Ads by Google X

رواية طفلتي الفصل الرابع 4 - بقلم ولاء ابراهيم

الصفحة الرئيسية

   رواية طفلتي كاملة بقلم ولاء ابراهيم عبر مدونة دليل الروايات

رواية طفلتي

رواية طفلتي الفصل الرابع 4

تاني يوم عند رعد تلفونه رن فا صحي
رعد: الوو
مصطفي: اي يسطا عامل اي
رعد: تمام كويس جدا
مصطفي: مالك 
رعد: لا مفيش 
مصطفي: هو انت ويارا مختفين فين كده
رعد: انا معرفش حاجه عن يارا ومش عايز اعرف
مصطفي: شكلك لسه صاحي مش فايق اكلمك وقت تاني سلام
رعد قفل مع مصطفي وقام خد شور ولبس هدومه ونزل 
نزل لقه ناديه قاعده 
رعد: صباح الخير ياحبيبتي 
ناديه: صباح النور ياحبيبي  
رعد: فطرتي 
ناديه: لا مستنياك
رعد: طب يلا نفطر ورايا شغل كتير
ناديه: طيب ياحبيبي 
عند تاج صحيت زي كل يوم عملت اللي بتعملو ولما تخلص بتفضل قاعده لان مفيش حد في البيت كلهم بيخرجو
عز: جه من المدرسه
تاج: حبيبي عملت ايه انهارده في المدرسه
عز: معملتش حاجه زي كل يوم انا زهقت عايزه اروح الجنينه
تاج: فعلا ياعز الواحد زهق ونفسه يخرج
عز: بابا هيخرجنا بس لما يبقي في اجازه وهخدك معايا
تاج في نفسها: ههه ده مش بيحصل امك مش بترضه ياعز 
تاج: طب اي تاكل
عز: لا هنام 
تاج: ماشي
في فيلا رعد 
رعد: انا هروح الشركه ياحبيبتي عايزه حاجه 
ناديه: تسلملي ياحبيبي خلي بالك من نفسك 
رعد مشي وناديه فضلت قاعده
عند تاج 
تاج دخلت اوضيتها ومعاها تلفون صغير محدش يعرف انه معاها غير ابوها 
وكتبت رقم ورنت علي جدتها
تاج: الوو
جدتها: الوو مين
تاج: انا تاج ياتيته
جدتها: تاج حبيبتي عامله اي
تاج بدموع محبوسه: الحمدلله وحشاني 
جدتها: وانتي كمان وحشاني عايزه اشوفك
تاج: انا كلمت بابا وقولتله بس عايزاكي انتي اللي تكلميه بليل يكون جه من الشغل وتكون ابله سحر هنا عشان تسمع انك عايزه تشوفيني واقعد معاكي يومين لاني تعبانه وعايزه اشوفك اووي
جدتها: مالك ياتاج اول مره تبقي بتكلميني وتقوليلي كده
تاج: بصي انا مش هعرف نتكلم كتير بس لما اشوفك اقولك كل حاجه 
جدتها: خلاص انهارده هكلمه هو لسه رقمه زي ماهو
تاج: ايوه 
جدتها: خلاص ماشي يحبيبتي 
تاج: هقفل انا عشان ابله سحر قربت تيجي
جدتها: خلاص ماشي ي تاج باي
وعدا الوقت وسحر ورودي جم
رودي: انتي يابت ياتاج
تاج: نعم يارودي
رودي: ابقي اغسلي الطقم ده بكره عشان مش مغسول كويس غسيلك زي وشك 
تاج: والله قعدت انضف فيها كتير مش راضيه تنضف وايدي وجعتني
رودي بزعيق: متوجعك انا مالي اهم حاجه تنضف 
تاج: حاضر
سحر بزعيق: انتي يازفته
تاج: نعم
سحر: نعمله عليكي الهدوم مش حطها حلوه في الدولاب ليه 
تاج: والله انا كل يوم بروقه اعمل ايه تاني 
سحر بصريخ: غوري من وشي 
سمير جاه وسمع صوت سحر
سمير: في اي 
سحر: شوف بنتك
سمير: في اي ياتاج
تاج بدموع: يابابا انا كل يوم بروق الهدوم وبغسل وبرضو بتقولي مش بتعرفي تعملي حاجه 
سمير: ابقي اعملي حلو ياتاج معلش
سحر: هو اي اللي معلش 
سحر مسكت تاج من دراعه وضربتها 
سمير: سحر انتي اتجننتي 
سحر: جتك القرف فيكي وفي شكلك
وسبتهم ومشيت
تاج خدت بعضها ودخلت اوضتها
سمير: ممكن تتكلمي معاها براحه وهتعملك الحاجه
سحر: إن شاءلله بنتك ولا بتفهم ولا حاجه
تاج دخلت اوضيتها وقعدت تعيط وكلمت جدتها
تاج: الوو
جدتها: مالك
تاج: ونبي ياتيته كلمي بابا دلوقتي وتعالي خديني بكره انا تعبانه
جدتها: طب اهدي اهدي اي الحصل
تاج: ابله سحر عماله تضرب فيا كل شويه تعالي خديني
جدتها: حاضر خلاص اهدي هروح اكلمه وبكره الصبح هاجي اخدك
تاج: ماشي باي
سمير وسحر و رودي وعز قاعدين بيكلواا
تلفون سمير رن
سمير: الوو سلام عليكم 
جدت تاج: وعليكم السلام ازيك سمير
سمير: الحمدالله ام حنان صح
جدت تاج: ايوه انا 
سمير: عامله اي
جدت تاج: الحمد الله تاج عامله اي
سمير: تاج بخير 
جدت تاج: طب عايزه اشوفها انا بكره هاجي اخده تقعد معايا يومين وحشاني وانت عارف انها بتفكرني بحنان عشان فيها شبه منها
سمير: هيا فعلا شبه امها طب استني انادي عليها تكلميها
سمير: تاج ياتااااج
تاج: نعم يابابا
سمير: خدي تيته عايزة تكلمك
تاج: الوو عامله ايه
جدتها: امال مين اللي كانت بتكلمني من شويه 
تاج بضحك: وانتي كمان وحشاني 
جدتها: خلاص كلمت ابوكي وهاجي اخدك من النجمه
تاج بفرح: بجد ماشي 
جدتها: يلا باي
تاج: باي
سمير: هتروحي لجدتك
تاج: هي وحشاني عايزه اشوفها
سمير: بكره هتيجي تخدك تقعدي معاها يومين
سحر: يومين اي وشغل البيت مين يعمله
سمير: بنتك عندك او انتي ستها عايزه تشوفها اقولها لا
سحر: تيجي تقعد معاها هنا اليوم كله 
سمير: لا انا مقدرش اقول لستها لا لانها من حقها تشوفها
سحر: ماشي ياسمير بصت لتاج: ابقي روقي بقا الدنيا من بليل عشان بكره هتمشي
تاج: حاضر
بعد مخلصو اكل تاج غسلت المواعين وروقت الشقه ودخلت اوضتها
تاج قعدت تطلع هدومها عشان تشوف هتلبس اي بكره
وملقتش غير طقم كان ابوها جيبهولها ملبستهوش خالص
تاج: حلو ده هلبسه وخلاص معنديش حاجه البسها طب اخد هدومي القديمه دي اللي بمسح بيها عند تيته هاخد ترنج ده برضو حلو ومش هطول هناك بقي
تاج خلصت وظبطت الحاجه ونامت
في فيلا رعد
رعد رجع من الشغل
رعد: اي يانانا صاحيه يعني
ناديه: لازم اطمن عليك وبعد كده انام
رعد: تسلميلي ياحبيبتي 
ناديه: اتعشيت 
رعد: اه اتعشيت بره كان عندي مقابله شغل في مطعم واتعشيت 
ناديه: طب كويسه عشان انا كمان اتعشيت
رعد: ماشي يانانا هطلع انام بقا 
ناديه: خدني وصلني لاوضتي
رعد: تعالي تعالي يااختي
ناديه: بتتريق ياواد عليا
رعد: فشر يااختشي
ناديه:بضحك: طب يلا يااخويا
وطلعوا كل واحد علي اوضته
عند تاج فضلت صاحيه وتعبانه خالص من كتير الضرب وكل ماتنام جسمها يتعبها وعماله تعيط
تاج: يارب يطلع النهار بقا انا عايز امشي وزهقت بجد
تاج قامت جابت ذكريتها وصورها هيا وامها وابوها
تاج: وحشتيني يااحن حد في الدنيا بجد تعبت شايفه العذاب اللي انا فيه نفسي اجيلك بجد تعبت من مرات ابويا.      عارفه اني ابويا اتجوز عشان كنت صغيره وقال واحده ترعينا بس دي مش بترعي حد    خديني عندك ياماما انا مفيش حد تعب قدي بجد يارب ارحمني من الناس دي تاج فضلت تتفرج على صور مامتها وبعدها شالتهم ونامت...

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية طفلتي) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent