رواية اسد والمجهولة كاملة بقلم فلوريدا ماجد
رواية اسد والمجهولة الفصل الثامن 8
في الصباح ذهب طارق الي المستشفي وجد اسد نائم علي الكنبه وقلب نائمه ايضا ابتسم طارق علي اسد وقال في نفسه من امتي وانت بتهتم بحد كده
طارق. اسد
فتح اسد عيونه بكسل وقال اي ياطارق في حاجه ولا اي
طارق .لا مفيش كله تمام بس انا روحت للدكتور اللي متابع حاله قلب وقال ممكن تخرجو كانو بيتكلمو بصوت واطي عشان متصحاش
القي اسد نظره علي قلب وقال طيب
انا هطلع استناكو بره عقبال متصحيها تمام
اتجه اسد نحو قلب وهو مبتسم لها تلك الملاك النائمه التي خطفت قلبه وعقله بعينيها اخذ يتأملها كثيرا وكان طارق متابع كل ده من بره لان الباب ازاز فشايف كل حاجه وظل يضحك علي اسد وقال مين كان يصدق اسد الدنجوان واقع اوي كده فرح طارق لان اسد لم يل،مس قلب
ظل اسد هكذا حتي تململت قلب وابتسمت لان رائحه اسد تسللت الي انفها فتحت عيونها لقت اسد ينظر لها بشده وهو مبتسم قالت قلب بإبتسامه صباح الخير
ظل اسد ساكت قليلا وقال صباح الجمال ياقلبي
ابتسمت قلب بحرج علي تلك الياء الملكيه ونظرت اليه كان يفحص وجهها بشده وقالت بحرج اسد ممكن متقوليش كده عشان بتكسفني
في واحده تتكسف من جوزها
قالت قلب بكسوف وقد ظهرت الحمره علي خدها وقالت بصوت مهزوز
ا اانا انا لس لسه مش مراتك وووكده مينفعش
قال اسد بغمزه افهم من كده انك عاوزه تتجوزيني بسرعه بقا اههههه وانا اللي كنت فاكرك م،،ؤدبه
اندهشت قلب من كلاام اسد ولم ترد عليه أدار اسد عينيه الي الباب لقي طارق ينظر إليهم وهو مبتسم بشده غمزله طارق
طب قومي يالاه عشان الواد الثقيل ده عمال يضحك شبه الأهبل يالاه يالاه
أدارت قلب عينيها الي الباب لقيت طارق بيشورلها إبتسمت له وقالت ل أسد طيب ممكن تطلع بره عقبال م ادخل الحمام بس اظبط نفسي
حاضر بس قومي كده وريني هتقدرى تمشي ولا لا
نهضت قلب وقالت اهو الحمد لله بقيت احسن انا هدخل ولما هخلص هنده عليك
خرج اسد من الغرفه واتجه الي طارق وجده مبتسم بشده
انت اهبل يالاه قالها اسد وهو يجلس بجانبه
بس يابني بس ده شكل الحب ول،ع في الدره ده انت طلعت واقع جامد
واقع بس قالها اسد بسرحان
قال طارق طب وانت ناوي تتجوزها امتي اصل مينفعش جو الع،شق الممنوع ده وتقعد تبص والجو ده
عندك حق ياطارق انا عايزها حالاالي عشان ابص براحتي
قال طارق طيب يالاه يا سا*فل احترمني حتي
هحترمك حاضر الا قولي البت صافي عملتو فيها اي
ولا اي حاجه زي مقولتلك إمبارح ودينها المخزن و مأكلنهاش حاجه من إمبارح وعماله تعيط وتقول طلعوني
خاليها كده ورحمه امي مه،،سيبها قاطع حديثهم صوت قلب وهي بتقول
باشمهندس انا خلصت
نهض اسد وكذلك طارق
طارق .الف سلامه عليكي ياانسه خضيتينا عليكي إمبارح
قلب بخجل. ربنا يخليك ياباشمهندس انا مش عارفه اشكر حضرتك ازاي علي وقفتك جنبي دي
طارق .متقوليش حاجه انتي زي اختي
اسد.طيب يالاه ياخويا مش هنفضل نسلم علي بعض كده كتير قالها بغيره واضحه
طيب انا هسبقكو وادور العربيه عقبال متجيبها وتيجي وخبطو في كتفه وقال بهمس براحه علي البت
ذهب اسد بجانب قلب وهو مبتسم لها وقال الف سلامه انتي حاليا هتروحي عشان تنامي وترتاحي ومن بكره بقا ابقي تعالي وإن شاء الله مش هيحصل مشاكل تاني
ركب اسد بجانب طارق وجلست قلب في الخلف واتجهو الي عماره اسد
__
صلاح .الو انت ياروح ام*ك جيت إمبارح وملقتش حد ودلوقتي انا مرمي قدام الشركه من صبحيه ربنا انت استغفلتني وخت الفلوس
..لا ياباشا عيب الكلاام ده انا شايفها إمبارح حبه وهتلقيها عندك دي مش بتاعتي انا جبتلك مكنها وخت فلوسي كده خالصين وقفل السكه قبل ان يسمع رده
تنهد صلاح بغضب وقال انا وراكي وراكي ياقلب والزمن طويل
__
اوصل طارق قلب الي الشقه ودخل هو واسد
اسد.ادخلي خدي شاور انتي دلوقتي ياقلب عقبال م اعمل حاجه ناكلها
ذهبت قلب وأخذت شاور ولبست بيجامتها وعليها إسدال وخرجت لقيت اسد وطارق بيعملو اكل اسد بيعمل ساندوتشات وطارق بيعمل عصير
جلست علي السفره وظلت تنتظرهم تقدم اسد إليها وهو يحمل الأطباق وقال لها قومي كده معلش قامت قلب اخذ اسد يتفحص ملابسها وقال بإبتسامه تمام اقعدي جلست قلب بإحراج وخرج طارق بالعصير وقال عملتلكو عصير مانجو إنما اي هو بصراحه انا ملقتش غيره في التلاجه اصلا
جلسو يأكلو سويا في جو من المرح انتهو من الطعام ولمو الأطباق والكوبيات وغسلهم طارق ونضف اسد السفره
قالت لهم قلب بعد ان انتهو تعبتكو معايا والله ياباشمهندسين شكرا ليكو بجد
لا شكر علي واجب انا هخلع انا يااسد انا مستنيك قدام الباب يالاه سلام ياانسه
اقفلي علي نفسك ومتفتحيش الباب لحد ولو حاجه حصلت كلميني لو تعبتي رني عليا بردو قلب .انا صاحي للفجر
حاضر حاضر والله براحه بس انت روح ارتاح شويه وشكرا علي وقفتك جنبي انا بجد مطمنه وانا معاك
إبتسم لها اسد وقال مش مراتي لازم تطمني وانتي معايا طبعا اه وفكري نخلي شهر العسل فين عشان انا اخري معاكي اخر الشهر اللي هو بعد 6 ايام من دلوقتي يالاه سلاام وخرج اسد قبل ان يسمع ردها وقفل الباب
وضعت قلب يداها علي قلبها وابتسمت وذهبت الي غرفتها لكي ترتاح
__
ذهب اسد الي فيلاته لكي يرتاح قليلا ثم استيقظ ذهب الي المخزن وجد صافي نايمه علي الارض ومربو،طه وشكلها متب،هدل خالص ماسك جردل الماء و القي عليها فزعت
صافي بشده وعندما رأت اسد فزعت اكتر وقالت اسد حبيبي انت هتعمل فيا اي انت عارف انها كانت ساعه شيطان وانا مقدرتش اشوف البت دي قدامي شكلها كانت بترسم انها تاخدك مني
ماسكها اسد من شعرها بق،،وه تاخدني منك انتي فاكره نفسك مين يارو،،ح ا*مك اما خليتك تتمني المو ،ت ومتطوليهوش انتي حظك اني مبمدش إيدي علي نس*وان هي لما تفوق هتيجي تاخد حقها بإيدها خاليكي انتي م،،رميه كده
__
اما عند قلب ظلت نائمه ولم تستيقظ بينما اسد كان قلق عليها بشده اخذ هاتفه وظل يرن عليها وهي مبترودش عزم أمره ان يذهب إليها لكن فتح الخط
الو كان صوت قلب نعسان للغايه
اسد .الو الو اي ياقلب مبتروديش ليه
قلب .معلش انا كنت نايمه ولسه صاحيه علي رنه تليفوني دلوقتي
اسد .طيب بعد كده ترودي علطول انتي عامله اي
قلب .حاضر انا الحمد لله بقيت احسن دلوقتي
اسد.طيب انا هقفل دلوقتي اكمل الشغل لو عاوزه حاجه رني عليا مع السلامه
__
اما عن صلاح ظل واقف أمام باب الشركه كي يلمح قلب لكنه لم يراها وكانت الساعه 11 ذهب الي منزله وعزم أمره ان يأتي غدا دخل
الي منزله واستقبلته شيماء كعادتها انت
ياراجل انت بتروح فين بقالي يومين مش بشوفك مالك في اي
مفيش حاجه ياشيماء حلي عني بقا ودخل الغرفه وقفل الباب
__
استيقظت قلب الفجر وصلت فرضها وقرأت وردها واحضرت الفطار وهي لسه بتعمل الاكل لقيت باب الشقه بيخبط ذهبت لكي ترتدي حجابها ورأت من العين السحريه انه اسد فتحت الباب وهي مبتسمه له لم يقل اسد شئ بل ظل ينظر اليها وهو مبتسم وقال مش هتدخليني ولا اي
قالت له قلب اتفضل دخل اسد الي الشقه ولم يقفل الباب سابه مفتوح دخلت قلب الي المطبخ كي تكمل إعداد الفطور وقف اسد أمام المطبخ وظل مبتسم وهو واضع يداه علي صدره ظل يتأمل قلب وحركتها ورائحه المنزل وصوت القرأن للحظه تخيل ان قلب تعد له الفطار له ول أولاده وهم اسره لان اسد مفتقد ذلك الاحساس منذ زمن فاق من تخيلته عندما قالت قلب
يالاه يااسد نفطر سوا
ابتسم لها اسد وقل،،ع جاكيت بدلته وشمر أكمام القميص ها تحبي اسعدك
نظرت له قلب بحب وقالت صباح الخير الأول انت مصبحتش عليا
اقترب منها اسد لكن ظلت بينهما مسافه وقال انا مبحبش اتكلم بحب اعمل علطول وغمز لها أنزلت قلب عينيها ومدت يدها بالاطباق وقالت اتفضل
اخذ منها الأطباق وضعها علي السفره وظلو يأكلو سويا بصمت حتي قاطع تلك الصمت اسد
تعرفي ياقلب انا مفتقد إحساس البيت والعيله ده من زمان نفسي يكون عندي عيال كتير مش هحرمهم من حاجه ونفسي يبقي عندي بنوته شبهك كده
قالت قلب بصوت واطي إن شاء الله
ابتسم لها اسد خلصو فطار وقامت قلب لكي ترتدي ملابسها وظل ينتظرها اسد أمام باب الشقه حتي خرجت كانت ترتدي فستان ابيض وحجاب اسود وجزمه سوداء ولم تضع اي مساحيق تجميل قال لها اسد قمر قمر ياقلبي ابتسمت له وقالت شكرا نزلو سويا وفتح لها باب العربيه وربط لها الحزام واتجه الي الشركه
__
كان صلاح وقفا أمام الشركه من الفجر وهو فاقد الأمل لكنه انتفض واقفا عندما رأي قلب دخله الي الشركه بمفردها بعد اسد كان سوف يذهب إليها لكي يأخذها لكنه خاف بشده لوجود الناس وعزم أمره ان يأخذها عندما يمشي من بالشركه
__
انطلقت ساره في أحضان قلب وقالت لها ألف سلامه عليكي ياعيوني انا اتحيلت علي مستر اسد عشان اجيلك بس هو مرداش
اقترب منهم علي وقال الف سلامه عليكي ياانسه قلب انتي والله يابنتي ملكيش عيشه في البلد دي الناس الرقيقه دول ميقعودوش هنا
اومال يقعودو فين يا عم النحنوح قالها اسد وهو يخرج من مكتبه
وعينيه لا تبشر بالخير
ابتلع علي ريقه ولم ينطق بكلمه وانطلق الي مكتبه
ظلت تضحك عليه قلب وقالت هو بيخاف منك كده ليه
اسد .ملكيش فيه ومتمشيش توزعي إبتسمات علي خلق الله
دخل ادم مكتب اسد وقال بقولك يااسد
اسد.هااا قول ياجلااب المصايب
ادم .خلااص ياعم اما المصيبه تجيلك فعلا ابقي متجيش تغني ظلمو
اسد.اخلص ياادم وقول في اي
جلس ادم علي الكرسي وقال وانا بعيد الكاميرات اللي قدام الشركه لقيت واحد واقف من إمبارح قدام بابا الشركه وشكله عينه علي حد خد بالك
ارجع اسد ظهره الي الوراء وقال تمام ماشي خاليك متابعهولي دخلت قلب وقالت باشمهندس الوفد الروسي بره
طيب دخليهم اوضه الاجتماعات وناديلي علي باشمهندس علي .
استقبلتهم قلب وانصدم اسد وقال ل قلب انتي بتعرفي تتكلمي روسي ابتسمت له قلب وقالت اه
وقال لسه فيكي اي تاني مدهش انا معرفتوش
ضحكت قلب بخفه وقالت لا في حجات كتير انت اكتشفها مع نفسك بقا
خرجت قلب وبداء الاجتماع
قلب .ساره ساره انا نازله اشم شويه هوا
طيب استني اجي معاكي
لا لا خاليكي لأحسن مستر اسد يحتاجك انا 5دقائق وطالعه علطول
__
كان صلاح واقف أمام الشركه وابتسم بخبث عندما رأي قلب نزلت بمفردها توجه صلاح إليها وتسمرت قلب حينما رأته اخذت هاتفها سريعا ورنت علي اسد وطلعت تجري الي الشركه مره اخري ولكن مسك صلاح بها وقال خلااص ياقطه وق،،عتي تحت إيدي ومحدش هيسمي عليكي
استغرب اسد عندما رأي قلب تتصل عليه طب عن إذنكو ياجماعه ثواني
الو الو قلب لم ترد عليه قلب ولكن انتفض اسد بشده عندما سمع صوت صرخها وهي تقول ااااااسد الحقني صلاح اخذ صلاح الهاتف ورماه قبل ان تكمل كلاامها
خرج اسد من الاجتماع سريعا وظل علي مع الوفد قابل في طريقه طارق وآدم
قال طارق اسد في اي
قال اسد بسرعه. قلب اتخطفت
ادم .اي ده ازاي
اسد .سااااره ساااااااره ذهبت اليه ساره وهي تجري قالت في اي يا بشمهندس
اسد .تعرفي حد تبع قلب اسمو صلاح
ساره .اه اعرفه ده جوز اختها
طب وده ساكن فين
ساكن في ،،،،،،،،،،،،،،،، هو في اي لم يرد عليها اسد وقال ل طارق وآدم تعالو ورايا
__
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اسد والمجهولة) اضغط على أسم الرواية