Ads by Google X

رواية عشق و دموع الفصل السادس 6 - بقلم رنا حسن

الصفحة الرئيسية

   رواية عشق و دموع كاملة بقلم رنا حسن حصريا عبر مدونة دليل الروايات


رواية عشق و دموع الفصل السادس 6

فى قصر الجارحى:-

باسل: هااا يا سارة ترجمتى الملفات اللى قولتلك عليها.


سارة: ايوه طبعا...بس الصراحه ترجمت نصها بس..والباقى بكرة لأنى تعبت فيهم.


باسل: عادى ولا يهمك...وااه صح انا عازم مالك السيوفى ع العشاء انهاردة.


آسر: اه ما هو قالى.....هو جاى ف الطريق دلوقتى.


فرحت سارة كثيرا فهى تحبه من زمان وهى طفله..ولم تراه منذ فترة طويلة وهو كذلك الأمر لا يراها منذ فترة طويلة..

وصل مالك أمام القصر ودخل

مالك: هلا والله ع اجدع ناس شوفتها ف حياتى.


آسر: سلم علينا عدل يلااا


باسل: يسلم زى ما هو عايز ده حبيبى.


مالك: ما انا بقول انك جدع برضوا


ضحك الجميع و بدأوا يتناولون الطعام..وسارة تنظر الى مالك الذى تغير شكله إلى الاجمل..ولكن مالك كان يلاحظ هذا......وهو كذلك الأمر يحبها و بشدة منذ وهو صغير...يعشق شعرها الاحمر القصير ويعشق عيونها الواسعة الخضراء..ولكنه لا يظهر هذا..حتى لا تتعلق به..فهو ف المخابرات...ويخاف أن يصيبها مكروه..فهو يخاف عليها وبشدة.

**********************************************

وجاء الصباح ع هذه الجميلة:-

استيقظت ليلى من نومها لكى تذهب إلى الكلية ثم إلى الشركة.


ليلى: صباح الخير ياست الكل


الام: اول مرة تصحى من نفسك


ليلى: ما هو خلاص اتعودت بقا


الاب: صباح الخير يا ليلى


ليلى: صباح الصباح ياسيد الرجالة


الاب بضحك: نفسى اعرف هتكبرى امتى..وهطبطلى تفاهتك دى


الام: طب والله الشبشب اللى ف رجلى ده أنضف منها


ليلى: طب والنعمة البيت من غير تفاهتى لا يسوى شئ


الاب والام بصوت واحد: حصل😂


انتهت ليلى من الافطار ثم دخلت لتبدل ملابسها المكونة من بنطلون بوى فريند وبلوزة سوداء اللون سادة ولكنها شفافة من. الأكمام وفردت شعرها الذى يصل إلى نصف ظهرها..وهاف بود باللون الاسود...ثم ذهبت إلى كليتها..

*********************************************

فى قصر الجارحى:-

كان الجميع يفطر

باسل: ايه اخبار المتدربين اللى قبلتوهم امبارح....وفجأة تذكر ياسين صاحبة العيون الزرق..وكذلك الأمر تذكر آسر هذه المشاكسة..ضحكوا الاثنين فى وقت واحد


ياسين بضحك: كله تمام..حلوين كلهم..ق قصدى كويسين😂


آسر وهو يكتم ضحكاته: كله تمام ياباشا


باسل: وان كلامكوا مش مريحنى بس ماشى انا كده كده رايح دلوقتى وهشوف بنفسى.

وذهب كلا منهم إلى مقر عمله.

***********************************************

الكاتبة: رنا حسن..Rana hassan

***********************************************

كان آسر ذاهب بسيارته إلى مقر عمله...ولكن فجأة نظر ف مرءاه سيارته....وجد هذه الزومبى خلفه قصدى سيارة ليلى خلفه ثم ضحك بشدة..........وأما عند ليلى.

ليلى: ايه ده مش دى عربية الزفت اللى اسمه آسر..جه الوقت أن انتقم منه......تعمدت ليلى أن تصدم سيارته بقوة لكى تنتقم....


آسر: انتى بتراقبينى علشان تخبطى عربيتى...


ليلى: وانت تكون مين علشان اراقبك......انا لقيتك قدامى قولت فرصة انتقم...


آسر: ع الأقل احترمينى أن انا المدير بتاعك


ليلى: انت المدير بتاعى ف الشركة....احنا دلوقتى برا الشركة.


آسر بغضب: ماشى يا ليلى تتعدى الايام هتشوفى هعمل فيكى ايه.


ليلى بإستفزاز وبصوت عالى: ابقى قولى استناك فين نيهاهاهانيهاهاهاها...............غور وانت مز كده.....اروح ارن ع البت شروق.


ليلى: الو يابت فينك


شروق: أدينى داخله ع الشركة


ليلى: تمام انا جايه ف الطريق...سلام


شروق: سلام......شروق وهى تنظر إلى هاتفها..اصطدمت بشخص

-متحاسب انت حمار ولا اعمى ولا ايه...صدمت شروق بعد أن نظرت إليه وخجلت كثيرا.

- انا آسفة مكنتش اعرف انك انت


ياسين: يخربيت الدبش بتاعك ده...نفسى اشوفك بتضحكى مرة فى حياتى...الكل اللى بيدربوا استقبلونى بإبتسامة الا انتى استقبلتينى بدبشك.


خجلت شروق كثيرا من هذا الكلام...وهو لاحظ هذا

ياسين: انا آسف...بس نفسى اشوفك وانتى بتضحكى.....وبالفعل ضحكت شروق ع أفعاله.


ياسين: على فكرة انتى حلوه اوى


شروق بغضب: انت هتصاحبنى يلاااا.......ق ص قصدى يعنى..انا ماشية..هروبا مسرعة إلى خارج الشركة حتى تأخذ أنفاسها من هذا الوسيم.

- اخيرا جيتى

ليلى: معلش الطريق كان زحمة


شروق: هو انتى عرفت ترسمى الزوايا للمبنى اللى هيتبنى.


ليلى: ايوه عرفت...وانتى


شروق: اااه انا عرفت ارسمه


ليلى: طب تعالى ندخل علشان معاد التدريب قرب

ذهبوا الاثنان إلى داخل الشركة لكى يتدربوا.

**********************************************

فى المخابرات المصرية:


القائد: انا شايف انكم معملتوش اى حاجه...ولا دورته عليه حتى ولا سألته فين مكانه.....ايه الاهمال ده انتوا جايين شغل مش جايين تلعبوا هنا..


آسر بهدوء: هو احنا عرفنا شكله علشان نعرف مكانه..


القائد: بكرة ف اجتماع الساعة ٩ هتبقى فى كل التفاصيل ليوسف الحديدى.......الاجتماع انتهى ياريت تتفضلوا...


عبدلله: تعالوا يا شباب نروح كافى نتجمع...ادينا كتير متجمعناش..


آسر: ايوه يلا بينا....و هروح اتصل بياسين.....يلا ياشباب.............

***********************************

بقلمRana hassan

*********************************★

انتهى تدريب ليلى و شروق...


ليلى: بت تعالى نروح كافى لأن الصداع هيفرتك دماغى.......


شروق: اااه ياريت نروح....يلاا

********************★*************************

وعلى الناحية الأخرى عند يوسف الحديدى وكانت ميار معه على الهاتف:-


يوسف: الو يا ميار انا رايح اقابل واحد يعرفها....وهيقولى شوية معلومات عنها اقدر اوصلها.


ميار: لما تقابلوا ابقى كلمنى.


يوسف: ماشى....سلام


ميار: سلام


وصل يوسف المكان الذى سيقابل فيه الشخص...ولكن فجأة رأى.....................

google-playkhamsatmostaqltradent