عقله....
بااااااااك....
مراد بصدمه....كل دااا
مازن بكره وغضب....ايوه انا الوحييد الي اتظلمتتت في النننص
حمزه....صلح اخر حاجه وانسى الانتقام
يونس....مضيعش كل حااجه من ايدك
ياسين....عندك فرصة تتغير
حياه....الي حصلك مش بأيدك
مازن بغضب....اسكتوووو انا مش هرتاااح الا لما انتقم انتتتت دارين بسببك خدت مؤبد وانتتي عاااصم اتعد*م وااانت بسبب اخوك صحبي وعشرة عمري ماا*ت وانتو الاتنين ساعدتوهم
حياه....وليييه متقولش ان بسبب نفوسكم الضعييفه
حمزه....ابوووك السبب في كل دااا
مراد....انت كويس مضيعش الحاجه الاخيره الحلوة الي فيك
ياسين....اختك هي الي مشيت ورا كلام ابوك
يونس....مضيعش نفسك زي اخواتك
مازن....وانا مش هرتاح غير لما انتقم منكممم
هما....انت الي اختارت
مازن بصوت عالي....رجاااااالة خل"صوا عليهم
بدأو العر*اك بين الطرفين وحياه متربطه ومش قادرة تتحرك بس فجأة حد سحبها ودخلها اوضة وهما ملاحظوش...
مازن حط بنز*ين على الارض ومسك كبريت وبدأ يو*لع في كل مكان...
شافوا النار سكتوا وبئوا يدوروا على حياه...
حياه شافت النار قوية....
مراد....مضيييعش نفسسسك ياماااازن
حمزه....يوووونس حاول تطفي النار
الرجالة بتاعت مازن شافوا المنظر خرجوا يجروا برا....
القوات شافت النار حاولت تدخل بس كانت مسكت في كل مكان....
يااسين....اللحقوا حيااااه
بس النار مسكت في كل حاجه وحياه مقفول عليها....
༺༺༺༻༻༻༻༻༻
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حياة ظابطة ) اسم الرواية