رواية اوقعتني في حبها بشده كاملة بقلم دنيا فادي عبر مدونة دليل الروايات
رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل السادس 6
مازن : وحشتيني يا ريرو
ريتال : وانت كمان يا ميزو
وتكمل بضحك : بس ده هو يوم الي غايب فيه عن البيت
عمرو بصدمه وعدم فهم بيمشي من المكان
مازن : انا هروح البيت تعبان مش قادر
ريتال : ماشي روح انت
وبيمشي
ريتال وتفكر في عمرو : وده مشي ليي
________________________________________
عمرو في ذهنو : وانا لي اضايقت!! انا مالي بيها اصلا ،، يعني كنت متوقع اي من واحده كانت في night club يعني!!
عمرو ويفتكر الجمله الي هي قالتها
فلاش باكك
ريتال : اوعاا ايديكك دي انت اتجننت،، انا مش منهم قولتلككك انت اييي مبتفهمششش
بااااك
عمرر : انا يمكن كنت فاكرها غيرهم بجد
ويكمل بإستهزاء : انا مديها مساحه من حياتي لييي اساسا
فارس بزعيق : عمروووو!!!! انت بتكلم نفسك
عمرو : يخربيتك فزعتني يا اخي
فارس : هي مين دي الي مديها مساحه من حياتك
عمرو : مفييشش ،، خلصت الي قولتلك عليه
فارس : ااه
________________________________________
قمر بحزن : يا خالتو عماله تقولي عمرو ليكي عمرو ليكي ومحصلش اهو،، انا مش فاهمه مبيحبنيش لي ده انا الف من يتمنااني مش كده ياخالتو
فاتن : ايوا يا حبيبتي
_________________________________________
9:00PM بليل
ريتال في ذهنها : هو لي مستناش اجاوب طب !!! ينهاار ابيض اكيد فهمني غلط
ريتال بجديه : ما يفهم غلط هو كان حاجه بالنسبالي يعني!!
ريتال بندم : ياربيي ده اكيد فهمني غلط كان لازم تيجي في الوقت ده يا مازن
ريتال بتفتكر انو كان مديها الكارت بتاعو
بتجيبو وتنقل رقمو علي تيلفونها
ريتال و بتستوعب الي هتعملو : اي الي هعملو دلوقتي ده بقا!! فوقي يا ريتال هكلمو عشان موقف فاهمو غلط!! لا طبعاا ما يولع إلا كراامتيي،، كرامتي فوق كل شئ
بعد 5 دقايق
عمرو : الو
ريتال بتوتر : احم،، امم اناا ريتال
عمرو بإستغراب : في مشكله ولا حاجه!!
ريتال : لا لا مفيش حاجه ،، انت مشيت قبل ما اجوبك
عمرو بكدب : ااه كان عندي مشكله بس فا اضطريت امشي
ريتال : امم ،، انا كنت موجوده في ال night club مع اختي عشان كان عيد ميلاد صحبتها دي اجابه السؤال
عمرو : انا قولت كده برضو،، وانا اسف
ريتال بإستغراب : اسف لي!!!
عمرو : يمكن فهمتك غلط ل..
ريتال في ذهنها : ينهاار اسودد فهمني غلط!!! كنتت حاااسهه
عمرو يكمل كلامو : لما شوفت الي جه سلم عليكي وهو اكيد خطيبك
ريتال بإستغراب : خطيبي!! لا لا ده اخويا
عمرو بإستيعاب ويبتسم : اخوكي!!
ريال : اممم ،، تمام كده جوبتك علي السؤال سلام
عمرو بتسرع : استنيي
ريتال : ايي
عمرو : هو انا ممكن اشوفك!!
ريتال بعدم فهم : وده لي؟
عمرو ويرجع شعرو لورا بتفكير : مش عارف
ريتال : لما تعرف ويبقا في سبب انك تشوفني ساعتها هبقا اشوفك
عمرو ويرمي نفسو علي السرير : تمام هسجل رقمك عندك مانع
ريتال بتقفل في وشو وتضحك
ريتال بإستهزاء : تفو علي كرامتي بجد
_:.
شمس بفرحه وحماس : اتقبلت في الشركه يا ريررررو
ريتال : مبروك يا شموس
شمس ببراءه : تفتكري هكمل في الشغل بطول لساني وعصبيتي وعلو صوتي!!
ريتال : يااعينيي،، اي يا بت البراءه الي ظهرت دي
شمس بضحك : خايفه بجد مبقدرش اتحكم فيهم خالص انا لو معلتش صوتي وانا بتكلم اموت كده اتشل
_________________________________________
عمرو : ادخلل
قمر : بص بقا انا مش هخرج إلا لما تقولي انا غلطت في اي قولتلك كنت فاكراك انت الي طلبت كده فا وافقت علي الخطوبه
عمرو : ماشي
قمر بفرحه : خلاص كده هتكلمنيي!
عمرو : لا
قمر ببراءه : يا عمرو بقا طب تعالَ ننسا كل حاجه و نبدء صفحه جديده ممكن؟؟
عمرو : كل حاجه!!
قمر : ايوا
عمرو : طيب
قمر : طب بما اننا بدأنا صفحه جديده اي رأيك بكره بعد ما تخلص شغل تيجي معانا انا ومروان
عمرو : لا روحو انتو
قمر : عشان خاطر مروان ياعمرو بليززز
عمرو بزهق : طيب ممكن تخرجي من اوضتي بقا؟
قمر : تمام بس اعمل حسابك هنعدي عليك بعد ما تخلص شغل
_________________________________________
شمس : بصي انا مجبتش غير طقم واحد بس الي هروح بيه بكرا عشان اول يوم ليا للشغل
ريتال : وانا بكرا هروح اشتري هدوم للكليه بصي بعد ما تخلصي شغلك نروح نجيب هدوم واجيب ندي معايا انتي بس ابعتيلي اللوكيشن بعد ما تخلصي
شمس : تمام
________________________________________
9:00AM الصبح
عمرو : اتفضل يا فندم التصميم الي طلبتو
خليل : هايل يا استاذ عمرو
عمرو : شكرا يا فندم تؤمر بحاجه
خليل : لا يا ابني اتفضل
_:.
عمرو : بقولك اي
فارس : اي
عمرو : في حد جديد ف الشغل كانو طلبو مني اعرفو شغلو ونظامو واديلو الملفات دي والحوار ده انت عارفو طبعا
فارس : ايوا عايز مني اي
عمرو : استلم الموضوع ده مكاني
فارس : ماشي
_:.
فارس : غريبه عمرو قالي واحد مش واحده
فارس : اتفضلي يا انسه
شمس : اي دول
فارس : الملفات الي هتشتغلي عليها
شمس : ااه تمام ماشي
فارس ويشرحلها النظام وقوانين الشركه
فارس : وااه التأخير كمان لي خصم
شمس بملل : تمام في حاجه تانيه!!
فارس : لا
ويكمل بإستغراب : هو انا شوفتك قبل كده
شمس : لا اكيد بتشبه عليا
فارس : تمام هسيبك انا
________________________________________
وبعد ساعاات
عمرو بيخرج من الشركه
ويلاقي قمر ومروان واقفين قدام العربيه مستنينو ويروح يشيل مروان ويهزر معاه
مروان : عمو عمو
عمرو : حبيب عمو
مروان : خالتو قمر قالتلي انكو هتخرجوني انهارده انا مبسوط اوي يا عمو عشان بحبكو انتو الاتنين اكتر اتنين في الدنيا عشان بتجيبولي الالعاب الي انا عايزها كلها
عمرو : وانا كمان بحبك وهجبلك الي عايزو يا حبي..
ويتصدم لما يشوف ريتال جايه نحيتوو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية اوقعتني في حبها بشده) اسم الرواية