رواية خادمة الوحش كاملة بقلم سارة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية خادمة الوحش الفصل السادس 6
في الطائره
ليلي بخوف: اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدا رسول يارب يا رب
فارس بضحك: اهدي اهدي
ليلي بخوف :انا اول مره اركب طياره هموت من الخوف
فارس: واضح واضح متقلقيش انا جنبك اهدي
ليلي بابتسامه: شكرا
فارس بادلها نفس الابتسامه
كل هذا تحت نظرات الوحوش الثلاثه الغاضبه
رعد بغضب: ايه مسلسل العشق الممنوع دا مش هيخلص ثم وجه كلامه لفارس تعالي خلينا نراجع ورق الصفقه الجديده
ليلي بهمس وصل إلي مسامع الجميع :يا ستاااار طووور يا ناس طووووور مصيبة تخدك يا بعيد
كانت تتحدث وهي تنظر من الشباك وفجاه تصرخ نتيجه لصراخ رعد قائلا :من دا اللي طور يا بت
قائلا: ها ها دا فارس
فارس بدهشه :انا
ليلي بنظرات ترجي: ايوا انت ثم غمزت له بمعني كده وكده يعني
كل هذا وادهم وجاسر يكتمون ضحكتهم
في ايطاليا
ليلي بانبهار: يا حلااااااوه دا كله قصر دا اكبر من اللي مصر
رعد: لييييلي
ليلي بخضه: يا لهههههههوي جايه يا طور قصدي يا رعد بيه
عند رعد
ليلي: ايوا يا رعد بيه اعملك قهوه
رعد باستغراب :ايوا بس عرفتي ازاي
ليلي: ههه وانت بتطلب غيرها
رعد: نعم
ليلي: دقيقه وتكون جاهزه بس سؤال بس انا بقالي نص ساعه بدور علي المطبخ مش لقياه
رعد نظر لها ورفع احد حاجبيه
ليلي :خلاص خلاص انا هدور عليه ثم خرجت
ليلي قابلت جاسر في طريقها
ليلي: فريزر باشا كلمه بس لو مش هعطلك
جاسر :خير
ليلي: هو المطبخ فين
جاسر :تعالي ورايا
ليلي: تتستر يا شيخ مش زي هولاكو اللي جوه دا
في المطبخ
جاسر :المطبخ اهو عايزه حاجه تانيه
ليلي: لا يا اخويا متشكرين
في اليوم التالي
ادهم بابتسامه: صباح الخير يا ليلي
ليلي: صباح النور يلا الفطار جاهز
ادهم :اومال فين الباقي
ليلي: نازلين دلوقتي
دقائق ونزل الجميع
رعد: رايحه فين
ليلي: المطبخ
رعد :اقعدي افطري
ليلي بدهشه: نعم
رعد :مش هعيد كلامي كتير اقعدي بقولك
ليلي :حاضر حاضر
بعد تناول الفطار
رعد :خلصوا يلا و تعالوا ورايا علي المكتب
ليلي: احم احم رعد بيه هو ينفع اخرج اتمشي بره شويه
رعد بجمود: لا
ليلي بحزن: بس انا
رعد بغضب :قولت لا
ثم ذهب ولحقه الجميع
بقيت ليلي مكانها تبكي
جاسر: احم احم ليلي
ليلي بدموع: نعم
جاسر :مالك
ليلي وهي تمسح دموعها: مفيش
جاسر: طيب ينفع تخرجي معايا النهارده
ليلي نظرت له باستغراب
جاسر :عايز اعمل شوبينج هتيجي معايا
ليلي بفرحه :اكيد
جاسر بابتسامه: تمام اوعي تقولي لحد هما هيخرجوا عشان الاجتماع وبعدها نخرج احنا
ليلي :اشطااااا
في سياره جاسر
جاسر :مبسوطه
ليلي بفرحه :جدا
جاسر: وصلنا يلا انزلي
ليلي: اشطا
بعد الشربينج
جاسر بابتسامه: اتفضلي
ليلي: ايه دول
جاسر :شوفيهم
ليلي فتحت الاكياس قائله: واااو تحفه بجد بس لمين دول
جاسر: ليكي انتي
ليلي بصدمه: انا
جاسر: ايوا ثم امسكها من يدها قائلا تعالي المكان هنا هيعجبك اوي
مساءا
ليلي: يا خبر احنا اتاخرنا اوي
جاسر: فعلا يلا بينا
في سياره جاسر
لاحظت ليلي سيارتين تلاحقهم
ليلي: جاسر بيه في عربيتين ماشين ورانا من بدري
جاسر بصدمه: دول تبع الزعيم
لحظات وبدأوا يطلقون النيران علي سياره جاسر
ليلي بصراخ: مين دول
جاسر وهو يخرج سلاحه قائلا: رني يا رعد بسرعه
ليلي بخوف: حاضر حاضر
جاسر بدا يطلق النيران علي احدي السيارتين حتي انقلبت لحظات وظهرت اربع سيارات اخريات يطلقون النيران عليهم
جاسر ليلي: اتصلي برعد يلا
ليلي بخوف :برن مش بيرد عليا لحظه اهو اهو رد
اخذ جاسر منها الهاتف قائلا: رعد رجاله الزعيم ورايا
رعد: عارف احنا في الطريق متقلقش
ما هي إلا لحظات وانقلبت سيارات الزعيم مع حدوث انفجارات
جاسر :هههه الوحوش وصلوا ليلي ليلي انتي فين
ليلي :عااااااا رجعوني القصر تاني والله ما عايزه اخرج تاني حرمت حرمت يا لههههههههههوي يا لههههههههوي هنموووووت هنموووووووت يا صغيره علي الهم يا ليلي هموووووت يا ناس
جاسر بضحك :خلاص خلاص الموضوع انتهي اهدي
ليلي بمرح : ايه دا بجد مش تقول يا راجل
نظر جاسر في المرآه وجد رعد وادهم وفارس قادمون ووجوههم لا تبشر بالخير
جاسر بخوف: شكلنا هنموت فعلا دلوقتي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خادمة الوحش ) اسم الرواية